![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 18 November 2013 ![]() |
Witam serdecznie wszystkich forumowiczow, jestem nowy na forum, lecz nie bez powodu na tym forum. niestety taka modernizacja jaka chce zrobić nie jest powszechnie wykonywana i nigdzie nie znalazłem o czymś takim informacji.
przejdzmy wiec do sedna sprawy. powiadam Citroëna c2 2003r 1.6b wersja vtr 110KM. i naszla mnie myśl żeby przeszczepie mu serduszko, myślałem o dwóch jednostkach 1)EW10J4S od c4 vts 170KM 2)XU10J4RS od xary vts 170KM 3)TU5JP4 od c2 vtr ostatni z silników jest w moim aucie. I tu prośba o pomoc w wybraniu lepszej jednostki do mojego auta, podmwzgledem adaptacji: -ukladu elektrycznego -przeniesienia napędu -skrzyni biegów. Jeżeli ktoś słyszał o takich przeróbkach byłbym wdzięczny za pomoc, jeśli ktoś może cokolwiek pomoc odnośnie mojego projektumbede bardzo wdzięczny. Z gory dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam. Mateusz |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 April 2006 Skąd: Żory ![]() |
nie ten dział!
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
c2 to króciutka komora silnikowa a dwa pierwsze silniki to jednostki które "leżą" i mają mocno rozbudowane kolektory ssące i wydechowe. Do tego do C2nikt nie przewidywał skrzyni BE w związku z wąską komorą silnikową.
Natomiast temat tuningu jednostki którą masz jest mocno obadany na polskich i szczególnie angielskich forach i skłaniałbym się ku tej opcji. Nie wiem jakim budżetem dysponujesz i jak bardzo możesz ingerować w blacharkę swojego auta ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
przeniosłem
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Radziłbym Ci pomodzić swój motor. Te dwa pozostałe to wielkie klocki. tu5jp4 jest dość odporny na doładowanie
![]() ![]() -------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 18 November 2013 ![]() |
przeróbek blacharskich wcale się nie boję... dołożenie turba to nie jest coś co chciałbym zrobić przy tym silniku. przeróbka kolektorów jest nieunikniona więc jakoś mnie nie wzruszają bo i tak bedę musiał nowe zrobić... jak się nie będzie chciał zmieścić to już będzie kwestia do przerobienia czegoś i z tym się licze. jednak najbardziej boję się elektryki... i co za tym idzie problemy i błędy z komputera których jak najbardziej chciałbym uniknąć.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
nadal nie widze sensu takich działań bo jeżeli mówisz ze kolektory bedziesz sam robić to równei dobrze możesz zrobić sobie ITB u siebie na wałkach Newmana PH4, do tego kute tłoki 81mm i bedziesz miał bardzo mocne 1.8 (mocniejsze niż tamte silniki) bez tej całej rzeźby z blacharka skrzyniami, półosiami . Kompy i tak nie będą chciały się dogadywać z resztą samochodu a tu załadujesz świnie i wystroisz. A koszt pewnie wyjdzie podobnie jak zakup i przygotowanie jednego z tamtych silników. Ale do odważnych swiat należy. Saxo 2.0 Turbo jezdzi po naszych drogach a że ma tyle mocy co moritz...a wagi +50 kg z przodu to inna bajka.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 16:03 |