![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
Wychodzi na to, że każde volvoskie T5 wytrzymuje u mnie koło roku czasu przy ~350 koniach. to jest silnik 2300cm3 8,5:1 5 cyl. Głównie problem jest z dołem i to nie panewkami bo nowe dobrze spasowane muszą działać, tylko wytrzymałością materiału bloku i tłoków (itak tych najstarszych najmocniejszytch z 850 ze sworzniem 23mm). na dartony i kute tłoki za cienki jestem
taki głupi pomysł mi wpadł na silnik 500 koni za 2-3kzł na gotowo żeby dać tani dół od diesla 2,4 d5. wał ma większy skok (wał tj v70r 2,5T), jest gruba długa korba, blok ma grubszą kratę trzymającą panewy i chyba wyższy jest. garnki 81mm czyli gruba tuleja cylindrowa. Problemem są pewnie bardzo wytrzymałe ale i ciężkie tłoki ze sworzniem 28mm z komorą wirową o dość dużej głębokości, którą trzeba by roztoczyć, żeby uzyskać równe zagłębienie. Z głowicą od benzyny prawdopodobnie nie uda się zrobić stopnia sprężania większego niż 7...7,5:1. teraz mam 8,5:1 przy 2,3L i jezdzi z dołu spoko. seria ma zapłon 18 stopni przy wysokich pod obciążeniem, jak miał 27 to popękały tłoki. Zdaję sobię sprawę, że im niższy stopien sprężania tym zapłon wypadnie wcześniej. Ale jak bardzo będzie miało to negatywny wpływ na pracę wykonaną przez tłok "na wstecz" oraz jak pogorszy się opróżnianie cylindra ze spalin? Zastanawiam się jak układ korbowo- tłokowy, a głównie tłoki zniosą obroty rzędu 7000 i zwiększoną temperaturę. I jak będzie się jeździło z silniekiem który ma 7:1 sprężania. totalnie brak dołu? czo to się będize dało użytkować na codzień? pewnie duże turbo na kulce jakoś wstanie ale sam nie wiem. Jakie stopnie sprężania stosujecie w takich mocniejszych projektach? pozdro. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
Aż mi się przypomniało jak opel w 197x zrobił z 2.4 benzyny 2.3 turbodiesla. Już lepiej zostawić tego diesla i wstrzyknąć mu LPG
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Opel zrobił też diesla 1.6 ( później powiększony do 1.7) z silnika benzynowego.
W grupie vag czasami na bloku 1.9TDI chyba budowano benzynę z gratami z 1.8T. Na jakiś kombinowanych czesciach chyba budowano jakieś turbobenzyny z blokiem 2.5TDI R5 i czesciach z audi 2.2/2.3 turbo. Powstawał wolnoobrotowy silnik jak na benzynę, ale z dużym momentem obrotowym( pisze z pamięci i mogłem cos podkręcić, bo dawno czytalem o tym). Tłoki raczej dobiera sie z czegos innego niż przerabia diesla z komora spalania w tloku. Swoją drogą zawsze mnie ciekawiło, ile wytrzymałby mocy 1.6d (ewentualnie 1.7) opla z benzynową głowicą i turbo kręcąc go tak jak w dieslu z moca maksymalna przy 5400 i sporym doładowaniem. Korowód wyglada na mocniejszy niz w c2.0let. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
na dartony i kute tłoki za cienki jestem Co to znaczy? Nie jestem w temacie, jakie to koszty? -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
tuleje darton z obrobka bloku jakos 6-9k tłoki 4kpln. chore koszty, a później itak wszystko wylatuje w powietrze. dlatego pomyślałęm o tym dizlu. d5 to też zresztą przerobiona benzyna. dlatego min. głowica będzie pasować, cały osprzęt.
Jak na razie trzeba dobrać parametry pracy do tego. Jakie dajecie stopnie sprężania do benzyn z pośrednim wtryskiem ok 500koni /2-3L? i ile macie zapłonu na wysokich obrotach przy jakim paliwie? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
Ja aktualnie składam silnik do audi na bloku 2.5 TDI z t4, wał z ciała, tłoki i korby custom kute. Dużo mocniejszy blok, większą pojemność, grubsze śruby glowicy. Da radę nadbudować strokera ale nie na dizlowych tłokach.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Dobry temat a jak ma sie np.robienie stokera na wale Diesla ktory pomijając wykorbienie jest sporo cięższy jak to sie ma na wysokie obr. korby kute tłoki benzyna kute
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Będe robił strokera z m42b18 mam wał z diesla n47 i jest cięższy od seryjnego może o 2kg więć jakiejś tragedii nie ma w róznicy.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
Mój ma momentem jeździć. Nie buduję wiertarki kręcącej się wysoko. Taki można na seryjnym bloku nabudować.....
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Literówka mialo być m47
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Średnicą tłoków nie robisz momentu A gównie wałem/ wykorbieniem.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
w moim przypadku jest właśnie tak jak piszesz;]
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
wały w dieslach sa tez mega mocne, u mnie wał z 86->94 i tłok z 86->87 powinno dać 2,25L ciekawi mnie właśnie cieższy wał ale za to tłok i korba kuta jest lżejsza na jeden cylinder około 250g, a chce krecic do 8tyś,
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
a pompy oleju tez zakładacie z diesla zeby ciśnienie i przepływ na panewkach było takie samo ?
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Tue, 04 December 2012 ![]() |
Ja aktualnie składam silnik do audi na bloku 2.5 TDI z t4, wał z ciała, tłoki i korby custom kute. Dużo mocniejszy blok, większą pojemność, grubsze śruby glowicy. Da radę nadbudować strokera ale nie na dizlowych tłokach. To jest dobra droga moim zdaniem. Simon jaka głowice na to kładziesz ? z AAN, 7A itp ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 17:30 |