Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> budowa silnika benzynowego volvo na dole od diesla
tomeczekcbr
post Sun, 26 Apr 2020 - 23:42
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 18 November 2018





Wychodzi na to, że każde volvoskie T5 wytrzymuje u mnie koło roku czasu przy ~350 koniach. to jest silnik 2300cm3 8,5:1 5 cyl. Głównie problem jest z dołem i to nie panewkami bo nowe dobrze spasowane muszą działać, tylko wytrzymałością materiału bloku i tłoków (itak tych najstarszych najmocniejszytch z 850 ze sworzniem 23mm). na dartony i kute tłoki za cienki jestem

taki głupi pomysł mi wpadł na silnik 500 koni za 2-3kzł na gotowo żeby dać tani dół od diesla 2,4 d5. wał ma większy skok (wał tj v70r 2,5T), jest gruba długa korba, blok ma grubszą kratę trzymającą panewy i chyba wyższy jest. garnki 81mm czyli gruba tuleja cylindrowa.

Problemem są pewnie bardzo wytrzymałe ale i ciężkie tłoki ze sworzniem 28mm z komorą wirową o dość dużej głębokości, którą trzeba by roztoczyć, żeby uzyskać równe zagłębienie. Z głowicą od benzyny prawdopodobnie nie uda się zrobić stopnia sprężania większego niż 7...7,5:1. teraz mam 8,5:1 przy 2,3L i jezdzi z dołu spoko. seria ma zapłon 18 stopni przy wysokich pod obciążeniem, jak miał 27 to popękały tłoki.

Zdaję sobię sprawę, że im niższy stopien sprężania tym zapłon wypadnie wcześniej. Ale jak bardzo będzie miało to negatywny wpływ na pracę wykonaną przez tłok "na wstecz" oraz jak pogorszy się opróżnianie cylindra ze spalin?


Zastanawiam się jak układ korbowo- tłokowy, a głównie tłoki zniosą obroty rzędu 7000 i zwiększoną temperaturę. I jak będzie się jeździło z silniekiem który ma 7:1 sprężania. totalnie brak dołu? czo to się będize dało użytkować na codzień? pewnie duże turbo na kulce jakoś wstanie ale sam nie wiem. Jakie stopnie sprężania stosujecie w takich mocniejszych projektach?

pozdro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 26 Apr 2020 - 23:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pszczelaszkov
post Mon, 27 Apr 2020 - 00:24
Post #2


Super User
Dołączył: Mon, 08 February 2016
Skąd: Piła





Aż mi się przypomniało jak opel w 197x zrobił z 2.4 benzyny 2.3 turbodiesla. Już lepiej zostawić tego diesla i wstrzyknąć mu LPG cool.gif . Przecież głownym powodem dla którego diesla nie używa się w motorsporcie jest jego waga wynikająca z wszystkiego x2 w grubości i brak możliwości kręcenia wysoko z tego samego powodu. Montując diesla zasilanego benzyna to chyba same wady 2ch silników wyciągniesz. Niema opcji aby te ciężkie tłoki na dłuższą mete nie zrobiły kuku. Zwykłego diesla też idzie rozchulać do 7k ale nikt o zdrowych zmysłach tego nie robi laugh.gif Nie mówie że się nie da ale nie sądze żeby to dłużej wytrzymało niż te T5tki bez robienia usprawnień które na końcu wyjdą tyle co postawienie T5 na ostro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paweł#G
post Mon, 27 Apr 2020 - 05:17
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 October 2010
Skąd: Grudziądz





Opel zrobił też diesla 1.6 ( później powiększony do 1.7) z silnika benzynowego.
W grupie vag czasami na bloku 1.9TDI chyba budowano benzynę z gratami z 1.8T.
Na jakiś kombinowanych czesciach chyba budowano jakieś turbobenzyny z blokiem 2.5TDI R5 i czesciach z audi 2.2/2.3 turbo. Powstawał wolnoobrotowy silnik jak na benzynę, ale z dużym momentem obrotowym( pisze z pamięci i mogłem cos podkręcić, bo dawno czytalem o tym). Tłoki raczej dobiera sie z czegos innego niż przerabia diesla z komora spalania w tloku.

Swoją drogą zawsze mnie ciekawiło, ile wytrzymałby mocy 1.6d (ewentualnie 1.7) opla z benzynową głowicą i turbo kręcąc go tak jak w dieslu z moca maksymalna przy 5400 i sporym doładowaniem. Korowód wyglada na mocniejszy niz w c2.0let.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
_adams_
post Fri, 01 May 2020 - 06:21
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 December 2009
Skąd: Kruszwica





CYTAT(tomeczekcbr @ Sun, 26 Apr 2020 - 23:42) *
na dartony i kute tłoki za cienki jestem


Co to znaczy? Nie jestem w temacie, jakie to koszty?


--------------------
Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.

B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad
Punto Evo 1.4T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeczekcbr
post Sun, 03 May 2020 - 00:25
Post #5


Super User
Dołączył: Sun, 18 November 2018





tuleje darton z obrobka bloku jakos 6-9k tłoki 4kpln. chore koszty, a później itak wszystko wylatuje w powietrze. dlatego pomyślałęm o tym dizlu. d5 to też zresztą przerobiona benzyna. dlatego min. głowica będzie pasować, cały osprzęt.

Jak na razie trzeba dobrać parametry pracy do tego. Jakie dajecie stopnie sprężania do benzyn z pośrednim wtryskiem ok 500koni /2-3L? i ile macie zapłonu na wysokich obrotach przy jakim paliwie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simon.pg
post Sun, 03 May 2020 - 09:35
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 April 2013
Skąd: Gdańsk





Ja aktualnie składam silnik do audi na bloku 2.5 TDI z t4, wał z ciała, tłoki i korby custom kute. Dużo mocniejszy blok, większą pojemność, grubsze śruby glowicy. Da radę nadbudować strokera ale nie na dizlowych tłokach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Thu, 07 May 2020 - 10:54
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Dobry temat a jak ma sie np.robienie stokera na wale Diesla ktory pomijając wykorbienie jest sporo cięższy jak to sie ma na wysokie obr. korby kute tłoki benzyna kute
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Thu, 07 May 2020 - 12:55
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Będe robił strokera z m42b18 mam wał z diesla n47 i jest cięższy od seryjnego może o 2kg więć jakiejś tragedii nie ma w róznicy.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Thu, 07 May 2020 - 12:59
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT(moritz86 @ Thu, 07 May 2020 - 12:55) *
Będe robił strokera z m42b18 mam wał z diesla n47

Jest jakiś myk na to? Zawszye myślałem że tylko na wale z wczesnego m47 z długim nosem się da. Tak mówiły internety...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simon.pg
post Thu, 07 May 2020 - 13:23
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 April 2013
Skąd: Gdańsk





Mój ma momentem jeździć. Nie buduję wiertarki kręcącej się wysoko. Taki można na seryjnym bloku nabudować.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Thu, 07 May 2020 - 19:50
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Literówka mialo być m47


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Fri, 08 May 2020 - 06:47
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT(moritz86 @ Thu, 07 May 2020 - 19:50) *
Literówka mialo być m47

A masz już wał, bo to ciężki temat długi nos znaleźć...
Jakie tłoki(średnica)? Rzy 86mm byłoby 2.1, można by wykrzesać fajny moment z tego..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
farmer91
post Fri, 08 May 2020 - 08:04
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Sun, 24 April 2011
Skąd: wlkp





Średnicą tłoków nie robisz momentu A gównie wałem/ wykorbieniem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simon.pg
post Fri, 08 May 2020 - 08:27
Post #14


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 April 2013
Skąd: Gdańsk





w moim przypadku jest właśnie tak jak piszesz;]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Fri, 08 May 2020 - 08:42
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT(farmer91 @ Fri, 08 May 2020 - 08:04) *
Średnicą tłoków nie robisz momentu A gównie wałem/ wykorbieniem.

Wiem, ale tłoki zrobią neszcze trochę pojemności.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Fri, 08 May 2020 - 08:51
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





wały w dieslach sa tez mega mocne, u mnie wał z 86->94 i tłok z 86->87 powinno dać 2,25L ciekawi mnie właśnie cieższy wał ale za to tłok i korba kuta jest lżejsza na jeden cylinder około 250g, a chce krecic do 8tyś,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Fri, 08 May 2020 - 09:21
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





a pompy oleju tez zakładacie z diesla zeby ciśnienie i przepływ na panewkach było takie samo ?


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zukreator
post Fri, 08 May 2020 - 19:46
Post #18


User
Dołączył: Tue, 04 December 2012





CYTAT(simon.pg @ Sun, 03 May 2020 - 09:35) *
Ja aktualnie składam silnik do audi na bloku 2.5 TDI z t4, wał z ciała, tłoki i korby custom kute. Dużo mocniejszy blok, większą pojemność, grubsze śruby glowicy. Da radę nadbudować strokera ale nie na dizlowych tłokach.


To jest dobra droga moim zdaniem.

Simon jaka głowice na to kładziesz ? z AAN, 7A itp ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 17:30