![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 July 2003 Skąd: 100-lica ![]() |
Mam mały problem i pytanko:
Silnik jest N/A i komputer nim sterujący tesz Map-sensor czyta ciśnienie w kol.ssącym i wysyła sygnał do kompytera który na jego podstawie dawkuje paliwo. Gdy w kolektorze pojawi się ciśnienie wyższe niż atmosferyczne a co za tym idzie Map wyśle do komputera napięcie wyższe (lub niższe) komputer złapie błąd i przejdzie w tryb awaryjny. Wiem że można w jakiś sposób zmienić zakres odczytu przez komputer napięcia(ciśnienia) z map-a i teraz pytanie JAK TO ZROBIĆ |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Piggybackiem. Każdy to umie. Albo zadzwonić do Grabowskiego i zapytać o jego dewajsy, których używa do oszukiwania kompa N/A przy instalacjach soft (padnij) turbo (powstań)
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 July 2003 Skąd: 100-lica ![]() |
CYTAT("hwojtek":3ek61vjl) Piggybackiem. Każdy to umie. Albo zadzwonić do Grabowskiego i zapytać o jego dewajsy, których używa do oszukiwania kompa N/A przy instalacjach soft (padnij) turbo (powstań)
Piggyback dobre rozwiązanie ale jak narazie nie na moją kieszeń (ja biedny student jestem ) p.Grabowski poprostu robi obejście: gdy się pojawi większe ciśnienie to sygnał z Map-a wędruje w kosmos a nie do kompa Wiem że komputer Magneti Mirelli (fiatowskie 1.2 MPI 8v) jest w stanie zczytać większy zakres ciśnień niż atmosferyczny i na jego podstawie jest w stanie wysterować większą dawkę paliwa Wie ktoś coś na ten temat ?? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
kombinacja ktorej na pewno u nas zwykli smiertelnicy nie probowali.Poza tym sygnal w kosmosie nie wysteruje mieszanki.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 July 2003 Skąd: 100-lica ![]() |
CYTAT("Kajman":1phpscan) Poza tym sygnal w kosmosie nie wysteruje mieszanki.
Dokładnie i dlatego trzymam się z dala od tego rozwiązania |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
mozesz generalnie zmienic sygnal,ale to juz wyzsze loty. Sa zdolniachy ktore oporniczkami itd zmieniaja prace ecu,ale to straszna rzezba i ryzyko,nie lepiej sie poswiecic i np smt5 kupic? Albo zrobic sam program pod auto?
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: wawa ![]() |
Jasne Kajman można to zrobić na oprniczkach...itp. ale zalatuje mi to panem G.
Tommi poczekaj troche i zaatakuj temat piggyback. -------------------- Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya S13 Moon Blue EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie. Hamownia 4x4 Dyno Project 2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2003 Skąd: Poznan ![]() |
sygnal nie idzie w kosmos
tylko jest ograniczany... silnik do wartosci cisnienia atmosferycznego widzi wszystko normalnie, jak a powyzej tego cisnienia jest ukladzik ktory "obcina" wskazanie do takiego jakby bylo cisnienie rowne atmosferycznemu - czyli masz max paliwa jakie dopuszcza puter i jedzisz bez wywalania bledow. Komputer fiatowski pewnie elektrycznie bedzie widzial o wiele wiekszy zakres ale programowo najprawdopodobniej jest to obciete, a zedytowac program nie jest latwo i podejrzewam, ze nikt za "maly" pieniadz tego nie zrobi o ile w ogole ktos to zrobi. O wiele prostszym rozwiazaniem bedzie zastosowac wlasnie taki MAP-Limiter (jakby ktos potrzebowal to pisac) i cos pokombinowac zeby przy "nadcisnieniu" pojawialo sie wiecej paliwa. -------------------- pozdrawiam
Jakub Jędrzejczak gg# 35335 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 July 2003 Skąd: 100-lica ![]() |
CYTAT("ali":3palz35f) sygnal nie idzie w kosmos
tylko jest ograniczany... silnik do wartosci cisnienia atmosferycznego widzi wszystko normalnie, jak a powyzej tego cisnienia jest ukladzik ktory "obcina" wskazanie do takiego jakby bylo cisnienie rowne atmosferycznemu - czyli masz max paliwa jakie dopuszcza puter i jedzisz bez wywalania bledow. Komputer fiatowski pewnie elektrycznie bedzie widzial o wiele wiekszy zakres ale programowo najprawdopodobniej jest to obciete, a zedytowac program nie jest latwo i podejrzewam, ze nikt za "maly" pieniadz tego nie zrobi o ile w ogole ktos to zrobi. O wiele prostszym rozwiazaniem bedzie zastosowac wlasnie taki MAP-Limiter (jakby ktos potrzebowal to pisac) i cos pokombinowac zeby przy "nadcisnieniu" pojawialo sie wiecej paliwa. Z niepotwierdzonego źródła wiem że właśnie programowo komputer sobie poradzi bo będzie wiedział ile paliwa lać ale właśnie elektrycznie jest ograniczony Mino wszystko czy mógłbyć podać jakieś szczegóły odnośnie tego "obejścia" o którym piszesz?? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2003 Skąd: Poznan ![]() |
widocznie to Twoje zrodlo jest mocno niepotwierdzone jesli komputer by elektrycznie nie wyrabial to nie wszedlby nawet w tryb serwisowy bo program by tego nie widzial, zresza zarowno TPS jak i MAP sa zasilane z 5V i obslugiwane przez 5V ADC musi to wyrobic... a jakby programowo bylo napisane bez elektrycznego to bez sensu bo nawet nie byloby na czym sie oprzec skoro zakres sie skonczy, wg mnie elektrycznie wyrobi jaknajbardziej... tylko za duze wskazanie MAP sensora odbierane jest jak jego awarie i komputer przechodzi w tryb serwisowy , a map powyzej cisnienia atmosferycznego poprostu nie ma, bo i po co?
Co do obejscia to moment2@go2.pl i spytaj sie o MAP limiter to jest emil do jego producenta Pawel teraz jest w Warszawie wiec w razie czego masz blisko. Potem bedziesz jeszcze musial wydluzyc czas otwarcia wtryskiwacza przy wystepowaniu nadcisnienia w ukladzie dolotowym. -------------------- pozdrawiam
Jakub Jędrzejczak gg# 35335 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: wawa ![]() |
Tommi rozumiem ze potrzebujesz więcej paliwa jeżeli opcja ali-ego nie pomoże spróbuj podłączyć się pod sonde lambda ale wydaje mi się ze bez piggyback-a się i tak nie obejdzie, potrzeba wykonywać precyzyjne zmiany...
-------------------- Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya S13 Moon Blue EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie. Hamownia 4x4 Dyno Project 2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;) |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2003 Skąd: Poznan ![]() |
ale lambada przy WOT nic nie da i podejrzewam, ze oszukiwanie kompa tez wiele nie pomoze (moze "ssanie" wlaczac przy nadcisnieniu? ) trzeba by wplynac na dlugosc otwarcia wtryskiwacza w relacji
cisnienie_powyzej_atmosfercycznego / wydluzenie_czasu_o_okreslony_% nawet nie trzeba by robic zaleznosc od obrotow bo to by komp realizowal... to tak w najwiekszym uproszczeniu bylby to najlepsze rozwazanie. -------------------- pozdrawiam
Jakub Jędrzejczak gg# 35335 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 27 July 2003 Skąd: Grójec ![]() |
Ja na twoim miejscu bym się od Pana Grabowskiego z daleka trzymał. Z jego podejściem do klienta więcej stracisz jak zyskasz i w formie finansowej i psychicznej. Gorąco ODRADZAM usługi p. Grabowskiego (GMS)
-------------------- --------------------------------------
za szybko -żle, za wolno - tez żle |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: wawa ![]() |
CYTAT("ali":25a5axvs) ale lambada przy WOT nic nie da i podejrzewam, ze oszukiwanie kompa tez wiele nie pomoze (moze "ssanie" wlaczac przy nadcisnieniu? ) trzeba by wplynac na dlugosc otwarcia wtryskiwacza w relacji
cisnienie_powyzej_atmosfercycznego / wydluzenie_czasu_o_okreslony_% nawet nie trzeba by robic zaleznosc od obrotow bo to by komp realizowal... to tak w najwiekszym uproszczeniu bylby to najlepsze rozwazanie. No właśnie nie dokońca ali właśnie mamm auto które stroi sie przez lambde i tylko lambde w całym zakresie....także nie jest to reguła druga sprawa to czujnik płynu chłodzącego i temp dolotu ale ja nic nie wiem Tommi powiedz mi jaki silnik tam masz silnik może cosik doradze -------------------- Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya S13 Moon Blue EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie. Hamownia 4x4 Dyno Project 2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;) |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
CYTAT("Tommi":27l0m1o8) Mam mały problem i pytanko:
Silnik jest N/A i komputer nim sterujący tesz Map-sensor czyta ciśnienie w kol.ssącym i wysyła sygnał do kompytera który na jego podstawie dawkuje paliwo. Gdy w kolektorze pojawi się ciśnienie wyższe niż atmosferyczne a co za tym idzie Map wyśle do komputera napięcie wyższe (lub niższe) komputer złapie błąd i przejdzie w tryb awaryjny. Wiem że można w jakiś sposób zmienić zakres odczytu przez komputer napięcia(ciśnienia) z map-a i teraz pytanie JAK TO ZROBIĆ Jest pewien bardzo prosty sposob na przystosowanie i wystrojenie czegos takiego. Trzeba odpowiednio zmienic program i wszystko bedzie dzialac - nie potrzeba zadnego missing linka ani innych dupereli. Zreszta to jest na hondzie sprawdzone, 1.2 mpi tez sie dalo wystroic. Niestety jaki to juz tajemnica tych co to robia....... -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 July 2003 Skąd: 100-lica ![]() |
CYTAT("macpl":1cs48pzo) CYTAT("ali":1cs48pzo) ale lambada przy WOT nic nie da i podejrzewam, ze oszukiwanie kompa tez wiele nie pomoze (moze "ssanie" wlaczac przy nadcisnieniu? ) trzeba by wplynac na dlugosc otwarcia wtryskiwacza w relacji cisnienie_powyzej_atmosfercycznego / wydluzenie_czasu_o_okreslony_% nawet nie trzeba by robic zaleznosc od obrotow bo to by komp realizowal... to tak w najwiekszym uproszczeniu bylby to najlepsze rozwazanie. No właśnie nie dokońca ali właśnie mamm auto które stroi sie przez lambde i tylko lambde w całym zakresie....także nie jest to reguła druga sprawa to czujnik płynu chłodzącego i temp dolotu ale ja nic nie wiem Tommi powiedz mi jaki silnik tam masz silnik może cosik doradze Silniczek Punto/palio/sienna 1.2 8v (starszy 75KM w serii) |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 July 2003 Skąd: 100-lica ![]() |
CYTAT("Colin":1nsh8fm9) CYTAT("Tommi":1nsh8fm9) Mam mały problem i pytanko: Silnik jest N/A i komputer nim sterujący tesz Map-sensor czyta ciśnienie w kol.ssącym i wysyła sygnał do kompytera który na jego podstawie dawkuje paliwo. Gdy w kolektorze pojawi się ciśnienie wyższe niż atmosferyczne a co za tym idzie Map wyśle do komputera napięcie wyższe (lub niższe) komputer złapie błąd i przejdzie w tryb awaryjny. Wiem że można w jakiś sposób zmienić zakres odczytu przez komputer napięcia(ciśnienia) z map-a i teraz pytanie JAK TO ZROBIĆ Jest pewien bardzo prosty sposob na przystosowanie i wystrojenie czegos takiego. Trzeba odpowiednio zmienic program i wszystko bedzie dzialac - nie potrzeba zadnego missing linka ani innych dupereli. Zreszta to jest na hondzie sprawdzone, 1.2 mpi tez sie dalo wystroic. Niestety jaki to juz tajemnica tych co to robia....... Szkoda że prosty nie idzie w parze z tani Kto zna ten sposób /do kogo się udać |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
elektornika w sc?700zl
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2003 Skąd: Poznan ![]() |
CYTAT("macpl":1jlcfqaq) No właśnie nie dokońca ali właśnie mamm auto które stroi sie przez lambde i tylko lambde w całym zakresie....także nie jest to reguła druga sprawa to czujnik płynu chłodzącego i temp dolotu ale ja nic nie wiem
Tommi powiedz mi jaki silnik tam masz silnik może cosik doradze Chcesz mi powiedziec, ze masz TYLKO lambade nie masz zadnych TPSow MAPow itp ? masz uklad wtryskowy ktory instalacje gazowe II gen bija na glowe ? W kompie fiata przy WOT jest olewana lambada a co do zmiany to napewno wystarczy zmienic tylko program, _TYLKO_ musialby byc ktos kto sie w tym biegle orientuje -------------------- pozdrawiam
Jakub Jędrzejczak gg# 35335 |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: wawa ![]() |
Ali kto powiedział że we Fiaciku musi siedzieć włoski komp....
Wystarczy że siedzi bosch,hitachi.....a poza nimi IAW i jeszcze by sie pare znalazlo...ehhhh Wiem dla mnie tez bylo to dziwne ale tak jest.... -------------------- Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya S13 Moon Blue EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie. Hamownia 4x4 Dyno Project 2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 07 September 2025 - 22:18 |