![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Czy ktoś testował na swoim telefonie aplikacje aDyno i próbował mierzyć nią moc?
Udało się uzyskać jakieś sensowne wyniki? U mnie wychodzą bzdury (dane wprowadzone niby ok, prędkość z przełożeń skrzyni + poprawka na wskazania prędkościomierza itp.). Realne wyniki pokazały mi się tylko przy niezgodnym z opisem pomiarem - start z 2biegu i na nim pomiar. Tu podobno pomiary wychodziły: LINK Miał ktoś doświadczenia z tą aplikacją? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Czy ktoś testował na swoim telefonie aplikacje aDyno i próbował mierzyć nią moc? Udało się uzyskać jakieś sensowne wyniki? U mnie wychodzą bzdury (dane wprowadzone niby ok, prędkość z przełożeń skrzyni + poprawka na wskazania prędkościomierza itp.). Realne wyniki pokazały mi się tylko przy niezgodnym z opisem pomiarem - start z 2biegu i na nim pomiar. Tu podobno pomiary wychodziły: LINK Miał ktoś doświadczenia z tą aplikacją? Ja testowalem, nie podobala mi sie,dlatego napisalem wlasna. W mojej aplikacji tak naprawde moc jest usredniana z jakichs 2 sekund, wiec trzeba jechac dosc szybko (wolno rosnace obroty). W tym adyno moze byc podobnie. Dla porownania , aplikacja korzystajaca z GPS-a (dynomaster) pokazuje taki syf, ze hamownia jest totalnie bezuzyteczna. Duzo lepiej policzysz to sobie sciagajac loga do excela i samemu wpisujac formuly (moc to zmiana energii w czasie, energia kinetyczna to predkosc^2 * masa /2 ). Do tego mozna doliczyc straty aerodynamiczne i skrzyni. Mi w ten sposob wychodzily dosc sensiowne wyniki. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: WGM ![]() |
a istnieje jakaś aplikacja na smartphona dająca w miarę rzeczywiste wyniki
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
troche podobnej tematyki poruszanej na forum, zastanawiam sie czy tego wszytskiego nie scalic w jeden temat...
http://www.racingforum.pl/racelogic-perfor...vs-t113929.html http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=82369&st=0 http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=57736 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Nie wiem co zrobiłem, ale program pokazuje jakieś sensowne wyniki. Widać, że wykresy są trochę poszarpane i nie zawsze prawidłowo jest interpretowany moment startu (zakłamania obroty/ prędkość). Nie wiem też na 100% czy mam prawidłową masę pojazdu 1130kg dla Astry F 1.7dtl kombi (najlepiej byłoby zważyć). Według kilku pomiarów wychodzi mi 95-100hp - 190-200Nm na 3 biegu.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
100hp z 1.7dtl ja się pytam co grzebałeś? ile robi do setki
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Nie ma czym dobrze zmierzyć, ale około 12s do 100km/h. Ile silnik ma naprawdę koni, powiedziałaby prawdziwa hamownia. Doładowanie jak dobrze pamietam 1.2 (nie ma zegara na stałe) pompa oryginał + boostpin, z podkręconą dawką i rozkręconymi obrotami maksymalnymi, aby jak najmniej cięło dawkę przy wysokich obrotach. Wycięty kat i parę drobnostek w nadmuchu powietrza na dolot i IC.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nie ma czym dobrze zmierzyć, ale około 12s do 100km/h. Ile silnik ma naprawdę koni, powiedziałaby prawdziwa hamownia. Doładowanie jak dobrze pamietam 1.2 (nie ma zegara na stałe) pompa oryginał + boostpin, z podkręconą dawką i rozkręconymi obrotami maksymalnymi, aby jak najmniej cięło dawkę przy wysokich obrotach. Wycięty kat i parę drobnostek w nadmuchu powietrza na dolot i IC. z Zyczeniami Swiatecznymi http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...t&p=1092586 ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Dopiero udało się wypróbować aplikację. Zdarzają się czasami "piki" na wykresie, ale zawsze pomiar się udaje i jest powtarzalny. W aDyno pomiar udawał się raz na jakiś czas. Moc niby jak z aDyno 95-100hp. Raz zdarzyło się, że aplikacja zamknęła się sama, ale nie zauważyłem jaki komunikat pojawił się w tym momencie. Na pewno wiele osób będzie zadowolona z tej aplikacji. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Dopiero udało się wypróbować aplikację. Zdarzają się czasami "piki" na wykresie, ale zawsze pomiar się udaje i jest powtarzalny. W aDyno pomiar udawał się raz na jakiś czas. Moc niby jak z aDyno 95-100hp. Raz zdarzyło się, że aplikacja zamknęła się sama, ale nie zauważyłem jaki komunikat pojawił się w tym momencie. Na pewno wiele osób będzie zadowolona z tej aplikacji. No troche bledow zaobserwowalem i juz pare poprawilem (wywalalo sie przy liczeniu osiagow w niektorych przypadkach) Testowales akcelerometr, czy gpsa? Te piki mi sie zdarzaly w gpsie, ale to juz pomylka po stronie gpsa (odczyt predkosci 153,154,155,150,156). Z reguly jak kladlem gpsa przy szybie , to te sytuacje sie nie zdarzaly. Z akcelerometru pikow nie powinno byc, bo bardzo mocno filtruje sygnal. Teraz testuje na swoim sprzecie pomiar z OBD (chinol na BT za 30zl). Efekty porownywalne do GPSa, odswiezanie 5-15hz (zalezy jak sie zamuli interfejs). Jedyna wada taka, ze przy mieleniu kolami predkosc niestety bedzie chwilowo przeklamana. Dodatkowo rozmiar kol ma wplyw na blad pomiaru ( u mnie obecnie okolo 5%). JAk masz jakies uwagi, to pisz smialo. Albo pw, albo mail ze strony aplikacji (racedroid.gmail.com). Wiekszosc ludzi nie ma ochoty zglaszac bledow i ciezko to naprawic, nie wiedzac, gdzie tkwi blad ![]() W nowej wersji, poza OBD, bedzie tez wykres mocy/momentu. Tutaj przyklad z mojego auta vs dane ze strony producenta. ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Próbowałem używać na HTC Desire HD. Start z miejsca sie udaje zarówno na GPS jak i akcelero. Problem w tym, że wyniki są...różne. Wychodzi np 8 sekund do setki i 14 na 400m. Start lotny niemożliwy do wykonania przy pomocy akcelero. Nawet kilka minut jazdy ze stałą prędkością nie pozwala zapalić się lampce.
Zewnętrzny GPS działa bez problemu i w obu wypadkach dostarcza dość powtarzalne wyniki jeśli idzie o przyspieszenia. To co wygląda mało realistycznie to liczona moc maksymalna, ale obstawiam, że tu największy wpływ będzie mieć podany Cx i powierzchnia czołowa. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Współczynniki Cx i powierzchnię znalazłem na jakiejś stronie dla mojej wersji nadwozia.
Wiadomo, że wyniki dla niskich biegów są mocniej przekłamane, bo GPS w telefonie nie nadąża, ale pomiar bardziej zależy od prawdziwości deklarowanej masy niż innych czynników, Dla najwyższych biegów znowu duże znaczenie zaczynają mieć współczynniki Cx i powierzchnia. Na dokładkę daje znać o sobie wiatr, ciężej o równa długą drogę, ale masa ma mniejsze znaczenie i GPS "ma czas" na pomiary. Testowałem na GPS. Aplikacja chyba sama wyłączyła się po pomiarze, przy "grzebaniu".- ale to było raz. Pomiary 0-100 darowałem sobie bo było mokro, a obecne opony nie trzymają na mokrym (wspaniałe zimówki) i szkoda było walczyć o dobry start. Z akcelerometrem odpuściłem, bo nie mam na razie mocno stabilnego uchwytu do telefonu. Programik korzystając z akcelerometru może też działać, gdy telefon jest na boku?( w aDyno działało i miałem patent na stabilne zablokowanie telefonu na boku i pochylonym o 45* do przodu) Moment obrotowy można by też wyświetlić po zadeklarowaniu ręcznie, jako opcję związku prędkość-obroty? -Wiadomo pomiar mocy na deklarowanym biegu. Na wykresie pojawiłyby się wtedy moc i moment w funkcji obrotów. OBD - nie sprawdzę bo nie ma w aucie ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Próbowałem używać na HTC Desire HD. Start z miejsca sie udaje zarówno na GPS jak i akcelero. Problem w tym, że wyniki są...różne. Wychodzi np 8 sekund do setki i 14 na 400m. Start lotny niemożliwy do wykonania przy pomocy akcelero. Nawet kilka minut jazdy ze stałą prędkością nie pozwala zapalić się lampce. Zewnętrzny GPS działa bez problemu i w obu wypadkach dostarcza dość powtarzalne wyniki jeśli idzie o przyspieszenia. To co wygląda mało realistycznie to liczona moc maksymalna, ale obstawiam, że tu największy wpływ będzie mieć podany Cx i powierzchnia czołowa. Akcelerometr z rolki nie pojdzie (opisane w helpie), bo nie znasz predkosci poczatkowej. Moznaby zrobic kombo z gpsem,ale to nadal jest troche wrozenie. Nic gpsu (albo obd) nie przebije w dokladnosci wynikow i brak wplywu pochylenia drogi. Wiem ,ze akcelerometr potrafi dawac rozne wyniki, zalezy jak dobry akcelerometr jest w telefonie. Dlatego trzeba ustawic telefon jak opisane w helpie (najlepiej 45 stopni pochylenia w kierunku jazdy). Wtedy bedzie najmniejszy blad z niedokladnosci akcelerometru. Moc maks malo daje, dlatego jest wykres. Po zmianie biegu masz chwilowo bardzo duze przyspieszenie (uslizg na sprzegle) i wtedy moc bedzie peakowac na wykresie. To samo moze sie dziac, gdy kolo zgubi trakcje i ja nagle zlapie. Masz nagle duze przyspieszenie, ktorego w normalnych warunkach nie osiagniesz. Mam u siebie duzo logow (jeszcze z HTC wildfire i mojej mazdy kompresor), teraz inne auto, inny telefon, a wyniki nadal sa wiarygodne. U mnie z gpsu 5hz jak i z akcelerometru wyniki sa bardzo zblizone, do 100tki roznica <0.1s. Spotkalem sie raz z taka sytuacja (testowalem to na telefoni kolegi). ze notorycznie zanizal wyniki. Ale tam akurat akcelerometr nadawal sie tylko do wykrywania przyblizonej pozycji spoczynku telefonu. Na to juz niewiele mozna poradzic. W moim obecnym telefonie akcelerometr ma np cos posrane z osiami. Gdy jedna pokazuje maksimum (czyli prostopadle do ziemii), na drugiej jest juz ~0.8m/s2. Gdy ta druga os pokazuje wartosc minimalna, to na pierwszej mam 9.4m/s2. JEdyne rozwiazanie to wlasnie ustawic go pod katem 45 stopni do drogi, wtedy wyniki sa ok. Sprobuj zastosowac sie do wskazowek w helpie (co do ustawienia telefonu i umocowania w aucie). JHesli to nie pomoze, to chyba tylko dodanie opcji zrzutu danych z akcelerometru moze wskazac przyczyne niepoprawnych wynikow. Współczynniki Cx i powierzchnię znalazłem na jakiejś stronie dla mojej wersji nadwozia. Wiadomo, że wyniki dla niskich biegów są mocniej przekłamane, bo GPS w telefonie nie nadąża, ale pomiar bardziej zależy od prawdziwości deklarowanej masy niż innych czynników, Dla najwyższych biegów znowu duże znaczenie zaczynają mieć współczynniki Cx i powierzchnia. Na dokładkę daje znać o sobie wiatr, ciężej o równa długą drogę, ale masa ma mniejsze znaczenie i GPS "ma czas" na pomiary. Testowałem na GPS. Aplikacja chyba sama wyłączyła się po pomiarze, przy "grzebaniu".- ale to było raz. Pomiary 0-100 darowałem sobie bo było mokro, a obecne opony nie trzymają na mokrym (wspaniałe zimówki) i szkoda było walczyć o dobry start. Z akcelerometrem odpuściłem, bo nie mam na razie mocno stabilnego uchwytu do telefonu. Programik korzystając z akcelerometru może też działać, gdy telefon jest na boku?( w aDyno działało i miałem patent na stabilne zablokowanie telefonu na boku i pochylonym o 45* do przodu) Moment obrotowy można by też wyświetlić po zadeklarowaniu ręcznie, jako opcję związku prędkość-obroty? -Wiadomo pomiar mocy na deklarowanym biegu. Na wykresie pojawiłyby się wtedy moc i moment w funkcji obrotów. OBD - nie sprawdzę bo nie ma w aucie ![]() Jesli chcecie mierzyc czasy do 100 i 1/4 , to koniecznie dobra prosta droga (i sucha). Jesli chcecie mierzyc moc, to pyrkac sobie powoli do 25km/h, wbic 3-ke i ogien. DOkladnie tak jak to robia na hamowniach inercyjnych. Co do momentu, to kazdy pomiar bedzie mial opcje podania obrotow osiagnietych dla maksymalnej predkosci. Na inny pomysl nie wpadlem. Przy obd ta wartosc moze byc odczytana , ale przy moim chinskim interfejsie , gdy czytam na przemian 2 wartosci (obroty/predkosc) to czasem mam przez sekunde brak wynikow, bo interfejs wysyla przeklamane dane. Dla prawidlowego pomiaru mocy (o ile ktos nie lata 180km/h) to duzo wazniejsza jest masa auta i straty skrzyni. Przy 100km/h typowe auto ma 15koni strat aerodynamicznych, wiec nawet jak sie cx wpisze 50% przeklamany, to nadal jest to blad o 7km, Przy masie (zapomnimy o tym,ze pasazer wazyl 100kg) dla typowego auta jest to juz 5-7% bledu. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Ja mierzyłem moc na 3 biegu, tak jak opisujesz.
Przy pomiarze mocy z GPS i umieszczeniu na wykresie momentu jeśli nie mamy obrotów z OBD wolał bym móc na sztywno przypisać proporcję obroty-prędkość (np 80km/h = 3500obr/min). Ja na przykład wiem jaką mam skrzynię, opony i wolę sobie raz obliczyć korzystając np. z link ) ewentualnie starego programiku cartest, jaką mam prędkość na 3biegu przy 2000 obr/min i przy pomiarach wolałbym nie liczyć cały czas z proporcji jaka wartość mam podać. Część osób pewnie też wolałaby raz przejechać się z GPS ze stałą prędkością ( bo wskazania prędkościomierza zostawiają dużo do życzenia) raz zobaczyć jakie wtedy są obroty, wbić to do ustawień i nie patrzeć już na obrotomierz przy pomiarach tego pojazdu na danym biegu i zgadywać ile kiedy pokazał obrotomierz, zamiast patrzeć na drogę. Nie musi to być jedyna opcja, wersja z prędkością maksymalna i podawaniem obrotów też niech jest. Z racji późnej pory mogłem coś pokręcić. ![]() Może ktoś ma lepsze pomysły? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ja mierzyłem moc na 3 biegu, tak jak opisujesz. Przy pomiarze mocy z GPS i umieszczeniu na wykresie momentu jeśli nie mamy obrotów z OBD wolał bym móc na sztywno przypisać proporcję obroty-prędkość (np 80km/h = 3500obr/min). Ja na przykład wiem jaką mam skrzynię, opony i wolę sobie raz obliczyć korzystając np. z link ) ewentualnie starego programiku cartest, jaką mam prędkość na 3biegu przy 2000 obr/min i przy pomiarach wolałbym nie liczyć cały czas z proporcji jaka wartość mam podać. Część osób pewnie też wolałaby raz przejechać się z GPS ze stałą prędkością ( bo wskazania prędkościomierza zostawiają dużo do życzenia) raz zobaczyć jakie wtedy są obroty, wbić to do ustawień i nie patrzeć już na obrotomierz przy pomiarach tego pojazdu na danym biegu i zgadywać ile kiedy pokazał obrotomierz, zamiast patrzeć na drogę. Nie musi to być jedyna opcja, wersja z prędkością maksymalna i podawaniem obrotów też niech jest. Z racji późnej pory mogłem coś pokręcić. ![]() Może ktoś ma lepsze pomysły? Nie wiem,czy to ma sens,bo na 4-ce tez mozesz robic pomiar, albo na 2-ce. Ogolnie jest ustawienie obrotow maks (odcinka) , i beda te obroty nadane kazdemu pomiarowi, Mozna to pozniej zmienic dla pojedynczego pomiaru. Jesli za kazdym razem dojedziesz do odciny, to nic nie musisz wklepywac. Tylko ze mi sie 3-ka konczy na okolo 160km/h i mam odcinke na przpeustnicy, chwile zajmuje zeby do niej dojechac.Czasem koncze pomiar przy 150 i wtedy wpisuje sobie wlasnie tak jak mowisz (6500/160*vmax na 3-ce) i tyle. Jeszcz jedna sugestia do pomiarow akcelerometrem. Jesli macie problem, zeby go zamocowac poprawnie, to mozna wlozyc go np w kieszen fotela (taka pod nogami z przodu), lub miedzy siedzisko a oparcie. Od biedy mozna polozyc na siedzisku i przycisnac np plecakiem, zeby nie jezdzil podczas pomiaru. Jeszcze 2 fotki co do naszej dyskusji o akcelerometrze: 2 rozne pomiary (jeden sam w aucie, jeden z pasazerem). Pomiar akcelerometrem skonczylem na ~ 110km/h. ![]() ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
To nie zrozumiałem, bo myślałem, że po każdym pomiarze będzie trzeba wbijać zawsze wartość obrotów. Jeśli można przypisać to na stałe to nie ma problemu.
U mnie odcinka działa dużo mniej przewidywalnie, bo jest zrealizowana mechanicznie w starej pompie VE. Dlatego przy pomiarach dobijam tylko do określonej prędkości. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 December 2007 ![]() |
Witam,
jaki zewnętrzny GPS polecacie do powyższej aplikacji. Czy jest jakaś rozsądna alternatywa dla Qstarz BT-Q818XT ? Niestety akcelerometr w moim telefonie nie działa najlepiej. Kolego jackkpl przy jakim gps-ie miałeś te piki przy prędkościach 153,154,155,150,156 oraz czy planujesz w najbliższym czasie wydać nową wersje aplikacji ? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Witam, jaki zewnętrzny GPS polecacie do powyższej aplikacji. Czy jest jakaś rozsądna alternatywa dla Qstarz BT-Q818XT ? Niestety akcelerometr w moim telefonie nie działa najlepiej. Kolego jackkpl przy jakim gps-ie miałeś te piki przy prędkościach 153,154,155,150,156 oraz czy planujesz w najbliższym czasie wydać nową wersje aplikacji ? A o jakie piki chodzi? Nie moge znalezc kontekstu. Nowej wersji narazie nie planuje. Jest pare drobnych bugow -np po updejcie ze strony google reklamy nie sa obslugiwane na wersjach ponizej 2.3 i soft sie wywala, ale nie bardzo mam czas na zabawe. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 December 2007 ![]() |
Testowales akcelerometr, czy gpsa? Te piki mi sie zdarzaly w gpsie, ale to juz pomylka po stronie gpsa (odczyt predkosci 153,154,155,150,156). Z reguly jak kladlem gpsa przy szybie , to te sytuacje sie nie zdarzaly. Z akcelerometru pikow nie powinno byc, bo bardzo mocno filtruje sygnal. Chodziło mi o powyższy fragment tekstu. Jedynie nie doczytałem że spowodowane to było położeniem GPS-a. Wracając do pytania odnośnie zakupu odbiornika warto dokładać do Garmin GLO (obsługa glonass) lub czy może pojawiły się na rynku telefony z wystarczającymi wbudowanymi GPS-ami ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 05:56 |