![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 February 2006 Skąd: Białystok ![]() |
co jest największą przeszkodą w tym, zeby turbodiesle utrzymywały swój zazwyczaj ogromny moment obrotowy w strone wyzszych obrotow powiedzmy do 7tys ? a nie jak dotychczas w wiekszosci przypadkow osiagi kończą się przy ~4kobr.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Prędkość propagacji płomienia w spalaniu ropy.
O ile się nie mylę... -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 17 September 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
[url:34slk7fx]http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=32869&highlight=najwy%BFej+kr%EAc%B1cy+turbodiesel[/url:34slk7fx]
przestudiuj to. w upreszczoniu - po co szukać mocy wysoko, jak można ją mieć nisko w dużym zakresie obrotów.[/url] -------------------- aryjska puszka 2.0
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Cibor - to co napisałeś nie ma sensu. Zawsze chesz mieć jak najwięcej momentu na kołach w jak najszerszym zakresie obrotów silnika, a to mogą dać tylko wysokie obroty . Dlatego diesle są słabsze.
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 01 February 2006 Skąd: Białystok ![]() |
cibor > jesli masz moment w szerszym zakresie, to jestes w stanie jechać dluzej na nizszym biegu, przez co przenoszony jest wiekszy moment na koła.
Takze porownując dwa samochody, ktore maja taki sam moment , tylko jeden z nich ma od 2 tys do 4 tys , a drugi od 2 tys do 7 tys i mają takie same skrzynie. To przy starcie obydwa beda jechac identycznie do 4tys obr, ale potem ten pierwszy bedzie musiał wrzucić drugi bieg i juz bedzie mial mniej efektywne przelozenie na kola, a drugi samochod pociagnie jeszcze na jedynce, czyli z efektywniejszym przelozeniem na kola az do 7tysobr, przez co bedzie mial lepsze przyspieszenie. P.S. dzięki za linke. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 20 February 2005 ![]() |
glownie przeszkadza to ,ze czas w ktorym paliwo ma zostac przygotowane do spalenia (1szy etap spalania ZS czyli etap opoznienia zaplonu ) wraz ze zwiekszaniem predkosci obrotowej maleje. powoduje to wiekszy przyrost cisnienia w drugim etapie spalania i twarda prace silnika.
dlatego obecnie tak wiele uwagi poswieca sie konstrukcji komor spalania w dieslach i wtryskiwaniu paliwa aby zapewnic jak najlepszy przebieg spalania przy stosunkowo malym wspolczynniku nadmiaru powietrza. Added after 4 minutes: CYTAT("L5turbo":1am7tc5o) cibor > jesli masz moment w szerszym zakresie, to jestes w stanie jechać dluzej na nizszym biegu, przez co przenoszony jest wiekszy moment na koła.
Takze porownując dwa samochody, ktore maja taki sam moment , tylko jeden z nich ma od 2 tys do 4 tys , a drugi od 2 tys do 7 tys i mają takie same skrzynie. To przy starcie obydwa beda jechac identycznie do 4tys obr, ale potem ten pierwszy bedzie musiał wrzucić drugi bieg i juz bedzie mial mniej efektywne przelozenie na kola, a drugi samochod pociagnie jeszcze na jedynce, czyli z efektywniejszym przelozeniem na kola az do 7tysobr, przez co bedzie mial lepsze przyspieszenie. P.S. dzięki za linke. normalne, chocby przez to ze ten drugi bedzie mial DUZO wiecej mocy =] |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
CYTAT("L5turbo":2lwi11zx) cibor > jesli masz moment w szerszym zakresie, to jestes w stanie jechać dluzej na nizszym biegu, przez co przenoszony jest wiekszy moment na koła.
Takze porownując dwa samochody, ktore maja taki sam moment , tylko jeden z nich ma od 2 tys do 4 tys , a drugi od 2 tys do 7 tys i mają takie same skrzynie. To przy starcie obydwa beda jechac identycznie do 4tys obr, ale potem ten pierwszy bedzie musiał wrzucić drugi bieg i juz bedzie mial mniej efektywne przelozenie na kola, a drugi samochod pociagnie jeszcze na jedynce, czyli z efektywniejszym przelozeniem na kola az do 7tysobr, przez co bedzie mial lepsze przyspieszenie. P.S. dzięki za linke. Nie do konca to jest prawda : mielismy taki wyscig honda 1.4 90km vs golf mk1 1.6d (~60km), my ciagniemy na 1 biegu do prawie odcinki a golf cykajac 2jke jest dalej z przodu , dopiero jak wbilismy 2jke , a golf 3jke i predkosc byla kolo 80km/h zaczelismy isc do przodu . Nie mowie juz ,ze golfik mial niezle wyjscie z "progu" , kazdego killowal na starcie -------------------- |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("L5turbo":2wbwyhtc) co jest największą przeszkodą w tym, zeby turbodiesle utrzymywały swój zazwyczaj ogromny moment obrotowy w strone wyzszych obrotow powiedzmy do 7tys ? a nie jak dotychczas w wiekszosci przypadkow osiagi kończą się przy ~4kobr.
Gdyby powiedzmy 1.9 tdi utrzymal swoje 400Nm w szerokim zakresie do 7krm to mialby ok 390KM. Wiec jesli mamy dwa silniki o tym samym momencie ale jeden utrzyma ten moment o 3krpm dalej to bedzie duzo szybszy, a to dlatego ze bedzie mial duzo wiecej mocy. Ale niektorzy wierza ze sam moment jest wyznacznikiem przyspieszenia.... EDIT: walczymy o duza moc, moc bierze sie z kazdego cyklu spalania. Jesli jeden cykl spalania ma x J to jesli wykonamy go 2x wiecej w ciagu sekundy i bedzie dawal tyle samo J to moc wzrosnie. Moment nam mowi posrednio ile J mamy z jednego takiego cyklu, im wiekszy tym wiecej. Ale jak cykli bedzie malo to kupa. Najlepiej miec jak najwiecej mocy w jednym cyklu i jak najwiecej takic cykli wykonac, wtedy mamy duzo mocy i jedziemy. Pytanie o diesla mam, czy doladowanie w dieslach jest stale od momentu pompowania czy spada? -------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 22 April 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
moment pozwala na przyspieszenie, a moc na utrzymanie predkosci.
Wg mnie [moge sie mylic] wina lezy tez po stronie duzego stopnia sprezania w dieslu. Np modyfikujac benzyne i odprezajac silnik mozna podniesc odcinke wyzej bo moze sie wyzej krecic, tylko ze diesel potrzebuje tak duzego sprezenia. -------------------- www.maciejkintop.com
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("MIVEC":12z00beg) moment pozwala na przyspieszenie, a moc na utrzymanie predkosci.
Tylko dlaczego do cholery te vti majac moment biedny w okolicach 160Nm klepia samochody co maja ponad 2x wiecej momentu -------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
CYTAT("dzik":2ce0nhf8) CYTAT("MIVEC":2ce0nhf8) moment pozwala na przyspieszenie, a moc na utrzymanie predkosci. Tylko dlaczego do cholery te vti majac moment biedny w okolicach 160Nm klepia samochody co maja ponad 2x wiecej momentu Bo te VTI mają więcej mocy na kołach, a za to odpowiedzialna już jest skrzynia biegów. O czym wszyscy zapominają. Proste? Pragnę przypomnieć, w ramach dyskusji, że teamt benzyna vs diesel był juz tutaj poruszany miliony razy wczesniej. Przypominam także, że wszyscy uzytkownicy silników diesla zdają sobie sprawę z ich niedomagan, tylko najgoprsze jets to im by wytłumaczyć, że nie powinni sie ścigać W Audi też im to cięzko zrozumieć Diesel nie kręci się wysoko, włąsnie ze względów wymienionych wyżej, czyli potrzebnego do osiągniecia stopnia spręzania oraz szybkosci z jaką spala się ropa. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 January 2003 Skąd: Toruń ![]() |
CYTAT("dzik":3pos9iy9) CYTAT("MIVEC":3pos9iy9) moment pozwala na przyspieszenie, a moc na utrzymanie predkosci. Tylko dlaczego do cholery te vti majac moment biedny w okolicach 160Nm klepia samochody co maja ponad 2x wiecej momentu moc jest z wysokich obrotów (~9krpm) |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 September 2005 ![]() |
CYTAT("dzik":tu838qkq) CYTAT("MIVEC":tu838qkq) moment pozwala na przyspieszenie, a moc na utrzymanie predkosci. Tylko dlaczego do cholery te vti majac moment biedny w okolicach 160Nm klepia samochody co maja ponad 2x wiecej momentu Magia V-Tec jeśli wiesz jak to działa pzdr |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: Płock/W-wa ![]() |
CYTAT("dzik":3v54taks) CYTAT("MIVEC":3v54taks) moment pozwala na przyspieszenie, a moc na utrzymanie predkosci. Tylko dlaczego do cholery te vti majac moment biedny w okolicach 160Nm klepia samochody co maja ponad 2x wiecej momentu Prosze mi podstawic seryjnego Civica B12A2! Moc identyczna (blisko 170KM), ale zakres obrotow dwa razy wiekszy, dlatego tez wyrownuje moj dwa razy wiekszy moment. Na jego korzysc wplywa jednak mniejsza waga (moja Ibiza 1230kg), wiec chcialbym zobaczyc na wlasne oczy to "klepanie". Nie mowie, ze nie dostane, ale ostanio mialem okazje widziec, jak jezdzi taki Type-S i jakos nie powala... Przepraszam za O/T, ale wiecie - dieslowiec ze mnie -------------------- Forum Leasing.pl
TDIRACINGTEAM |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Ja myśle, że dzik wie o tym doskonale. A swoją drogą w 90% fabrycznych diesli nie warto nawet dociągać do końca obrotów (w pugu 307 hdi którym jeździłem najszybciej leciał jak się zmieniało biegi w okolicach 3600-3800 rpm)
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 19 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
edit: nie ważne, nie zauważyłem do czego odnosi sie twoja wypowiedź
-------------------- koniu.net | Gorechristmas.carbonmade.com | koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 17 March 2005 Skąd: ludzi znam tu i tam ![]() |
CYTAT("rennen":2wuql783) Ja myśle, że dzik wie o tym doskonale. A swoją drogą w 90% fabrycznych diesli nie warto nawet dociągać do końca obrotów (w pugu 307 hdi którym jeździłem najszybciej leciał jak się zmieniało biegi w okolicach 3600-3800 rpm)
mogliby seryjnie jakieś shiftlighty montować bo tak to nie wiadomo do ilu kręcić -------------------- Dupowóz: Honda Accord CL7 Sport GT
Do upalania: Był Civic, nie ma Civica... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: Płock/W-wa ![]() |
CYTAT("Sane":vf19tyml) mogliby seryjnie jakieś shiftlighty montować
bo tak to nie wiadomo do ilu kręcić Trzeba byc wyjatkowo niekumatym, zeby nie wyczuc kiedy diesel ma juz dość. Seryjne zazwyczaj nie jadą wyzej, jak 3800, a te mocniejsze 4200. Pomijam 535d, bo tam dzieki 2xT ciagnie do konca... Aha, co do przelozen, to diesle do streetracerow nie naleza pod tym wzgledem A o dziwo, szczegolnie Ibiza 130PD -------------------- Forum Leasing.pl
TDIRACINGTEAM |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 26 October 2002 Skąd: WWA ![]() |
CYTAT("Koniu":39dc925l) edit: nie ważne, nie zauważyłem do czego odnosi sie twoja wypowiedź Poprawileś, zanim zdązyłem odpowiedzieć i wyjaśnić o co mi chodziło. Trochę niezrećznie to napisałem, ale wiadomo o co chodzi. Cś czuje, że zaraz zacznie się epizod XIV dyskusji benzyna vs diesel . Added after 2 minutes: CYTAT("Sane":39dc925l) CYTAT("rennen":39dc925l) Ja myśle, że dzik wie o tym doskonale. A swoją drogą w 90% fabrycznych diesli nie warto nawet dociągać do końca obrotów (w pugu 307 hdi którym jeździłem najszybciej leciał jak się zmieniało biegi w okolicach 3600-3800 rpm) mogliby seryjnie jakieś shiftlighty montować bo tak to nie wiadomo do ilu kręcić Maszw 100% rację, bo diesel to takie dziwne silniki, których nawet na hamowni nie da się zmierzyć, w celu ustalenia maksymalnych parametrów silnika Co do shift lightów to wystarczy, że posiadacze, niektórych wybitnie sportowych maszyn montują takie, że można oślepnąć |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Jeszcze o jednym nie mozna zapominac, ze zazwyczaj caly czas mowimy o wartosciach max zapominajac o przebiegu.
Mozna miec 400Nm i 400Nm, ale w jednym przez chwile w piku a w innym w szermym zakresie, jednak jak mowimy o mocy to w dieslach z seryjnie mala turbina mozna powiedziec ze sa to "grube" konie bo jest ich duzo w calym zakresie. Jak chcemy porownac dwa silniki to powinnismy wiedziec w jakim zakresie obrotow bedziemy jechac i patrzymy ile srednio tych koni bedzie. Bo nie liczy sie max a ile na droge oddamy. Added after 1 minutes: CYTAT("juchol":2yln1sty) moc jest z wysokich obrotów (~9krpm)
Mi to rybka czy mam 200KM z 9tys czy z 4tys, chce miec duzo mocy i tyle A ze w pierwszym wypadku moment bedzie duzo mniejszy niz w drugim to mi wisi. Nawet lepiej jak momentu mniej bo sprzeglo nie cierpi -------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:15 |