![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
hej, mam potrzebę zmiany/zwiększenia w moich mapach zakresu LOAD tak jak na załączonym obrazku:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0580e47299254f3d Czy ktoś na forum posiada stosowną wiedzę lub zna kogoś? Dotyczy map zapłonu jak i paliwa, na chwile obecna mam 0.4bara i niestety zaczyna mi się pokrywać podczas podciśnienia jak i nad. Auto na razie jeździ ok, ale chcę dmuchać więcej. Za wszelkie uwagi/propozycje będę wdzięczny. -------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sun, 17 March 2013 Skąd: Siemianowice Śl. ![]() |
Hej,
Aby zwiększyć zakres musisz kliknąć prawym klawiszem na wybraną mapę i >>Edit map, w linijce X Axis - Load - do "Elements" dodać tyle o ile chcesz mieć poszerzoną oś X i poźniej pozmieniać na właściwe wartości. Nie wiem tylko jak bardzo można to poszerzać (zwiększać wartości) bo pewnie tylko pewien, ograniczony obszar pamięci jest przyporządkowany danej wartości. Z ciekawości, napisz jakim kabelkiem łączysz się z ECU i skąd wziąłeś pliki .xml? Pozdr |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
hej, no rzeczywiście da się zwiększyć tak jak napisałeś, zastanawia mnie czy to jest poprawne ? i się przypadkiem nie zmienią inne rzeczy?
przewód mam open port 2.0, i do czytania używam ecu flash a definicje znalazłem tu: http://www.clubvr4.com/forum/showthread.ph...or-v6-N-A/page4 post 66 Zaraz spróbuje to załadować do ECU. Hej, Aby zwiększyć zakres musisz kliknąć prawym klawiszem na wybraną mapę i >>Edit map, w linijce X Axis - Load - do "Elements" dodać tyle o ile chcesz mieć poszerzoną oś X i poźniej pozmieniać na właściwe wartości. Nie wiem tylko jak bardzo można to poszerzać (zwiększać wartości) bo pewnie tylko pewien, ograniczony obszar pamięci jest przyporządkowany danej wartości. Z ciekawości, napisz jakim kabelkiem łączysz się z ECU i skąd wziąłeś pliki .xml? Pozdr EDIT: no jednak to nie o to chodzi, jak widać: ![]() wyświetlają mi się komórki z drugiej mapy, i jak wpisuje w pierwszej to jednocześnie edytuje sie inna:) Chyba trzeba głębiej pogrzebać, jakieś pomysły? -------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
Panowie,nic za darmo nie ma o tym wiem także nie liczę na darmochę, odpłatną pomoc też przyjmę także śmiało pisać.
-------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A jesteś pewien że jest możliwość zwiększenia rozmiaru mapy? Prawdopodobnie jedyne co możesz zrobić to zmienić osie, ale zachowując rozmiar mapy - czyli stracić rozdzielczość.
Na Twoim miejscu podejrzałbym jak to wygląda w oryginalnym sofcie z silnika turbodoładowanego... -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Musisz przeskalować osie w mapach - często są wspólne dla kilku map, a co za tym idzie więcej map do przerobienia.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
Myślę ze się da, bo widziałem od wersji turbo mapy z większą ilością komórek niż ori, a zmieniać osi raczej bym nie chciał. Mam mapy z wersji turbo ale nie ruszę tego sam.
A jesteś pewien że jest możliwość zwiększenia rozmiaru mapy? Prawdopodobnie jedyne co możesz zrobić to zmienić osie, ale zachowując rozmiar mapy - czyli stracić rozdzielczość. Na Twoim miejscu podejrzałbym jak to wygląda w oryginalnym sofcie z silnika turbodoładowanego... Chętnie bym to zrobił ale nie mam takiej wiedzy aby to wykonać, dlatego szukam między innymi tu na forum. Musisz przeskalować osie w mapach - często są wspólne dla kilku map, a co za tym idzie więcej map do przerobienia. -------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie bardzo rozumiem jaki masz problem? Nie potrafisz manualnie (tzn. przy użyciu np. Excela, choć wystarczy kartka papieru i kalkulator) zrobić interpolacji danych i wprowadzić ich do map po zmianie osi? Jeśli nie masz pojęcia jak to zrobić, to zostaw to ECU póki samochód jeździ i oddaj to komuś kto wie co robi.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Z tego co pamięta, a mogę się mylić bo walczyłem z v6 Mitshibishi , zmiana skali i tak by nic nie dała. Wartość na osi X oznacza obciążenie silnika i jest wyliczana na podstawie wskazań przepływomierza. Nawet jak wywalczysz kilka linii więcej, to i tak obciążenia nie uzyskasz większego a stracisz na rozdzielczości.
Być może się mylę bo 4 lata praktycznie nie było definicji do map w tych silnikach. -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
a no mam problem i gdybym potrafił i miał pewność ze będzie ok to bym tu nie pisał, a zresztą jak wyżej pisałem szukam osoby aby ktoś mi to zrobił także co podejmiesz się? przecież to tylko excel i kawałek papieru....
Nie bardzo rozumiem jaki masz problem? Nie potrafisz manualnie (tzn. przy użyciu np. Excela, choć wystarczy kartka papieru i kalkulator) zrobić interpolacji danych i wprowadzić ich do map po zmianie osi? Jeśli nie masz pojęcia jak to zrobić, to zostaw to ECU póki samochód jeździ i oddaj to komuś kto wie co robi. dziś jedna z firm odpowiedziała na moje zapytanie i mniej więcej to samo mówiła, i nie jako pierwsza ale proponowała postawić to na EMU bo na seryjnym walka z wiatrakami... tylko ze ja mam AT i zaś problem.... Z tego co pamięta, a mogę się mylić bo walczyłem z v6 Mitshibishi , zmiana skali i tak by nic nie dała. Wartość na osi X oznacza obciążenie silnika i jest wyliczana na podstawie wskazań przepływomierza. Nawet jak wywalczysz kilka linii więcej, to i tak obciążenia nie uzyskasz większego a stracisz na rozdzielczości. Być może się mylę bo 4 lata praktycznie nie było definicji do map w tych silnikach. -------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Jako ze kompresor kiedys w takim v6 montowałem i podobny dylemat mialem, co zrobić, bo soft na open ecu niby otwarty ale wyjść po za n/a sie nie dali zrobiłem tak:
- w sofcie wyłączyłem korekcje po lambda bo to da się zrobić. - wyłączyłem kilka błędów które mogą się pojawiać przy modach silnika z n/a na doladowany - zrobiłem korektę mapy zapłonu bo silnik byl doładowany, ale korekta kosmetyczna bardziej dla bezpieczeństwa silnika. - zmodyfikowałem akcje sterownika dla knock sume. - wprowadziłem jakas kosmetykę dla sterowania biegiem jałowym. - postawiłem paliwo na det3 Fit. Pojazd jeździ ze 4 lata, bez przepływomierza, bo det3 pozwolił go usunąć, i jak na razie silnik pozostał w serii ![]() -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
Duży tam boost? Jak to się spisuje na co dzień? Była jakaś hamownia?
-------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
podrzuć wsad
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
-------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
definicje: http://przeklej.org/file/GXQUu8/24290000.xml
ROM: http://przeklej.org/file/eJvXuN/Galant2.5V....390.imo.mt.bin podrzuć wsad -------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Co to za program do edycji ? ja działam w winolsie ale chciałbym zobaczyc jak to wygląda na tym edytorze
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
http://www.tactrix.com/index.php?option=co...Size=font-large
edit: definicje wrzucamy tu: c: program files/openecu/rommedata/mitsu/galant -------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
Po rozmowach z kilkoma osobami podpowiadają ze może nie próbować zwiększyć ilości komórek co może się wiązać z przerobieniem większej ilości map jednoczenie a np znaleźć mapy odpowiedzialne za przepływke/LOAD i wyskalować to tak ze np doładowanie zaczyna mi się pojawiać powiedzmy przy 50-60%? LOAD i teoretycznie taka ilość komórek powinna wystarczyć. Tylko nie wiem jak tworzyć definicje, jak szukać tych adresów gdzie są zawarte te dane, google słabo mi podpowiada, ktoś coś może wie?
-------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jeśli masz definicję do swojego ECU to wystarczy ją obejrzeć np. notatnikiem, obejrzeć jak w tej chwili wygląda skalowanie przepływomierza i zastanowić się co i jak można zmienić. Problem polega na tym, że dla różnych obrotów przy różnych wartościach przepływu pojawia się doładowanie.
Poza tym - jedna istotna kwestia nie możesz zbyt mocno zmienić rozdzielczości map w zakresie małych obciążeń, bo z reguły tam różnice są największe - inaczej wyglądają kwestie paliwa, inaczej zapłonu. O ile z zapłonem moim zdaniem nie powinieneś mieć problemu o ile będziesz w stanie prawidłowo interpolować dane, o tyle w przypadku wszelkich map paliwowych możesz mieć duży problem z uzyskaniem płynnej pracy silnika. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
mam niestety tylko takie def:
Low & High octane Fuel map Low & High Ign Map Cat-Warmup map Immobiliser Code - use bit3 of periphery0 to disable immobiliser completely Rev/Speed limiters Injector Scalings MUT Table z MAF nie mam nic, próbowałem podstawić z wersji turbo adresy aby czytac cokolwiek z MAF ale nie pasuje. Co do rozdzielczości masz racje może to być problemem zbyt małego zakresu, ale może udało by się tak wypośrodkować aby było dobrze, muszę tylko je jakoś znaleźć. -------------------- Elise s2 2zzge 880kg
Miata NC 2.5 1100kg Galant 2.5V6 AWD SingleT |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 17:53 |