Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> [e46] N42B20 Valvetronic umarł. Prośba o pomoc w diagnozie., z Performance ma to niewiele wspólnego, ale przynajmniej dział BMW :)
tymon86
post Sun, 19 Jul 2015 - 22:45
Post #1


Super User
Dołączył: Thu, 19 April 2007
Skąd: Ruda Śląska





Witajcie.
Wiem, że temat średnio pasuje do tematyki forum (racing/performance), ale wolę spróbować. Zapytałem o to samo na jednym z for o tematyce BMW, ale tutaj pojawia się sporo ludzi biegłych w temacie, więc może uzyskam jakieś konkretne informacje.
Najprawdopodobniej umarł Valvetronic w moim samochodzie.
Mowa o e46 touring 11.2003 z n42b20.
Samochód cały czas świeci Check Engine`m (nawet zaraz po skasowaniu błędu), czasem pojawia się EML i wtedy całkowicie przestaje się wkręcać na obroty (trzyma 1000obr./min. lub ewentualnie z łaską wkręci się do 2-3tyś obr./min przy gazie wciśniętym do podłogi). Wg. moich obserwacji jest to uzależnione od stopnia rozgrzania silnika, co wydaje się w pewnym stopniu logiczne. Chociaż nie zawsze występuje problem. Jednak od kiedy pojawił się problem samochód zrobił bardzo mało km.
Teraz przestałem korzystać z tego auta, bo jeżeli pojawia się problem to jazda jest praktycznie niemożliwa.
Błędy z INPY to:
285A CKDVSTE - VVT-Actuator monitoring
2860 CKDVEST - VVT - Controll
2865 CKDVPMN - Power supply limit VVT - emergency
Naprowadźcie mnie proszę na to, który z elementów Valvtronic jest uwalony. Trochę czytałem o tym, ale różne błędy pojawiają się w różnych autach. Z tego co się zorientowałem to w grę wchodzi sterownik VVT, silniczek, czujnik i chyba jest jeszcze jakiś przekaźnik. Podejrzewam, że padnięty będzie silniczek, najlepiej go wyciągnąć i sprawdzić jak się zachowuje przy ruszaniu ośką, ale do tego jeszcze nie doszedłem, nie miałem czasu.
Dodam, że profilaktycznie wymieniałem napinacz rozrządu zaraz po zakupie auta i od tamtego czasu zrobiłem z 65tyś. km. Z tego co widziałem przez korek oleju to rozrząd i prowadnice są w całości.

Jeszcze z innej beczki to zawsze przy odczycie błędów (wcześniej był problem z cewkami zapłonowymi i czujnikami wału i wałków) to przy kodach błędów pojawiają się wartości "z dupy" głownie jeżeli chodzi o przebieg, ale również temp. silnika czy obroty. Te informacje to jednak nie jest priorytet, głównie chciałbym się dowiedzieć, który element rozrządu się sypnął.
Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam


--------------------
Astra F X20XEV 3dHB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 19 Jul 2015 - 22:45
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Aguirre
post Mon, 20 Jul 2015 - 14:00
Post #2


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Zacząłbym od sprawdzenia ustawienia rozrządu i próby adaptacji valvotronica np. DIS-em.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 08 Aug 2015 - 09:18
Post #3


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?...;diagId=11_2170

To twój silnik?

Wypadanie zapłonu to norma gdy vanos pracuje niepoprawnie.


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:30