![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 June 2012 ![]() |
Troszke obracałem się w kregach japonczyków i jednym z najlepszych rozwiązan układu dolotowego był cai wyprowadzony w zderzak . Czy ktoś próbował zastosować takie rozwiązanie w bmw ? . Czysto technicznie jest to możliwe bo miejsce sie znajdzie (chodzi o e36 z m50 ) i nawet obejdzie sie bez większych zakrętów , tylko czy ten układ da jakieś rezultaty mocowe ? Szukałem troche na pl forach i na zagranicznych ale nigdzie nie znalazłem opini lub takich układów potwierdzonych na hamowni , szczerze mówiąc to jeszcze nie widziałem zeby ktoś to testował... jakie są wasze opinie ? a moze ktos przetestował takie rozwiązanie , bo jak wiadomo zimnego powietrza nigdy nie za wiele...
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw ![]() |
Kolego w BMW juz dawno stosowali cold air intake (wlot zimnego powietrza). Najpierw sprawdz co jest podlaczone do twojej puszki powietrza w M50 jesli nie jest podlaczone to znaczy ze nie ma juz plastiku i prawdopodobnie masz autko po perypetiach(np przedniej kolizji).
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
Kolego w BMW juz dawno stosowali cold air intake (wlot zimnego powietrza). Najpierw sprawdz co jest podlaczone do twojej puszki powietrza w M50 jesli nie jest podlaczone to znaczy ze nie ma juz plastiku i prawdopodobnie masz autko po perypetiach(np przedniej kolizji). Chodzi Ci chyba o rezonator? -------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 June 2012 ![]() |
chyba mnie nie zrozumiałes
![]() cai ![]() short arm z odgrodzeniem ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
-------------------- Ford Fiesta MkIII N7A 238km 244 nm przeszlosc
Vauxhall Astra GTC Vauxhall Vectra 1.9CDTI |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw ![]() |
chyba mnie nie zrozumiałes ![]() cai Kolego nie chce sie z toba klocic, to o czym mowisz nie nazywa sie CAI. Co do takich modyfikacji bez innych przerobek nie uzyskasz nic poza strata mocy w tym silniku(mozliwe ze w japonczykach to dziala bo inzynierowie nie pomysleli o dobrym dolocie), zeby uzyskac wiecej musialbys zrobic program do niego i zalozyc inne walki rozrzadu zeby ten twoj "zimny" stozek cos dal oprocz dzwieku w silniku. Troszke zajmuje sie tymi silnikami buduje z kolegami silniki turbodoladowane na bazie m50 wiec chyba cos tam troche liznalem w tym temacie ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
A to ciekawe, ale poszukaj w necie info o np. Dave F. Induction Kit
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw ![]() |
A to ciekawe, ale poszukaj w necie info o np. Dave F. Induction Kit ![]() ![]() Sam sobie przeczysz bo induction kit to cos innego niz CAI ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
No ale że twórca nazwał sobie produkt "induction kit" to chyba jeszcze o niczym nie przesądza, hm? Opisałem, jak ten "induction kit" wygląda, czy jest to chwyt zimnego powietrza czy nie - możemy się spierać o semantykę tego zwrotu. Na dobrą sprawę, odgrodzenie stożka od komory silnika zasysanie chłodniejszego powietrza, prawda?
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 June 2012 ![]() |
no wiec podsumowując da jakiś przyrost czy nie da i jeżeli da czy nie da to ma ktoś na to dowody chociażby z wykresem hamowni ?
czy tylko dupohamownia jest w pl wiarygodna i mam sie słuchaać kogos kto buduje silniki doładowane na bazie m50 ktory nie ma potwierdzenia na swoje słowa a kawałek waskiego seryjnego plastiku na który cały czas wieje wisko gorącym powietrzem a do tego znajduej sie pare cm od gorącej chłodnicy nazywa cai ? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
użytkując auto trackdayowo, rura, tudzież cai, da tyle, że temp. zasysanego powietrza nie będzie aż tak niestabilna/zależna od tego ile i jak autem jeździliśmy - teoretycznie fajnie.
praktycznie zaś, niektóre motory jak M62/S62 takiej modyfikacji nie przyjmują lekko - maf często wali błędem o zbyt dużej ilości powietrza i powoduje to efekt odwrotny do zamierzonego ![]() to o czym forti pisze dolotem typu cai nie jest a jedynie elementem który ma na celu zredukowac niekorzystne falowe zjawiska (nie opowiem nic o tym wiecej bo sie nie znam). owszem w niektorych samochodach (np. E36 M3) z tego elementu jest doprowadzona dodatkowa rurka wpięta w tunel chłodzący hamulce, więc można dopatrywać się tu efektu "cai". aczkolwiek z tego elementu również zaczerpnięte jest powietrze dla alternatora, więc co gerhard w BMW miał na myśli ? ![]() kolega forti napisał coś o tym, że w silnikach m-power stożek coś może zmienić. ja Wam powiem, że niewiele/o ile wogóle zmienia. akurat w M3 seryjny airbox ma metalową osłonę od strony silnika, i naprawde robi to robotę bo plastik airboxu jest baardzo dużo chłodniejszy, i nie spotkałem się z udokumentowaną zaletą tego rozwiązania (montowania stożka z rurą w zderzak), za to z negatywnymi skutkami opisywanymi wyżej - owszem. to tak z doświadczenia. konkluzja moja jest taka - jak się nudzisz i chcesz popsuć fabryczny, napewno sprawdzony dolot - kombinuj. ja bym te pieniążki wydał na paliwo/jeżdzenie/kwiaty dla ukochanej/prezent dla dziecka. ekstra mocy bym się spodziewał tak samo jak "5" w lotto. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 28 October 2006 Skąd: Wa-wa ![]() |
Oprocz tego że stożek jest tu czy tam to w cai dość mocno zmienia się długość dolotu co ma tutaj pewnie znacznie większe znaczenie niż samo jego położenie. W teorii moment spadnie moc sie podniesie względem seryjnego miejsca mocowania zaraz za przepławką.
-------------------- e36 328i - Poznań 1.49
Race4Fun.pl |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
M3 CSL ma z przodu wlot w zderzaku i jest dolot dynamiczny,ktory daje jakis wzrost. O tych dolotach mozna poczytac w necie
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 19 November 2008 Skąd: SKL/Cz-wa ![]() |
W teorii moment spadnie moc sie podniesie względem seryjnego miejsca mocowania zaraz za przepławką. ze wzrostem długości dolotu? z tego co wiem to doloty o zmiennej geometri dają zupełnie odwrotny efekt M3 CSL ma z przodu wlot w zderzaku i jest dolot dynamiczny,ktory daje jakis wzrost. O tych dolotach mozna poczytac w necie tylko poza dziurą w zderzaku jest jeszcze wiele innych zmian w stosunku do stockowej M3. pomijam nawet ITB z trąbkami które dla MPowerów jest czymś normalnym |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Zgadza sie odnosnie stosunku zwyklej m3 a csl. Mialem na uwadze wlasnie taki dolot,ktory pozwala obnizyc temperature powietrza przy samej przepustnicy i kilkanascie stopni, a moze wiecej. Gdy mamy sam filtr lub stozek bez doprowadzonego nawiewu, to nie wiele to da gdyz temperatura pod maska jest duza podczas jego pracy. Dzieki takiemu wynalazkowi silnik lepiej pracuje, a w wyzszych wartosciach obrotowych dostaje dodatkowe kopa. Sprawdzilem u siebie
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 04:39 |