Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> dziwny przebieg afr mazda 323 gtr, co moze byc powodem?
STRYJA
post Sat, 13 Dec 2008 - 15:20
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





Pacjent jak w opisie.
1.8 turbo,, mbc. doladowanie max 1,15 bar, GLOWICA ZALOZONA OD N/A (lepszy flow), wydech 3 cale, europejski komputer (strojony podobno na 91 oktan), paliwo bp ultimate 98 oktan
pomiar przy tem. okolo 3 stopni.
Pomiar: sonda szerokopasmowa.
Objaw: Przy maksymalnym otwarciu przepusticy na 4 biegu od okolo 3,5 tys do 4,5 tys obrotow (doladowanie okolo 1 bar) afr okolo 11,7 - 11,9 i potem spada az do konca do okolo 10,9 (doladowanie 1,1 - 1,15).
Na 5 przy podobnych obrotach doszedlem do 12,3, potem zaczelo spadac.....
Nie rozumiem o co chodzi....
Wiem ze 12,3 to teraz nie jakis dramat, ale jak sie zrobi cieplo.....albo kawalek dalej i po tlokach.
Jak podpialem pompe paliwa na krotko - nie bylo zadnej roznicy.
Co TO MOZE BYC?:
Pompa paliwa? (chyba nie, bo afr by potem nie malal...?)
Regulator cisnienia paliwa ?
Inna glowica?
stary filtr powietrza?
PLEASE HELP

p.s pomiar w 2 innych gtr dokonany przy okolo 20 st (maj) wskazywal na max afr 11,9 nawet przy 1,5 barowym doladowaniu, przy 1,1 - podoobnie, ale jak tam podpisnalismy pompe na krotko o jakies 0,2 - 0,3 afr spadalo)



--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 13 Dec 2008 - 15:20
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pucek
post Mon, 15 Dec 2008 - 00:47
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(STRYJA @ Sat, 13 Dec 2008 - 15:20) *
europejski komputer (strojony podobno na 91 oktan)


Tutaj bym szukal najpierw.


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STRYJA
post Mon, 15 Dec 2008 - 13:37
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





nie specjalnie rozumiem dlaczego komp ma byc problemem, skoro w tych dwoch pozostałych było lepiej.

mozesz wyjasnic?


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Mon, 15 Dec 2008 - 23:40
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





Nie domyslilem sie,ze tego samego kompa sprawdzales w 2 innych.
Nie mam pomyslu na to.


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Thu, 18 Dec 2008 - 10:06
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





Ja osobiście przed zrobieniem jakiegokolwiek pomiaru najpierw sprawdził bym filtry (powietrza + paliwa) .
Nie wiem czy przed zamontem silnika sprawdzałeś wydajność wtryskiwaczy (czy któryś nie jest walnięty) no może jakieś podciśnienia , zaworki-czujniki na nich (jest bardzo dużo pierdół do sprawdzania).
Ale też stawiając trzy takie same samochody (Przerabiane) pod ścianą i robiąc im pomiar AFR każdy z nich będzie miał inne wskazania .
Chyba wiem które wozy porównujesz - (Sławka i Krzyśka) ale z tego co wiem to oni nie mają głowicy od N/A jak u ciebie tylko u nich siedzą oryginalne .
Zakładając głowicę od modelu BP do silnika BPT na pewno zmieniłeś charakterystykę - może jakiś piggy-back wyleczy twój problem lub naciąg sprężynki w przepływce .
Jeżeli masz dostęp do sondy to może jeszcze pokręć śrubką od powietrza tylko nie pamiętam czy w BG jest bo w BF jest na pewno



--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 06:25