Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> brazowe prowadnice zaworowe
Porszak
post Wed, 30 May 2007 - 23:08
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





jaki jest cel ich stosowania, i kiedy nalezalo by je zastosowac, co konkretnie daja?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 30 May 2007 - 23:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
nmd
post Thu, 31 May 2007 - 09:22
Post #2


User
Dołączył: Sun, 15 October 2006
Skąd: Warszawa





NIE BRĄZOWE TYLKO Z BRĄZU!
W skrócie to nie tyle brąz co brązy ołowiowe. Czyli stop miedzi około 80-90% i na pewno ołów + cholera wie co może cyna
Zaleta tego taka ze jest odporne na ścieranie a jednocześnie w eksremalnych warunkach przyjmuje własności smarne.
Łopatologicznie: przy wysokich temperaturach wytapia się ołów i kropelki tego robią za smarowanie, które w prowadnicy nie istnieje.

i wazne nie polecam wykonywania prowadnic z byle jakiego brazu bo nie kazdy ma takie wlasnosci. Jesli kupisz gotowe nowe prowadnice to tak. Jesli zlecisz wykonanie panu Czesiowi to lepiej nie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Thu, 31 May 2007 - 09:43
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





no wiesz wiem ze nie sa malowane na brazowo

dzieki za wyjasnienie w kazdym razie. wiec jeszcze jedno. w ekstremalnych warunkach czyli np przy wysokich temperaturach, czy w takim razie mozna stosowac je tylko na zawory wydechowe czy nalezy juz po obu stronach glowicy, dolotowej i wylotowej


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nmd
post Thu, 31 May 2007 - 09:49
Post #4


User
Dołączył: Sun, 15 October 2006
Skąd: Warszawa





Wydaje mi sie ze temperatura to sie wytworzy od tarcia wiec raczej śmiało. Postaram się sprawdzić...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Thu, 31 May 2007 - 10:29
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





od tracia, od wysokich obrotow, wyzszych niz seria, od cr ok.12:1 itd mowie tylko o swoim przypadku


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nmd
post Thu, 31 May 2007 - 11:37
Post #6


User
Dołączył: Sun, 15 October 2006
Skąd: Warszawa





nie bardzo rozumiem. mozna stosować na obu stronach...
Zasada jest taka jeśli wymieniasz prowadnice to masz 2 mozliwosci:
VALVE GUIDE (CAST IRON) - czytaj standart lub
VALVE GUIDE (BRONZE) te o ktorych mowa

np. w pinto (silniki R4 na potege stosowane od bodaj 69r w kazdej maszynie forda nawet rajdowym esim az po scorpio) kanały masz zawalone wielka góra która robi za prowadnice. wykonując obróbkę (porting czy jakos tak :]) napotykasz na problem najprosciej sciąć, ale prowadnica oprocz prowadzenia zaworu odprowadza z niego cieplo. i beda sie grzac od tarcia (bo zawor tam chodzi) i chociażby od tego ze jak by nie bylo zamykaja komore spalania. wydechowe dodatkowo z wiadomych wzgledow... wiec scinając tą gorke masz problem jak nie pogiac zaworow. taka prowadnica wstawiona na wcisk szczelnie oplecie zawór i zwiekszy sie przeplyw. A wracając do prowadnic z brązu. trzymam w reku radiator wykonany w calosci z miedzi braz w duzej czesci sklada sie z miedzi wiec i wlasnosci odprowadzania temperatury powinny byc lepsze.
Jedyna wada ze kosztuja conajmnie 3-4 razy tyle a i auto szlify dziwnie sie patrzą na to i zeby ci nie przyszlo samemu to obrabiac...

mam nadzieje, że udało mi się naświetlić chociaż trochę co i jak.

Bdw ja u siebie skocilem prowadnice standardowe na ssacych a na wydechu staralem sie nie skracac przypilowalem tylko minimalnie zeby poprawic przeplyw. i narazie chula.

ogolnie gdybym wiedział jaka glowica i jak wyglada moglbym sie wypowiedziec co zrobić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Thu, 31 May 2007 - 11:40
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





wez poprawke ze takie prowadnice maja duzo nizsza trwalosc niz "stalowe"
wiec z tym zakladaniem ich do cywilnego auta ostroznie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Walter
post Fri, 01 Jun 2007 - 21:57
Post #8


Frequent User
Dołączył: Thu, 23 December 2004
Skąd: Gdansk





zadko czytam takie farmazony

Jak coś jest z brązu to jest to brązowe, nie raz spotkałem sie z takim określeniem na części z brązu.

Ołów może sie wytopić w chwile przed tym jak silnik spłynie do miski Jest to taka ostateczna bariera zabezpieczająca wały (w ekstremalnych warunkach) żeby sie nie wytarły nadmiernie i nadawały na jakiś szlif. Wiem że mowa o prowadnicach ale panewki to ten sam materiał.

Największa temperatura na zaworach jest od spalania paliwa a tarcie to
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Wed, 04 Nov 2009 - 00:18
Post #9


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





odkopuje temat

jakie konkretniej stopy się nadają, kto to wykona (parandowscy?), orientacyjne koszty?


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Wed, 04 Nov 2009 - 00:30
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





Może poszukaj jakiegoś gotowca, w sumie kulki producentów robi takie seryjnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Wed, 04 Nov 2009 - 02:57
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Polecam Łukasiewicza www.prowadnice-zaworow.pl, na pewno coś dobiorą, bo zajmują się przede wszystkim prowadnicami:).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Śpiący
post Wed, 04 Nov 2009 - 22:12
Post #12


Super User
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: Żyrardów





Dzięki za odpowiedzi. Myśle że namiar od Ziuzia załatwi sprawę i praktycznie na miejscu biggrin.gif


--------------------
Było: Łada 1.3 turbo-nitro, Ibiza FR TDI + GTB.
Jest: Corsa C 380KM/420Nm + Zafira B OPC (jeszcze seria).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stux16v
post Thu, 05 Nov 2009 - 19:11
Post #13


User
Dołączył: Tue, 05 December 2006
Skąd: Chelm





Dokladnie, łukasiewicz to bardzo dobry wybor!

PS. ale farmazony byly pisane powyzej wink.gif


--------------------
AUTO SZLIF Dziak - http://www.auto-szlif.pl - Centrum Obróbki Silników

MyGallery - http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shrek
post Thu, 12 Nov 2009 - 00:30
Post #14


User
Dołączył: Wed, 26 May 2004
Skąd: Londyn





materiał to brąz fosforowy, taki superstop jeżeli chodzi o stop miedzi, dużo szlachetnych dodatkow sprawia ze material ma swietne wlasciwosci i jest niestety bardzo drogi
co do samego wykonania to kazdy lepszy tokarz powinien sobie poradzic, jedynie co potrzeba to rozwiertak na wymagany wymiar no i trzeba pamietac o tym ze luzy montarzowe moga sie zmienic ze wzgledu na rozna rozszerzalnosc cieplna prowadnicy zeliwnej i takiej z brazu fosforowego
pozdrawiam


--------------------
"Kiedy ugryzł cie pies ,nie bij go .Lej w mord* właściciela "
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 10:58