![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Witam mam takie pytanie. Po co jest w terenowce dyfer centralny ? i czemu ma sluzyc jego zablokowanie ? Wiadomo po co jest blokada dyfra z przodu lub z tylu ale interesuje mnie wlasnie jak to jest z tym centralnym jesli ktos cos wiece moze powiedziec bede wedzieczny.
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
niweluje on roznice w pokonywaniu drogi przez oś przednią i tylna a tym samym zmniejsza przeciazenia w napędzie. posiadajac go mozna uzywac napedu 4x4 na nawierzchniach o dobrej przyczepnosci. a na zblokowanym chyba lepiej jedzie po sliskim, grząskim etc ale niech się ktos bardziej ogarniety wypowie bo w terenowkach nie siedze
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Przedstawię to w ten sposób:
Terenówka stoi z jednym podniesionym kołem jeśli centralny nie jest zablokowany to między pozostałe 3 koła stojące na ziemi zostanie rozdzielony moment koła wiszącego w powietrzu, czyli 0. Nie ruszy z miejsca. Gdy zablokujemy centralny, to mimo jednego uniesionego koła ruszymy z miejsca. *zakładam ze przedni i tylny dyfer nie był zblokowany. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
dzieki wielkie ! o taka odp chodzilo krotko i konkretnie
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 15 August 2009 Skąd: Zamość ![]() |
W autach czteronapędowych centralny dyferencjał odpowiada za rozdział napędu pomiędzy osie, jeżeli byśmy go wyeliminowali auto przestało by skręcać stało by się bardzo podsterowne, dzieje się tak dlatego że każde z kół obraca się z inną prędkością, jadąc w zakręcie. Blokadę centralnego dyferencjału w samochodach terenowych stosuje się po to by zapewnić stały rozkład napędu na obie osie 50/50 przód-tył, używa się jej tylko raczej jak próbujemy się wydostać np. z jakiegoś grząskiego terenu gdzie potrzeba pełnego przeniesienia napędu na obie osie napędowe. Centralny mechanizm różnicowy w aucie z blokadą zawsze jest otwarty (przenosi napęd na oś która ma mniej trakcji) na twardej nawierzchni nie robi nam to różnicy, mamy taką samą przyczepność na wszystkich kołach, jeżeli wjedziemy w teren i będziemy wjeżdżać pod bardzo stromą górkę, w pewnym momencie cały ciężar auta przeniesie się na tylne koła odciążając przód, centralny dyferencjał przeniesie cały napęd na niedociążoną oś przednią która zacznie się ślizgać a tył zostanie bez napędu, przestaniemy się wspinać przy zablokowaniu centralnego dyfra napęd nam się rozłoży równomiernie między osie zapewniając przeniesienie napędu na obie osie, inną sprawą są już blokady przedniej i tylnej osi.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 08:09 |