Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Zmiana głowicy w Mazdzie 1,6 z SOHC na DOHC
scorpio_24
post Mon, 14 Feb 2005 - 19:22
Post #1


Super User
Dołączył: Mon, 06 December 2004
Skąd: Czechowice-Dziedzice





Witam!

Chciałbym zasięgnąć rady w następującej sprawie:
Jest Mazda MX-3 (1992)z silnikiem 1,6 16V SOHC (88KM) -jeden wałek rozrządu w głowicy.
Są również takie same Mazdy MX-3 (jak rozniez Mazdy 323F) z silnikiem 1,6 16V DOHC(108KM)-czyli 2 walki w glowicy.

Watpilosci to:
czy te silniki czyms sie roznia?
jeżeli tak,to czym?
czy istnieje możliwośc wymiany głowicy SOHC na DOHC bez wiekszych przerobek? (czy wszystko bedzie pasowac)?
czy ktoś podejmował się czegoś takiego? Jeżeli tak,to w czym napotkał trudności?



Za wszelkie wypowiedzi i sugestie z góry dziekuje!

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 14 Feb 2005 - 19:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ko
post Mon, 14 Feb 2005 - 20:35
Post #2


User
Dołączył: Mon, 09 June 2003





i ja tez mam pytanko
mam mazde 323 1.6 16v z 1992 roku o takiej samej mocy tez 88km czy w mx-3 jest ten sam silnik co w 323 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Mon, 14 Feb 2005 - 21:13
Post #3


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Regułą jest, że nie da się zmienić silnika SOHC w silnik DOHC. Bloki SOHC i głowice DOHC próbowano już pożenić za sobą w różnych Hondach (silniki D-series, np. blok Z6 z głowicą A9), ale nie wychodziło. Moim skromnym zdaniem - pomysł bez sensu. Za dużo nakładu pracy w stosunku do osiągniętych wyników.

Scorpio24, ko - wymieńcie się numerami silników przez PW to się dowiecie czy to ten sam motor.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Mon, 14 Feb 2005 - 23:03
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Dawno to czytalem i nie pamietam czy tam jest to co potrzebujecie, ale warto jednak to zobaczyc [url:1d4lf2vi]http://members.aol.com/solomiata/MX5Engine.html[/url:1d4lf2vi]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GRT
post Mon, 14 Feb 2005 - 23:52
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sat, 02 August 2003
Skąd: Bydgoszcz





Mam mazde MX-3 z 108 konnym silnikiem i uwazam ze to nadal jest kupa , mialem tez taka z 88 km , nie widze jakiejs specjalnej roznicy w osiagach , jedzie dopiero V6 ktora tez mialem lecz ekonomicznosc tego samochodu pozostawia wiele do zyczenia w porownaniu do osiagow , poprostu zamienil stryjek siekierke na kijek , lub inaczaj , z gowna bata nie ukrecisz , taka jest moja opinia.


--------------------
... GaRaż Race Team ...
Profesjonalne części do tuningu
Serwis i naprawa pojazdów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
scorpio_24
post Tue, 15 Feb 2005 - 14:52
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 06 December 2004
Skąd: Czechowice-Dziedzice





Z tego co napisaliście i poczytałem w necie na mx-3.com wsnioskuje,że tej zamiany nie da sie zrobic... tylko jakie przeciwnosci techniczne stoją na drodze?
Wydawało mi się,że gdy zamienie głowicę (bo te CHYBA? te same silniki), zastosuje dolot i ECU od wersji 108 km(ew. jakies standalone)to to bedzie dzialac... chyba,że czegoś nie wzialem pod uwage.

Za wszelkie rady i sugestie dziekuje.


Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jacek1
post Tue, 15 Feb 2005 - 22:04
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Thu, 16 January 2003
Skąd: Sochaczew





CYTAT("scorpio_24":2juinolm)
Są również takie same Mazdy MX-3 (jak rozniez Mazdy 323F) z silnikiem 1,6 16V DOHC(108KM)-czyli 2 walki w glowicy.

W 323F nie był montowany silnik 1.6 DOHC. W latach 90-94 w "eFkach" były montowane tylko 3 rodzaje silników:
-1.6 16V SOHC 88KM
-1.8 16V SOHC 103KM
-1.8 16V DOHC 127KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 04:17