![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 27 February 2014 ![]() |
witam wszystkich może tutaj ktoś mi pomoże co zrobić jak zrobić itp aby w bmw e30 2.4td zwiekszyć moc do 200KM
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Przebudowa pompy wtryskowej, większe turbo lub zbudowanie hybrydowego na bazie obecnego, duży intercooler + orurowanie, wydech przelot.
Może wtedy dobijesz do 190-200hp... jeśli silnik jest w dobrym stanie |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 27 February 2014 ![]() |
jak przebudować pompę , jakie turbo??
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 07 March 2014 ![]() |
Witam, jestem na etapie zbierania czesci do podobnego projektu, lecz w e34. Skladam to wszystko na pompie mechanicznej (latwiejsza do regulacji), potrzebujesz glowiczke 12mm, podobno byly w starych MAN'ach DAF'ach itp. Co do turbo to myslalem nad holsetem hx35, na youtube jest filmik tyle ze z nowszym silnikiem 2.5tds i jak na diesla to daje rade
![]() do tego oczywiscie intercooler, sprzeglo tez raczej nie wytrzyma pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
A zakręcisz ten silnik do 7000 obr jak na filmiku?
Jest w komentarzach, że na GT2260V da radę uzyskać 220-230Km może w takie turbo iść. Geometrię zablokować na max aby dmuchało a dorobić WG i sterować. Ewentualnie w alfie 2.4JTD jest seryjnie GT2256V z zmienną geometrią sterowaną ciśnieniowo. -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 07 March 2014 ![]() |
7000rpm moze nie, ale 6000 jest do zrobienia dzieki governor mod, najwiekszy problem bedzie z wysterowaniem tego wszystkiego, ale nie ma rzeczy niemozliwych
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Spróbować możesz. Na podstawie map k24 spokojnie powinna ogarnąć.
-------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 26 October 2008 ![]() |
Też miałem takie plany w tym silniku ale okazało się, że głowica pęknięta i sobie darowałem...
Pompa starczy Ci na 190KM+turbo z E28 524TD(według zagranicznych for wydajniejsze), a chipa napisze Ci Bagor. Tanio większe turbo to tylko z OM606, ponieważ modzenie pompy to już znacząco zwiększa koszta. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
głowica pęka w serii sama z siebie. i moim zdaniem to jest temat najtrudniejszy do przeskoczenia. może wałek rozrządu podejdzie z m20?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 12 November 2007 Skąd: Przemysl ![]() |
Pomiajac ze 4-komory popekaja to mozesz dac ; 11 lub 12 glowiczke i podbic odpowiednio cisnienie, GT2260 z 3.0D 218KM lub 2256V z 184KM , wydech i jakis dobry IC, ostanio robilem TDS + GT2256V +SOFT ,nie przekroczysz 180KM na seryjnej 10 pompie.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Wed, 05 June 2013 ![]() |
Swego czasu chyba tdserek na seryjnej pompie ale rozwierconym turbo+wydech+soft uzyskał ponad 200KM.Na forum Superturbodiesel piszą że na pompie z głowicą
10mm da się max. ugrać 250KM.Autor tego filmiku Dieselmeken obecnie zbudował pompę wtryskową z 12mm głowiczką która potrafi podawać paliwo do 6tys. i paliwa starczy na 350KM http://www.youtube.com/watch?v=6I6M16Nm-no Wcześniej był problem z uzyskaniem paliwa powyżej 3.5tys.obr. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sun, 26 October 2008 ![]() |
Dlatego jedyne sensowne diesla w których modzenie da wymierne korzyści to silniki mercedesa z serii OM60x.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Nie piszcie, że mechaniczna łatwiejsza do regulacja, no ok moze łatwiej ale elektroniczna lepsza trochę sprzetu i jest precyzja
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
No dobrze, ale tak realnie, to na m21d24, z mechaniczną pompą tdo4-13g jakimś sensownym IC i przelotem ile idzie ugrać?
Jak z wałkami rozrządu, czy n/a i turbo miały takie same? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 26 October 2008 ![]() |
No dobrze, ale tak realnie, to na m21d24, z mechaniczną pompą tdo4-13g jakimś sensownym IC i przelotem ile idzie ugrać? Jak z wałkami rozrządu, czy n/a i turbo miały takie same? 180-190KM pod warunkiem, że pompa będzie dobrze ustawiona. Kiedyś BMW zrobiło E28 z 2.4TD na 220KM ale teraz nie mogę znaleźć skanów tego artykułu-przeróbki jakie poczynili to tylko większe IC i wydech. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
W2.4 nie ma ic.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Czemu mechaniczna ma być lepsza od sterowanej nastawnikiem. Jedyne co może być na plus mechanicznej to można zrobić na niej większy skok pierścienia, co za problem założyć do TDSa nastawnik z przelutowaną kostką o większym skoku... Z tego co pamiętam tam nastawnik ma malutki skok.
-------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Sun, 26 October 2008 ![]() |
W2.4 nie ma ic. Skrót myślowy... Chodzi o to, że większe niż standardowo montowano w innych autach. Niestety M21D24 to już stare silniki, głowice są wypracowane i przy każdej próbie podnoszenia mocy jest duże ryzyko, że nam zacznie pękać. Sam to przerabiałem dwa lata temu i się poddałem. Szczerze wolałbym pakować OM605 lub 2.5TDI R5. Nawet 1.9TDI fajnie robiłby w tej budzie zrobione na 170KM. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 11:45 |