![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 August 2011 ![]() |
Mam zrobiony swap 1,9TDI AFN do Jeepa Cherokee XJ.
Cały układ chłodzenia skopiowany jak w dawcy Passat B5 , ale wiadomo nie całkiem identycznie: Chłodnica nowa ale inna (większa), zbiorniczek wyrównawczy w innym miejscu itp, ale cały schemat zachowany jak w oryginale ,termostat nowy, pompa wody nowa. Mały obieg działa, jest ogrzewanie. Termowłącznik wentylatora chłodnicy na górnym wężu miedzy głowicą a górą chłodnicy. Objawy takie: - wentylator się włącza jak złapie temperaturę i wyłączyć się nie chce a na zegarze około 95C - chłodnica zimna i dolny wąż również - jak zgaszę silnik i postoi chwile to góra chłodnicy robi się gorąca, ale tylko góra, nie rdzeń. Zakładając, że termostat i pompa wody sprawne, co mogło pójść nie tak ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Albo masz syfon i się nie odpowietrza, albo coś odwrotnie podłączone, ewentualnie jeśli były to pompa wody o odwrotnych obrotach…
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
skoro to 1.9 tdi to wrzuć termowłącznik na dolny wąż.
Przecież termostat w tdi jest na dolnym wężu i logiczne że póki się nie otworzy to będzie cyrk. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 August 2011 ![]() |
Albo masz syfon i się nie odpowietrza, albo coś odwrotnie podłączone, ewentualnie jeśli były to pompa wody o odwrotnych obrotach… Z tym syfonem to jest dobry trop , ale już chyba opanowałem - odłączyłem cienki przewód od zbiorniczka wyrównawczego i odkręciłem korek - z węża nic nie leciało, ale jak go trochę przegazowałem to wypuścił dołem do zbiorniczka bomble powietrza i wspomnianym przewodem zaczął pchać płyn. Teraz w trasie temperatura już nie podnosi się do niepokojącej wartości, ale sprawdzę dokładnie VCDS-em jaką temp. widzi ECU. skoro to 1.9 tdi to wrzuć termowłącznik na dolny wąż. Przecież termostat w tdi jest na dolnym wężu i logiczne że póki się nie otworzy to będzie cyrk. Właśnie mam na dolnym wężu przygotowany termowłącznik, taki który oryginalnie w Passacie był w chłodnicy - Jest on 3 pinowy - ma dwa punkty załaczania. Zrobię tak, że podłączę VCDS i w drogę a miernikiem sprawdzę które punkty załączania termowłacznika będą odpowiednie. A jak nie to dobiorę inny termowłacznik, żeby zadziałal przy trochę niższej temperaturze. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 10:08 |