![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Hej tak jak w temacie buduje taki słupek z którego matematycznie wychodzi chyba 2044ccm pojemności.
Blok to typowy 1.8 20vt od poprzecznego wał z 1.9 tdi , tłoki z 2.0 tfsi i do tego krótsza kuta korba. Tłoki są po modyfikacji i stopniem sprężania się nie martwię bo te tłoki + delikatnie grubsza uszczelka i będzie w okolicy 9 ![]() Moja obawa jest bardziej na dole bo tłok w DMP wysuwa się o 9mm z cylindra. Cylinder jest poniżej osi sworznia a nawet poniżej jego dolnej stycznej ale mimo wszystko prowadzenie tłoka w tym punkcie jest mniejsze niż przewiduje to fabryka. Cylinder jest spasowany na 0.07 z tłokami także nie jest tam luźno ale mimo wszystko jak wrzuciłem inny bardziej wytarty tłok bez pierścieni to na dole ma delikatnie tendencję "zakolebotania". Tamten tłok wrzuciłem na szybko na przymiarkę jak to się zachowuje także docelowe będą ciaśniej ale ogólnie martwi mnie ,że one są niskie dosyć a wysunięcie spore. Z dyszkami niema problemu bo zastosowałem odpowiedni model i wszystko się mija ale profilaktycznie tłoki podbiorę o 1mm. Radziłem się kilku osób i jedni ,że to bez znaczenia ( w moim odczuciu ma znaczenie ) a inni ,że składaj i się okaże. Z wałem od 2.0 niema kłopotu i wszystko działa poprawnie ale teraz mam krótsza korbe o 1mm i tłok na tym wale zejdzie mi 1.35mm niżej względem wału z 2.0 tfsi czyli 2.3mm tłok się bardziej wysuwa niż w przypadku strookera z wałem od 2.0;/ Ma ktoś jakieś rady ? Bo to ,że będzie działać lub nie to wiem ale może ktoś ma jakieś potwierdzone info. Koksu tutaj nie będzie jakoś dużo a w zasadzie bardzo delikatnie dlatego piszę o samym układzie korbowym ale podobne silniki są w planach a niektóre nawet już w obróbce... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Mało korzystny układ korbowo-tłokowy sobie zbudowałeś, raz że wykorbienie dużo większe, dwa że jeszcze krótsza korba która seryjnie i tak już dość krótka w 1.8T jest. Spore siły będą przez to działały właśnie na płaszcz tłoka ze względu na kiepski kąt korby w stosunku do kierunku posuwu tłoka i silnik będzie miał tendencję do owalizacji tulei, druga sprawa pamiętam o zakresie RPM silnika, teraz już tak jak 1.8T lepiej nie kręcić tego.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
kręcić wysoko się nie będzie.
Ten silnik z krótsza korba i tak zapcha obecną sprężarkę bardzo szybko więc mysle ze powyżej 6 tys nie będzie tam nic fajnego już. Drugi planuje do 7 tys ale tam korba jest z TTS czyli taka długość jak w 1.8t. Chodziło o to żeby zamknąć szybciej turbo bez robienia głowicy i zyskać troche NM na dole a wały z tdi są bardzo tanie:) Wały korbowe oczywiście powyważane ![]() Dla 7 tys Średnia prędkość tłoka wychodzi 22.3 ms także sama prędkość nie jest jakoś drastycznie wielka tylko jedyne co mnie martwi to siły oddziałujące na płaszcze tłoków bo zapewne bedą sporo większe niż w przypadku serii. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Ile skróciłeś korbę ?
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
korba jest tak jak wyżej pisałem krótsza tylko 1 mm
![]() W przypadku tego mocniejszego silnika długośc korby będzie seryjna i tam pobawię się z przekładkami . Czyli ten mocniejszy silnik ma 1mm wyżej tłok |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
ten 1 mm krótszej korby nie niweluje nawet wysokości kompresji jaka powinna być do tłoków z tym skokiem więc CR wyjdzie w górę.
do 95.50 CH powinny być ok 28.15 a TFSI mają 29.60. tak licząc na szybko to z uszczelką 1.4 mm. wyjdzie ok 10.6 :1 zakładając że tłok od TFSI ma zagłębienia 4 ccm. tutaj masz tłoki które są zaprojektowane do tego wału i bloku z 1.8T i ich parametry: http://www.re5pect.pl/kute-tloki-supertech...er-95-5-mm.html -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Trochę obawiam się wytrzymałości tych tłoków po obróbce, jak zdejmiesz z denka materiału żeby odprężyć motor na tyle ile potrzebujesz, boję się że denko może nie wytrzymać.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Tłoki są zebrane delikatnie. 0.8mm , potem wyważone itp.
Nie zbierałem wszystkiego z tłoka bo tak to na 100% półka tłoka by się urwała albo denko by nie dało rady. Tak jak mówiłem projekt to low budżet trochę i przy odprężaniu nie założyłem sobie ,że odprężam tłokiem albo korbą albo czymś tam. Postanowiłem wszystkim po trochu bo tak jak wyżej napisano ,samym tłokiem osłabimy go za mocno, za krótka korba to już w ogóle tłok by nam wyszedł z cylindra a sama kanapka to znowu może rozrząd fiksować i kolejne przeróbki. Podsumowując trochę niższe tłoki, trochę krótsza korba i trochę grubsza uszczelka i na pewno wyjdzie tyle ile trzeba. Na pewno to policzę teoretycznie i praktycznie (pipeta i pomiary V komory spalania ![]() Także stopniem sprężania się nie martwię tylko tym płaszczem tłoka. A ,że są tłoki pod strookera to wiem już od dawna ale jak lezą takie z tfsi to fajnie było by je wykorzystać tym bardziej ,że z wałem od 2.0 wszystko działało jak trzeba ![]() Zanim to złożę postanowiłem zapytać czy ktoś to przerabiał bo kupno nowych tłoków nie wchodzi w grę a poza tym tak jak pisałem graty leżą i szkoda by się kurzyły ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Ja Ci napiszę tak, nie składasz silnika na pół miliona km
![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Ja Ci napiszę tak, nie składasz silnika na pół miliona km ![]() o taką odpowiedź mi chodziło. Kiedyś jak składałem setup to wszystko z zapasem żeby pożyło dziesiątki tysiace km. Zanim to zjeździłęm to już dawno zmieniłem setup bo się znudziło. Mi bardziej chodziło czy sie nie rozpadnie np po 5 tys km bo to jednak trochę krótko ale jeśli wytrzymało by np 50 tys ( dupowóz ) to było by to wystarczające ![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Kolego a nie łatwiej kombinować na podstawie 2.0 alt silnik bliźniak z 1.8t tylko bez turbiny. Lubi olej ale to problem pierścieni jak w tfsi...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Przy takich wymiarach ten tłok będzie się niemiłosiernie ukosował.
Do planowanych 300KM nie wystarczył seria słupek?? Upychanie tych tłoków byle by nie leżały na półce to trochę bez sens. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
9mm to sporo.Ostawiam ze pod wzgledem serii duzo szybciej plaszcz skonczy zywot.Najpierw zacznie pic oliwe pozniej bedzie go slychac.Ale moze te 50k wytrzyma.Odbijajajc od tematu..Lata swietlne temu,spotkalem sie z taka sytuacja:Klient przyjechal astra ekokibel 1.6 16v probem duze zuzycie oleju.Zostaly wymienione pierscieni I uszczelnicze zaworowe.Auto dalej pilo litr oleju na tysiac.Cylindy byly w dobrej kondycji.Bardzo nieduzy ubytek na tlokach-ale zostala podjeta decyzja o ich wymianie.I dopiero to rozwiazalo problem calkowicie.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Przy takich wymiarach ten tłok będzie się niemiłosiernie ukosował. Do planowanych 300KM nie wystarczył seria słupek?? Upychanie tych tłoków byle by nie leżały na półce to trochę bez sens. Seria nie bo lamal korby. Wlasciciel chcial strookera bo moze potem bedzie wiecej. Patrzylem na serii 1.8t to wystaje 5mm ale tlok ma inny ksztalt i wiecej prowadzenia w dmp. Ale tlok bez pierscieni gdy przechodzi przez dmp tez sie ukosuje i ma tendencje do "zakolebotania" a silniki działają dlugo i to często ze sporymi luzami. Jest tam mniej ale tez wyraźnie to widac. Generalnie nie da sie z tym nic zrobic bo bloku na dole nie przedluze:p Także chyba trzeba przetrzeć szlak i zobaczyć jak to zadziała... |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Pawel-2005
Ale w tej specyfikacji w DMP oś sworznia jest poniżej tulei jeśli dobrze zrozumiałem. Jak to wygląda w org. ? -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Cały sworzen jest w tulei cylindra. Gdyby chociaz jego czesc byla ponizej to nawet bym tego nie skladal. Ogolnie tlok w dmp i w gmp ma takie same bujniecie a przeciec w gmp prowadzenie tloka jest na calosci tak samo jak w 2.0 tfsi . Te tloki sa po prostu niskie i pomimo poprawnego spasowania maja tendencje do lekkiego obracania. Ale na logike tloki supertecha tez musza byc niskie bo polki tloka nie moga byc ciensze takze sam plaszcz tez nie moze byc wyzszy. Przy skladaniu wyszla jeszcze jedna mala korekta tloka ale szybko udalo sie opanowac temat i dol juz zlozony. Na stojaku bardzo ladnie wszystko pracuje a tak jak dotykam tlok reka i szybko krece to tak samo lekko zadrży w gmp jak i dmp wiec byc moze ten typ tak ma.
Skladal ktos 2.0 tfsi i zwracal na to uwage? Bo ja jakis czas temu skladalem ale to byla seria i jakos nie zwracalem az takiej uwagi na takie niuanse. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
To zle Cię zrozumiałem;)
Skoro ludzie składaja takie strokery i działają to buduj. -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 12:59 |