Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> cai w zderzaku do bmw ???
czaqqR
post Fri, 29 Jun 2012 - 23:09
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 June 2012





Troszke obracałem się w kregach japonczyków i jednym z najlepszych rozwiązan układu dolotowego był cai wyprowadzony w zderzak . Czy ktoś próbował zastosować takie rozwiązanie w bmw ? . Czysto technicznie jest to możliwe bo miejsce sie znajdzie (chodzi o e36 z m50 ) i nawet obejdzie sie bez większych zakrętów , tylko czy ten układ da jakieś rezultaty mocowe ? Szukałem troche na pl forach i na zagranicznych ale nigdzie nie znalazłem opini lub takich układów potwierdzonych na hamowni , szczerze mówiąc to jeszcze nie widziałem zeby ktoś to testował... jakie są wasze opinie ? a moze ktos przetestował takie rozwiązanie , bo jak wiadomo zimnego powietrza nigdy nie za wiele...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 29 Jun 2012 - 23:09
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
forti
post Sat, 30 Jun 2012 - 20:00
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Wroclaw





Kolego w BMW juz dawno stosowali cold air intake (wlot zimnego powietrza). Najpierw sprawdz co jest podlaczone do twojej puszki powietrza w M50 jesli nie jest podlaczone to znaczy ze nie ma juz plastiku i prawdopodobnie masz autko po perypetiach(np przedniej kolizji).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rychulja
post Sat, 30 Jun 2012 - 20:20
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 13 September 2010
Skąd: Rzeszów





CYTAT(forti @ Sat, 30 Jun 2012 - 20:00) *
Kolego w BMW juz dawno stosowali cold air intake (wlot zimnego powietrza). Najpierw sprawdz co jest podlaczone do twojej puszki powietrza w M50 jesli nie jest podlaczone to znaczy ze nie ma juz plastiku i prawdopodobnie masz autko po perypetiach(np przedniej kolizji).

Chodzi Ci chyba o rezonator?


--------------------
Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa
BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czaqqR
post Sun, 01 Jul 2012 - 00:41
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 June 2012





chyba mnie nie zrozumiałes smile.gif praktycznie chyba w kazdym aucie nie tylko w bmw jest taki "cai" o ktorym ty piszesz... chociaz to caiem nie jest bo sama nazwa "cold air intake"mowi sama za siebie , doprowadzenie zimnego powietrza a wyprowadzenie stożka na zewnatrz komory silnika to juz roznica np. mozesz sobie zrobic filtr stozkowy na short armie (tak jak wiele bmw w polsce) plus do tego doprowadzic zimne powietrze a cai to wyprowadzenie filtra stozkowego z komory np. w zderzak gdzie bezposrednio z zewnatrz łapie powietrze
cai

short arm z odgrodzeniem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Terror
post Sun, 01 Jul 2012 - 13:31
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coup...lter_cartridge/


element nr. 11 ?


--------------------
Ford Fiesta MkIII N7A 238km 244 nm przeszlosc

Vauxhall Astra GTC
Vauxhall Vectra 1.9CDTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
forti
post Sun, 01 Jul 2012 - 14:54
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Wroclaw





CYTAT(czaqqR @ Sat, 30 Jun 2012 - 23:41) *
chyba mnie nie zrozumiałes smile.gif praktycznie chyba w kazdym aucie nie tylko w bmw jest taki "cai" o ktorym ty piszesz... chociaz to caiem nie jest bo sama nazwa "cold air intake"mowi sama za siebie , doprowadzenie zimnego powietrza a wyprowadzenie stożka na zewnatrz komory silnika to juz roznica np. mozesz sobie zrobic filtr stozkowy na short armie (tak jak wiele bmw w polsce) plus do tego doprowadzic zimne powietrze a cai to wyprowadzenie filtra stozkowego z komory np. w zderzak gdzie bezposrednio z zewnatrz łapie powietrze
cai



Kolego nie chce sie z toba klocic, to o czym mowisz nie nazywa sie CAI. Co do takich modyfikacji bez innych przerobek nie uzyskasz nic poza strata mocy w tym silniku(mozliwe ze w japonczykach to dziala bo inzynierowie nie pomysleli o dobrym dolocie), zeby uzyskac wiecej musialbys zrobic program do niego i zalozyc inne walki rozrzadu zeby ten twoj "zimny" stozek cos dal oprocz dzwieku w silniku. Troszke zajmuje sie tymi silnikami buduje z kolegami silniki turbodoladowane na bazie m50 wiec chyba cos tam troche liznalem w tym temacie wink.gif .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Sun, 01 Jul 2012 - 22:28
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





A to ciekawe, ale poszukaj w necie info o np. Dave F. Induction Kit wink.gif Jest to z grubsza coś takiego, jak na drugim foto (panel mający na celu odizolowanie stożka od komory silnika, zreszta K&N też ma w swojej ofercie takowy, dedykowany do różnych aut). W każdym bądź razie, widziałem już wykresy przeczące Twoim teoriom smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
forti
post Sun, 01 Jul 2012 - 22:33
Post #8


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Wroclaw





CYTAT(maaaad @ Sun, 01 Jul 2012 - 21:28) *
A to ciekawe, ale poszukaj w necie info o np. Dave F. Induction Kit wink.gif Jest to z grubsza coś takiego, jak na drugim foto (panel mający na celu odizolowanie stożka od komory silnika, zreszta K&N też ma w swojej ofercie takowy, dedykowany do różnych aut). W każdym bądź razie, widziałem już wykresy przeczące Twoim teoriom smile.gif


Sam sobie przeczysz bo induction kit to cos innego niz CAI wink.gif i tu mozemy mowic o przyrostach. Wyprzedzajac twoj nastepny post Induction kit to nie tylko kawalek rury z filtrem i zimne powietrze jak to pisza ladnie ludzie na ebay-u. Przedewszystkim jaki kolwiek przyrost mocy na kawalku rury i stozku to napewno nie na seryjnym M50 tylko na silnikach serii M-power co do roznic to odsylam do wikipedii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Sun, 01 Jul 2012 - 22:42
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





No ale że twórca nazwał sobie produkt "induction kit" to chyba jeszcze o niczym nie przesądza, hm? Opisałem, jak ten "induction kit" wygląda, czy jest to chwyt zimnego powietrza czy nie - możemy się spierać o semantykę tego zwrotu. Na dobrą sprawę, odgrodzenie stożka od komory silnika zasysanie chłodniejszego powietrza, prawda? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czaqqR
post Sun, 01 Jul 2012 - 23:38
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 June 2012





no wiec podsumowując da jakiś przyrost czy nie da i jeżeli da czy nie da to ma ktoś na to dowody chociażby z wykresem hamowni ?
czy tylko dupohamownia jest w pl wiarygodna i mam sie słuchaać kogos kto buduje silniki doładowane na bazie m50 ktory nie ma potwierdzenia na swoje słowa a kawałek waskiego seryjnego plastiku na który cały czas wieje wisko gorącym powietrzem a do tego znajduej sie pare cm od gorącej chłodnicy nazywa cai ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Mon, 02 Jul 2012 - 01:25
Post #11


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





użytkując auto trackdayowo, rura, tudzież cai, da tyle, że temp. zasysanego powietrza nie będzie aż tak niestabilna/zależna od tego ile i jak autem jeździliśmy - teoretycznie fajnie.

praktycznie zaś, niektóre motory jak M62/S62 takiej modyfikacji nie przyjmują lekko - maf często wali błędem o zbyt dużej ilości powietrza i powoduje to efekt odwrotny do zamierzonego tongue.gif

to o czym forti pisze dolotem typu cai nie jest a jedynie elementem który ma na celu zredukowac niekorzystne falowe zjawiska (nie opowiem nic o tym wiecej bo sie nie znam).

owszem w niektorych samochodach (np. E36 M3) z tego elementu jest doprowadzona dodatkowa rurka wpięta w tunel chłodzący hamulce, więc można dopatrywać się tu efektu "cai". aczkolwiek z tego elementu również zaczerpnięte jest powietrze dla alternatora, więc co gerhard w BMW miał na myśli ? smile.gif

kolega forti napisał coś o tym, że w silnikach m-power stożek coś może zmienić. ja Wam powiem, że niewiele/o ile wogóle zmienia. akurat w M3 seryjny airbox ma metalową osłonę od strony silnika, i naprawde robi to robotę bo plastik airboxu jest baardzo dużo chłodniejszy, i nie spotkałem się z udokumentowaną zaletą tego rozwiązania (montowania stożka z rurą w zderzak), za to z negatywnymi skutkami opisywanymi wyżej - owszem.

to tak z doświadczenia. konkluzja moja jest taka - jak się nudzisz i chcesz popsuć fabryczny, napewno sprawdzony dolot - kombinuj.
ja bym te pieniążki wydał na paliwo/jeżdzenie/kwiaty dla ukochanej/prezent dla dziecka. ekstra mocy bym się spodziewał tak samo jak "5" w lotto.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@mill
post Mon, 02 Jul 2012 - 19:53
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sat, 28 October 2006
Skąd: Wa-wa





Oprocz tego że stożek jest tu czy tam to w cai dość mocno zmienia się długość dolotu co ma tutaj pewnie znacznie większe znaczenie niż samo jego położenie. W teorii moment spadnie moc sie podniesie względem seryjnego miejsca mocowania zaraz za przepławką.


--------------------
e36 328i - Poznań 1.49
Race4Fun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Punisherrr
post Sat, 29 Sep 2012 - 22:03
Post #13


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





M3 CSL ma z przodu wlot w zderzaku i jest dolot dynamiczny,ktory daje jakis wzrost. O tych dolotach mozna poczytac w necie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bimmer
post Sun, 30 Sep 2012 - 01:28
Post #14


User
Dołączył: Wed, 19 November 2008
Skąd: SKL/Cz-wa





CYTAT(K@mill @ Mon, 02 Jul 2012 - 19:53) *
W teorii moment spadnie moc sie podniesie względem seryjnego miejsca mocowania zaraz za przepławką.

ze wzrostem długości dolotu? z tego co wiem to doloty o zmiennej geometri dają zupełnie odwrotny efekt
CYTAT(Punisherrr @ Sat, 29 Sep 2012 - 22:03) *
M3 CSL ma z przodu wlot w zderzaku i jest dolot dynamiczny,ktory daje jakis wzrost. O tych dolotach mozna poczytac w necie


tylko poza dziurą w zderzaku jest jeszcze wiele innych zmian w stosunku do stockowej M3. pomijam nawet ITB z trąbkami które dla MPowerów jest czymś normalnym
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Punisherrr
post Sun, 30 Sep 2012 - 09:39
Post #15


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





Zgadza sie odnosnie stosunku zwyklej m3 a csl. Mialem na uwadze wlasnie taki dolot,ktory pozwala obnizyc temperature powietrza przy samej przepustnicy i kilkanascie stopni, a moze wiecej. Gdy mamy sam filtr lub stozek bez doprowadzonego nawiewu, to nie wiele to da gdyz temperatura pod maska jest duza podczas jego pracy. Dzieki takiemu wynalazkowi silnik lepiej pracuje, a w wyzszych wartosciach obrotowych dostaje dodatkowe kopa. Sprawdzilem u siebie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 04:39