![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 January 2022 ![]() |
Witam
Posiadam 4 swoje prywatne samochody i chciałbym się nauczyć na nich jak wyłączyć egr,dpf,adblue itp. Nie interesują mnie żadne chipy i podnoszenie mocy. Decyzja padła na kabel Kess i do tego Ktag. Teraz moje pytanie jakim programem obrabiać pliki, aby wyłączyć egr,dpf,adblue,klapy itp? Czytałem o Winols,Volta,Ecusafe. Jakie macie o nich zdanie i czy polecacie jeszcze inne programy? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Najpierw coś przeczytaj więcej niż nazwy tych programów, to już da wystarczająco dużo.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 08 November 2009 ![]() |
Uzywanie programów do wywalania dpf itd nie jest najlepssym rozwiązaniem, winols + damos. Znajdz dobre solucje porownuj ori i mod
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
jesli myslisz, ze ludzie, ktorzy z tego żyją, napiszą w internecie instrukcje, jak zrobić samemu to, za co oni biorą piniundze, to brawo
![]() -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Tak naprawdę jest to bajecznie proste, wystarczy w ustawieniach programu zaznaczyć okienko DPF off.
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Wed, 02 July 2014 Skąd: LOP ![]() |
Na Chińskiego kessa bym uważał. Może lepiej mpps kupić.
-------------------- 1.8T + DQ250
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Uzywanie programów do wywalania dpf itd nie jest najlepssym rozwiązaniem, winols + damos. Znajdz dobre solucje porownuj ori i mod ![]() Naprawdę myślisz, że ludzie robiący 3xdpf dziennie każdą solucję klikają w OLS po kolei spędzając czasem 2h na jeden plik? Do autora tematu - amatorsko to możesz opracować sobie jeden typ sterownika i silnika, nic więcej. Żeby znać 4 różne silniki i sterowniki jak wspomniałeś to potrzebujesz najlepiej kilka lat codziennej pracy przy autach typu dpf/egr/scr/flaps/dtc/decat. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 January 2022 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 January 2022 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 January 2022 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 January 2022 ![]() |
Naprawdę myślisz, że ludzie robiący 3xdpf dziennie każdą solucję klikają w OLS po kolei spędzając czasem 2h na jeden plik? Do autora tematu - amatorsko to możesz opracować sobie jeden typ sterownika i silnika, nic więcej. Żeby znać 4 różne silniki i sterowniki jak wspomniałeś to potrzebujesz najlepiej kilka lat codziennej pracy przy autach typu dpf/egr/scr/flaps/dtc/decat. Czy to nie jest czasem tak że w winolosie wystarczy zmienić wartość odpowiednich tabelek na 0, co wyłączy np. dpf? Sądziłem że jest to max. 20-30 minut pracy. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 January 2022 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Czytałem na specjalistycznych forach, że daVinci rozwija się w obiecującym kierunku.
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Właśnie już się spotkałem z tą opinią. Czy rzeczywiście chiński kess może uwalić ecu?, mpps z tego co wiem to nie posiada tak bogatej bazy samochodów Chciałem flashować po obd. Dlatego Kess. Jakby co można nim bezpośrednio na ecu. Albo jakimkolwiek programatorem do kości pamięci tylko aby obsługiwał taką. Mi nie uwalił ecu po parokrotnym flashu. Robiłem starym laptopem na Win XP zapis zajął 3 może 5 min. Odczyt poniżej minuty. Samemu nie bawiłem się zbyt długo zmianami. Przycebuliłem i oszczędziłem czasu na flashowaniu. Jak masz popularne auto może znajdziesz nakładkę do winols która ułatwi. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 December 2017 ![]() |
chiński Kess działa dobrze (te droższe), Winolsa znajdziesz na chińskim allegro
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Czy to nie jest czasem tak że w winolosie wystarczy zmienić wartość odpowiednich tabelek na 0, co wyłączy np. dpf? Sądziłem że jest to max. 20-30 minut pracy. Tak to działa, zmieniasz jakieś wartości na jakieś inne wartości w jakichś komórkach. Wystarczy "tylko" wiedzieć które to komórki i co w nie wpisać. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Warto chyba zacząć też od kupna zapasowych ECU, zrobienia kopi swojego i dopiero nauki. -Ale ja teoretyk jestem.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 02 January 2022 ![]() |
A nie lepiej poprostu pojechać do kogoś kto ma w tym wiedzę i sprzęt? To nie kosztuje worka pieniędzy. Uważam, że nie wszystko da się zrobić samemu tym bardziej przy ECU nie mając o tym wiedzy. Ja jak złamałem nogę to pojechałem do lekarza, nie naprawiałem jej sam...
![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 December 2017 ![]() |
Ja zacząłem od bdb wiedzy teoretycznej.jak działa diesel, czujniki, logi. Potem brałem wszystkie mi znane TDI i je logowalem, kat wtrysku, dawki, doładowania itp. Potem opinie innych i mapy znanych mi tunerow porównywałem do serii. Dodatkowo różnice między np. pd130 i pd150.
Nie jestem tunerem, ale jak dla takiego amatora jak ja to fajna i ciekawa rzecz. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Wed, 02 July 2014 Skąd: LOP ![]() |
Nikt tu nie udziela informacji w tym temacie, to jest wszystko tajne.
-------------------- 1.8T + DQ250
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:22 |