Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Zwiekszyc pojemnosc za pomoca korbowodow
artix
post Sat, 06 Dec 2003 - 11:47
Post #1


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





kazdy wie ze aby zwiekszyc pojemnosc silnika nalezy poddac go obrobce.

ale jest jeszcze jedna alternatywa, mianowicie aby uzyc krotszych korbowodow i tu pytanie

niespotkalem sie tak czesto z drogim rozwiazaniem (poza sportem)
wiec jaka jest wasza opinia


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 06 Dec 2003 - 11:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Spawos
post Sat, 06 Dec 2003 - 12:00
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 February 2003
Skąd: Lublin





hmmm mozna i tak takim motywem z gabosow robia duze pojemnosci i DUZA MOC D:biggrin.gif:D wiec pomysl jest trafny


--------------------
Prawdopodobnie Najszybsze Daewoo w Polsce
2004--> ET 18,3
2005--> ET 17,4
2006--> ET 14,7
2007-->13.xx???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ali
post Sat, 06 Dec 2003 - 12:22
Post #3


Super User
Dołączył: Mon, 23 June 2003
Skąd: Poznan





mozesz mi wyjasnic jak przez skrocenie korbowodow zwiekszysz pojemnosc ?
bo jakbym se tego nie wyobrazal to nic sie nie da... obnizszysz stopien sprezania - ale nie zwiekszysz pojemnosci.

jesli bys gratisowo do korb dolozyl wal o wiekszym skoku to zgoda... wtedy nawet trzeba krotsze korbty bo przy serii korbach podniesiesz glowice tlokami...


--------------------
pozdrawiam
Jakub Jędrzejczak gg# 35335
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 06 Dec 2003 - 12:49
Post #4


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





oczywiscie ze stopien sprezania bedzie mniejszy ale i
komora spalania sie powiekszy poprzez obnizenie tloka

niewiem czy mam racje ,jak nie tonapewno wyjdzie w tej dyskusji


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eomaciu
post Sat, 06 Dec 2003 - 12:50
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Mon, 16 December 2002
Skąd: Wwa, Łódź





krótsza korba niżej zjeżdza tłok czyż nie?


--------------------
Avant B4, 1.9TDi, 93' (06.2000 - 03.2005)
Avant C4, 2.2T, 92' (03.2005 - 05.2009)
Sedan V8, 4.2, 93' (04.2008 - 03.2010)
Sedan A8, 4.2 96' (07.2009 - .....)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dragster
post Sat, 06 Dec 2003 - 13:02
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sat, 01 February 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





Pojemnosc skokowa = średnica x skok tłoka


--------------------
1992 200SX S13 - reaktywacja.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
miśq
post Sat, 06 Dec 2003 - 13:10
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 22 September 2003
Skąd: KrK





CYTAT("eomaciu":43fd7i9g)
krótsza korba niżej zjeżdza tłok czyż nie?


a le jak już
CYTAT
ali
powiedział spadnie stopień spręzania i moc spadnie, trzeba wyliczyc czy to jest opłacalne, bo w seryjnym silniku może przynieść straty, a jeszcze zalezy jakie auto chcesh robić turbo czy N/A, bo w N/A zwiększy pojemność, ale zmniejszy stopien sprężania.

ja mysle ze mozna to robić planująć do tego głowicę choć trochę


--------------------
e4b292efb7]http://members.lycos.co.uk/powertechforum/ga.gif[/]
moda na garfieldy trwa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dragster
post Sat, 06 Dec 2003 - 13:17
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sat, 01 February 2003
Skąd: Warszawa/Wiedeń





A na moj gust to krotszym korbowodem nie da sie zwiekszyc skoku tloka, bez zmian wału korbowego.

Piszecie o zmianie pojemnosci a teraz nagle o komorze spalania i stopniu sprezania


--------------------
1992 200SX S13 - reaktywacja.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Sat, 06 Dec 2003 - 13:25
Post #9


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Ano krutsza korba to prawie to samo co nizszy tlok czyli wieksza komora spalania = mniejsza kompresja bo skok ten sam zostaje i srednica...

Istnieja tylko 2 sposoby na powiekszenie pojemnosci:
1. Zwiekszenie srednicy cylindra (i tloka tez coby to dzialalo)
2. Zwiekszenie skoku walu (i korby coby zaworow i glowicy przez maske nie wywalilo).

Przekombinowane troche z tymi korbami...


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ali
post Sat, 06 Dec 2003 - 13:36
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 23 June 2003
Skąd: Poznan





no bo pojemnosc skokowa sie nie zmieni bo to jest jak juz ktos napisal... skok tloka (czyli wykorbienie walu x2) x pole powierzchni przekroju cyl w plaszyznie prostopadlej do ruchu tloka i to razy ilosc cyl.

To czy korba ma kilometr czy 10cm nie ma najmniejszej roznicy dla pojemnosci skokowej, jesli zalozy sie krotsze korby to przesunie sie zakres pracy tloka nizej o wartosc o ktora jest krotsza korba -> zmniejszy sie stopien sprezania, do czego w N/A sie raczej nie dazy chyba, ze ktos chce jezdzic na LO78.

Skrocenie korbowodow mogloby miec sens jesli ktos chce odprezyc silnik lub zmienic wal na taki o wiekszym skoku... bo wtedy przy seryjnych korbach tlok w max gornym polozeniu wyjdzie wyzej o 1/2 roznicy pomiedzy skokami walow.. czyli podniesie glowice.

Tak w ogole to:
Pojemnosc skokowa dla silnikow tlokowych :



gdzie: Vc - pojemność skokowa silnika, D - średnica cylindra, S - skok tłoka, n - liczba cylindrów

W ogole to polecam http://www.howstuffworks.com http://wiem.onet.pl


--------------------
pozdrawiam
Jakub Jędrzejczak gg# 35335
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 06 Dec 2003 - 15:57
Post #11


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





czyli wniosek taki ze korby ida w parze z walem bo inaczej niema sensu przy silniku wolnossacym

a co dzieje sie z turbo , czy nieda to mozliwos wiekszego doladowania

wiem ze sa ludzie ktorzy to robia wiec musi byc w tym jakis cel
(np osukuja przepisy zwiazane pojemnoscia silnika)


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotr B.
post Sat, 06 Dec 2003 - 17:08
Post #12


Frequent User
Dołączył: Thu, 06 February 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("artix":kjztvxna)
czyli wniosek taki ze korby ida w parze z walem bo inaczej niema sensu przy silniku wolnossacym

a co dzieje sie z turbo , czy nieda to mozliwos wiekszego doladowania

wiem ze sa ludzie ktorzy to robia wiec musi byc w tym jakis cel
(np osukuja przepisy zwiazane pojemnoscia silnika)

ALe korbami niczego nie oszukuja - pojemnosc skokowa zostaje ta sama. Przeczytaj co napisali koledzy powyzej ze zrozumieniem.

Korbami krotszymi mozna najwyzej odprezyc silnik.

Piotr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Mon, 08 Dec 2003 - 00:04
Post #13


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Call me stroker- krótsze korby+ zmieniony odpowiedno wał= większa pojemność...


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Mon, 08 Dec 2003 - 00:41
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





"pojemnosc" cylindra zwiekszysz... o D*PI*R^2, gdzie d to roznica w wysokosci, a r polowa srednicy.

ale...

zmniejszysz odpowiednio stopien sprezania - podawalem gdzies juz wzor dokladnie... moze w wersji slownej, dlugo sie pisze.

wiec mozliwosci sa bardzo skromne takiej ingerencji.

rownie skuteczne jest zalozenie nizszych tlokow, albo pogrubianie uszczelki, czy tez wsadzenie jakiegos dystansu pod glowice... - efekt identyczny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PrOsIaQ
post Mon, 08 Dec 2003 - 00:44
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: W-wa





CYTAT
Skrocenie korbowodow mogloby miec sens jesli ktos chce odprezyc silnik lub zmienic wal na taki o wiekszym skoku... bo wtedy przy seryjnych korbach tlok w max gornym polozeniu wyjdzie wyzej o 1/2 roznicy pomiedzy skokami walow
??? zawsze myslalem ze skok walu to oddalenie "osi korbowodu na wale", od osi "głównej wału... dlaczego 1/2 a nie po prostu 1???

sorry za podwojny post.. ale mi sie cos w przegladarce zlamalo...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///M3
post Mon, 08 Dec 2003 - 01:58
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 October 2002
Skąd: Natolin





CYTAT("artix":59h0d4kt)
a co dzieje sie z turbo , czy nieda to mozliwos wiekszego doladowania

wiem ze sa ludzie ktorzy to robia wiec musi byc w tym jakis cel
(np osukuja przepisy zwiazane pojemnoscia silnika)


Da to możliwość większego doładowania, ponieważ zmniejszy sie stopień spężania.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Mon, 08 Dec 2003 - 15:06
Post #17


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Pamiętajcie też, że każdy stroker (zwiększony skok za pomocą obróbki wału i innych korb) będzie gorzej wchodził na obroty, dlatego niektórzy robią nawet de-stroke , pojemność się zmniejsza, ale silnik wchodzi na obroty jak szalony .


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Mon, 08 Dec 2003 - 16:00
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Rennen wszystko zalezy od wyjsciowego silnika, od sposobu zwiększania mocy itp itd. Niektóre silniki tak się wkręcaja że po co bardziej ;-)


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
motorsport
post Mon, 08 Dec 2003 - 16:41
Post #19


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 May 2003
Skąd: Warszawa/Olsztyn





artix, czy Ty się czegoś napiłeś. Narysuj to sobie, albo weź książkę dla pierwszej klasy i przeczytaj wzór na pojemność walca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Mon, 08 Dec 2003 - 21:31
Post #20


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT("motorsport":37pe9mfy)
artix, czy Ty się czegoś napiłeś. Narysuj to sobie, albo weź książkę dla pierwszej klasy i przeczytaj wzór na pojemność walca.


kolego a ty troche nieprzesadzasz???????


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 07:46