![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 29 June 2009 ![]() |
Cześć,
Planuje zmienić przełożenie w ori dyfrze z 3,15 na 3,45 na dużej głowie z E36 2,5L (m50b25). Wiem, że jest takie przełożenie chyba w 1.8 i 2.0 ale to mała głowa. Z jakiego modelu wziąć bebechy, żeby pasowały do dużej głowy E36 i żeby było przełożenie 3,45? (szukałem, ale nie znalazłem odp) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sat, 11 October 2008 Skąd: Włocławek ![]() |
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/f00023/f00023.htm albo z e34 cos podpasujesz http://www.e34.de/e34/difftabelle.htm
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 29 June 2009 ![]() |
Zawsze to już jakaś podpowiedź.
Niestety nie "szprecham" po niemiecku, ale z tego co widzę, jest tu tylko zaznaczone jaka wersja miała jaki dyfer. A coś na temat który z dyfrów (bebechy) mogłyby podpasować do dyfra z E36 duża głowa? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: Grójec ![]() |
Najlepiej szukaj dyfra od e34 są tańsze od tych do e30.Potrzebujesz wnętrza a sam tylny dekiel do e30 w dużej głowie kosztuje około 200zł .Szukaj od e34 520i 525i z silnikami m20 i od e34 520i z silnikiem m50b20 .
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
Ale kolega chce do E36 a nie do E30.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: Grójec ![]() |
Przeczytałeś dokładnie o co pytał ?
''Z jakiego modelu wziąć bebechy, żeby pasowały do dużej głowy E36 i żeby było przełożenie 3,45?' |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 29 June 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: Grójec ![]() |
Jestem w tej samej sytuacji co Ty ,kupiłem 3,15 od e36 325i czyli duża głowa inaczej typ 188 i dyfer ze szperą od e34 520i m50b20 o przełożeniu 3,46 i zamierzam oddac do przełożenia wnętrza komuś kto ma o tym pojęcie . Wejdż w zakładkę DIFFERENTIALS tam będziesz mógł porównac http://www.metricmechanic.com/index.html
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 29 June 2009 ![]() |
I z tego co się dowiedziałem od znajomego, który zmieniał już przełożenie w dużej głowie E36 (tylko on ma inne)
to wystarczy zmienić tą główną dużą zębatkę (nie wiem jak się to fachowo nazywa). Musi to być SZPERA, czy może być zwykły dyfer od e34 520i M50B20? EDIT: Napisałeś, że dyfry oddasz do przełożenia komuś ogarnietemu... A to takie trudne odkrecic i przykrecic 15 srub? Cos pozniej po skreceniu moze byc krzywo i moze nie pasowac? Bo ja w sumie planowalem sam to zrobic, ale jak moga byc jakies schody to wole sie sam w to nie pakowac. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Fri, 01 January 2010 Skąd: Grójec ![]() |
Życzę powodzenia przy wymianie tylko jednej zębatki jakoś tego sobie nie wyobrażam ,moim zdaniem wałek atakujący i koło zębate .
Nie musi byc szpera mnie akurat na tym zależy dlatego podałem przykład. Napisałem że oddam komuś kto ma doświadczenie w temacie ,bo czarno widzę nagłe zblokowanie dyfra przy większej prędkości. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 29 June 2009 ![]() |
Kolega który ma już zmienione przełożenie twierdzi, że ma zmienione tylko koło zębate.
Początkowo dyfer wył, ale rozebrał dyfer i przykręcił koło zębate w innej pozycji i mówi, że teraz nie ma z tym żadnych problemów. Dopytam go jeszcze, ale mówił mi tylko o tym jednym kole zębatym. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sat, 11 October 2008 Skąd: Włocławek ![]() |
powinno sie wymieniac kpl czyli koło talerzowe i wałek atakujacy z tego samego dyfra,ustawic luz miedzyzebny i ogien,ale mozna sprobowac samo talerzowe ale moze sie okazac ze kilka razy bedziez ustawial aby nie wył jak kojot, co do przełozenia uparłes sie na 3,45 mysle ze lepszym wyjsciem bedzie 3,64 miałem okazje przejechac sie m50b25 w e36 i jest duzo lepiej jesli chodzi o przyspieszenie niz 3,15 i 3,45 co do osob które sie podejmuja przekładki to szukaj FW Motorsport,Michal z łodzi,Szeszkin Motorsport
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 29 June 2009 ![]() |
W Warszawie (czyli na miejscu) jest też Kuba, który przekłada bebechy
![]() A co do 3,64 myślałem o tym, ale to będzie dla mnie za krótkie. Odcięcie na 3 biegu: 3.15 -> 140km/h 3.45 -> 128km/h 3.64 -> 121km/h A czy wałki atakujące w obu dyfrach są takie same i ich wymiana jest P&P? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 20 April 2008 Skąd: Dublin ![]() |
czy może ktoś mi poradzić, czy wałek atakujący i koło zębate z dyfra od BMW E34 520iA z silnikiem M20, podejdzie do dyfra E36 typ 188?
z góry dzięki za pomoc |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Podbiję temat. Panowie wymieniłem kumplowi mech.róż. w E36 duża głowa na taki ze szperą, ale problem jest taki że przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu dyfer teraz hałasuje. Domyślam się, że za duży jest luz między atakiem i kołem talerzowym. Nie siedzę na co dzień w BMW, TIS online po angielsku został usunięty, a z rosyjskiego tłumaczenie nie jest do końca jasne więc mam pytania:
1. Jak wyregulować napięcie wstępne łożysk dyfra? Z tego co zrozumiałem mam dobrać tak podkładki aby uzyskać określony moment na flanszy półosi (mierzony wzornikem tarcia albo jakimś momentomierzem, nie wiem jak to nazwać). czyli w praktyce zacieśniać aż uzyskam określony moment (JAKI?). 2. Po ustaleniu napięcia łożysk mech.róż. badamy luz kątowy na zębie koła talerzowego (0,07mm???)na jego końcu i regulujemy podkładkami na łożyskach mech.róż. aby suma ich grubości pozostała taka sama, a dosuwać lub odsuwać koło talerzowe od ataku. Czy dobrze zrozumiałem procedurę? Znacie konkretne wartości (moment tarcia i luz kątowy)? -------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Fri, 19 September 2008 ![]() |
a ja podbije temat na nowo, mam 3.15 w e36, chce zmienić bebechy na większe przełożenie. Planuje 3.73/3.91 z e34. Problem w tym, że mo dyfer jest pospawany na 100%, czy da sie jeszcze odzyskać tę obudowę? Czy szukać dawcy i nowego dyfra?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 18:35 |