![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 07 November 2004 Skąd: z kątowni ![]() |
Silnik bmw m50b25 motronic 3.1,po wymianie wałków i koła zamachowego na lżejsze fabryczne 650 obr/min powoduje telepanie i przygasanie silnika ,czy jest jakiś sposób na zmianę wolnych obrotów?
na pewno jest to wartość zapisana na e-promie sterującym silnikiem ,ale jak ja zmienić? Myślałem jeszcze o możliwości zasymulowania załączenia Sie kompresora klimatyzacji ,przez podanie określonego sygnału na sterownik silnika jednak nigdzie nie znalazłem informacji na ten temat ,na schemacie 2 piny połączone są ze sterownikiem klimatyzacji jednak nadal nie wiem jaki sygnał powinien zostać na nie podany, próba przyspieszania zapłonu za pomocą smt-6 kończy się błędem czujnika obrotów silnika. Jestem otwarty na wszelkie sugestie. -------------------- NIE KUPIŁEM SZYBKIEJ FURY,JA JĄ SOBIE ZROBIŁEM
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Aby podac sygnal do ecu ze klima jest wlaczona zwykle wystarczy przewod podpiac do masy.
Jak chcesz podniesc obroty, to jeszcze zostaje odpiecie seryjnego silnika i reczna regulacja uchyleniem przepustnicy lub zrobienie zaworka obejsciowego przepustnicy. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 February 2007 Skąd: Olsztyn ![]() |
U mnie tez sa 2 piny, a zeby zalaczyc wyzsze obroty wystarczy je zewrzec. Dla bezpieczenstwa mozna dac przez opornik 10k i zobaczyc co sie stanie, z opornikiem nic sie nie spali....
-------------------- e36 coupe m50b25T
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Nie masz sroby obejsciowej w przepustnicy ? Moze nia sie pobaw jesli jest.
Najlepiej byloby po prostu przesterowac komputer... |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 07 November 2004 Skąd: z kątowni ![]() |
w tym modelu taka śruba nie występuje ,a wolne obroty generowane przez uchylona przepustnice dają w tym silniku jeszcze gorsze efekty
-------------------- NIE KUPIŁEM SZYBKIEJ FURY,JA JĄ SOBIE ZROBIŁEM
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Wed, 26 September 2007 Skąd: Ustroń ![]() |
A nie masz czasem gdzieś nieszczelności w dolocie ?
Jeśli uchylenie przepustnicy powoduje jeszcze większą niestabilność obrotów to są to typowe objawy tzw. lewego powietrza . -------------------- Audi A4 Quattro 1.8 t BEX
Fiat Punto GT Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-jet |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Obejrzyj dokładnie kolektor dolotowy, może jest jakiś wolny króciec, który jest nieużywany i zaślepiony, można go podpiąć za przepływomierz i zrobić prostą regulację.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Ale dawanie lewego powietrza nic nie da jesli sterownik bedzie dazyl do zadanych obrotow domykajac przepustnice. Wedlug mnie jedyny sensowny sposob to danie tego sygnalu o wlaczonej klimie
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:13 |