![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Ktoś się orientuje jakie jest seryjne ustawienie geometrii, zbieżności, camberów i innych kwsz, w seryjnym e36 compact?
A jakie jest (powinno być) po zastosowaniu poduszek amora z m3? Oraz poduszek + tuleje acentryczne? Szukałem po necie i nie mogę nic trafić. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Fri, 16 November 2012 ![]() |
Gdzieś czytałem, że takie jak w m3 ktoś wtedy ustawił.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 Skąd: jelenia góra ![]() |
Zmiana górnych mocowań + zwrotnice od M3 to wtedy można pełną geometrię ustawić jak w M3 (zbieżność, kąt pochylenia koła, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy) a tak pozostaje tylko wyregulować zbieżność i cieszyć się szybko wracającą kierownicą do jazdy na wprost. Temat rzeka. Ja mam w Compocie górne mocowania od M3 i tylne tuleje przednich wahaczy acentryczne - ustawiona zbieżność, pochylenie koła do przyjęcia i wydaje mi się że niema sensu więcej kombinować.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
no więc jestem po montażu i geo po montażu poduszek m3.
jakie zmiany, podniósł się przód o ok 2 cm. wiedziałbym to ogarniałbym inne tależyki, tak mam robotę 2 razy. zawias, amory i spręzyny seria, tuleje centryczne. seryjne nastawy: takie mam na wydruku. kwsz 3*23' & 3*22 negatyw -1*16' & -0*55' z poduchami, reszta jak wyżej: kwsz równo 6*00 negatyw -1*48' & -1*54' może komuś się przyda. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
E36 touring 318i
Amory mts, springi eibach prokit. Mocowania amorów przód seria . Tuleje wahaczy przód acentryki plus wszystkie tuleje na aucie poli 85sha. Geometrie ustawiłem tak. Prowadzi sie to odczuwalnie lepiej niż przed ustawieniem. ![]() ![]() -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
czyli kwsz wychodzi tak jak mniej więcej przypuszczałem po acentrykach. + górne mocowania i mamy ok 7*0' - 7*50'.
same acentryki tylko trochę zwiększają kwsz. jak ugrałeś więcej negatywu? czy samo z siebie tak wyszło? zostawiłbym tak jak jest w pomiarze wejściowym. jak jest oznaczana zbieżność i rozbieżność? tzn zbieżność jest z "-" czy z "+"? ile powinno być seryjnie zbieżności? to jest 3 raz jak robioną mam zbieżność, i zawsze mam co innego. pytam, bo fachowcom ufam, ale przez kontrolę. sami wiemy że potrafią dużo gadać, mieć sprzęt, a nie wiele umieć. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Seryjne wartości to wartości pod "Dane pomiarowe".
Zbieżność masz na plus, minus bardziej rozbieżne. Negatyw z przodu "wyszedł sam" można go zwiększyć poprzez podkładki między amortyzator a śruby. Potrzeba wtedy kupić dłuższe śruby. Ja nic więcej nie robiłem z tego powodu że to auto żony. Miało być zrobione dobrze i to wszystko ![]() Mam ten plus że moge sobie robić wszystko sam, pracuje w serwisie bmw więc głupio było by oddawać komuś maszynę do roboty;) Jeśli potrzebujesz dane pomiarowe z geo. M3 lub zwyklego e36 to pisz cykne fote danych z beissbartha. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Na moim kwicie zbierzność całkowita ma łapać się w 0*10 do 0*26 a w końcowych i początkowych 2*00.
To będzie ok? A poprzednio było 0*22' Jak możesz to sprawdź ile powinno być seryjnie dla 323ti zbierznosci. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
To wychodzi że mam o źle ustawiona zbierzność. 2*00 zbierznosci calkowitej to za duzo z tego wynika. Jutro podjadę się spytać o co kaman.
byłem sprawdzić. wszystko ustawione ok, komputer wydrukował prognozę pogody. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Planuję montaż poduszek M3 i zastanawiam się czy zakładać je odwrotnie, tj. lewa na prawą, czy zgodnie z zaleceniami producenta? Druga kwestia, która mnie nurtuje to tuleje: centryczne czy acentryczne? Auto na ulicę. Widzę, że acentryki dodają ok 1 stopnia KWSZ, ale też koło przesuwa się do przodu i zastanawiam się czy nie pojawią się jakieś problemy z obcieraniem itd. Aktualnie mam felgi 17x8 ET35 i przy maksymalnym skręcie potrafi lekko przytrzeć o podłużnicę. Odnośnie poduszek to nurtuje mnie czy po takim zwiększeniu KWSZ z 3 stopni na 6-7 jest sens zwiększać również negatyw statyczny zamieniając je stronami?
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Montuj jak każą tuningi. Nic nie będzie obcierac, roznica w nadkolu jest minimalna. Uwaga, mkowe poduchy sa wyższe, trzeba zastosować miskę sprezyny głębszą, prawdopodobnie z e90, inaczej przód się podniesie.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 10:10 |