![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 19 April 2007 Skąd: Ruda Śląska ![]() |
Witajcie.
Wiem, że temat średnio pasuje do tematyki forum (racing/performance), ale wolę spróbować. Zapytałem o to samo na jednym z for o tematyce BMW, ale tutaj pojawia się sporo ludzi biegłych w temacie, więc może uzyskam jakieś konkretne informacje. Najprawdopodobniej umarł Valvetronic w moim samochodzie. Mowa o e46 touring 11.2003 z n42b20. Samochód cały czas świeci Check Engine`m (nawet zaraz po skasowaniu błędu), czasem pojawia się EML i wtedy całkowicie przestaje się wkręcać na obroty (trzyma 1000obr./min. lub ewentualnie z łaską wkręci się do 2-3tyś obr./min przy gazie wciśniętym do podłogi). Wg. moich obserwacji jest to uzależnione od stopnia rozgrzania silnika, co wydaje się w pewnym stopniu logiczne. Chociaż nie zawsze występuje problem. Jednak od kiedy pojawił się problem samochód zrobił bardzo mało km. Teraz przestałem korzystać z tego auta, bo jeżeli pojawia się problem to jazda jest praktycznie niemożliwa. Błędy z INPY to: 285A CKDVSTE - VVT-Actuator monitoring 2860 CKDVEST - VVT - Controll 2865 CKDVPMN - Power supply limit VVT - emergency Naprowadźcie mnie proszę na to, który z elementów Valvtronic jest uwalony. Trochę czytałem o tym, ale różne błędy pojawiają się w różnych autach. Z tego co się zorientowałem to w grę wchodzi sterownik VVT, silniczek, czujnik i chyba jest jeszcze jakiś przekaźnik. Podejrzewam, że padnięty będzie silniczek, najlepiej go wyciągnąć i sprawdzić jak się zachowuje przy ruszaniu ośką, ale do tego jeszcze nie doszedłem, nie miałem czasu. Dodam, że profilaktycznie wymieniałem napinacz rozrządu zaraz po zakupie auta i od tamtego czasu zrobiłem z 65tyś. km. Z tego co widziałem przez korek oleju to rozrząd i prowadnice są w całości. Jeszcze z innej beczki to zawsze przy odczycie błędów (wcześniej był problem z cewkami zapłonowymi i czujnikami wału i wałków) to przy kodach błędów pojawiają się wartości "z dupy" głownie jeżeli chodzi o przebieg, ale również temp. silnika czy obroty. Te informacje to jednak nie jest priorytet, głównie chciałbym się dowiedzieć, który element rozrządu się sypnął. Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam -------------------- Astra F X20XEV 3dHB
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Zacząłbym od sprawdzenia ustawienia rozrządu i próby adaptacji valvotronica np. DIS-em.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?...;diagId=11_2170
To twój silnik? Wypadanie zapłonu to norma gdy vanos pracuje niepoprawnie. -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:30 |