Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> [e34] swap v8 pomocy!
SAMOT
post Sat, 29 Mar 2008 - 13:08
Post #1


User
Dołączył: Sat, 29 March 2008





Witam!
Wykonam swapa w e34 z 3.0 v8 na 4.0 v8 (m60b40), do tego wsadze most z e38 4.0 automata.
W mojej e34 zostanie skrzynia reczna 5 biegow.
Czy silnik bez problemu zamontuje na moja skrzynie czy powinienem wiedziec o paru kruczkach i czy most rowniez mi spasuje?
W e38 bylo ograniczenie elektroniczne predkosci zatem co stanie sie po swapie??
Mam zostawic moj komputer czy przestroic go pod nowy silnik?
Prosze pomozcie bo autko czeka w pewnym garazu ktory ma wkrotce zostac zburzony mellow.gif
Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 29 Mar 2008 - 13:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
thorez
post Sun, 30 Mar 2008 - 09:05
Post #2


User
Dołączył: Thu, 18 October 2007
Skąd: malopolska





Co ty stary kombinujesz????
Wkladasz silnik zmieniasz przeplywke i kompa(niekoniecznie)
tyle
nara
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bimmerholic
post Sun, 30 Mar 2008 - 23:33
Post #3


Super User
Dołączył: Sat, 11 February 2006
Skąd: Wawa





i most i sprzegło i  koło zamachowe.....


--------------------
_https://www.facebook.com/stajniaw124
_https://www.facebook.com/stajnia.renowacja
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Mon, 31 Mar 2008 - 10:07
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





Witam
sprzęgło i koło zamachowe zostaje z 3.0 , a niby dlaczego trzeba by było zmieniać most . Też tym się interesuje bo w tej chwili mam e34 m60b30 i przymierzam się powoli do swapa na b40
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAMOT
post Mon, 31 Mar 2008 - 20:01
Post #5


User
Dołączył: Sat, 29 March 2008





Witam
Dlatego tak kombinuje z tym mostem bo jesli zostane przy swoim bede mial nadal to samo przelozenie, zatem ta sama predkosc maksymalna.O ile ten most z automata siodemki ma dluzsze przelozenie to wtedy na starej mojej skrzyni recznej 5hp bede mial wieksza predkosc max.
Tylko wlasnie nie wiem czy sie nie myle i czy przelozenie w e38 nie jest dluzsze z racji szkrzyni automat.
Moze powinienem dorwac most z e34 540?
Gdyby to poukladac jeszcze raz na nowo to przy swapie z m60b30 na m60b40 bedzie tak:
komputer zostaje(ale czy nic nie trzeba z nim zbajerzyc?)
sprzeglo zostaje
kolo zamachowe zostaje
pompa paliwa moze zostac?
przeplywomierz juz wiem zmienic
chlodnice sa takie same?
no i co z mostem?ma to sens co kombinuje?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAMOT
post Tue, 01 Apr 2008 - 21:43
Post #6


User
Dołączył: Sat, 29 March 2008





Czy w seryjnym moscie zarowno w 3.0 jak i 4.0 jest 25% szpery?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 01 Apr 2008 - 22:05
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT
Witam
Dlatego tak kombinuje z tym mostem bo jesli zostane przy swoim bede mial nadal to samo przelozenie, zatem ta sama predkosc maksymalna.O ile ten most z automata siodemki ma dluzsze przelozenie to wtedy na starej mojej skrzyni recznej 5hp bede mial wieksza predkosc max.
Tylko wlasnie nie wiem czy sie nie myle i czy przelozenie w e38 nie jest dluzsze z racji szkrzyni automat.
Moze powinienem dorwac most z e34 540?
Gdyby to poukladac jeszcze raz na nowo to przy swapie z m60b30 na m60b40 bedzie tak:
komputer zostaje(ale czy nic nie trzeba z nim zbajerzyc?)
sprzeglo zostaje
kolo zamachowe zostaje
pompa paliwa moze zostac?
przeplywomierz juz wiem zmienic
chlodnice sa takie same?
no i co z mostem?ma to sens co kombinuje?


CYTAT
Czy w seryjnym moscie zarowno w 3.0 jak i 4.0 jest 25% szpery?


może ameryki nie odkryłem ,ale w tych linkach znajdziecie to co szukacie. wpisując 7ostatnich znaków z Vinu wszystko macie jak na dłoni , a szukając manualnie równiez znajdziecie przełozenia dyfra. zasada jest jedna im większa liczba przełozenia tym mniejszy vmax. ja mam seryjnie 3,23 ,a zmieniam na zeszperowane 3,45 co mi polepszy sprint ,a obetnie vmax.
http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=b...ns=M&arch=0
http://bmwfans.info/original/


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAMOT
post Tue, 01 Apr 2008 - 22:09
Post #8


User
Dołączył: Sat, 29 March 2008





Swietna szybka odpowiedz, wielkie dzieki.
Jeszcze chcielbym sie upewnic czy mam rowniez wymienic poloski czy stare wytrzymaja na dluzsza mete?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Tue, 01 Apr 2008 - 22:25
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT
Jeszcze chcielbym sie upewnic czy mam rowniez wymienic poloski czy stare wytrzymaja na dluzsza mete?

Z pułośkami to kwestia tylko i wyłącznie rozstawu otworów na flanszach dyfra oraz piasty , pozatym dlugość półosi ma tu kluczowe znaczenie.
jeśli tylko bez przeszkód uda ci się zmontowac to w całośc to napewno wytrzymają.
Ja teraz połykam temat montarzu zeszperowanego dyfra z 535 do 525 i tam jest własnie problem innego rozstawu otworów na flanszach . naszczęście okazało się ze mimo ruznych rozstawów otworów w tych modelach , dla obu modelów wieloklin połączenia piasty i flanszy jest kompatybilny.
Reasumując : w modelu 525 zmieniam z modelu 535 dyfer ,półosie i flansze piasty.
Jeśli wieloklin nie okazałby się kompatybilny zostało by mi zmiana kompletnej tylnej belki łacznie z wachaczami i heblami.
No chyba że jeszcze jakaś zeżba z półosiami ,ale tego lepiej nie robic.
Właśnie czekam na części z allegro.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAMOT
post Tue, 01 Apr 2008 - 23:03
Post #10


User
Dołączył: Sat, 29 March 2008





Jesli chodzi o te wymiary dyfrow ktore Cie interesuja to
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAMOT
post Tue, 01 Apr 2008 - 23:05
Post #11


User
Dołączył: Sat, 29 March 2008





...to sledz temat gdzie moga sie one pojawic bo jest walkowany wlasnie
(e36 most z innego BMW)

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Wed, 02 Apr 2008 - 08:53
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





W 3,0 jest przełożenie 3,07 , a w 4,0 2,93 , szpery w tych modelach były tylko w opcji . Nieduża różnica w przełożeniach , ale oczywiście prędkość maksymalna się poprawi ( aczkolwiek nie pamiętam przy jakiej prędkości jest odcięcie przy przełożeniu 3,07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAMOT
post Wed, 02 Apr 2008 - 17:35
Post #13


User
Dołączył: Sat, 29 March 2008





Dzieki wszystkim za pomoc!

MCQIVER jezeli mozesz to podpowiedz mi tylko ktory bedzie lepszy most do moich potrzeb z 540i czy 740i.
Zapewne z siodemki bede mial inne wymiary dyfra wiec pewnie trzeba bedzie kombinowac z jego zalozeniem.
Taka e34 powinna lepiej chodzic na moscie 740i bo jest lzejsza.Przypomne ze silnik tez zmieniam na 4.0

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 02 Apr 2008 - 17:42
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT
Dzieki wszystkim za pomoc!

MCQIVER jezeli mozesz to podpowiedz mi tylko ktory bedzie lepszy most do moich potrzeb z 540i czy 740i.
Zapewne z siodemki bede mial inne wymiary dyfra wiec pewnie trzeba bedzie kombinowac z jego zalozeniem.
Taka e34 powinna lepiej chodzic na moscie 740i bo jest lzejsza.Przypomne ze silnik tez zmieniam na 4.0

Pozdrawiam

nie jestem ci w stanie tego powiedzieć , poniewaz nie znam przełożeń w tych mostach gdyż 540 , 740 to jeszcze za mało danych , aby można było coś znależć w serwisach online lub innych. Takie cos to może Ci powiedzieć ktoś kto strichte zna te dwa modele.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 06:52