Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Zmiana średnicy sworznia tłokowego, Jak przerobić korbowód?
MadeInPoland
post Wed, 10 Apr 2013 - 17:13
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Seryjnie sworzeń na wcisk w łeb korby, pływający w tłoku ,bez zabezpieczeń sworznia, średnica 22mm.
Tłoki wymuszają zmianę średnicy na 20mm, są zabezpieczenia sworznia, więc sworzeń może pływać w korbie.
Z tego co wiem są dwie opcje:
1. Rozwiert korby o 1mm na 23mm i montaż tulejki 23/20.
2. Wprasować tulejkę, powiedzmy 22/18 i rozwiert na 20 mm.

Jak to w praktyce robicie, jakie są zalety/wady metod?

P.S. Jak zapewnić smarowanie sworznia? Dziurka od góry we łbie? Jaka średnica? Jaka rysa w tulejce (głębokość)?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 10 Apr 2013 - 17:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Pablo0000
post Wed, 10 Apr 2013 - 17:36
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 August 2003
Skąd: Wydminy






Opcja druga bo po w tłoczeniu tulejka i tak musi być wyrównana poprzez rozwiert.


--------------------
SSS 2008 Modlin- 60ft 2.062, ET 12.625@186.55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 10 Apr 2013 - 17:41
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Pablo0000 spotkałem się z opinią, że przy tulejce o grubości 1mm ciężko będzie wykonać nacięcia na olej, które powinny mieć głębokość 1 mm.
Więc jak to ugryźć?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo0000
post Wed, 10 Apr 2013 - 18:09
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 August 2003
Skąd: Wydminy





Zrobić płytsze nacięcie np. 0,5 mm


--------------------
SSS 2008 Modlin- 60ft 2.062, ET 12.625@186.55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 10 Apr 2013 - 21:36
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





W sumie byłoby. Robił ktoś nacięcie 0.5mm?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo0000
post Thu, 11 Apr 2013 - 17:23
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 August 2003
Skąd: Wydminy





W silnikch do supry np. 2jzgte, 7mgte niema rowka, otwór na główce ma średnice 3mm


--------------------
SSS 2008 Modlin- 60ft 2.062, ET 12.625@186.55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Thu, 11 Apr 2013 - 20:19
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Mi robili w autoszlif Dziak ale u mnie była za duża i na mniejszą robili z tłokach rowki na zabezpieczenie i wiekszą tulejke pływa na sworzniu i tłok ma zabezpieczenia, auto narazie śmiga tylko ich ceny są chore
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Thu, 11 Apr 2013 - 22:06
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Wiele korbowodów w główkach nie ma nacięć do smarowania i jeżdżą smile.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 18:11