Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Zmiana turbiny czyli BRD kontra hybryda GT18/20 od Karambola
rosomak
post Fri, 09 Oct 2009 - 07:42
Post #1


Super User
Dołączył: Sat, 19 January 2008
Skąd: Gliwice





Jak obiecałem miałem dać znać o ofektach i wrażeniach po zmianie turbiny na "jakąś" hybryde
Wcześniej miałem w swoim AWXie turbo z BRD - ale to choć moc miało dawało sporo dymu już przy średnio dynamicznej jeździe
Wczoraj Aligator zamontował mi hybryde GT18/20 produkcji słynnego Karambola
Po baardzo długim strojeniu i spełnieniu moich życzeń bezdymnego softu (o dziwo na pełnym bucie również) wyszło 190 KM i 380 Nm
Niestety hybryda nie dała spodziewanego przyrostu momentu w dolnej parti obrotów i przy 2000 jest w tej chwili 280 Nm przy lekkim dymieniu bez było 265
Uprzedzając sugestie podciśnienie sprawdziliśmy i działa jak powinno
Tak więc szczerze mówiąc wrażenia przy hybrydzie są lepsze nizeli przy BRD, bez kopcenia mocy jest jakieś 10 KM więcej i to już się czuje ale dół zawiódł wbrew wcześniejszym deklaracjom Karambola że będzie gites i wogóle każdy klient zadowolony
Osobiście następnym razem szukałbym kogoś bardziej słownego i znającego się narzeczy niżeli sam Karambol ,Ali przy mnie rozebrał jego turbine i to co zobaczyłem w środku nie było przyjemnym zaskoczeniem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 09 Oct 2009 - 07:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
wladas
post Fri, 09 Oct 2009 - 08:20
Post #2


Super User
Dołączył: Fri, 30 September 2005
Skąd: Białystok





CYTAT(rosomak @ Fri, 09 Oct 2009 - 07:42) *
Osobiście następnym razem szukałbym kogoś bardziej słownego i znającego się narzeczy niżeli sam Karambol ,Ali przy mnie rozebrał jego turbine i to co zobaczyłem w środku nie było przyjemnym zaskoczeniem


a czego sie spodziewałes, nie ma "nowych" hybryd, obudowy są roztaczane, rozwiercane, szlifowane inaczej sie nie da tego zrobic,
zreszta temat Karambola był poruszany na tym i innych forach wiele razy a opini o sprezarkach od niego jest tyle ilu klijentów ma. Jednym pasuje innym nie.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
rosomak
post Fri, 09 Oct 2009 - 08:31
Post #3


Super User
Dołączył: Sat, 19 January 2008
Skąd: Gliwice





CYTAT(wladas @ Fri, 09 Oct 2009 - 08:20) *
a czego sie spodziewałes, nie ma "nowych" hybryd, obudowy są roztaczane, rozwiercane, szlifowane inaczej sie nie da tego zrobic,
zreszta temat Karambola był poruszany na tym i innych forach wiele razy a opini o sprezarkach od niego jest tyle ilu klijentów ma. Jednym pasuje innym nie.


Czego się spodziewałem ,wg zapewnień Karambola lepszego dołu ,moc jest ok ,a jeśli chodzi o roztaczanie to gwarantuje Ci że moja turbina tokarki nawet nie widziała
Ali w ten sam dzień stroił taką samą turbine w Golfie na pompie 11 i wtryskach 216 i ta z dołu szła nieźle ,za to znów u góry była słaba
Mój zniosek jest taki że Karambol poza tym że niesłowny to jest amatorem ,turbiny robi z czego popadnie (przed czym Ali mnie przestrzegał wcześniej) i jak wyjdzie ,żadnych sprawdzonych rozwiązań ,najlepsze jest to że posługuje się marką Rogala jako bardzo dobrego klienta itp.
W moich oczach jego recepta jest taka ,wypiaskowane obudowy + wypiaskowane wirniki + wałeczek wyważyć wszystko a jak będzie działało to już nie wiadomo ,zapewne jedym lepiej a drugim gorzej .jedno jest pewne obróbke mechaniczną ma "profi " nie ździwiłbym się gdyby była to wiertarka z kamieniem czy coś podobnego
Do mojej turbiny wbrew wcześniejszym zapewnieniom się nie przyłożył i chodzi jak chodzi choć z góry moge być w miare zadowolony ale w dieslu jeździ się dołem i przydałoby się mieć chociaż te 300 Nm przy 2000 na które liczyłem i które zapewniał mi sam Karambol
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gąsi
post Fri, 09 Oct 2009 - 08:35
Post #4


Rookie
Dołączył: Fri, 30 March 2007
Skąd: Żuromin





Ja w przeciewieństwie do rosomaka, jestem bardzo zadowolony z "karambolowych" turbin i ze wspołpracy z nim. Obecnie "ujeżdżam" GT2256 od BMW, która przy 2000 obr/min dawala 380 Nm. Oczywiscie nie byl to bezdymny dół. Poza GT2256 w aucie mialem jeszcze GT2260 i GT2052 (wszytkie od BMW). Największa laga miala bardzo dużego, a najmniejsza wstawala niczym seryjna turbina od silnika 90 konnego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 09 Oct 2009 - 08:41
Post #5









rosomak, mam bardzo podobną turbinę (jeszcze nie włożoną)... i z tego co rozmawiałem przy jej zamawianiu, to zdecydowana większość klientów wybiera wariant "ekonomiczny". Może i Ty taki masz....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rosomak
post Fri, 09 Oct 2009 - 08:45
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 19 January 2008
Skąd: Gliwice





Nie mam pojecia o jakim wariancie ekonomicznym mówisz ,ja nawet pytałem czy ew jest jakieś rozwiazanie droższe ale lepsze ale takowego nie było
Kiedy sprawdzasz swoją turbawke ?
Ciekawi mnie jaką kombinacje turbiny zamawia Rogal bo jakoś nie wierze że z takiego patentu jak mój jest/byłby zadowolony
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wladas
post Fri, 09 Oct 2009 - 08:51
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 30 September 2005
Skąd: Białystok





CYTAT(Gąsi @ Fri, 09 Oct 2009 - 08:35) *
Ja w przeciewieństwie do rosomaka, jestem bardzo zadowolony z "karambolowych" turbin i ze wspołpracy z nim. Obecnie "ujeżdżam" GT2256 od BMW, która przy 2000 obr/min dawala 380 Nm. Oczywiscie nie byl to bezdymny dół. Poza GT2256 w aucie mialem jeszcze GT2260 i GT2052 (wszytkie od BMW). Największa laga miala bardzo dużego, a najmniejsza wstawala niczym seryjna turbina od silnika 90 konnego.



ja tez jestem zadowolony i rosomak byłby zadowolony gdyby wstawił cos oryginalnego tak jak Ty.
tak to jest z tymi hybrydami - brak powtarzalnosci
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wladas
post Fri, 09 Oct 2009 - 08:55
Post #8


Super User
Dołączył: Fri, 30 September 2005
Skąd: Białystok





CYTAT(rosomak @ Fri, 09 Oct 2009 - 08:45) *
Ciekawi mnie jaką kombinacje turbiny zamawia Rogal bo jakoś nie wierze że z takiego patentu jak mój jest/byłby zadowolony


z tego co wiem Rogal nie zamawia do montazu dla klijenów hybryd od nikogo tylko seryjne sprezarki, wieksze, mniejsze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarol
post Fri, 09 Oct 2009 - 09:07
Post #9


Super User
Dołączył: Tue, 08 April 2008





280Nm przy 2 tyś obr to dość mało jak na nie za duże turbo. Trzeba było kupić turbo BRD z pewnego źródła. Miałbyś ori turbo a nie hybryde.
Czyli wychodzi na to że jednak masz dużo gorszy dół niż u mnie bo ja mam na BRD 340Nm przy 2000obr a 280NM przy 1800obr. Auto było hamowane z katem, teraz mam DP 2,5" bez kata i turbo wstaje jeszcze szybciej myśle że spokojnie będzie 300Nm przy 1800obr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 09 Oct 2009 - 09:10
Post #10









CYTAT
Ciekawi mnie jaką kombinacje turbiny zamawia Rogal bo jakoś nie wierze że z takiego patentu jak mój jest/byłby zadowolony

Nie zamawia.
Dał mi tylko "dokładny przepis" na hybrydę + by była p&p do tego silnika... i jak się orientowałem w kilku firmach jest to max co można wsadzić (z tych p&p) do tej jednostki.
Turbina leży od jakiegoś czasu już.. ale w końcu muszę się zebrać i wsadzić ją.

Karambol jako jedyna firma dała mi gwarancje na turbinę która nie będzie u nich montowana (choć pytali gdzie będzie).... reszta firm jakieś ściemy robiła.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wladas
post Fri, 09 Oct 2009 - 09:11
Post #11


Super User
Dołączył: Fri, 30 September 2005
Skąd: Białystok





CYTAT(Jarol @ Fri, 09 Oct 2009 - 09:07) *
280Nm przy 2 tyś obr to dość mało jak na nie za duże turbo. Trzeba było kupić turbo BRD z pewnego źródła.
Czyli wychodzi na to że jednak masz dużo gorszy dół niż u mnie bo ja mam na BRD 340Nm przy 2000obr a 280NM przy 1800obr. Auto było hamowane z katem, teraz mam DP 2,5" bez kata i turbo wstaje jeszcze szybciej myśle że spokojnie będzie 300Nm przy 1800obr.



280nm przy 2000 da sie osiągnac i na big turbo - przykład w załaczniku

wnosek z tego taki ze BRD wstaje tak samo jak GT2260V

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarol
post Fri, 09 Oct 2009 - 09:15
Post #12


Super User
Dołączył: Tue, 08 April 2008





CYTAT(wladas @ Fri, 09 Oct 2009 - 09:11) *
280nm przy 2000 da sie osiągnac i na big turbo - przykład w załaczniku

wnosek z tego taki ze BRD wstaje tak samo jak GT2260V


Nie tak do końca tu masz przykład mój wykres:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rosomak
post Fri, 09 Oct 2009 - 09:18
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 19 January 2008
Skąd: Gliwice





Jarol ,moje wstawało zdecydowanie gorzej niż Twoje ,ale jak się słyszało nie raz ,z tymi BRD to loteria jest i już
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rosomak
post Fri, 09 Oct 2009 - 09:22
Post #14


Super User
Dołączył: Sat, 19 January 2008
Skąd: Gliwice





CYTAT(Jarol @ Fri, 09 Oct 2009 - 09:07) *
280Nm przy 2 tyś obr to dość mało jak na nie za duże turbo. Trzeba było kupić turbo BRD z pewnego źródła. Miałbyś ori turbo a nie hybryde.
Czyli wychodzi na to że jednak masz dużo gorszy dół niż u mnie bo ja mam na BRD 340Nm przy 2000obr a 280NM przy 1800obr. Auto było hamowane z katem, teraz mam DP 2,5" bez kata i turbo wstaje jeszcze szybciej myśle że spokojnie będzie 300Nm przy 1800obr.


Wiesz ,jeśli Aligator to nie jest sprawdzone źródło to już nie wiem gdzie miałbym pewniejsze źródło
Niestety ale nie tylko ja narzekam na BRD choć są i głosy zadowolenia ,niestety sporo żadziej
Jak u Ciebie z dymem ?
Widze że mocy masz skromnie ,zresztą u mnie też było 182 konie i chyba 380 Nm na tej BRD
W tej chwili góre mam zdecydowanie lepszą a dół polepszył się minimalnie ,jakieś 200 obr szybciej zaczyna się coś dziać
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarol
post Fri, 09 Oct 2009 - 09:54
Post #15


Super User
Dołączył: Tue, 08 April 2008





Dymu jest identyczny jak było w serii czyli bardzo mało. Moc taka mała bo w aucie jest nadal mały seryjny SMIC. Auto narazie jeździ na doładowaniu 1,5bara. Jak zrobie FMIC to wtedy będzie też korekta. Nie no Ali to w 100% pewne żródło ja mam od niego pompki AL i są w idealnym stanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rosomak
post Fri, 09 Oct 2009 - 10:25
Post #16


Super User
Dołączył: Sat, 19 January 2008
Skąd: Gliwice





W sumie Ali twierdził że mamy niemal te same programy i coś mu się wymknęło że na tym BRD dał doładowanie 1,5 bara ,może dlatego mi tak kopciła
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rapix
post Fri, 09 Oct 2009 - 10:30
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Fri, 02 January 2004
Skąd: Zambrów (woj. Podlaskie)





ja miałem seryjne turbo od karambola GT20 z audi i owszem z pierwszego byłem zadowolony z następnego niestety nie... więc na to niema reguły, kolega ma w golfie IV hybrydę i znowu jest bardzo zadowolony ale faktycznie dół nie jest jakiś super....


--------------------
Pozdrawiam Rapix
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzegorzp
post Fri, 09 Oct 2009 - 11:24
Post #18


Super User
Dołączył: Sat, 30 August 2008
Skąd: Warszawa





rosomak ameryki nie odkryłeś, już było wieeeele tematów na forum o gt 18/20 i innych hybrydach,
i ze wszystkich wynika taki sam wniosek, hybrydy raz wychodzą lepsze a raz gorsze, inna sprawa że trzeba mieć trochę więcej wiedzy żeby je wystroić niż przy seryjnych turbinach ale jest wiele tunerów którzy sobie z nimi sprawnie radzą. Także jakość obróbki muszli nie jest tajemnicą, moja po zimnej stronie minimalnie ocierała o muszlę huh.gif
ale nic to nie przeszkadzało.

a inna sprawa, że 280przy 2000obr to lipa, ja też na gt 18/20 230/11mm miałem przy 2000 dokładnie 325Nm a 380Nm przy 2400.
i przy niskich obrotach nie było dymu, był minimalny odkurz.
są trzy możliwości albo:
1 coś jednak z Twoim autem nie tak i dlatego turbiny u Ciebie późno wstają.
2 miałeś pecha i trafiłeś na dwie nie rewelacyjne turbiny.
3 tuner nie ogarnia (co w tym przypadku chyba mało prawdopodobne).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_k-meal_*
post Fri, 09 Oct 2009 - 13:25
Post #19









Napisze juz ktorys raz: BRD wstaje bardzo fajnie, ale trzeba miec dobra sztuke i tyle. Z tego co czytam, to ostatnio mamy wysyp jakichs odpadow i dlatego te kiepskie opinie.
Ja kupilem turbo od Jarola, jesli dobrze kojarze. Regenerowane z roczna gwarancja i mimo poczatkowych obaw Aligatora turbo nie sprawia zadnych problemow do dzis, a kupilem je chyba w maju 2008. Teraz nie mam juz tego auta, ale mam kontakt z nowym wlascicielem i jest git.
Dol byl naprawde super, bez porownania z GT22.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rosomak
post Fri, 09 Oct 2009 - 17:40
Post #20


Super User
Dołączył: Sat, 19 January 2008
Skąd: Gliwice





CYTAT(grzegorzp @ Fri, 09 Oct 2009 - 11:24) *
rosomak ameryki nie odkryłeś, już było wieeeele tematów na forum o gt 18/20 i innych hybrydach,
i ze wszystkich wynika taki sam wniosek, hybrydy raz wychodzą lepsze a raz gorsze, inna sprawa że trzeba mieć trochę więcej wiedzy żeby je wystroić niż przy seryjnych turbinach ale jest wiele tunerów którzy sobie z nimi sprawnie radzą. Także jakość obróbki muszli nie jest tajemnicą, moja po zimnej stronie minimalnie ocierała o muszlę huh.gif
ale nic to nie przeszkadzało.

a inna sprawa, że 280przy 2000obr to lipa, ja też na gt 18/20 230/11mm miałem przy 2000 dokładnie 325Nm a 380Nm przy 2400.
i przy niskich obrotach nie było dymu, był minimalny odkurz.
są trzy możliwości albo:
1 coś jednak z Twoim autem nie tak i dlatego turbiny u Ciebie późno wstają.
2 miałeś pecha i trafiłeś na dwie nie rewelacyjne turbiny.
3 tuner nie ogarnia (co w tym przypadku chyba mało prawdopodobne).


Tak więc Ali przekazał mi że ze względu na długą piątke hamował mi auto na 4 biegu z obawy o hamownie ,moja skrzynia jest na tyle długa że auto rozpędzam bez problemu do 240 a przy lekkiej górce 245 poleci ,dlatego moment mam słabszy niżeli jest w rzeczywistości o jakieś 20 Nm (teoretycznie)
Nie wiem jak z mocą ,nie pytałem,choć mam nadzieje że byłoby nieco więcej ,za to auto nie dymi do 4200 i to mi się podoba
Natomiast jeśli z autem byłoby coś nie halo ktoś taki jak Ali powiedziałby mi o tym a wypytywałem o głowice i pompki ale twierdzi że gra i nie ruszać , pozatym znamy się z Alim nie od dziś i to nie pierwsze auto które u Niego robiłem .
Pech to mało powiedziane ale Ali przestrzegał mnie przed wytworami Karambola a ja ,cóż ja sugeruje sprawdzić innego turbiniarza, np z tokarką i wiedzą co robi bo to co odwalił Karambol to niestety tragedia
Natomiast same zaangażowanie tunera nieprzeciętne , mam nadzieje że w końcu dojdziemy z tym autem do konkretnych efektów modów ,zresztą czas pokaże
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 21:58