Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> czym samemu wystroić 1.8t AGU, początki :)
yapko
post Mon, 29 Apr 2013 - 18:38
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 14 August 2008
Skąd: wołomin





Jest szybkie pytanie smile.gif
Chce wystroić samemu Golfa 4 1.8T silnik AGU. Kilka modów jest porobione w aucie, ale do pełni szczęścia brakuje programu.
W aucie jest zrobiony wydech, lift głowicy, sporo nowych części w silniku, orurowanie z nierdziewki, FMIC, większe turbo.

Mam powody żeby chcieć samemu wystroić...
Rozumiem że niektórzy będą polecać firmy które zrobił setki takich silników aczkolwiek chce to sam zrobić smile.gif to jest najważniejsze w tym wszystkim.
Dysponuje wszystkimi narzędziami do strojenia oprócz własnie programu w którym bede mógł zmienić wartości w seryjnym sterowniku.
Pytania:
1. czy jest program który zmieni mi wartości w seryjnym sterowniku i jak się nazywa?
2. czy potrzebuje kości pamięci/ boxu zewnętrznego który będę mógł programować i czym ?


--------------------
https://www.facebook.com/yapkoteam?ref=hl - polub mój funpage
Nissan Sunny SR20DET et 12,339
1 miejsce FWD Turbo 2013
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 29 Apr 2013 - 18:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
luk9753
post Mon, 29 Apr 2013 - 22:04
Post #2


Super User
Dołączył: Sat, 22 May 2010
Skąd: Węgrów





EMU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Tue, 30 Apr 2013 - 09:47
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





CYTAT(yapko @ Mon, 29 Apr 2013 - 18:38) *
Jest szybkie pytanie smile.gif
Chce wystroić samemu Golfa 4 1.8T silnik AGU. Kilka modów jest porobione w aucie, ale do pełni szczęścia brakuje programu.
W aucie jest zrobiony wydech, lift głowicy, sporo nowych części w silniku, orurowanie z nierdziewki, FMIC, większe turbo.

Mam powody żeby chcieć samemu wystroić...
Rozumiem że niektórzy będą polecać firmy które zrobił setki takich silników aczkolwiek chce to sam zrobić smile.gif to jest najważniejsze w tym wszystkim.
Dysponuje wszystkimi narzędziami do strojenia oprócz własnie programu w którym bede mógł zmienić wartości w seryjnym sterowniku.
Pytania:
1. czy jest program który zmieni mi wartości w seryjnym sterowniku i jak się nazywa?
2. czy potrzebuje kości pamięci/ boxu zewnętrznego który będę mógł programować i czym ?


Nie masz pojecia o strojeniu i myslisz ze poradzisz sobie ze starym motronikiem z AGU . Prosze Cie zejdz na ziemie . Moze uda ci sie sciagnac jakiegos gotowca i go wpakowac do ECU ,ale na 1000procent nie zestroisz sterownika z AGU !!!!


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Tue, 30 Apr 2013 - 11:01
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Jesli chcesz cokolwiek dlubac zaopatrz sie jeszcze w afr , bo na waskim pasmie to mozna dlubac co najwyzej serie.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Tue, 30 Apr 2013 - 12:20
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Do speca od 1.8T to mi daleko (albo jeszcze dalej), ale tam chyba jakies wersje miały sondy WB, prawda? Da się to zastosować bezboleśnie w tych, które bazowo miały sondy wąskopasmowe?


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yapko
post Tue, 30 Apr 2013 - 14:49
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 14 August 2008
Skąd: wołomin





CYTAT(Rafalek114 @ Tue, 30 Apr 2013 - 09:47) *
Nie masz pojecia o strojeniu i myslisz ze poradzisz sobie ze starym motronikiem z AGU . Prosze Cie zejdz na ziemie . Moze uda ci sie sciagnac jakiegos gotowca i go wpakowac do ECU ,ale na 1000procent nie zestroisz sterownika z AGU !!!!


Skąd wiesz że nie mam pojęcia ? Świnie w stylu Ecumastera i innych ogarniam więc chce ogarnąć też Motronica i pytam się grzecznie : czym ?

kontroler AFR, EGT, boost, ciś paliwa i inne pierdoły są na stanie i chce je wykorzystać sensownie


EMU... może, może...


--------------------
https://www.facebook.com/yapkoteam?ref=hl - polub mój funpage
Nissan Sunny SR20DET et 12,339
1 miejsce FWD Turbo 2013
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamiltgr
post Tue, 30 Apr 2013 - 15:38
Post #7


User
Dołączył: Sun, 06 November 2011
Skąd: Siedlce





Zajrzyj najpierw jak wygląda cały zapis w sterowniku, motronic trochę różni się od np emu. Czy w zapisie bin czy hex, 2d czy 3d , mając damosa, wciąż daleko do prostych dwuwymiarowych czy trzy wymiarowych mapek jak w emu tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Wed, 01 May 2013 - 10:04
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





TunerPro albo WinOLS, z czego pierwszy jest(jak dla mnie) nie do końca pewny, a WinOLS kosztuje trochę dużo pieniędzy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Wed, 01 May 2013 - 10:05
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





ja to się nie znam na strojeniu ale tych starych sterowników jak jest np w AGU, AEB to i firmy zajmujące się tuningiem nie chcą się do nich dotykać

Lepszym rozwiązaniem podobno jest wrzucenie instalacji od nowszych 1.8T z sondą szerokopasmową ( motronic 7.5 ).

Ja u siebie planuję do AEB wsadzić instalację ME7.5 ale jakoś boję się tych kabelków.


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
qbejs
post Wed, 01 May 2013 - 20:00
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Sun, 30 April 2006
Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer





Chyba raczej tylko WinOls Ci pomoże, ale to trzeba mieć też DAMOS'a z definicjami. Do tego tam chyba trzeba też kość przelutować ( nie są tam wogóle dwie kości które trzeba ruszyć ? ), choć nie do końca jestem pewien. Jak już dotrzesz do etapu gdzie jedyną trzymającą Cię rzeczą będzie damos to mając go dasz sobie radę. Druga opcja to mozolne szukanie map i definicje osi, co jest wykonalne mając odpowiedni interfejs ( ja w starym sterowniku Bosch'a używałem Moates Ostrich 2.0 ).


--------------------
VW 16V++ :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Wed, 01 May 2013 - 21:03
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





ja tam w vagu nie siedze ale jak czytam posty to dochodze do wniosku ze to jakas super magia, ale na boga wszystko jest dla ludzi, i oczywiste jest ze jak ktos to robi dobrze w kraju to nie zdradzi swoje "zarobku" ale napewno nie jest nie wiadomo jakim geniuszem wink.gif

yapku tutaj ci raczej tego nie zdradzi nikt. Programator life sporo kosztuje , niestety to wymaga duzo czasu i ogarniecia w sprawach elektroniki - choc nie twierdze ze sie nieda.

moze poprostu wepnij deta i olej temat seryjnego sterownika, fuel implant i jazda.


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Mon, 06 May 2013 - 22:20
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





Dokładnie....sam byłem swiadkiem jak gość w leonie nie chcąc być skazanym na na 2-3 tunerów w PL co to ogarniaja (chodziło o ogólną wygodę dostrajanie po kolejnych modyfikacjach) zapodał deta i smiga jak zły. Nie wiem...moze to wbrew religii VAG ale faktem jest , że działa smile.gif


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 06 May 2013 - 22:43
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





rex- w leonie nie było AGU , tylko APP AJQ AUQ wiec pisanie ze był skazany na 2-3tunerów jest lekkim przegieciem. te sterowniki ogarnia duuuuzo duzo wiecej osób niż 2-3 smile.gif jesli to by było faktycznie agu to zgoda smile.gif


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Tue, 07 May 2013 - 19:28
Post #14


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





CYTAT(GREGOR10 @ Mon, 06 May 2013 - 22:43) *
jesli to by było faktycznie agu to zgoda smile.gif

Też nie prawda, jest ich dużo więcej cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Tue, 07 May 2013 - 20:37
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Zgadzam się , jest ich kilku smile.gif
Chodziło o skale porównawczą .


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KKK VAG
post Thu, 16 May 2013 - 20:57
Post #16


Super User
Dołączył: Sun, 08 January 2012





CYTAT(qbejs @ Wed, 01 May 2013 - 20:00) *
Chyba raczej tylko WinOls Ci pomoże, ale to trzeba mieć też DAMOS'a z definicjami. Do tego tam chyba trzeba też kość przelutować ( nie są tam wogóle dwie kości które trzeba ruszyć ? ), choć nie do końca jestem pewien. Jak już dotrzesz do etapu gdzie jedyną trzymającą Cię rzeczą będzie damos to mając go dasz sobie radę. Druga opcja to mozolne szukanie map i definicje osi, co jest wykonalne mając odpowiedni interfejs ( ja w starym sterowniku Bosch'a używałem Moates Ostrich 2.0 ).


do 2000r jak tak samo jest w TDi czyli Kompy nie po kanie trzeba lutować
Stare kości musisz wylutowac ponieważ sa nie kasowalne
potem musisz wlutowac nowe podsatwki ja uzywam PLCC 32 i pod to kość która jest już w pełni kasowalna cała filozofia
narazie robiłem to raz u siebie i daleko mi do oagrnięcia benzyny ale tak to wygląda
u mnie działało i na dzien dizsiejszy moge wyjąc kośc wrzucic inna z innym programem ... adaptacja kompa bo za każdy razem łapie imo i chula smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamilgt
post Fri, 17 May 2013 - 14:00
Post #17


Frequent User
Dołączył: Sat, 22 March 2008
Skąd: Mazowieckie





Ale to chyba trochę mozolna praca bo zmodyfikowany wsad nagrywamy na eeprom, instalujemy w ECU, robimy logi i żeby wprowadzić poprawki to musimy wypiąć eeprom z ecu, skasować, nagrać nowy wsad, włożyć do ecu, robimy logi itd, aż do uzyskania oczekiwanego efektu ?

No chyba, że mamy do dyspozycji Ostrich'a wtedy ten proces powinien przebiegać dużo sprawniej. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GMS.
post Sat, 18 May 2013 - 22:30
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 August 2008
Skąd: Polska





najlepiej wywalić ten sterownik i zamontować EasyEcu który się samemu stroi bez problemu, jak ktoś bawił się ecumasterem to z tym sobie bez problemu poradzi tak jak ja, 343 km i 390 nm z 2.0 vw 16v to tak na spokojnie zrobiłem pewno zrobił bym więcej ale się paliwo na hamowni skończyło a już nie chciało mi się jechać na stację a i tak wyszedł najlepszy wynik do tej pory, pomoc techniczna super szybka polecam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maly_sz
post Tue, 04 Aug 2015 - 23:38
Post #19


User
Dołączył: Mon, 16 November 2009





a kto mi wystroi AJL ?????? bo nie ma mądrego z moim EGT sad.gif


--------------------
гнев океана 96' 5.20 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 12:59