Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Zwiększenie mocy w VWLT35 2.5 TDI 83 KM kod silnika BBE, Czy można zwiększyć beziecznie moc na ok + 30 KM -wpływ na spalanie
maniek702
post Tue, 11 Oct 2016 - 21:49
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 11 October 2016





Witam . Mam pytanie , czy podnosił ktoś z Was moc w samochodzie dostawczym ? Chodzi mi o chiptuning .

Czy bedzię bezpiecznie dla osprzętu silnika i jego żywotności ponieść o ok 30 KM i jak to się bedzie miało do spalania ?? Aspekt spalania jest najwżniejszy co podkreślam . Litr w tą czy w tą robi kolosalną różnicę , auto służy TYLKO I WYŁĄCZNIE do zarabiania i miesięcznie generuje spore koszta bo dużo jeździ. Zwiększenie mocy ma być dobrane pod spalania a musi być wykonane bo teraz auto zwolni jadąc pod wiatr. UWAGA :(Do przyjęcia jest że każda stroma górka bus wjedzie na 2jce - przy 30 -40 km/h , nie przeszkadza mi że nie da się jechać na 3jce podjazdu bo nawet blaszaka 109 KM trzeba czasem redukować do 2jki przy ciężkawej hopce)

DLACZEGO TAK ?

Krótka historia : Pacjent to Vw Lt 35 , 2003 r z najsłabszym silnikiem jaki wychodził z rodziny "tych najlepszych i kultowych " czyli 2.5 tdi - w tym przypadku 83 KM , R5.kod motoru BBE .Zabudowa na busie to kontener z windą załadowczą na pojedynczym kole. Waga łączna faktyczna auta z pełnym bakiem , kierowcą , klamotami -- NA PUSTO to 3000 kg Obcenie auto jedzie bardzo słabo, dodam ze został założony most 39:7 - zawzyczaj występujący w wersjach 102-106 -109 KM . Od 4tego biegu czuć ze auto jest wyraźnie słabsze jak przed wymianą mostu z ciut wolniejszego . Różnica w przełożeniu nie duża ale jednak robi negatywną robotą. Most został wymieniony tylko dlatego że auto paliło za dużo . Tzn chcąc jechać na autostradzie jak cięzarówka 89 km/h - wpierniczało ON ,średnio 12 -13l /100 KM . Jak jeździło się o 70-80 km/h to spalał 10 - 11 max . Zależy mi aby móc jeździć średnio przelotową prędkością 90 - 100 km/h bez przepału który generuje za wolny most który trzyma w takich okolicznościach za duże obroty silnika .. Obecnie most kóry został założony często występuje w silnikach 109 KM o oznaczeniach AJN i AVR. Dodam ze 83 KM ma "ponoć" inne sterowanie , mniej wydajne wtryskiwacze , i mniejszą turbosprężarkę . Wszystkie firmy z branży chip tuningu chętnie o ponoć skutecznie podnoszą moce . Ktoś ma jakieś refleksje ? Z gory dzieki za odp
Prosze o rady bo jestem bezradny. Najchętniej wymieniłbym cały motor na 109 KM -- AJN ale budżet mam zbyt mały.


Proszę każdego o pomoc , jak to widziecie ? Może jest tu jakiś użytkownik LT


PS dla przykładu : LT max blaszak z AJN 2.5 TDI 109 zawsze pali mi między 8.2 -8.5 l /100 Jak zapierdzierdzielanie po 100 -115 kmh to ok 9 l/100 NIE WIĘCEJ ! Jak z dużą przyczepą ładunku łacznie ponad 2 t to 11 -12 l /100 ZAWSZE ! I NIGDY NIE WIĘCEJ . LT to są mega oszczędne auta . Prosze nie pisać że spalanie 12-13 l na taką budą jest normalne bo to nie jest IVECO DAILY CZY SPRINTER 312 z 2.9 TD 120 KM -- te auta tyle w kontenerach mogą spalić ale nie LT z 2.5 tdi Volksvagen ma przewagę że pali sporo mniej . Ten kto depcze pedał w podłogę cały czas prosze aby mi nie radził bo się nei zrozumiemy z tego względu. Dziękuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 11 Oct 2016 - 21:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
zgredd
post Wed, 12 Oct 2016 - 00:56
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 March 2012
Skąd: Oborniki Śląskie





To jest dział Diesiel Power i raczej nikt tutaj spalania nie liczy z dokładnością do litra. Każdy ma inny styl jazdy, zrób standardową modyfikację i ewentualnie podziel się efektem jeśli masz czas. Auto jest bardzo ciężkie wiec musi spalić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Wed, 12 Oct 2016 - 04:03
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





Dobry program powinien rozwiazac twoj problem. Nie wiem jak w tym konkretnie silniku ale moj brat mial.dokladnie to samo w Trafficu 2.0dci 90km. Palil srednio 9.5 a ledwo jechal. Po programie ma 147km i ponad 100nm wiecej i pali 7.8-8.2 przy tej samej jezdzie. Max zaladowany, tempomat ustawiony na 135km/h i spalanie 9.5 na tej samej trasie gdzie wczeniej bylo 12. Ps. Licznikowe 150km/h to bylo absolutne maximum, a teraz 190km/h. Z reszta wielu modyfikuje nawet ciagniki siodlowe itp takze udezaj do kogos kto sie podejmie i bedzie pan zadowolony. (chyba ze inne podEspoly nie wyrobia)


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HMP_inc
post Wed, 12 Oct 2016 - 08:41
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sun, 11 June 2006
Skąd: LU





A liczyłeś stosunek mocy do masy w swoim pojeździe? Bo tak na szybko to jest 2x słabszy niż we fiacie 126p... Czego ty oczekujesz od 83KM i bardzo nieaerodynamicznej zabudowie? Nie wiem jakie wtryski tam siedzą (190?), ale po czipie to on Ci mniej nie spali, tym raczej się nie da jeździć inaczej niż 0-1, zwłaszcza po załadowaniu >3,5tony.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
dudek81
post Wed, 12 Oct 2016 - 12:54
Post #5


Frequent User
Dołączył: Wed, 29 December 2004
Skąd: GKW





Jedź na normalny chiptuning i zrobią Ci tak, jak będziesz chciał wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maniek702
post Wed, 12 Oct 2016 - 22:29
Post #6


Rookie
Dołączył: Tue, 11 October 2016





Dzięki za podowiedzi .. Jutro będę uderzał do firm zwiększających moc. Najbardziej zastanawia mnie to czy jak powiedzmy jeśli zrobią 110 KM z 83 to czy turbina będzie dawała radę (jest mniejsza muszla) aniżeli w werski 109 KM , tam Volksvagen zastował inną turbosprprężarke .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Thu, 13 Oct 2016 - 08:18
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Turbo Ciśnienie podiosą na to ile turbina pozwoli z zapasem nie na max a pod to wydawkują żeby nie kopcił turbo przezyje chiptuning jeśli jest bezpieczny jezeli nie przechodzi sie maxymalnych wartosci dla turbo to bedzie smigać tak jak powinno a nie jak fabryka nakazała smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maniek702
post Thu, 13 Oct 2016 - 14:21
Post #8


Rookie
Dołączył: Tue, 11 October 2016





Dzwoniłem do V -tech Kraków - kompletny program chip + hamownia przed i po 1400 zł brutto - ale nie wjedzie bo auto 3.5 metra od ziemi jest wysokie... Ale polecili firmię Vitesse z Tuszyna k łodzi i też w tej samej cenie zronbią i mają odpowiednią wysokość na wjazd busa.... V tech im wysyła program zresztą .

Kolejna firma Jetronic, z Wrocławia zrobi to samo ale bez hamowni i w cenie 800 zł nie wiem czy brutto czy nie ...

Jak myślicie hamownia potrzeba do busa czy może być też bez ? Samo strojenie bez pomiaru przed i po ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maniek702
post Thu, 13 Oct 2016 - 14:43
Post #9


Rookie
Dołączył: Tue, 11 October 2016





Ktoś miał styczność z firmą C-TRONIC z Żernik Wrocławskich ? Firma chce się podjęć modyfikacji za 900 netto wraz z hamownią i wykresem.. Jesli chodzi o pisanie programu pod program fabryczny w LT to myślicie że zasada działania jest tych firmach podobna bądz taka sama ? Czy np V- Tech to órna półka a reszta to ciut gorzej ?

Proszę doradźcie tak jak wiecie czy uważacie . Dzięki wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maniek702
post Thu, 13 Oct 2016 - 15:04
Post #10


Rookie
Dołączył: Tue, 11 October 2016





Firma Vagtune z Obornik Śląskich ?? Ktoś coś ? 1000 zł netto modyfikacja z hamownią i bardzo dobra opinia praktysznie wszędzie ? Jak narazie na tą firmą jestem przekonany.. Ale pisze , może ktoś z Was korzystał z ich usług ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Thu, 13 Oct 2016 - 16:58
Post #11


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





Nie doczytałem z kąt jesteś albo nie napisałeś
Zadzwoń do Ctr Zabrze oni mają wysoką hale
Powinno auto wejść na hamowanie a Bartek pewnie nie odmówi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 13 Oct 2016 - 20:51
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Uderzaj do Vag Tune, będziesz miał dobrze zrobione. wink.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Thu, 13 Oct 2016 - 22:31
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, ja bym też polecił CTR Zabrze. Jakiś czas temu za T5 seria 130 Bartek powiedział 600zł, teraz trzeba by pytać. wink.gif
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fighter001
post Fri, 14 Oct 2016 - 05:12
Post #14


Frequent User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: wrocław





Vagtune ma nową hamownie. Z tego co wiem to ci sami ludzie co byli w ECU project Wrocław (jeżeli chodzi o program). Robiłem tam swój dupowóz i 90 000 bez awarii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zgredd
post Sat, 15 Oct 2016 - 19:56
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 March 2012
Skąd: Oborniki Śląskie





Spokojnie do Vag Tune możesz jechać właściciel jest tutaj zarejestrowany na forum od lat i ma w jednym placu takie proste konstrukcje. Mirek zrobi Ci modyfikacje z hamownią mają nową wiec na pewno wjedziesz busem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 11:02