![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
witajcie
mam w silniku b204 2.0 z saaba hx 35 12 cm2 - full boost od 4000 do 7500 - znalazlem w necie bardzo ciekawa odmiane doladownia - compound turbo setup. chyba opcja nie spotykana w zadnym seryjnym aucie bi turbo czy twin turbo. 1- spaliny najpierw wpadaja na turbine 1 szego turbo pozniej na turbine drugiego turbo i do wydechu 2- powietrze zassane przez kompressor 2 turbo jest wpompowywane w dolot 1 szego turbo zeby je rozkrecic http://www.trucktrend.com/how-to/expert-ad...o-crash-course/ zastanawiam sie jakie turbo dac po holsecie hx35 w moim projekcie ? chcialbym wczesniejszy spoool , holset ma wirniki : kompressor 54/78 - turbina 70/60. ciekawi mnie czy podobnej wielkosci turbo drugi hx35 wzbudzil by szybciej boost w calym ukladzie? Czy lepiej zastosowac cos mniejszego ala td04hl 15t /19t ? z drugiej strony czy maly kompressor mniejszej turbiny wyrobi z dostarczaniem powietrza do wiekszego turbo na pelnym bucie 5000- 7000 obrotow ? znacie jakies projekty na takim wlasnie compound twin turbo w pl ? projekt jest robiony dla zabawyy i satysfakcji z grzebania pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Coprawda nie wiem jakby dzialal ten compound setup, moze lepiej niz to co ja mam, nie jestem przekonany do idei podwojnego doladowania w tak malym silniku.
Kupilem subaru legacy gt-b twinturbo na aukcji ubezpieczeniowej, kolejne rozsadne auto do kolekcji, ale bylo bardzo tanie wiec nie moglem sie powstrzymac jak zobaczylem plakietke "2 stage twin turbo" na silniku, dzieciak jestem co poradzic ![]() ![]() ![]() Ja kupilem cale to auto za ok 3000 zl zeby sie toczyc, oprocz wspomnianego wskaznika doladowania nie zamierzam nic w nim dlubac, bo wydech zrobil juz poprzedni wlascicel. Nauczylem sie jezdzic tak ze jezdze spokojnie do max 3000 rpm zmieniam biegi i wtedy laduje jako tako od dolu, albo w trybie full racing cisne do oporu pod sama odcinke zeby nie spasc ponizej "przelaczenia" po zmianie biegu co i tak do konca nie dziala, ale mnie to nie przeszkadza az tak bardzo i nie zamierzam nic z tym robic. Jazda tym autem tak na pol gazu miedzy 3000 a 5500 to raczej zamulka i takie dosc nienaturalne wrazenie, albo jak odpuscisz gaz i dodasz mocno spowrotem. Wiec gdybym sam to mial zrobic, w sensie przerobic silnik na takie doladowanie, kombinowac z zaworkami, solenoidami i kabelkami po nocach no to efekt by mnie raczej nie zachwycil. Moze to dlatego ze subaru legacy kombi to ciezkie auto z 4x4, troche duze jak na silnik 2.0. Ale jak sie zdecydujesz to z checia sie dowiem jak wrazenia i czy warto bylo kombinowac. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków ![]() |
gt17 które jest w b2x5 o małych mocach np w 9-5. szybko wstaje
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
To o czym piszesz to system doładowania dwustopniowego, który stosuje się w celu uzyskania bardzo dużego sprężu (np. 7 bar nadciśnienia w dragowym dieslu). Myślę że w Twoim przypadku się to nie sprawdzi z przyczyn podanych przez tomiw.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
tak dsm y wszystko przetestowaly za wielka woda ![]() myslalem o uzyciu hamulca gorskiego z ciaginka siodlowego - dobra srednica przepustnicy tylko dalej nie wiem jakim cudem duze kolo kompressora wyrabia z zasysaniem powietrza przes male kompressora. czy nie jest to ograniczenie a jesli nie to czy duze kolo kompressora nie rozkreci malego kolka do ponaddzwiekowych predkosci ? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
gt17 które jest w b2x5 o małych mocach np w 9-5. szybko wstaje ![]() jesli nadmiar spalin przez duzy wastegate ominie male turbo to jak by mialo zatkac przeplyw ? 60 mm wastegate i nadmiar spalin na duze turbo.... kombinacji jest wiele dobra rozkminka p.s. jak pisalem projekt to zabawy i nauki a nie zeby isc utarta sciezka - hx35 dobrze daje wiec zostaje ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
Coprawda nie wiem jakby dzialal ten compound setup, moze lepiej niz to co ja mam, nie jestem przekonany do idei podwojnego doladowania w tak malym silniku. Kupilem subaru legacy gt-b twinturbo na aukcji ubezpieczeniowej, kolejne rozsadne auto do kolekcji, ale bylo bardzo tanie wiec nie moglem sie powstrzymac jak zobaczylem plakietke "2 stage twin turbo" na silniku, dzieciak jestem co poradzic ![]() ![]() ![]() Ja kupilem cale to auto za ok 3000 zl zeby sie toczyc, oprocz wspomnianego wskaznika doladowania nie zamierzam nic w nim dlubac, bo wydech zrobil juz poprzedni wlascicel. Nauczylem sie jezdzic tak ze jezdze spokojnie do max 3000 rpm zmieniam biegi i wtedy laduje jako tako od dolu, albo w trybie full racing cisne do oporu pod sama odcinke zeby nie spasc ponizej "przelaczenia" po zmianie biegu co i tak do konca nie dziala, ale mnie to nie przeszkadza az tak bardzo i nie zamierzam nic z tym robic. Jazda tym autem tak na pol gazu miedzy 3000 a 5500 to raczej zamulka i takie dosc nienaturalne wrazenie, albo jak odpuscisz gaz i dodasz mocno spowrotem. Wiec gdybym sam to mial zrobic, w sensie przerobic silnik na takie doladowanie, kombinowac z zaworkami, solenoidami i kabelkami po nocach no to efekt by mnie raczej nie zachwycil. Moze to dlatego ze subaru legacy kombi to ciezkie auto z 4x4, troche duze jak na silnik 2.0. Ale jak sie zdecydujesz to z checia sie dowiem jak wrazenia i czy warto bylo kombinowac. moglbys lopatologicznie wytlumaczyc na jakiej zasadzie dzialaja turbiny w twoim aucie ? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
The smaller turbo is compressing already compressed air, this multiplies the pressure ratio. So now the smaller turbo is spinning at the same speed it normally would be but has much more airflow
mniejsze kolko kompressora kompresuje juz skompresowane powietrze ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
The smaller turbo is compressing already compressed air, this multiplies the pressure ratio. So now the smaller turbo is spinning at the same speed it normally would be but has much more airflow mniejsze kolko kompressora kompresuje juz skompresowane powietrze ![]() ![]() Wszystko się zgadza. Tylko jest problem z tym, że to małe turbo będzie mocno blokować wydech. W pewnym momencie dobrzeby było otwierać całkowicie WG w tym małym turbo, żeby duże przejmowało górę całkowicie. Inaczej, przy tak wielkich przepływach spalin przez małe turbo , EGT zabije Ci silnik. Moim zdaniem miałoby to sens, gdyby małe turbo było wysterowane na np 0.6 bara, duże na 1.5 bara. Przy 1 barze WG w małym turbo mogłoby się już otwierać, bo to oznacza, że duże daje już coś od siebie. Klucz leży w sensownym sterowaniu. Nowe TDI mają po 2 turbo i tam też jest "dołek" ,ale znacznie mniej wyczuwalny, niż w przytoczonym starym Subaru. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
moglbys lopatologicznie wytlumaczyc na jakiej zasadzie dzialaja turbiny w twoim aucie ? Przyznam, ze to jest cos co tez mnie interesuje, bo w internecie jest masa sprzecznych informacji, a auto mam niecaly miesiac. Turbiny sa identycznej wielkosci chociaz jedna nazywa sie VF18 a druga VF19. ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Z tego diagramu co dales wynika zupelnie co innego niz 1 post. Jedno turbo chodzi stale a 2 wchodzi gdy bypass sie otworzy i wtedy chodza oba rownolegle. Pewnie te 2 zabiera wiekszosc powietrza i 1 kreci sie dla bajery.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
Przyznam, ze to jest cos co tez mnie interesuje, bo w internecie jest masa sprzecznych informacji, a auto mam niecaly miesiac. Turbiny sa identycznej wielkosci chociaz jedna nazywa sie VF18 a druga VF19. ![]() rozumiem juz ta valley of death w subaru ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
Wszystko się zgadza. Tylko jest problem z tym, że to małe turbo będzie mocno blokować wydech. W pewnym momencie dobrzeby było otwierać całkowicie WG w tym małym turbo, żeby duże przejmowało górę całkowicie. Inaczej, przy tak wielkich przepływach spalin przez małe turbo , EGT zabije Ci silnik. Moim zdaniem miałoby to sens, gdyby małe turbo było wysterowane na np 0.6 bara, duże na 1.5 bara. Przy 1 barze WG w małym turbo mogłoby się już otwierać, bo to oznacza, że duże daje już coś od siebie. Klucz leży w sensownym sterowaniu. Nowe TDI mają po 2 turbo i tam też jest "dołek" ,ale znacznie mniej wyczuwalny, niż w przytoczonym starym Subaru. 1. wastegate zewnetrzny 60 mm co najmniej zeby obejsc male kolo turbiny 2. jesli kola kompresorow maja byc polaczone ( zimna strona duzego kola kompressora pompuje w zimna strone malego kola kompressora - dodatkowo male turbina wstajac wczesniej zasysa powietrze przez zimna strone duzej rozkrecajac ja wczesniej ) to nie mozna ich wysterowac na rozne cisnienia w ukladzie bedzie jedno cisnienie ale mnostwo powietrza. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Z tego diagramu co dales wynika zupelnie co innego niz 1 post. Jedno turbo chodzi stale a 2 wchodzi gdy bypass sie otworzy i wtedy chodza oba rownolegle. Pewnie te 2 zabiera wiekszosc powietrza i 1 kreci sie dla bajery. Ja wiem, ze to inny uklad niz compound o ktory pyta autor tematu. Ale jako, ze mam auto ktore ma identyczna pojemnosc i ilosc cylindrow i kombinacje z 2 sprezarkami, dosc skomplikowana, ale jednak zrobiona przez japoncow w serii i efekty... sa takie sobie ![]() rozumiem juz ta valley of death w subaru ![]() ![]() Ludzie wlasnie tak kombinuja by to przerabiac na parallel, ale mowia ze jezdzi to dziwnie po przerobce, szarpie i wywala check engine. Ja to raczej zostawie w spokoju poki co, czy znalazles jakis przyklad tego ukladu compound zastosowanego w silniku benzynowym? -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Takie laickie pytanie:
Całe spaliny w mniejsze turbo. Wydech z mniejszego turbo ("normalny" jak i WG) jako wlot spalin w większe. Gdy małe dojdzie do swojego limitu otworzy się WG i nie będzie blokować przepływu a duże będzie pędzone już od początku i w gruncie rzeczy przejmie robotę gdy będzie dość spalin? http://mkiv.supras.org.nz/articles/sequential.htm |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Takie laickie pytanie: Całe spaliny w mniejsze turbo. Wydech z mniejszego turbo ("normalny" jak i WG) jako wlot spalin w większe. Gdy małe dojdzie do swojego limitu otworzy się WG i nie będzie blokować przepływu a duże będzie pędzone już od początku i w gruncie rzeczy przejmie robotę gdy będzie dość spalin? http://mkiv.supras.org.nz/articles/sequential.htm Właśnie o takim układzie pisałem. Duże turbo powinno powoli dokładać swoje doładowanie, dzieki czemu powinno dać radę uniknąć dołka momentu. Jeśli te turbosprężarki będą połączone szeregowo zimnymi stronami, to jest to wykonalne. Te patenty z sekwencyjnymi turbo mają dołek, bo nagle otwiera się dolot z drugiego turbo, co powoduje chwilowy spadek doładowania. Z czysto fizycznego punktu widzenia, przepływ przez kompresor (zimną stronę) ogranicza prędkość dzwięku. Jeśli powietrze leci w turbo z prędkością dzwięku, to już więcej się nie wyciśnie. Można przepchnać więcej masy, jeśli na wejściu turbo powietrze będzie sprężone - w tej sytuacji duże turbo powoli podbija ciśnienie na wejściu małego. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków ![]() |
To czekamy na implementację i wykres z hamowni
![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sun, 26 July 2009 ![]() |
Takie laickie pytanie: Całe spaliny w mniejsze turbo. Wydech z mniejszego turbo ("normalny" jak i WG) jako wlot spalin w większe. Gdy małe dojdzie do swojego limitu otworzy się WG i nie będzie blokować przepływu a duże będzie pędzone już od początku i w gruncie rzeczy przejmie robotę gdy będzie dość spalin? http://mkiv.supras.org.nz/articles/sequential.htm gdy male turbo osiagnie zadane doladowanie a nie swoj limit wtedy wg skieruje nadmiar spalin poza wirnik malej turbiny na wirnik duzej turbiny. compound to nie biturbo /twinturbo gdzie kazde turbo zasysa powietrze z atmosfery i oba pompuja w kolektor dolotowy tu mniejsze turbo zasysa z duzego lub pompuje w duze zaleznie od wersji |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Po co to wszystko? Tylko dla zabawy i poszerzenia doświadczeń chyba.
Najlepsze rozwiązania to najprostsze rozwiązania. Masz dobrą suszarkę co późno wstaje to kup GTXa zamiast jakichś twin turbo z takim motorze -------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 00:39 |