Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Zmiana przełożenia dyferencjału BMW E36 (duża głowa)
Jajnik
post Tue, 04 Jan 2011 - 09:52
Post #1


User
Dołączył: Mon, 29 June 2009





Cześć,

Planuje zmienić przełożenie w ori dyfrze z 3,15 na 3,45 na dużej głowie z E36 2,5L (m50b25).
Wiem, że jest takie przełożenie chyba w 1.8 i 2.0 ale to mała głowa.

Z jakiego modelu wziąć bebechy, żeby pasowały do dużej głowy E36 i żeby było przełożenie 3,45?

(szukałem, ale nie znalazłem odp)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 04 Jan 2011 - 09:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
metan
post Tue, 04 Jan 2011 - 19:12
Post #2


User
Dołączył: Sat, 11 October 2008
Skąd: Włocławek





http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/f00023/f00023.htm albo z e34 cos podpasujesz http://www.e34.de/e34/difftabelle.htm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jajnik
post Tue, 04 Jan 2011 - 19:54
Post #3


User
Dołączył: Mon, 29 June 2009





Zawsze to już jakaś podpowiedź.
Niestety nie "szprecham" po niemiecku, ale z tego co widzę, jest tu tylko zaznaczone jaka wersja miała jaki dyfer.

A coś na temat który z dyfrów (bebechy) mogłyby podpasować do dyfra z E36 duża głowa?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marek.s
post Tue, 04 Jan 2011 - 20:38
Post #4


User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: Grójec





Najlepiej szukaj dyfra od e34 są tańsze od tych do e30.Potrzebujesz wnętrza a sam tylny dekiel do e30 w dużej głowie kosztuje około 200zł .Szukaj od e34 520i 525i z silnikami m20 i od e34 520i z silnikiem m50b20 .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Tue, 04 Jan 2011 - 20:42
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





Ale kolega chce do E36 a nie do E30.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marek.s
post Tue, 04 Jan 2011 - 20:53
Post #6


User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: Grójec





Przeczytałeś dokładnie o co pytał ?
''Z jakiego modelu wziąć bebechy, żeby pasowały do dużej głowy E36 i żeby było przełożenie 3,45?'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jajnik
post Tue, 04 Jan 2011 - 21:09
Post #7


User
Dołączył: Mon, 29 June 2009





CYTAT(kremat0r @ Tue, 04 Jan 2011 - 20:42) *
Ale kolega chce do E36 a nie do E30.



O tuż to.

Interesuje mnie dyfer "dawca", z którego można wziąć bebechy i zrobić dyfer o przełożeniu 3,45 na dużej głowie do E36
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marek.s
post Tue, 04 Jan 2011 - 21:36
Post #8


User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: Grójec





Jestem w tej samej sytuacji co Ty ,kupiłem 3,15 od e36 325i czyli duża głowa inaczej typ 188 i dyfer ze szperą od e34 520i m50b20 o przełożeniu 3,46 i zamierzam oddac do przełożenia wnętrza komuś kto ma o tym pojęcie . Wejdż w zakładkę DIFFERENTIALS tam będziesz mógł porównac http://www.metricmechanic.com/index.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jajnik
post Tue, 04 Jan 2011 - 21:47
Post #9


User
Dołączył: Mon, 29 June 2009





I z tego co się dowiedziałem od znajomego, który zmieniał już przełożenie w dużej głowie E36 (tylko on ma inne)
to wystarczy zmienić tą główną dużą zębatkę (nie wiem jak się to fachowo nazywa).

Musi to być SZPERA, czy może być zwykły dyfer od e34 520i M50B20?


EDIT:

Napisałeś, że dyfry oddasz do przełożenia komuś ogarnietemu...
A to takie trudne odkrecic i przykrecic 15 srub? Cos pozniej po skreceniu moze byc krzywo i moze nie pasowac?
Bo ja w sumie planowalem sam to zrobic, ale jak moga byc jakies schody to wole sie sam w to nie pakowac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marek.s
post Tue, 04 Jan 2011 - 22:18
Post #10


User
Dołączył: Fri, 01 January 2010
Skąd: Grójec





Życzę powodzenia przy wymianie tylko jednej zębatki jakoś tego sobie nie wyobrażam ,moim zdaniem wałek atakujący i koło zębate .
Nie musi byc szpera mnie akurat na tym zależy dlatego podałem przykład.
Napisałem że oddam komuś kto ma doświadczenie w temacie ,bo czarno widzę nagłe zblokowanie dyfra przy większej prędkości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jajnik
post Tue, 04 Jan 2011 - 22:33
Post #11


User
Dołączył: Mon, 29 June 2009





Kolega który ma już zmienione przełożenie twierdzi, że ma zmienione tylko koło zębate.
Początkowo dyfer wył, ale rozebrał dyfer i przykręcił koło zębate w innej pozycji i mówi,
że teraz nie ma z tym żadnych problemów.

Dopytam go jeszcze, ale mówił mi tylko o tym jednym kole zębatym.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
metan
post Wed, 05 Jan 2011 - 01:38
Post #12


User
Dołączył: Sat, 11 October 2008
Skąd: Włocławek





powinno sie wymieniac kpl czyli koło talerzowe i wałek atakujacy z tego samego dyfra,ustawic luz miedzyzebny i ogien,ale mozna sprobowac samo talerzowe ale moze sie okazac ze kilka razy bedziez ustawial aby nie wył jak kojot, co do przełozenia uparłes sie na 3,45 mysle ze lepszym wyjsciem bedzie 3,64 miałem okazje przejechac sie m50b25 w e36 i jest duzo lepiej jesli chodzi o przyspieszenie niz 3,15 i 3,45 co do osob które sie podejmuja przekładki to szukaj FW Motorsport,Michal z łodzi,Szeszkin Motorsport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jajnik
post Wed, 05 Jan 2011 - 08:32
Post #13


User
Dołączył: Mon, 29 June 2009





W Warszawie (czyli na miejscu) jest też Kuba, który przekłada bebechy smile.gif
A co do 3,64 myślałem o tym, ale to będzie dla mnie za krótkie.

Odcięcie na 3 biegu:

3.15 -> 140km/h
3.45 -> 128km/h
3.64 -> 121km/h

A czy wałki atakujące w obu dyfrach są takie same i ich wymiana jest P&P?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hyro
post Sun, 18 Nov 2012 - 19:52
Post #14


Rookie
Dołączył: Sun, 20 April 2008
Skąd: Dublin





czy może ktoś mi poradzić, czy wałek atakujący i koło zębate z dyfra od BMW E34 520iA z silnikiem M20, podejdzie do dyfra E36 typ 188?
z góry dzięki za pomoc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mate96
post Wed, 09 Jan 2013 - 09:01
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





Podbiję temat. Panowie wymieniłem kumplowi mech.róż. w E36 duża głowa na taki ze szperą, ale problem jest taki że przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu dyfer teraz hałasuje. Domyślam się, że za duży jest luz między atakiem i kołem talerzowym. Nie siedzę na co dzień w BMW, TIS online po angielsku został usunięty, a z rosyjskiego tłumaczenie nie jest do końca jasne więc mam pytania:
1. Jak wyregulować napięcie wstępne łożysk dyfra? Z tego co zrozumiałem mam dobrać tak podkładki aby uzyskać określony moment na flanszy półosi (mierzony wzornikem tarcia albo jakimś momentomierzem, nie wiem jak to nazwać). czyli w praktyce zacieśniać aż uzyskam określony moment (JAKI?).
2. Po ustaleniu napięcia łożysk mech.róż. badamy luz kątowy na zębie koła talerzowego (0,07mm???)na jego końcu i regulujemy podkładkami na łożyskach mech.róż. aby suma ich grubości pozostała taka sama, a dosuwać lub odsuwać koło talerzowe od ataku.

Czy dobrze zrozumiałem procedurę? Znacie konkretne wartości (moment tarcia i luz kątowy)?


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RunMadafaka
post Mon, 08 Jul 2013 - 10:17
Post #16


User
Dołączył: Fri, 19 September 2008





a ja podbije temat na nowo, mam 3.15 w e36, chce zmienić bebechy na większe przełożenie. Planuje 3.73/3.91 z e34. Problem w tym, że mo dyfer jest pospawany na 100%, czy da sie jeszcze odzyskać tę obudowę? Czy szukać dawcy i nowego dyfra?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 18:35