Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> compound turbo setup - hx35 i jaka druga, b204 2.0 z holsetem hx35 jakie drugie turbo ?
saab93
post Tue, 07 Jun 2016 - 00:17
Post #1


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





witajcie

mam w silniku b204 2.0 z saaba hx 35 12 cm2 - full boost od 4000 do 7500 -
znalazlem w necie bardzo ciekawa odmiane doladownia - compound turbo setup.

chyba opcja nie spotykana w zadnym seryjnym aucie bi turbo czy twin turbo.


1- spaliny najpierw wpadaja na turbine 1 szego turbo pozniej na turbine drugiego turbo i do wydechu
2- powietrze zassane przez kompressor 2 turbo jest wpompowywane w dolot 1 szego turbo zeby je rozkrecic

http://www.trucktrend.com/how-to/expert-ad...o-crash-course/

zastanawiam sie jakie turbo dac po holsecie hx35 w moim projekcie ?

chcialbym wczesniejszy spoool , holset ma wirniki : kompressor 54/78 - turbina 70/60.

ciekawi mnie czy podobnej wielkosci turbo drugi hx35 wzbudzil by szybciej boost w calym ukladzie?
Czy lepiej zastosowac cos mniejszego ala td04hl 15t /19t ? z drugiej strony czy maly kompressor mniejszej turbiny wyrobi z dostarczaniem powietrza do wiekszego turbo na pelnym bucie 5000- 7000 obrotow ?

znacie jakies projekty na takim wlasnie compound twin turbo w pl ?

projekt jest robiony dla zabawyy i satysfakcji z grzebania

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 07 Jun 2016 - 00:17
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rennen
post Wed, 08 Jun 2016 - 00:18
Post #2


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Coprawda nie wiem jakby dzialal ten compound setup, moze lepiej niz to co ja mam, nie jestem przekonany do idei podwojnego doladowania w tak malym silniku.

Kupilem subaru legacy gt-b twinturbo na aukcji ubezpieczeniowej, kolejne rozsadne auto do kolekcji, ale bylo bardzo tanie wiec nie moglem sie powstrzymac jak zobaczylem plakietke "2 stage twin turbo" na silniku, dzieciak jestem co poradzic smile.gif . Auto jest z 1997 roku i no i faktycznie ma i wiecej momentu na dole i wiecej mocy na gorze, niz subaru gt z podobnych lat ktore mialem okazje prowadzic w polsce. Ale ewidentnie czulem ze jest lipa z tym przelaczaniem turbin miedzy 3500 a 5000 obrotow. Kupilem wiec wskaznik doladowania (wlasnie tak sie to konczy, mialem kupic tanie bezawaryjne kombi rolleyes.gif ) i faktycznie przy 3000 jest prawie 1bar, przy 4000 0.5 i potem wpada full boost dopiero przy ok 5000. Gadalem ze specem od subaru i powiedzial ze to normalne - nazywaja to valley of death albo no man's land biggrin.gif. Ponoc w nowszych modelach subaru costam kombinowalo zeby zmniejszyc ten problem ale zupelnie nie zniknal. Pewnie jakby na dobrym kolektorze wstawic jedno turbo z evo9 to by bylo duzo lepiej w calym zakresie, ale nie zamierzam inwestowac w przerobki tego wozu.

Ja kupilem cale to auto za ok 3000 zl zeby sie toczyc, oprocz wspomnianego wskaznika doladowania nie zamierzam nic w nim dlubac, bo wydech zrobil juz poprzedni wlascicel. Nauczylem sie jezdzic tak ze jezdze spokojnie do max 3000 rpm zmieniam biegi i wtedy laduje jako tako od dolu, albo w trybie full racing cisne do oporu pod sama odcinke zeby nie spasc ponizej "przelaczenia" po zmianie biegu co i tak do konca nie dziala, ale mnie to nie przeszkadza az tak bardzo i nie zamierzam nic z tym robic. Jazda tym autem tak na pol gazu miedzy 3000 a 5500 to raczej zamulka i takie dosc nienaturalne wrazenie, albo jak odpuscisz gaz i dodasz mocno spowrotem. Wiec gdybym sam to mial zrobic, w sensie przerobic silnik na takie doladowanie, kombinowac z zaworkami, solenoidami i kabelkami po nocach no to efekt by mnie raczej nie zachwycil. Moze to dlatego ze subaru legacy kombi to ciezkie auto z 4x4, troche duze jak na silnik 2.0. Ale jak sie zdecydujesz to z checia sie dowiem jak wrazenia i czy warto bylo kombinowac.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomiw
post Wed, 08 Jun 2016 - 11:36
Post #3


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009
Skąd: Kraków





gt17 które jest w b2x5 o małych mocach np w 9-5. szybko wstaje wink.gif Ale tak czy inaczej małe turbo "zatka" swoimi małymi wirnikami przepływ spalin i powietrze doładowanego temu większemu turbo więc taki setup to raczej utopia w tym silniku. W tym linku jest pokazany setup z diesla o dużej pojemności, tu to raczej nie zagra. Załóż jedno turbo np bw 200sx na twin scrollu lub td05 z evo X z powiększonym wirnikiem ssącym. Oba dobrze wstają i dają dużą moc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xxMAXIMxx
post Wed, 08 Jun 2016 - 12:02
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 08 April 2012





Kiedyś dogrzebałem się do tego:

http://www.dsmtuners.com/threads/my-compou...-set-up.336541/

poczytaj
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Wed, 08 Jun 2016 - 12:12
Post #5


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





To o czym piszesz to system doładowania dwustopniowego, który stosuje się w celu uzyskania bardzo dużego sprężu (np. 7 bar nadciśnienia w dragowym dieslu). Myślę że w Twoim przypadku się to nie sprawdzi z przyczyn podanych przez tomiw.


--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Wed, 08 Jun 2016 - 12:46
Post #6


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





CYTAT(xxMAXIMxx @ Wed, 08 Jun 2016 - 12:02) *
Kiedyś dogrzebałem się do tego:

http://www.dsmtuners.com/threads/my-compou...-set-up.336541/

poczytaj




tak dsm y wszystko przetestowaly za wielka woda smile.gif to dziala na 2.0 i to dosc dobrze grunt to odpowiedniej wielkosci wastegate i rura od wastegate ktora nadmiar spalin po rozkreceniu malego turbo zapoda na duze. moze tez byc odwrotnie najpierw duze turbo a pozniej male i wastegate miedzy duza turbina a mala omijajacy mala .

myslalem o uzyciu hamulca gorskiego z ciaginka siodlowego - dobra srednica przepustnicy

tylko dalej nie wiem jakim cudem duze kolo kompressora wyrabia z zasysaniem powietrza przes male kompressora. czy nie jest to ograniczenie a jesli nie to czy duze kolo kompressora nie rozkreci malego kolka do ponaddzwiekowych predkosci ?


Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Wed, 08 Jun 2016 - 12:52
Post #7


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





CYTAT(tomiw @ Wed, 08 Jun 2016 - 11:36) *
gt17 które jest w b2x5 o małych mocach np w 9-5. szybko wstaje wink.gif Ale tak czy inaczej małe turbo "zatka" swoimi małymi wirnikami przepływ spalin i powietrze doładowanego temu większemu turbo więc taki setup to raczej utopia w tym silniku. W tym linku jest pokazany setup z diesla o dużej pojemności, tu to raczej nie zagra. Załóż jedno turbo np bw 200sx na twin scrollu lub td05 z evo X z powiększonym wirnikiem ssącym. Oba dobrze wstają i dają dużą moc.



jesli nadmiar spalin przez duzy wastegate ominie male turbo to jak by mialo zatkac przeplyw ? 60 mm wastegate i nadmiar spalin na duze turbo.... kombinacji jest wiele dobra rozkminka



p.s. jak pisalem projekt to zabawy i nauki a nie zeby isc utarta sciezka - hx35 dobrze daje wiec zostaje wink.gif bw200 drogo a kolektor klepac i flanze dla exo x turbo tez nie ten kierunek

Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Wed, 08 Jun 2016 - 12:54
Post #8


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





CYTAT(rennen @ Wed, 08 Jun 2016 - 00:18) *
Coprawda nie wiem jakby dzialal ten compound setup, moze lepiej niz to co ja mam, nie jestem przekonany do idei podwojnego doladowania w tak malym silniku.

Kupilem subaru legacy gt-b twinturbo na aukcji ubezpieczeniowej, kolejne rozsadne auto do kolekcji, ale bylo bardzo tanie wiec nie moglem sie powstrzymac jak zobaczylem plakietke "2 stage twin turbo" na silniku, dzieciak jestem co poradzic smile.gif . Auto jest z 1997 roku i no i faktycznie ma i wiecej momentu na dole i wiecej mocy na gorze, niz subaru gt z podobnych lat ktore mialem okazje prowadzic w polsce. Ale ewidentnie czulem ze jest lipa z tym przelaczaniem turbin miedzy 3500 a 5000 obrotow. Kupilem wiec wskaznik doladowania (wlasnie tak sie to konczy, mialem kupic tanie bezawaryjne kombi rolleyes.gif ) i faktycznie przy 3000 jest prawie 1bar, przy 4000 0.5 i potem wpada full boost dopiero przy ok 5000. Gadalem ze specem od subaru i powiedzial ze to normalne - nazywaja to valley of death albo no man's land biggrin.gif. Ponoc w nowszych modelach subaru costam kombinowalo zeby zmniejszyc ten problem ale zupelnie nie zniknal. Pewnie jakby na dobrym kolektorze wstawic jedno turbo z evo9 to by bylo duzo lepiej w calym zakresie, ale nie zamierzam inwestowac w przerobki tego wozu.

Ja kupilem cale to auto za ok 3000 zl zeby sie toczyc, oprocz wspomnianego wskaznika doladowania nie zamierzam nic w nim dlubac, bo wydech zrobil juz poprzedni wlascicel. Nauczylem sie jezdzic tak ze jezdze spokojnie do max 3000 rpm zmieniam biegi i wtedy laduje jako tako od dolu, albo w trybie full racing cisne do oporu pod sama odcinke zeby nie spasc ponizej "przelaczenia" po zmianie biegu co i tak do konca nie dziala, ale mnie to nie przeszkadza az tak bardzo i nie zamierzam nic z tym robic. Jazda tym autem tak na pol gazu miedzy 3000 a 5500 to raczej zamulka i takie dosc nienaturalne wrazenie, albo jak odpuscisz gaz i dodasz mocno spowrotem. Wiec gdybym sam to mial zrobic, w sensie przerobic silnik na takie doladowanie, kombinowac z zaworkami, solenoidami i kabelkami po nocach no to efekt by mnie raczej nie zachwycil. Moze to dlatego ze subaru legacy kombi to ciezkie auto z 4x4, troche duze jak na silnik 2.0. Ale jak sie zdecydujesz to z checia sie dowiem jak wrazenia i czy warto bylo kombinowac.




moglbys lopatologicznie wytlumaczyc na jakiej zasadzie dzialaja turbiny w twoim aucie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Wed, 08 Jun 2016 - 13:14
Post #9


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





The smaller turbo is compressing already compressed air, this multiplies the pressure ratio. So now the smaller turbo is spinning at the same speed it normally would be but has much more airflow

mniejsze kolko kompressora kompresuje juz skompresowane powietrze smile.gif kreci sie z taka sama predkoscia jakby pracowalo samo ale dostarcza przy danym cisnieniu o wiele wiecej powietrza smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 08 Jun 2016 - 14:37
Post #10


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(saab93 @ Wed, 08 Jun 2016 - 13:14) *
The smaller turbo is compressing already compressed air, this multiplies the pressure ratio. So now the smaller turbo is spinning at the same speed it normally would be but has much more airflow

mniejsze kolko kompressora kompresuje juz skompresowane powietrze smile.gif kreci sie z taka sama predkoscia jakby pracowalo samo ale dostarcza przy danym cisnieniu o wiele wiecej powietrza smile.gif


Wszystko się zgadza. Tylko jest problem z tym, że to małe turbo będzie mocno blokować wydech. W pewnym momencie dobrzeby było otwierać całkowicie WG w tym małym turbo, żeby duże przejmowało górę całkowicie. Inaczej, przy tak wielkich przepływach spalin przez małe turbo , EGT zabije Ci silnik.

Moim zdaniem miałoby to sens, gdyby małe turbo było wysterowane na np 0.6 bara, duże na 1.5 bara. Przy 1 barze WG w małym turbo mogłoby się już otwierać, bo to oznacza, że duże daje już coś od siebie.
Klucz leży w sensownym sterowaniu. Nowe TDI mają po 2 turbo i tam też jest "dołek" ,ale znacznie mniej wyczuwalny, niż w przytoczonym starym Subaru.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Wed, 08 Jun 2016 - 16:50
Post #11


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(saab93 @ Wed, 08 Jun 2016 - 12:54) *
moglbys lopatologicznie wytlumaczyc na jakiej zasadzie dzialaja turbiny w twoim aucie ?



Przyznam, ze to jest cos co tez mnie interesuje, bo w internecie jest masa sprzecznych informacji, a auto mam niecaly miesiac. Turbiny sa identycznej wielkosci chociaz jedna nazywa sie VF18 a druga VF19.




--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Wed, 08 Jun 2016 - 21:03
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





Z tego diagramu co dales wynika zupelnie co innego niz 1 post. Jedno turbo chodzi stale a 2 wchodzi gdy bypass sie otworzy i wtedy chodza oba rownolegle. Pewnie te 2 zabiera wiekszosc powietrza i 1 kreci sie dla bajery.


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Wed, 08 Jun 2016 - 23:52
Post #13


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





CYTAT(rennen @ Wed, 08 Jun 2016 - 16:50) *
Przyznam, ze to jest cos co tez mnie interesuje, bo w internecie jest masa sprzecznych informacji, a auto mam niecaly miesiac. Turbiny sa identycznej wielkosci chociaz jedna nazywa sie VF18 a druga VF19.


rozumiem juz ta valley of death w subaru smile.gif jak system puszcza spaliny na 2 turbo to 1 sze turbo zwalnia bo nastepuje gwaltowny spadek cisnienia spalin lecacych na 1 sze turbo ..... ja bym otworzyl calkowicie przepustnice spalin zeby od od samego dolu pompowaly obie turbiny - pozniej by wstawalo ale juz by szlo jakby wstalo. smile.gif


Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Thu, 09 Jun 2016 - 00:05
Post #14


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





CYTAT(jackkpl @ Wed, 08 Jun 2016 - 14:37) *
Wszystko się zgadza. Tylko jest problem z tym, że to małe turbo będzie mocno blokować wydech. W pewnym momencie dobrzeby było otwierać całkowicie WG w tym małym turbo, żeby duże przejmowało górę całkowicie. Inaczej, przy tak wielkich przepływach spalin przez małe turbo , EGT zabije Ci silnik.

Moim zdaniem miałoby to sens, gdyby małe turbo było wysterowane na np 0.6 bara, duże na 1.5 bara. Przy 1 barze WG w małym turbo mogłoby się już otwierać, bo to oznacza, że duże daje już coś od siebie.
Klucz leży w sensownym sterowaniu. Nowe TDI mają po 2 turbo i tam też jest "dołek" ,ale znacznie mniej wyczuwalny, niż w przytoczonym starym Subaru.



1. wastegate zewnetrzny 60 mm co najmniej zeby obejsc male kolo turbiny
2. jesli kola kompresorow maja byc polaczone ( zimna strona duzego kola kompressora pompuje w zimna strone malego kola kompressora - dodatkowo male turbina wstajac wczesniej zasysa powietrze przez zimna strone duzej rozkrecajac ja wczesniej ) to nie mozna ich wysterowac na rozne cisnienia w ukladzie bedzie jedno cisnienie ale mnostwo powietrza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 09 Jun 2016 - 02:23
Post #15


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(RasPL @ Wed, 08 Jun 2016 - 21:03) *
Z tego diagramu co dales wynika zupelnie co innego niz 1 post. Jedno turbo chodzi stale a 2 wchodzi gdy bypass sie otworzy i wtedy chodza oba rownolegle. Pewnie te 2 zabiera wiekszosc powietrza i 1 kreci sie dla bajery.


Ja wiem, ze to inny uklad niz compound o ktory pyta autor tematu. Ale jako, ze mam auto ktore ma identyczna pojemnosc i ilosc cylindrow i kombinacje z 2 sprezarkami, dosc skomplikowana, ale jednak zrobiona przez japoncow w serii i efekty... sa takie sobie wink.gif co jeszcze ma 4 cylindry i w serii wyszukany sposob doladowania? Trzeba poszukac dobrego rozwiazania i sprobowac je skopiowac.. jesli takie istnieje. Jak nie to wymyslic jakies nowe samemu, ale to przewaznie duzo trudniejsze, nawet dobre skopiowanie czegos do troche innych warunkow wymaga sporo przemyslenia.

CYTAT(saab93 @ Wed, 08 Jun 2016 - 23:52) *
rozumiem juz ta valley of death w subaru smile.gif jak system puszcza spaliny na 2 turbo to 1 sze turbo zwalnia bo nastepuje gwaltowny spadek cisnienia spalin lecacych na 1 sze turbo ..... ja bym otworzyl calkowicie przepustnice spalin zeby od od samego dolu pompowaly obie turbiny - pozniej by wstawalo ale juz by szlo jakby wstalo. smile.gif


Ludzie wlasnie tak kombinuja by to przerabiac na parallel, ale mowia ze jezdzi to dziwnie po przerobce, szarpie i wywala check engine. Ja to raczej zostawie w spokoju poki co, czy znalazles jakis przyklad tego ukladu compound zastosowanego w silniku benzynowym?


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Thu, 09 Jun 2016 - 03:46
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





Takie laickie pytanie:

Całe spaliny w mniejsze turbo. Wydech z mniejszego turbo ("normalny" jak i WG) jako wlot spalin w większe. Gdy małe dojdzie do swojego limitu otworzy się WG i nie będzie blokować przepływu a duże będzie pędzone już od początku i w gruncie rzeczy przejmie robotę gdy będzie dość spalin?

http://mkiv.supras.org.nz/articles/sequential.htm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 09 Jun 2016 - 09:58
Post #17


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(dejv667 @ Thu, 09 Jun 2016 - 03:46) *
Takie laickie pytanie:

Całe spaliny w mniejsze turbo. Wydech z mniejszego turbo ("normalny" jak i WG) jako wlot spalin w większe. Gdy małe dojdzie do swojego limitu otworzy się WG i nie będzie blokować przepływu a duże będzie pędzone już od początku i w gruncie rzeczy przejmie robotę gdy będzie dość spalin?

http://mkiv.supras.org.nz/articles/sequential.htm


Właśnie o takim układzie pisałem. Duże turbo powinno powoli dokładać swoje doładowanie, dzieki czemu powinno dać radę uniknąć dołka momentu. Jeśli te turbosprężarki będą połączone szeregowo zimnymi stronami, to jest to wykonalne. Te patenty z sekwencyjnymi turbo mają dołek, bo nagle otwiera się dolot z drugiego turbo, co powoduje chwilowy spadek doładowania.

Z czysto fizycznego punktu widzenia, przepływ przez kompresor (zimną stronę) ogranicza prędkość dzwięku. Jeśli powietrze leci w turbo z prędkością dzwięku, to już więcej się nie wyciśnie. Można przepchnać więcej masy, jeśli na wejściu turbo powietrze będzie sprężone - w tej sytuacji duże turbo powoli podbija ciśnienie na wejściu małego.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomiw
post Thu, 09 Jun 2016 - 16:57
Post #18


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009
Skąd: Kraków





To czekamy na implementację i wykres z hamowni smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
saab93
post Fri, 10 Jun 2016 - 00:23
Post #19


User
Dołączył: Sun, 26 July 2009





CYTAT(dejv667 @ Thu, 09 Jun 2016 - 03:46) *
Takie laickie pytanie:

Całe spaliny w mniejsze turbo. Wydech z mniejszego turbo ("normalny" jak i WG) jako wlot spalin w większe. Gdy małe dojdzie do swojego limitu otworzy się WG i nie będzie blokować przepływu a duże będzie pędzone już od początku i w gruncie rzeczy przejmie robotę gdy będzie dość spalin?

http://mkiv.supras.org.nz/articles/sequential.htm


gdy male turbo osiagnie zadane doladowanie a nie swoj limit wtedy wg skieruje nadmiar spalin poza wirnik malej turbiny na wirnik duzej turbiny.

compound to nie biturbo /twinturbo gdzie kazde turbo zasysa powietrze z atmosfery i oba pompuja w kolektor dolotowy

tu mniejsze turbo zasysa z duzego lub pompuje w duze zaleznie od wersji
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Fri, 10 Jun 2016 - 07:22
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Po co to wszystko? Tylko dla zabawy i poszerzenia doświadczeń chyba.
Najlepsze rozwiązania to najprostsze rozwiązania. Masz dobrą suszarkę co późno wstaje to kup GTXa zamiast jakichś twin turbo z takim motorze


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 00:39