Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> [e34 540i] Zmiany mocy po modzie - wykres, co sądzicie ?
HighMan
post Thu, 17 Apr 2008 - 10:52
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





Witam

Poniżej zamieszczam wykresy z hamowni od 540i,

Wykonano dwa pomiary, jeden ponad rok temu na aucie seryjnym (byl jakiś chip zdejmujący ogranicznik 250km/h)
I drugi wczoraj, z kompletnym wydechem zrobionym przez El-tec.

Jak widzicie na obrazku, moc maksymalna zmianie nie ulegla, ale .... no wlasnie... wykres caly jest przesunięty.

No i prośba o opinie odnośnie końca wykresu - (troche nie podoba mi się to połączenie wykresu seryjnego, i z El-tec iem)



--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 17 Apr 2008 - 10:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Joker
post Thu, 17 Apr 2008 - 18:08
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





a nie przekłada się to trochę lepiej na osiągi? czy wolałeś kręcić niemalże do końca?

i kolejne pytanie, te V8mki tak mają, że nie domagają? czy lata zrobiły swoje?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Thu, 17 Apr 2008 - 22:20
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





Różnica jest, bo jest więcej pary w każdym niemal punkcie pracy silnika.
Jak zrobie pomiary 100-200 to będe wiedzial dokladniej.
Zastanawia mnie jednak ta końcówka wykresu....

Silniki te są raczej żywotne, a na tym wykresie lepiej patrzeć na przyrost, nie wartości bezwględne smile.gif
Auto jeździ jak fabryka przykazała.


--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 17 Apr 2008 - 22:24
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





czyli ma 250, a lata jak 280 smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Thu, 17 Apr 2008 - 22:34
Post #5


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





Może kwestia hamowni. Moja E34 540i, również manual, pokazała w VTG jakieś 26xKM.
Po wymianie uszczelek pod deklami zaworowymi spod których olej nawilżał świece, parametry subiektywnie mocno się poprawiły. Niestety nie sprawdzałem później parametrów...

Highman, fajnie, bo moment poprawił się w całym zakresie.

Zaraz poszukam swojego wykresu i postaram się wkleić.

Pozdr,

Znalazłem. Niestety tylko w formie papierowej. Pomiar tuż po kupieniu auta (stare świece, zapchane katy itd.).
Szczerze mówiąc, ten samochód niespecjalnie przyspiesza...



Co do wiarygodności hamowni - zwróćcie uwagę na parametr maksymalnego momentu obrotowego oraz obrotów przy jakich jest osiągany, a następnie na wykres... wink.gif


--------------------
BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Thu, 17 Apr 2008 - 23:24
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





Nie, ma 250, a lata jak 315 smile.gif

http://pl.youtube.com/watch?v=6LLpQ13Vf0A

A na poważnie, to nie patrz na wartości bezwględne, bo nie ma sensu.
Ciśnienia na garkach:




--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Matschke
post Thu, 17 Apr 2008 - 23:34
Post #7


I live here !
Dołączył: Mon, 13 January 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





Bullita 540i miala chyba 29x KM, dobrze pamietam ?


--------------------
730KM/970Nm i 585KM/750Nm
www.tdiracing.pl
www.ventumair.eu - Szkola Pilotow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silver
post Fri, 18 Apr 2008 - 10:02
Post #8


Rookie
Dołączył: Tue, 10 June 2003
Skąd: Wrocek





Highman, jeśli można to poproszę o dokładną specyfikację ukł. wydechowego, bo tez jestem zainteresowany nad zmianą.

P.S.
Do posiadaczy e34 540i, czy ktokolwiek ma problem z wolnymi obrotami? Bo sam mam problem z jałowym obrotach, bo pracuje nie równo. Nie przerywa lecz rytmicznie wibruje. Odczuwalne jest to w kabinie. Na wyższych obrotach silnik pracuje bardzo ładnie. Wcześniej był wymieniona wszystkie świece (wszystkie są suche), cewki, membrana komory korbowej, sonda lambada. Szczelność dolotu jest OK, była wymieniana uszczelka kolektora dolotowego. Ciśnienie sprężania jest OK - od 13 do 14. Dalej nie wiem co mam zrobić ;(


--------------------
540iA V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Fri, 18 Apr 2008 - 10:27
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





Specyfikacje ciężko mi podać, bo caly wydech jest zrobiony od kolektora przez El-tec z 2" rury.
Nawet potrki są zrobione od nowa.
W miejsce katów są dwa tlumiki "rurowe" nazwijmy to.
A potem robiony przez nich łamany tłumik końcowy.


Wibracje M60 na biegu jałowym to stary temat, i często nie wróży on nic dobrego.
Niektóre silniki mają jakiś feler, i z biegiem czasu ulegają coraz większemu zepsuciu - dużo na ten temat mona znaleźć na niemieckich forach e34.
Tyle, że auta do dziś jeżdżące mają już swój przebieg, i raczej silniki w nich przeszły juz test użytkowania i są OK.
Tego typu wibracje często potrafią tez pochodzić właśnie z układu wydechowego.


--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
L0c0320
post Fri, 18 Apr 2008 - 11:58
Post #10


Super User
Dołączył: Tue, 05 April 2005
Skąd: wARSZAWA





To i ja dorzucę swój wykres. Pomiar robiłem przed wymianą świec, rolek itd. myślę że teraz mogło by być ciutkę lepiej.

E39 540i 6 speed 97 rok, motor 4,4








--------------------
Zostań pierwszym właścicielem Radia Alpine CDE_120r w Polsce! Szczegóły na www.adrenalinemotorsport.pl
Portal Adrenaline Motorsport w nowej odsłonie!!! - www.adrenalinemotorsport.pl
Codziennie nowe newsy pisane przez naszych redaktorów - filmy, zdjęcia oraz nasze produkcje.
Sprawdź koniecznie - zapraszamy www.adrenalinemotorsport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
L0c0320
post Fri, 18 Apr 2008 - 12:43
Post #11


Super User
Dołączył: Tue, 05 April 2005
Skąd: wARSZAWA





Właśnie spojrzałem, że po wymianie wydechu masz identyczny wykres mocy aż do 3 tyś obrotów jak u mnie. Tylko u mnie jest większa pojemność, o przysłowiowe pół litra...


--------------------
Zostań pierwszym właścicielem Radia Alpine CDE_120r w Polsce! Szczegóły na www.adrenalinemotorsport.pl
Portal Adrenaline Motorsport w nowej odsłonie!!! - www.adrenalinemotorsport.pl
Codziennie nowe newsy pisane przez naszych redaktorów - filmy, zdjęcia oraz nasze produkcje.
Sprawdź koniecznie - zapraszamy www.adrenalinemotorsport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAMOT
post Fri, 18 Apr 2008 - 18:14
Post #12


User
Dołączył: Sat, 29 March 2008





Wynik dobry, zadne tam ze slaby bo lata ma swoje.
Otrzymany wynik to moc na kolach a nie na silniku, wiec zawsze sa straty przez dzialajace czynniki takie jak chocby przelozenie czy opory przekladni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przem
post Fri, 18 Apr 2008 - 21:14
Post #13


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 May 2003
Skąd: wpr/wgm





niestety kolego samot ale nie masz racji wynik jest moca na silniku. owszem pomiar odbywa sie przez zmierzenie mocy na kolach ale pozniej hamownia mierzy rowniez opory i jest to uwzgledniane. natomiast jak twierdzisz przelozenie nie ma wplywu na moc na silniku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Fri, 18 Apr 2008 - 22:48
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





A co chcesz usłyszeć?
Układy wydechoe BMW są konstruowane przez facowców i dokładnie wyliczane.
Zmiana samego wydechu przez firmę tuningową zapewne go odetka ale wynik może nie wpłynąć na moc końcową przy jedynie tego typu modyfikacji.
Jeżeli silnikowi łatwiej jest wyrzucić spaliny bez poprawiania łatwosci zaczerpania powietrza przez silnik wolnossacy taka przeróbka może okazać się niewystarczajaca.
Powinieneś również zmodyfikować układ dolotowy z uwzględnieniem restrykcyjności samej głowicy oraz na konieć dostosować elektronikę do zmian mechanicznych które zostały dokonane w silniku.
Ciekawe też jak wygląda sama konstrukcja kolektorów wydechodych.
Pozdrawiam.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 18 Apr 2008 - 23:45
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





wiele razy spotkałem sie w tych silnikach z zabitymi przepływkami może to jest powód nie trzymania mocy rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sat, 19 Apr 2008 - 19:05
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(HighMan @ Fri, 18 Apr 2008 - 00:24) *
A na poważnie, to nie patrz na wartości bezwględne, bo nie ma sensu.

Dlaczego tak uważasz? Widzę przecież cały wykres. I w punkcie maksymalnym dochodzi do tych 250 KM. Gdyby było to 280, to jasne jest, że nie tylko w tym punkcie, ale także wcześniej ta moc rozwijała by się o wyższe wartości niż w chwili obecnej. Czy może mówiąc wartość bezwzględna masz na myśli coś innego?

PS. Nie jest dla mnie zdziwieniem, że nie trzyma serii, nie o to mi chodzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Fri, 25 Apr 2008 - 11:38
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





Joker, po prostu nie patrze jak wysoko który wykres jest od osi obrotów, a jaki jest odstęp pomiędzy nimi, znaczy jaka zmiana nastąpiła.
Temat hamowania wolnossących jednostek był wielokrotnie opisywany przez forumowiczów tutaj.
Gdyby auto rzeczywiście miało 248KM to bym dawno je wyrzucił, jeździło by pewnie zresztą odpowiednio.
Wiadomo że lata nie mnożą mocy, ale starcia z autami o podobnych mocach pokazują żeby się nie martiwć smile.gif

Przepływki...... obecnie wożę dwie w bagażniku, trzecią na dolocie smile.gif
Ale rzeczywiście to cichy morderca osiągów.

Mario, właśnie cuduje z chipami, zhamuje się niedługo z kilkoma z nich, ale żadnych cudów raczej nie będzie smile.gif
Jeden chip mało mi zawieszenia nie rozwalił, taki kop dawał przy starcie hehehe ale przy maksymalnym momencie ok.4200 obr dławił łsilnik.

Koletor wydechowy na pewno nie jest równoległościowy, choć ładny rurowy i z nierdzewki.


--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Fri, 25 Apr 2008 - 21:38
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(HighMan @ Fri, 25 Apr 2008 - 10:38) *
Joker, po prostu nie patrze jak wysoko który wykres jest od osi obrotów, a jaki jest odstęp pomiędzy nimi, znaczy jaka zmiana nastąpiła.

to rozumiałem doskonale, zresztą spójrz na mego pierwszego posta


CYTAT(HighMan @ Fri, 25 Apr 2008 - 10:38) *
Temat hamowania wolnossących jednostek był wielokrotnie opisywany przez forumowiczów tutaj.
Gdyby auto rzeczywiście miało 248KM to bym dawno je wyrzucił, jeździło by pewnie zresztą odpowiednio.
Wiadomo że lata nie mnożą mocy, ale starcia z autami o podobnych mocach pokazują żeby się nie martiwć smile.gif

jeśli ulica mówi co innego niż hamownia (czyt. ta druga oszukuje) to tylko się cieszyć, i nie było tematu
pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAMOT
post Tue, 29 Apr 2008 - 18:04
Post #19


User
Dołączył: Sat, 29 March 2008





Niestety kolego PRZEM popelniles blad, albo niedoczytales mojej wypowiedzi.
Przelozenie wplywa na moc na kolach.
Nie wiem ja sie u mnie doczytales ze twierdze ze wplywa na moc na silniku.
Niewazne kazdemu sie zdaza...

Jesli zmierzona moc jest na silniku a nie kolach to ok, moze nie doczytalem wczesniej co bylo mierzone.Zalozylem ze to drugie czyli na kolach, bo hamownie mierzą i whp i bhp.

Warto tu dodac ze m60 4.0 jak i 3.0 mają gladzie cylindrow pokryte nikasilem, co oczywiscie jest nie do zajechania, ogromne przebiegi.
Jednak nikasil wrazliwy na siarke, ktorej duze ilosci są zawarte w paliwie o niskiej jakosci.
Jest calkiem prawdopodobne ze ten zmierzony silnik przejezdzil na nim caly swoj przebieg i stracil na tym troche kompresji.
Nikasil koroduje z siarką i zluszcza sie mimo ze wczesniej byl cholernie twardy wrecz niemozliwy do obróbki.

Pozdro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Thu, 29 May 2008 - 15:17
Post #20


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





Temat ogranięty smile.gif
przybyło 40-41KM i 27Nm w stosunku do serii.

Dół nieco przysiadł, ale góra mocno poszła do góry.


--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 17:57