Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> bmw e30 324td jak uzyskac 200KM
Pinczek
post Thu, 27 Feb 2014 - 19:45
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 27 February 2014





witam wszystkich może tutaj ktoś mi pomoże co zrobić jak zrobić itp aby w bmw e30 2.4td zwiekszyć moc do 200KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 27 Feb 2014 - 19:45
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
saleen
post Thu, 27 Feb 2014 - 20:04
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: Poznań





Przebudowa pompy wtryskowej, większe turbo lub zbudowanie hybrydowego na bazie obecnego, duży intercooler + orurowanie, wydech przelot.

Może wtedy dobijesz do 190-200hp... jeśli silnik jest w dobrym stanie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pinczek
post Thu, 27 Feb 2014 - 20:06
Post #3


Rookie
Dołączył: Thu, 27 February 2014





jak przebudować pompę , jakie turbo??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteek
post Fri, 07 Mar 2014 - 08:53
Post #4


Rookie
Dołączył: Fri, 07 March 2014





Witam, jestem na etapie zbierania czesci do podobnego projektu, lecz w e34. Skladam to wszystko na pompie mechanicznej (latwiejsza do regulacji), potrzebujesz glowiczke 12mm, podobno byly w starych MAN'ach DAF'ach itp. Co do turbo to myslalem nad holsetem hx35, na youtube jest filmik tyle ze z nowszym silnikiem 2.5tds i jak na diesla to daje rade smile.gif http://www.youtube.com/watch?v=tBvk7FouFF4

do tego oczywiscie intercooler, sprzeglo tez raczej nie wytrzyma

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Fri, 07 Mar 2014 - 09:56
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





A zakręcisz ten silnik do 7000 obr jak na filmiku?
Jest w komentarzach, że na GT2260V da radę uzyskać 220-230Km może w takie turbo iść. Geometrię zablokować na max aby dmuchało a dorobić WG i sterować.
Ewentualnie w alfie 2.4JTD jest seryjnie GT2256V z zmienną geometrią sterowaną ciśnieniowo.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteek
post Fri, 07 Mar 2014 - 10:38
Post #6


Rookie
Dołączył: Fri, 07 March 2014





7000rpm moze nie, ale 6000 jest do zrobienia dzieki governor mod, najwiekszy problem bedzie z wysterowaniem tego wszystkiego, ale nie ma rzeczy niemozliwych smile.gif co to turbo to moze faktycznie troche za duze, mam na zbyciu k24 od audi 2.2t czy mozna to wlozyc na probe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Fri, 07 Mar 2014 - 10:54
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Spróbować możesz. Na podstawie map k24 spokojnie powinna ogarnąć.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomashek
post Fri, 21 Mar 2014 - 16:33
Post #8


User
Dołączył: Sun, 26 October 2008





Też miałem takie plany w tym silniku ale okazało się, że głowica pęknięta i sobie darowałem...
Pompa starczy Ci na 190KM+turbo z E28 524TD(według zagranicznych for wydajniejsze), a chipa napisze Ci Bagor.
Tanio większe turbo to tylko z OM606, ponieważ modzenie pompy to już znacząco zwiększa koszta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Fri, 21 Mar 2014 - 18:05
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





głowica pęka w serii sama z siebie. i moim zdaniem to jest temat najtrudniejszy do przeskoczenia. może wałek rozrządu podejdzie z m20?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sylwek81
post Mon, 24 Mar 2014 - 20:37
Post #10


Rookie
Dołączył: Mon, 12 November 2007
Skąd: Przemysl





Pomiajac ze 4-komory popekaja to mozesz dac ; 11 lub 12 glowiczke i podbic odpowiednio cisnienie, GT2260 z 3.0D 218KM lub 2256V z 184KM , wydech i jakis dobry IC, ostanio robilem TDS + GT2256V +SOFT ,nie przekroczysz 180KM na seryjnej 10 pompie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marookrk
post Mon, 24 Mar 2014 - 21:12
Post #11


User
Dołączył: Wed, 05 June 2013





Swego czasu chyba tdserek na seryjnej pompie ale rozwierconym turbo+wydech+soft uzyskał ponad 200KM.Na forum Superturbodiesel piszą że na pompie z głowicą
10mm da się max. ugrać 250KM.Autor tego filmiku Dieselmeken obecnie zbudował pompę wtryskową z 12mm głowiczką która potrafi podawać paliwo do 6tys. i paliwa starczy na 350KM
http://www.youtube.com/watch?v=6I6M16Nm-no
Wcześniej był problem z uzyskaniem paliwa powyżej 3.5tys.obr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomashek
post Sun, 30 Mar 2014 - 22:04
Post #12


User
Dołączył: Sun, 26 October 2008





Dlatego jedyne sensowne diesla w których modzenie da wymierne korzyści to silniki mercedesa z serii OM60x.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Mon, 31 Mar 2014 - 19:10
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Nie piszcie, że mechaniczna łatwiejsza do regulacja, no ok moze łatwiej ale elektroniczna lepsza trochę sprzetu i jest precyzja wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Wed, 11 Feb 2015 - 15:23
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





No dobrze, ale tak realnie, to na m21d24, z mechaniczną pompą tdo4-13g jakimś sensownym IC i przelotem ile idzie ugrać?
Jak z wałkami rozrządu, czy n/a i turbo miały takie same?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomashek
post Thu, 12 Feb 2015 - 23:51
Post #15


User
Dołączył: Sun, 26 October 2008





CYTAT(Dziku @ Wed, 11 Feb 2015 - 15:23) *
No dobrze, ale tak realnie, to na m21d24, z mechaniczną pompą tdo4-13g jakimś sensownym IC i przelotem ile idzie ugrać?
Jak z wałkami rozrządu, czy n/a i turbo miały takie same?


180-190KM pod warunkiem, że pompa będzie dobrze ustawiona. Kiedyś BMW zrobiło E28 z 2.4TD na 220KM ale teraz nie mogę znaleźć skanów tego artykułu-przeróbki jakie poczynili to tylko większe IC i wydech.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Fri, 13 Feb 2015 - 06:19
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





W2.4 nie ma ic.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Fri, 13 Feb 2015 - 07:09
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Czemu mechaniczna ma być lepsza od sterowanej nastawnikiem. Jedyne co może być na plus mechanicznej to można zrobić na niej większy skok pierścienia, co za problem założyć do TDSa nastawnik z przelutowaną kostką o większym skoku... Z tego co pamiętam tam nastawnik ma malutki skok.


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomashek
post Fri, 13 Feb 2015 - 16:19
Post #18


User
Dołączył: Sun, 26 October 2008





CYTAT(kirpek @ Fri, 13 Feb 2015 - 06:19) *
W2.4 nie ma ic.

Skrót myślowy... Chodzi o to, że większe niż standardowo montowano w innych autach.
Niestety M21D24 to już stare silniki, głowice są wypracowane i przy każdej próbie podnoszenia mocy jest duże ryzyko, że nam zacznie pękać. Sam to przerabiałem dwa lata temu i się poddałem. Szczerze wolałbym pakować OM605 lub 2.5TDI R5. Nawet 1.9TDI fajnie robiłby w tej budzie zrobione na 170KM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 11:45