Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Zimowe opony - ściaga w w prawo, nowe auto
Honada
post Thu, 21 Feb 2013 - 19:10
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





Cześć,
znowu musze Was pomęczyc. Odebrałem dziś auto rodziców z salonu (nowe). miało założone letnie Continentale dlatego od razu podjechałem 5 km do Feu Vert i kupiłem komplet Continentali ts 850. Problem w tym, że po wymianie opon zauważyłem, że auto wyraźnie ciągnie do prawej strony.

W związku z tym, że to opony kierunkowe to czy jeśli założe tylne prawe koło na przód a przednie prawe na tył, to czy pomoże ta operacja wykryć uszkodzoną oponę?Nie sądze, że winę za to ponosi złe wyważenie, chyba aż tacy partacze to tam nie pracują. Jakieś porady jak diagnozować przyczynę ściagania? Nie chcę by ściągali teraz każdą oponę z alufelgi bo je zamęczą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 21 Feb 2013 - 19:10
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
SONIC
post Thu, 21 Feb 2013 - 19:15
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





sprawdz cisnienie i zbieznosc.....aa opony nowe czy uzywki?


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Thu, 21 Feb 2013 - 19:23
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Ze stronami i oponami to nie musi byc prawa strona, ale zrób jak napisałeś, a wcześniej zobacz czy aby na pewno są dobrze założone, no i ciśnienie jak podpowiada kolega wyżej. A potem pojechałbym prosto do salonu. Sprawdzą geometrię, wątpię by się połapali w oponach. A nawet jeśli, to wskażą ostatecznie problem. Zresztą nie musisz jechać do 'swojego' salonu.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Thu, 21 Feb 2013 - 19:30
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





auto nowe, dzis odebrane. Opony też nowe, zaraz po odebraniu auta zakupione w pobliskim Feu Vert i założone. Spodziewając się takich problemów, sprawdziłem jeszcze przed podjechaniem do feu Vert, czy na letnich auto ściąga, ale szło naprawdę równo. Dopiero jak zimówki sie znalazły na kołach to auto nie chce jechac na wprost bez przekręcenia kierownicy lekko w lewo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
usuniety
post Thu, 21 Feb 2013 - 20:20
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Katowice





Na forum był kiedyś temat jak komuś w feu vercie przy jakiejś rutynowej naprawie pozaginali progi w aucie podnośnikiem, więc wracając do Twojego pytania - tak, pracują tam aż tacy partacze. Jeśli na letnich było dobrze a zimówki kupiłeś nowe, to szukałbym przyczyny w jakości usługi a nie towaru.
Edit :
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...&hl=feuvert
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Thu, 21 Feb 2013 - 20:30
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(usuniety @ Thu, 21 Feb 2013 - 20:20) *
Na forum był kiedyś temat jak komuś w feu vercie przy jakiejś rutynowej naprawie pozaginali progi w aucie podnośnikiem, więc wracając do Twojego pytania - tak, pracują tam aż tacy partacze. Jeśli na letnich było dobrze a zimówki kupiłeś nowe, to szukałbym przyczyny w jakości usługi a nie towaru.


fakt, zdziwiło mnie to jak oni podkładają auto na podnośniku. ale nic się nie wygieło tym razem. Jutro do nich uderzam.Cholera, pierwszy raz skorzystałem z innego wulkaniztora niż zawsze i już czuje niesmak. Nowe auto i problemy. Chyba wolałbym jakby winę ponosiła za to opona.


Edit: o ja pier...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Fri, 22 Feb 2013 - 08:16
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Ciekawe jak były przechowywane te oponu i z którego są roku ....wg mnie opony do reklamacji...bo przy ich montażu raczej nic nie można "popsuć"
Prawdopodobnie uszkodzony kord w oponie
Zeby Cię pocieszyć ...nie jesteś pierwszy i ostatni .


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PioterW
post Fri, 22 Feb 2013 - 09:03
Post #8


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





Zacząłbym od samodzielnego obejrzenia kół, czy opony kierunkowe są dobrze założone, potem sprawdź, czy się nie blokuje koło, czy nie skrzywili drążka przy montażu kół, a potem jedź na zbieżność. FV, to młócka - możesz tam trafić na porządnego mechanika, a możesz na partacza - to jak z kupowaniem mięsa w hipermarkecie - jest taniej, ale i jest ryzyko.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Fri, 22 Feb 2013 - 12:44
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





opony sa z 46 tygodnia 2012 wiec jeszcze ok, ale jutro sie okaze co i jak. nie wiem czy wogogle do nich jechac bo wiem ze czasem po złosci potrafia cos zamieszac z uwagi na urazoną dume...ale jesli to opona to gra warta świeczki. Opony są założone ok, wyrównałem cisnieniei na każdej i nadal troche znosi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robert7791
post Fri, 22 Feb 2013 - 13:16
Post #10


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 September 2011





Pochwal się co to za auto.. cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
usuniety
post Fri, 22 Feb 2013 - 13:32
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Katowice





Byłeś przy wymianie, czy zostawiałeś auto?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Fri, 22 Feb 2013 - 14:34
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





Chwalić sie nie ma co raczej tym autem na sr.pl bo to nowe aveo sedan wink.gif chociaż tragedii nie ma biorąc pod uwagę cena/wyposażenie/ilość miejsca. Ale to jest auto do pracy i dla rodziców więc im pasuje.



A wracając do tematu byłem u wulkanizatora, u którego zawsze zmieniam/naprawiam opony. Przełożył przednie prawe koło na tył ale nadal muszę mieć kierownicę lekko w lewo aby nie zjeżdżało. Efekt jak przy złej zbieżności.
Byłem w trakcie montażu (w Feu Vert) za szybą i auta nie widziałem stale, bo czasem drugie na podnośniku zasłaniało. Z warsztatu mnie wyprosili więc nie mogłem obejrzeć co i jak. Chociaż nie myślalem, że będę teraz ganiał z autem i męczył tak ten temat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrew01
post Sat, 23 Feb 2013 - 00:58
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009





Moze Aveo ma ujemny promień zataczania, i wieksze opory na lewym kole będą powodować sciąganie w prawo ?
(w sensie że może uszkodzoną masz oponę lewą)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Sat, 23 Feb 2013 - 11:41
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(Andrew01 @ Sat, 23 Feb 2013 - 00:58) *
Moze Aveo ma ujemny promień zataczania, i wieksze opory na lewym kole będą powodować sciąganie w prawo ?
(w sensie że może uszkodzoną masz oponę lewą)


no tym pytaniem mnie załatwiłeś. Nie mam pojęcia smile.gif ale nie do końca rozumiem, jeśli większy opór stawia lewa opona to czy nie powinno ściągać auta w lewo? możesz rozwinąć Twoją myśl? bo nie spotkałem się z pojęciem ujemnego promienia zataczania i nie rozumiem tego.

PS.w czwartek rano autp idzie na serwis i niech sprawdzą zbiezność, prawy zacisk i powód ściągania. jak nic nie stwierdzą to zamienie opony lewe z prawymi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sat, 23 Feb 2013 - 13:40
Post #15


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(Andrew01 @ Sat, 23 Feb 2013 - 01:58) *
Moze Aveo ma ujemny promień zataczania, i wieksze opory na lewym kole będą powodować sciąganie w prawo ?
(w sensie że może uszkodzoną masz oponę lewą)


Nie wiem, czy jest jeszcze jakieś auto na ulicę, które miałoby dodatni promień zataczania.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Sat, 23 Feb 2013 - 13:45
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





co to jest promien zataczania?


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
duchu22
post Sat, 23 Feb 2013 - 13:55
Post #17


Frequent User
Dołączył: Tue, 29 December 2009





Sprawdzic rozmiar opon i cisnienie. Potem indeksy predkosci i nosnosci; 3 opony w H i jedna w T i bedzie taki efekt. Felgi alu oryginalne ? Jak nie to sprawdzic czy nie zgubili pierscienia centrujacego.


--------------------
E36 3.0t 400/500 drift
Superb III 2.0t 350/500
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrew01
post Sat, 23 Feb 2013 - 15:00
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009





CYTAT(k11 @ Sat, 23 Feb 2013 - 13:40) *
Nie wiem, czy jest jeszcze jakieś auto na ulicę, które miałoby dodatni promień zataczania.

r.

Tak też myślałem, ale chciałem na wszelki wypadek delikatnie zasugerować taką możliwość. Czy zatem uszkodzenie lewej opony nie będzie powodować ściągania samochodu w prawo ?
Wg mnie logiczne jest że przy dodatnim promieniu zataczania moment pojawiający się na zwrotnicy będzie powodował skręcanie samochodu w stronę opony która generuje większe opory. Przy ujemnym promieniu zataczania wg mnie będzie na odwrót - może się ktoś jeszcze do tej teorii ustosunkować ? smile.gif

CYTAT(Honada @ Sat, 23 Feb 2013 - 11:41) *
jeśli większy opór stawia lewa opona to czy nie powinno ściągać auta w lewo? możesz rozwinąć Twoją myśl?

Wg mnie - nie koniecznie. Wyjaśnienie - patrz wyżej smile.gif. Przy czym zaznaczam że pomimo że moja teoria nie jest wyssana z palca, to dopuszczam taką możliwość że mogę się mylić smile.gif.


CYTAT(Honada @ Sat, 23 Feb 2013 - 11:41) *
PS.w czwartek rano autp idzie na serwis i niech sprawdzą zbiezność, prawy zacisk i powód ściągania. jak nic nie stwierdzą to zamienie opony lewe z prawymi.

Weź pod uwagę że na ściąganie samochodu nie ma wpływu zbieżność przodu, a jedynie zbieznośc tyłu. Przy złej zbieżności z przodu jedynie powstają większe opory, i kierownica może być nie na wprost, ale jak puścisz kierownicę to samochód będzie jechał prosto.

Przed wizytą gdziekolwiek przełóż może opony na próbę (przednie pomiędzy sobą) i już będziesz miał jakiś punkt oparcia, zanim mechanicy zaczną pół auta rozbierać. Wiem oczywiście, że wtedy opony będą niezgodnie ze swoją kierunkowością, ale na wynik tej "próby" myślę że nie będzie to miało wpływu smile.gif.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sat, 23 Feb 2013 - 15:17
Post #19


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(sonic1983 @ Sat, 23 Feb 2013 - 14:45) *
co to jest promien zataczania?


Scrub radius.



Tu jest dodatni, ujemny by był, gdyby oś zwrotnicy przecinała płaszczyznę symetrii koła nad podłożem.

CYTAT(Andrew01 @ Sat, 23 Feb 2013 - 16:00) *
Wg mnie logiczne jest że przy dodatnim promieniu zataczania moment pojawiający się na zwrotnicy będzie powodował skręcanie samochodu w stronę opony która generuje większe opory. Przy ujemnym promieniu zataczania wg mnie będzie na odwrót - może się ktoś jeszcze do tej teorii ustosunkować ? smile.gif


Tak właśnie jest. I ujemny promień zataczania stabilizuje auto w takich wypadkach (hamowanie jednym obwodem diagonalnym czy najechanie na miękkie pobocze), a dodatni wzmacnia jeszcze działanie niesymetrycznej siły. Dlatego trzeba uważać z dystansami, a już montowanie ich w autach z Revo Knuckle i podobnymi rozwiązaniami jest psuciem tego, co fabryka naprawiła przez komplikując McPhersona.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Mon, 25 Feb 2013 - 16:38
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





wczoraj wybrałem się na przejażdzkę drogą z saolnu do feuvert. Pokonałem identyczną trasę jak w dniu zakupu auta i opon. Zauważyłem jeden, dość istotny problem. Droga na tamtym odcinku jest gładka, ale jest spore nachylenie w lewą stronę. W rezultacie, gdy puszczam kierownicę auto bardzo powolnie przesuwa się w prawą stronę. Droga nie prowadzi też idealnie na wprost. Szczerze mówiąc, doświadczenie to dało mi do myślenia. Mam wrażenie, że mogłem po prostu nie dostrzec w dniu odbioru samochodu, że auto ściąga od nowości.

Co więcej, zauważyłem drugą rzecz. Nawet istotniejszą. Po dłuższej jeździe, po wyjściu z auta czuć swąd spalenizny, coś jakby kable elektryczne się tliły. coś takiego.

Sądzę, że prawdopodobnie to wina zacisku hamulcowego, a właściwie tłoczka(ów), który nie cofa do końca klocka hamulcowego. Co więcej, przy ruszaniu czuję takie chwilowe chrobotanie przy prawym kole, jakby zacisk trzymał tarcze. Auto ma system Hill Start Assist, który zaciska tarcze na klocku gdy auto stoi. Tłoczek najprawdopodobniej nie odbija minimalnie, a siłę tarcia pomiedzy klockiem a tarczą pokonuje moment obrotowy i auto rusza.

Na tą chwilę winowajcy upatruję więc w prawym zacisku. Jakie jest Wasze zdanie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 29 July 2025 - 16:13