![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Czechowice-Dziedzice ![]() |
Witam!
Chciałbym zasięgnąć rady w następującej sprawie: Jest Mazda MX-3 (1992)z silnikiem 1,6 16V SOHC (88KM) -jeden wałek rozrządu w głowicy. Są również takie same Mazdy MX-3 (jak rozniez Mazdy 323F) z silnikiem 1,6 16V DOHC(108KM)-czyli 2 walki w glowicy. Watpilosci to: czy te silniki czyms sie roznia? jeżeli tak,to czym? czy istnieje możliwośc wymiany głowicy SOHC na DOHC bez wiekszych przerobek? (czy wszystko bedzie pasowac)? czy ktoś podejmował się czegoś takiego? Jeżeli tak,to w czym napotkał trudności? Za wszelkie wypowiedzi i sugestie z góry dziekuje! Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 June 2003 ![]() |
i ja tez mam pytanko
mam mazde 323 1.6 16v z 1992 roku o takiej samej mocy tez 88km czy w mx-3 jest ten sam silnik co w 323 ? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
Regułą jest, że nie da się zmienić silnika SOHC w silnik DOHC. Bloki SOHC i głowice DOHC próbowano już pożenić za sobą w różnych Hondach (silniki D-series, np. blok Z6 z głowicą A9), ale nie wychodziło. Moim skromnym zdaniem - pomysł bez sensu. Za dużo nakładu pracy w stosunku do osiągniętych wyników.
Scorpio24, ko - wymieńcie się numerami silników przez PW to się dowiecie czy to ten sam motor. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Dawno to czytalem i nie pamietam czy tam jest to co potrzebujecie, ale warto jednak to zobaczyc [url:1d4lf2vi]http://members.aol.com/solomiata/MX5Engine.html[/url:1d4lf2vi]
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 August 2003 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Mam mazde MX-3 z 108 konnym silnikiem i uwazam ze to nadal jest kupa , mialem tez taka z 88 km , nie widze jakiejs specjalnej roznicy w osiagach , jedzie dopiero V6 ktora tez mialem lecz ekonomicznosc tego samochodu pozostawia wiele do zyczenia w porownaniu do osiagow , poprostu zamienil stryjek siekierke na kijek , lub inaczaj , z gowna bata nie ukrecisz , taka jest moja opinia.
-------------------- ... GaRaż Race Team ...
Profesjonalne części do tuningu Serwis i naprawa pojazdów |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Czechowice-Dziedzice ![]() |
Z tego co napisaliście i poczytałem w necie na mx-3.com wsnioskuje,że tej zamiany nie da sie zrobic... tylko jakie przeciwnosci techniczne stoją na drodze?
Wydawało mi się,że gdy zamienie głowicę (bo te CHYBA? te same silniki), zastosuje dolot i ECU od wersji 108 km(ew. jakies standalone)to to bedzie dzialac... chyba,że czegoś nie wzialem pod uwage. Za wszelkie rady i sugestie dziekuje. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 16 January 2003 Skąd: Sochaczew ![]() |
CYTAT("scorpio_24":2juinolm) Są również takie same Mazdy MX-3 (jak rozniez Mazdy 323F) z silnikiem 1,6 16V DOHC(108KM)-czyli 2 walki w glowicy.
W 323F nie był montowany silnik 1.6 DOHC. W latach 90-94 w "eFkach" były montowane tylko 3 rodzaje silników: -1.6 16V SOHC 88KM -1.8 16V SOHC 103KM -1.8 16V DOHC 127KM |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 04:17 |