![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 18 December 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
Panowie kto mi powie jaki wpływ na przyśpieszenie ma wielkość kół w aucie ?? Czy lepiej przyśpiesza sie na kołach powiedzmy seryjnych bądź większych czy na kołach mniejszych ?? I nie chodzi mi o rozmiar felgi tylko średnice zewnętrzną koła
-------------------- C43 AMG - sold
LS1 C5 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
na mniejszych kolach (srednica zewn. kola) auto bedzi lepiej przyspieszac ale vmax sie zmniejszy.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 04 November 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
CYTAT("lukask":39e8ym4o) Panowie kto mi powie jaki wpływ na przyśpieszenie ma wielkość kół w aucie ?? Czy lepiej przyśpiesza sie na kołach powiedzmy seryjnych bądź większych czy na kołach mniejszych ?? I nie chodzi mi o rozmiar felgi tylko średnice zewnętrzną koła
Dokladnie, zmniejszajac kolo jestes w stanie calkiem fajnie poprawic przyspieszenie. Niestety nie umiem podac Ci konkretnego wzoru jak zmienia sie przelozenie. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: PŁOCK ![]() |
u mnie to sie zupelnie nie sprawdza,
seria podaje 185/60/14 i takie mialem po zalozenie 185/55/14 bylo juz slabiej mialem tez 195/50/13 porowania robilem z samochodem kolegi na obu kompletach kol, zarowna ze startu jak i elastycznosc u mnie jest lepszy speed na kolach wyzszych 175/70/14 moze dlatego ze moja seryjna skrzynia jest ktrotka 1-45 2-80 3-115 w styczniu wrzucam skrzynie od JOKERA z Ibizy starszej 1-50 2-90 3-130 -------------------- IBIZA 1.4 8V
16,93 ET__Bemowo 16.09.2006 |
|
|
gość_natenczas_* |
![]()
Post
#5
|
![]() |
CYTAT("lukask":1nnfsf7s) Panowie kto mi powie jaki wpływ na przyśpieszenie ma wielkość kół w aucie ?? Czy lepiej przyśpiesza sie na kołach powiedzmy seryjnych bądź większych czy na kołach mniejszych ?? I nie chodzi mi o rozmiar felgi tylko średnice zewnętrzną koła ;)
Zmiana średnicy zewnętrznej koła zmienia całkowite przełożenie układu napędowego podobnie do zmiany przełożenia głównego w skrzyni biegów. Zmniejszenie średnicy zewnętrznej koła odpowiada skróceniu przełożenia głównego, a zwiększenie - wydłużeniu. Co się zaś tyczy wpływu zmiany przełożenia głównego na przyspieszenia samochodu, to wpływ ten jest różny w różnych samochodach, bo zależy jeszcze od kilku czynników. Generalnie można przyjąć, że krótsze przełożenie powoduje, że na poszczególnych biegach silnik szybciej osiąga obroty maksymalne, ale obroty te odpowiadają mniejszym prędkością samochodu. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Bełchatów ![]() |
Warto wziosc tez pod uwage ciezar kola - np. taka przcietna 17` z opona 225/45R17 wazy dobre kilkanascie kg, a 15` bedzie wazyla zapewne kilka kg
wiec przy komplecie 4 kol daje juz sporo roznice w wadze - a im samochod lzejszy tym szybciej przyspiesza -------------------- Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 11 December 2005 ![]() |
U mnie różnica wynikała też ze zmiany 17'' na 18'',miałem 235/40/17 waga 10kg,a teraz mam 225/40/18 i waga 14kg na 18'' jest dużo wolniejszy,napewno średnica ma wpływ ale też waga koła.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
CYTAT("antinet":sc5p3r1z) wiec przy komplecie 4 kol daje juz sporo roznice w wadze - a im samochod lzejszy tym szybciej przyspiesza
ale te zaoszczedzone powiedzmy 10kg z felg/kol nie przkelada sie na lepsze przyspieszenie dlatego ze cale auto wazy 10kg mniej tylko bezwladnosc kol sie zmiejsza bylo o tym tutaj na forum miliony razy. archiwum nie parzy -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Bełchatów ![]() |
Porszak: no ale przy takiej zmianie jak opisalem to napewno nie jest 10kg a napewno wiecej podejzewam ze ok 30-40kg jesli rozmawiamy o seryjnych kolach a ni ejakis ultra lekkich
-------------------- Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
CYTAT("antinet":313zgk5g) Porszak: no ale przy takiej zmianie jak opisalem to napewno nie jest 10kg a napewno wiecej podejzewam ze ok 30-40kg jesli rozmawiamy o seryjnych kolach a ni ejakis ultra lekkich
Ale jak hipotetycznie przytyjesz 40 kg (albo włożysz 40kg cementu do bagażnika) to auto nie będzie wolniejsze tak mocno jak gdybyś założył koła cięższe o 40 kg. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
na 20-25kg sie zgodze w kwestii kol, a rozchodzi sie wlasnie o to o czym pisze rennen
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Mój samochód lepiej przyspiesza na alusach 195/55R15 niż na stalowych 185/60R14. Czyli na większych kołach jest lepiej, waga koła jest bardzo zbliżona. Chodzi o przyczepność, bo mamy większy moment na kołach, może byłoby lepiej gdyby to była szerokość około 225.
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Moga byc kola co na wadze maja identyczna mase a ich bezwladnosc jest inna. Na wadze nie jestesmy w stanie stwierdzic jakie jest rozlozenie mas, im blizej srodka tym lepiej.
-------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
Marlon w Twoim przypadku, srednica obu kol rozni sie o ok 18mm wiec nie malo, ale masz (tak jak piszesz) tyle mocy/momentu (tym bardziej ze pewnie piszesz o c20xe, ktory ma prawie 200Nm) ze ciezsze i wieksze kolo nie przeszkadza bo jest wieksza powierzchnia kontaktu z asfaltem. poza tym w obu rozmiarach nie sa to identyczne opony.
jak wlozysz 225/45/16, zobaczysz ze pewnie bedzie wolniej Dzik: jasne gdybysmy porownali identyczne pod wzgledem rozmiarow (nie wzorow) felgi. jednak im wieksze kolo tym wiecej masy skupione jest na obowdzie bo za srednica idzie szerokosc felgi, obowod. i kazde wieksze czy to srednica czy szerokoscia kolo od kola "wzorcowego" bedzie mialo wieksza bezwladnosc -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 18 December 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
CYTAT("Marlon":e0vtv57e) Mój samochód lepiej przyspiesza na alusach 195/55R15 niż na stalowych 185/60R14. Czyli na większych kołach jest lepiej, waga koła jest bardzo zbliżona. Chodzi o przyczepność, bo mamy większy moment na kołach, może byłoby lepiej gdyby to była szerokość około 225.
Właśnie mi sie wydaje że mam podobnie jak Marlon wcześniej latałem na 225/55/16 a teraz przez jakiś czas mam na przodzie letnie 205/55/15 i według mnie jest troszke wolniej :/ -------------------- C43 AMG - sold
LS1 C5 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
abstrachujac od masy kol... w slabym samochodzie mniejsze kola poprawia przyspieszenie ale w bardzo mocnym pogorsza zwg na straty w trakcji na starcie... mozna manipulowac szerokoscia opony ale gdy nie bedzie masy dociskajacej ta opone do powierzchni to trakcji tez nie bedzie
-------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
odpowiedź na pytanie zadane na początku nie jest w cale prosta. Wszytsko zależy od konkretnego samochodu w jakim zamontowane są koła...
zmiana średnicy zewnętrznej koła powoduje - jak napisał natenczas - zmianę przełożenia całkowitego... czyli jest porównywalna ze zmianą przełożenia głównego w skrzyni/dyfrze. Ale nie można jednoznacznie stwierdzić, że skrócenie przełożenia powoduje polepszenie osiągów a wydłużenie przełożenia ich pogorszenie. Wszystko zależy od konkretnego auta, od charakterystyki jego silnika, od tego jak do tej charakterystyki dobrana jest skrzynia biegów... u mnie na przykład poprawę czasów 0-100km/h i 0-400m daje wydłużenie przełożeń - dla tego, że auto ma nadmiar mocy, kłopoty z trakcją a fabryczna skrzynia jest po prostu strasznie krótka. To samo dotyczy zwiększania szerokości opony w celu osiągnięcia lepszej trakcji - do pewnego momentu będziemy mieli poprawę osiągów natomiast zwiększając dalej szerokość opony powodujemy wzrost oporów toczenia i następuje taki moment, że straty wynikłe ze zwiększenia oporów są większe niż zysk z lepszej trakcji przy starcie (czy zmianach biegów) i auto staje się "wolniejsze". -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 22:19 |