Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> ford focus st 170 rocznik 2000-2004
Gumis2000
post Fri, 19 Oct 2012 - 16:07
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 January 2004
Skąd: warszawa





Czy to jest dobry daily driver czy raczej se odpuścić ??


--------------------
GUMIS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 19 Oct 2012 - 16:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
k11
post Fri, 19 Oct 2012 - 16:34
Post #2


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Zasadniczo temat się już parę razy przewijał przez forum (poszukaj zetec 2.0 vs st170) i wyszło na to, że lepiej kupić 2.0 i dłubać. Za chwilę pewnie dołączy np. Rasta i wyklaruje bliżej.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Fri, 19 Oct 2012 - 17:00
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Układ napędowy to kosmos. Sprzęgło kosztuje krocie, przeguby tylko z półosiami... Ma lepsze hamulce niż zwykły. To tak w krótkich żołnierskich słowach smile.gif


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iron.GD
post Sun, 21 Oct 2012 - 09:23
Post #4


User
Dołączył: Thu, 16 September 2010
Skąd: Trójmiasto





Sam myślę cały czas o tym modelu bo mogę mieć go w dobrych pieniądzach.

Ale:
- długa skrzynia, która niestety muli te teoretyczne 170 koni
- sprzęgło + dwumas = cena kosmos
- półosie faktycznie drogie
- silnik niemal niemodyfikowalny, turbo niesamowicie drogie, ew. jest kilka patentów na ITB

Jest jeszcze parę części, które są specyficzne tylko dla tego modelu i nie są zamienne z innymi Focusami czy silnikiem Zetec 2.0

Za to:
- prowadzenie bajka, wielowachacz z tyłu
- skrzynię bo modyfikacjach można przełożyć z innego modelu, tak samo jak można przejść na jednomas
- dobre heble

Myślę, że na daily drivera mógłby się nadać ale jako że sam jestem fanem Forda, jeśli nie chcesz sporo grzebać to chyba poleciłbym Ci inne auto w tej kasie:)

Popatrz sobie na angielskie fora. Tam masz dużo informacji na temat tego modelu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Sun, 21 Oct 2012 - 12:03
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





Stałem przed podobnym dylematem. W domu juz był jeden htb 3d 2.0 więc pełęn optymizmu pojechałem na na jazde próbną st170. No i niestety różnica była niewielka. 2 pierwsze biegi są tak długie jak w 250konnym saabie (2 konczy sie kolo 110) więc zabijają całą zabawę. Tak więc kupiłem zadbanego 2.0, fajna felga, zawias i do tego kolektor i wydech z st170 z decatem. Moc takiej foczki to wtedy 145-150 koni, co w połączeniu z krótkimi biegami daje bardzo dobre efekty. "Niestety" plusem s170 są hamulce poniewaz w zwykłym zwrotnica jest "zintegrowana" z prowadnicami więc trzeba wsadzac zwrotnice z st170. Generalnie st170 ma bardzo fajny silnik ale deczko osprzęt przekombinowany i drogi w naprawach.


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gumis2000
post Sun, 21 Oct 2012 - 18:43
Post #6


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 January 2004
Skąd: warszawa





To miałby by być taki daily z możliwością częstych wyjazdów czyli st 170 kombi.
macie jakieś inne szybkie kombi do 14 tys ??


--------------------
GUMIS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iron.GD
post Sun, 21 Oct 2012 - 19:27
Post #7


User
Dołączył: Thu, 16 September 2010
Skąd: Trójmiasto





Popatrz post wyżej. W 2.0 zetec to nie są jakieś kosmiczne mody i jeśli to ma być koniecznie Ford to masz niemal gotową receptę.

W tym budżecie może A4q 1.8T avant albo 325/328 kombi? Resztę przeczytasz gdzie indziej, tzn. w innych wątkach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Sun, 21 Oct 2012 - 20:37
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Alfa 156 jest IMO warta rozważenia jako konkurent Focusa. 2,4JTD bądź 2,5V6. Albo faktycznie odpuścić se ST170, kupić zwykłego Zeteca i zrobić mu hamulce, zawias, podstawowe mody silnika i śmigać. Jak to w Fordzie uwaga na rdzę, poza tym auto całkiem sympatyczne.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gumis2000
post Sun, 21 Oct 2012 - 20:51
Post #9


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 January 2004
Skąd: warszawa





156 czy bmw mają mniejsze i mniej poreczne bagażniki . tu ma wchodzić do 3 rowerów plus 3 dorosłych a zarazem nie
może być to Plymouth Voyager bo sie nie zbiera i za dożo pali.
Szukam czegoś co będzie ""tanim"" Skyline kombi czy RS6. Max tego projektu to 22 tys łącznie z modami
ale tak jak mowie , uturbianie wozu który ma byc na codzień to nie wiem czy jest dobry pomysł.



--------------------
GUMIS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Sun, 21 Oct 2012 - 21:22
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





To może o to:
http://otomoto.pl/ford-mondeo-st220-v6-fv-...-C26396639.html

albo to:
http://otomoto.pl/opel-vectra-vectra-c-gts...-C25130524.html

A może:
http://moto.allegro.pl/piekna-mazda-6-top-...2726544657.html

Większe od foki, zmieszczą wyraźnie więcej, osiągami pewnie poradzą sobie z ST170.

Tak w sumie pół żartem
http://otomoto.pl/subaru-impreza-C24867831.html

Poza wymienionymi już A4 i 3er dodałbym jeszcze trzeciego konkurenta, czyli W202. C280 albo C200K. Fajnym autem jak dla mnie, w dodatku mega pakownym, jest Volvo V70. Z takim budżetem jest w sumie wybór...


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gumis2000
post Sun, 21 Oct 2012 - 23:00
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 January 2004
Skąd: warszawa





V70 do mnie najbardziej przemawia. Subaru za mały bagażnik smile.gif


--------------------
GUMIS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sun, 21 Oct 2012 - 23:17
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Passat b5 variant 2,8 30v 4Motion - ok 7,5s do 100km/h,bardzo neutralne prowadzenie ( zimą ,na mokrym,brudnym -daje frajdę ) ..zawieszenie z przodu i z tyłu niezależne ...bagażnik duży ,ustawny
Z tym ,że podatność na mody znikoma ...heble ,zawias - no problem ...ale z silnikiem to tam raczej nic nie zrobisz tanim kosztem ( po za wydechem ,dolotem) wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arek-lin
post Mon, 22 Oct 2012 - 00:13
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 03 February 2007
Skąd: Grudziądz/Gdańsk





http://otomoto.pl/audi-s6-v8-4-2-5v-quattr...-C25394258.html ??


--------------------
Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gumis2000
post Tue, 23 Oct 2012 - 12:55
Post #14


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 January 2004
Skąd: warszawa





Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc smile.gif


--------------------
GUMIS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ibi12
post Tue, 23 Oct 2012 - 14:03
Post #15


User
Dołączył: Wed, 21 July 2010
Skąd: sk





Jeszcze dodałbym Saaba 95 kombi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raceboy
post Tue, 23 Oct 2012 - 15:51
Post #16


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





9-5 Aero w kombiaku jest chyba najbardziej niedocenionym autem w tym segmencie


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arek-lin
post Tue, 23 Oct 2012 - 17:38
Post #17


Super User
Dołączył: Sat, 03 February 2007
Skąd: Grudziądz/Gdańsk





A jak się taki Saab prowadzi, jak kanapa? Pytam z ciekawości, nie jechałem nigdy Saabem. Nastawy zawieszenia są inne w wersji Aero?


--------------------
Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Tue, 23 Oct 2012 - 18:02
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





CYTAT(arek-lin @ Tue, 23 Oct 2012 - 17:38) *
A jak się taki Saab prowadzi, jak kanapa? Pytam z ciekawości, nie jechałem nigdy Saabem. Nastawy zawieszenia są inne w wersji Aero?

Właśnie miałem napisać o prowadzeniu. To jest typowy cruiser, na autostrady. Na krótkich i ostrych winklach jest źle. Poza tym kierownica jest bardzo duża, a układ kierowniczy niezbyt czuły.

EDIT: Jeśli ktoś rozważa STka, który jest fajnie prowadzącym się zwinnym kompaktem, to Aero jest na drugim końcu skali pod każdym względem. Duże NIE.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Tue, 23 Oct 2012 - 18:28
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





Ja miałem przyjemność powozić kilka Coobciowych kolo 260 koni w pakiecie aero, bez aero i automacie i manualu. Automat i aero to jest idealne rozwiazanie. Nie wypada z boostu, uczucie jak w elektrycznym no i przyspieszenie lepsze niz w manualu.. No i wypas lącznie z grzaniem tyłu. Niestety fajera taka sama w obu wersjach smile.gif Wersja "nie aero" to jest masakra pod wzgeledem prowadzenia i nadaje się tylko na autostrady i powolną jazdę po mieście. Do tego jest to na prawdę trwały samochód. Przy 350-400tys wnętrze wygląda jak w mojej zadbanej foce po 200 smile.gif


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raceboy
post Tue, 23 Oct 2012 - 19:16
Post #20


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





CYTAT(kompot @ Tue, 23 Oct 2012 - 18:02) *
Właśnie miałem napisać o prowadzeniu. To jest typowy cruiser, na autostrady. Na krótkich i ostrych winklach jest źle. Poza tym kierownica jest bardzo duża, a układ kierowniczy niezbyt czuły.

EDIT: Jeśli ktoś rozważa STka, który jest fajnie prowadzącym się zwinnym kompaktem, to Aero jest na drugim końcu skali pod każdym względem. Duże NIE.


Piszesz o Aero czy zwykłym 9-5?


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 12 August 2025 - 22:00