![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 May 2006 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Mercedes wpada czasami do Nas na forum i chyba ostatnio wpienił się na topic "diesel vs. benzyna".
A że ordnung muss sein -postanowił zaradzić wojnom. DiesOtto -prawie 240ps/400Nm i mniej niż 6 litrów na setkę, 4 cylindry, 1,8 turbo pędzone benzyną, ale już samozapłon! ![]() http://www.autoblog.com/2007/07/25/dies ... -diesotto/ http://www.zercustoms.com/news/Mercedes ... ngine.html -------------------- Twój silnik może robić w moim za rozrusznik :P
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
"When starting and under full load, the fuel/air mixture is ignited by a spark plug, as in a conventional spark-ignition engine (homogeneous combustion). "
Niezly chwyt marketingowy, skoro nie mozemy zrobic zwyklego diesla spelniajacego euro x to zapedzimy benzyniaka do tej grupy i wcisniemy ludziom kit, ze to najlepszy silnik o prawie samoczynnym zaplonie Ale szcunek sie nalezy, kontrolowac samozaplon U95 to juz wyzsza szkola i pewnie milion czujnikow. -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Piszą że ma zmienną kompresje, dobrze zrozumiałem?
"The prototype is a 1.8-liter four-cylinder engine that uses direct injection, variable compression, turbocharging and something MB calls "controlled auto ignition" to deliver 238 horsepower and 295 lb-ft" Ciekawe jak z prędkością obrotowa tego cacka |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 30 April 2003 Skąd: W-wa ![]() |
Zmienny stopien sprezania... Byly juz takie proby wczesniej, bodajze Saab wypuscil podobny silnik z ruchoma glowica, ale bez zaplonu samoczynnego. Tak wlasciwie to jest to prawie normalny benzynowy silnik, przez osiagniecie wysokiego stopnia sprezania wzrasta sprawnosc termodynamiczna i spada zuzycie paliwa. Problem jak zwyke lezy w spalaniu stukowym ale jak widac chlopaki ze Stuttgartu poradzili sobie i z tym prawdopodobnie wlasnie przez zaplon samoczynny.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 02 September 2025 - 21:20 |