docieranie silnika - prosze od rady |
docieranie silnika - prosze od rady |
Sun, 08 Jan 2006 - 15:01
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Beer Honda Wawa |
witam
mozecie powiedziec metody docierania silnika. ja slyszalem taka ze przez 2000km jezdzic w zakresie 3000-4000 obr. nie dopuszczac do bardzo slabych obrotow. zeby jak najwiecej chodzil na luzie. i po 2000km znowu wymienic olej. co wy na to? Jakie sa inne metordy zeby sie ulozylo wszystko?? pzodro i dzieki silnik to dohc 16v |
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 08 Jan 2006 - 15:01
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 08 Jan 2006 - 15:22
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 31 October 2002 Skąd: ze wśi! jestem wieśniakiem! |
a jaki to silnik i w czym?
|
|
|
Sun, 08 Jan 2006 - 15:38
Post
#3
|
|
Flashmaster Dołączył: Sun, 08 June 2003 Skąd: Katowice |
bylo milion postow o tym...wybierasz szkole jaka wydaje Ci sie sluszniejsza.
Jedno jest pewne...JAK NAJMNIEJ na LUZIE... jak najwiecej przy różnych predkościach obr (ja jezdzilem do 3.5krpm) przy róznych obciązeniach (nie za duzych)...czyli jazda 120autostrada odpada, najlepsze miasto... ja zrobilem 800km w miescie i potem 1200km autostradami bawiac sie w jazde 80-130 i jak narazie nie ma zadnych problemow -------------------- Opel Z-series Counsellor
Z20LET Z20LEL Z20LER Z20LEH |
|
|
Sun, 08 Jan 2006 - 16:52
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Beer Honda Wawa |
silnik w d16z5 z hondy
to w koncu nie rozumiem. myslalem ze na poczatku to niech on sobie pochodzi z pare dni bez zadnego obciazenia. a ty mowisz ze nie?? |
|
|
Sun, 08 Jan 2006 - 17:33
Post
#5
|
|
FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn |
nie nie... wlasnie niech popracuje w szerokim zakresie obrotow... no i przede wszystkim bardzo delikatnie z gazem dopuki silnik nie zlapie temperatury... potem tez nie kopac
z czasem tzn im wiecej km na liczniku tym bardziej go trzeba krecic:) tym sposobem docierania dostalem bonus w postaci 7dodatkowych KM (hamowane na maszce u mastersa wiec wynik dokladny) -------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
Sun, 08 Jan 2006 - 21:35
Post
#6
|
|
Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden |
ja po honowaniu cylindrow i zmienieniu pierscieni zlozylem silnik zrobilem tak
odpiolem wtyczki do listwy paliwowej krecilem auto na rozruszniku jakies 2 - 3 minuty aby wszystko sie ulozylo i dostal cisnienie oleju potem wystartowalem silnik postawilem auto na 10 -15 minut na wolnuch obrotach zmienilem ponownie filt i olej i zaczolem jezzdzic przez pare dni normalnie po miescie bez palowania jeszcze jedna wymiana oleju filtra i juz normalna jazda -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
Sun, 08 Jan 2006 - 22:04
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Beer Honda Wawa |
ile zrobiles tak mniej wiecej km w te pare dni??
slyszalem opinie zeby najlepiej w trase pojechac i roznymi predkosciamy pojezdzic |
|
|
Sun, 08 Jan 2006 - 22:27
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 04 February 2003 Skąd: lublin |
CYTAT("majlo":3t0fvcav) ile zrobiles tak mniej wiecej km w te pare dni??
slyszalem opinie zeby najlepiej w trase pojechac i roznymi predkosciamy pojezdzic Ja docierąłem tak b18c6,odpalilem 30minut chodziło auto na wolnych obrotach,pozniej 200kilometrow powoli do 4tys na miescie!!,zmiana oleju z mineralnego na syntetyk i jazda do odcinki nawet:).... -------------------- 10 second FWD N/A Honda CRX (10.9@210.5km/h)!!!Tokol 16.05.2009
2004-->ET:14.208,2005-->ET:13.47,2006-->ET 13.01 2007-->Najlepszy czas ET 11.56:):):) WĘGRY EAST EUROPEAN CHAMPIONCHIP FWD N/A 1st place 2007 Szukam Sponsora _http://WWW.HONDATECH.PL,WWW.RACEHONDA.PL |
|
|
Sun, 08 Jan 2006 - 22:37
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Beer Honda Wawa |
ooo prosze znowu inna teoria.
z mineralnego na syntetyk?? a moge zalac odrazu syntetyk i wymienic na sytetyk? olej to 5w50 mobila |
|
|
Sun, 08 Jan 2006 - 22:49
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa |
CYTAT("Ictus":2hgxx8gm) nie nie... wlasnie niech popracuje w szerokim zakresie obrotow...
praca w szerokim zakresie obrotów a praca pod dużym obciążeniem to dwie kompletnie różne rzeczy. Z czego ta pierwsza przy docieraniu jest jak najbardziej wskazana a druga wręcz przeciwnie. Dla wyjaśnienia - można jechać na dość wysokich obrotach nie obciążając zbytnio silnika. pod [url=http://www.geocities.com/motorcity/7177/trdbreakin.html:2hgxx8gm]tym[/url:2hgxx8gm] linkiem znajdziecie instrukcję TRD jak docierać silnik. Podane są dwa sposoby - dla silnika "na ulicę" i silnika wyczynowego docieranego na hamowni. Ja bym się trzymał tej pierwszej metody. -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
Sun, 08 Jan 2006 - 22:53
Post
#11
|
|
User Dołączył: Thu, 18 December 2003 Skąd: Warszawa |
czytajac to forum znajdziesz wiele innych sposobów, a taki jest moj :
ja docieralem pare silnikow nowych pare po generalnych remontach... moja zasada to : pierwsze 500km spokojnej jazdy (max do 3,5k rpm) nastepnie 4,500km pelnym ogniem ale: caly czas kontrola temperatury co chwila kontrola stanu oleju nasluchiwanie jakichkolwiek dziwnych dzwiekow po 5 tys zmiana oleju zawsze silnik zalewany takim samym olejem przez cala jego zywotnosc w ten sposob docieralem silniki zetec w fordach Focus i Escort i wiem ze jezdza do dzisiaj z przebiegami ok 300tys i nic im nie dolega |
|
|
Sun, 08 Jan 2006 - 23:08
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa |
Dodałbym, że po drugiej wymianie oleju wskazane jest częste korzystanie z mocy silnika. Robiłem tak z każdym samochodem za namową pewnego mechanika co robi autka m.in. do rajdów. W kwestii zamulania na docieraniu - Jak go ułożysz taki poźniej będzie (zamulony albo odmulony ).
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
Sun, 08 Jan 2006 - 23:54
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 19 March 2003 Skąd: Lublin |
Jak docierałem szrota to wyglądało to następująco:
10 minut na biegu jałowym na oleju mineralnym, zlanie oleju, zmiana, rozbiórka filtra powietrza. Poczym 100km na mineralu i zmiana na półsyntetyk i oględziny filtra, 200km leciutko do 3000obr, kolejne 200km z cięższą nogą pod 4500obr, zmiana oleju na synetetyk, oględziny filtra i łycha. Silnik przetrwał około 40tyś km w tym koło 20-25KJS i służy po dziś, olej bierze jak każdy silnik którego ujeżdza idiota z cegłą zamiast stopy, jakieś 2-3 setki na 2500km. -------------------- Hp is one thing, putting it down to the track is another.
|
|
|
Mon, 09 Jan 2006 - 09:27
Post
#14
|
|
I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... |
Pierwsze odpalenie samochodu i zostawienie go po złozeniu na jakiś czas na wolnych obrotach= ponowne honowanie cylindrów. Ja ze względu na koszty bym tak nie robił.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
Mon, 09 Jan 2006 - 09:54
Post
#15
|
|
Administrator Dołączył: Thu, 10 October 2002 Skąd: Warszawa |
-------------------- Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl
TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260 VERKLINE |
|
|
Mon, 09 Jan 2006 - 10:18
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin |
Widzę że co 2 mechaników to 3 szkoły
Ja docierałem tak: najpierw godzina pracy na luzie. Zlaliśmy olej. Potem 1000km delikatnej jazdy, zwykle do 3000rpm i czasami delikatne dochodzenie do wyższych obrotów (ale nie więcej niż 5000, silnik kręcił się do ok. 7200). Potem dociągniecie głowicy, wymiana oleju. Pojeździłem bez pałowania jeszcze ze 2000km i wtedy dopiero ogień. Ja jeździłem wtedy na mineralu, ale jak chcesz docelowo mieć syntetyk to do docierania nalej jakiś mineralny (quaker polecam) Nie wiem czy jest to najlepsza metoda ale u mnie zadziałało. była to toyota 2E-E ZTCW producenci czasami zalecają konkretne sposoby docierania, trzeba by dotrzeć do źródeł. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
Mon, 09 Jan 2006 - 13:37
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 February 2005 Skąd: Katowice |
A ja po remoncie: 30 minut na postoju w czasie których wystroiłem autko , 200 kilometrów po mieście powolnym przyśpieszaniem i hamowaniem silnikiem. Wymiana oleju i potem normalna eksploatacja bez butowania.
-------------------- Szabana_Design
|
|
|
Mon, 09 Jan 2006 - 16:07
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Beer Honda Wawa |
moze ktos wytlumaczyc czemu nie mozna zostawic go na wolnych obrotach??
w hondzie powiedzieli ze trzeba go zostawic na okolo 5 godzin na wolnych obrotach. |
|
|
Mon, 09 Jan 2006 - 16:31
Post
#19
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 February 2005 Skąd: Katowice |
Ja nie zostawiam na wolnych obrotach dłużej jak 30 minut bo po co??? Już po kilku minutach tam gdzie sie miały rysy pokazać przez jakieś niedoróbki już są i one nie spowodują zatarcia silnika. Do 30 minut elementy są już względem siebie "wyślizgane" a do kilkuset kilometrów względem siebie ułożone. Potem można kilka tysięcy objeździć bez butowania.
-------------------- Szabana_Design
|
|
|
Mon, 09 Jan 2006 - 16:44
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz |
CYTAT("Bullitt":1wyid1ta) Pierwsze odpalenie samochodu i zostawienie go po złozeniu na jakiś czas na wolnych obrotach= ponowne honowanie cylindrów. Ja ze względu na koszty bym tak nie robił.
czy mógłbyś wyjaśnić dlaczego tak się dzieje?? bo właściwie większość ludzi zaczyna docieranie silnika od pozostawienia go na wolnych obrotach na jakiś czas.. zakładam oczywiście, że przed pierwszym odpaleniem kręcimy silnikiem bez odpalania żeby się zalał olejem (nabrał ciśnienia).. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 01:31 |