![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Po krótcę opowiem, silnik Zetec 1.8 16v z turbinką T3 z ERST, odprężony płytą, wysterowany DET2 - wszystko było jak należy, tylko w pewnym momencie dosłownie nagle (przejazd testowy aby sprawdzić logi) auto puściło masę białego dymu zewsząd (wydech i wszystkie łączenia).. W poszukiwaniu usterki znalazłem zbyt krótką szpilkę w kanale wodnym od kolektora wydechowego i wymieniłem na dłuższą. Odpaliłem silnik i dalej biały biały dym cała masa.. Ale auto lata jak dzikie, świetnie naprawdę jeździ, olej czysty, woda czysta i nie wygląda na to żeby miało jej ubywać. Zaczyna dymić po kilkudziesięciu sekundach od odpalenia. Czy to może być olej który wlał mi się do kolektora? (odkręcałem szpilke która przechodzi przez kanał olejowy). Proszę o rady, jak potrzeba więcej info to piszcie powiem co tylko wiem..
-------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
uszczelniacze na turbinie/ ew zatkana odma, obstawiam ze to olejowy dym
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Odma zatkana nie jest, jest to homemade projekt z króćcem z miski i daje rade.. Uszczelniacz na turbinie by tak poszedł nagle?? I tak się dzieje że dopiero po chwili od odpalenia zaczyna na biało walić? Turbina ładuje pięknie wg VDO w okolicach 0,5 bara doładowania, mapsensor też tyle pokazał. Auto jeździ b. dobrze.. Tak mi naładowała że rurę z dolotu wyrwało ostatnio
![]() -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
sprawdz swiece.Jak sa ok to pewnie turbina...
-------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Są ok, tak sądzę.. Prawie nowy komplet NGK za dwie stówki.. Jak się upewnić że to turbo? (Ciagle przypominam że w wydechu jest mnóstwo oleju który spłynął kanałem)
Kurde jak to turbina to popłynę a auto wstanie dopiero w przyszłym sezonie ![]() -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
odma napewno drożna? nie załamał sie spływ oleju z turbiny?miałem kiedyś przypadek rozwarstwienia sie węża odpływowego co zatkało całkowicie odplyw
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
kolega nie pytał cie czy masz nowe i drogie świece, tylko czy jak je wyjąłeś to są ładne żółte czy czarne od oleju... i sprawdź sobie tą odme i spływ z turbo (sprawdź, ściągając i upewniając sie że napewno jest ok)
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
odme zakładałem dopiero co więc poświadczam że jest drożna i nie ma problemów. co do spływu oleju to faktycznie muszę przeanalizować jak to wygląda, ale kurcze wątpię żeby to się stało coś takiego tak nagle.. bo przejechałem kilkadziesiąt kilometrów, potem jeden porządny but i o proszę dymimy sobie.. świece są zupełnie OK, oglądałem je jak sprawdzałem kompresję w momencie gdy zaczął dymić, i ta też jest odpowiednia.
-------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
wiec skoro jesteś pewien tej całości, to pewnie niestety sprężarka.
-------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 September 2003 Skąd: warszawa ![]() |
Uszczelka pod glowica.
-------------------- bartek
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
to gdzie poszła ta uszczelka? kompresja na każdym cylindrze 10,5 (zaznaczam, silnik odprężony), w zbiorniczku cisza, ciśnienia nie robi, woda czysta, olej czysty. no wytłumacz mi proszę, bo może czegoś nie wiem na ten temat.
jak to turbo padło to przecież sobie w łeb strzelę :/ jak ją zdiagnozować pomijając objawy które mogą wprowadzić w błąd będąc objawem czegoś innego? no i jaką T3 w sensownych pieniądzach można zakupić? tu jest z escorta rs turbo. -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Nagraj film czy zrob zdjecia jak kopci ale ogolnie jezeli to wyglada tak:
http://www.youtube.com/watch?v=gjuXTT4IrlE...feature=related http://www.youtube.com/watch?v=EIpG4i6x4rY...feature=related To mozesz byc w 100% pewny ze to turbo wali olejem do wydechu. Z jakiego powodu to musisz juz sam sprawdzic ale najprawdopodobniej uszczelniacze poszly jezeli splyw dobry. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
mialem to samo w ERST. Bankowo turbina. Po tym jak temperatura wzrosla troche zaczynal sadzic bialym dymem jak parowoz. Jednak po przepalniu z wydechu oleju po postoju bylo w miare ok. U ciebie musi byc juz dead konkretny jesli sadzi w wydech takei ilosci. Jedynie ten splyw moglby ja tak blokowac...moze za nisko wspawales krociec w miske??
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Kochani, tak to prezentuje się na dzisiaj: szpilki osadzone, woda ogarnieta - a samochód działa tak:
http://www.youtube.com/watch?v=pHTcVRGVAnQ Wszystko było suchuteńko, pochodził chwile i turbina tak wygląda: http://img683.imageshack.us/i/zdjcie366.jpg/ Więc co, turbo, czy zwrot oleju? -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sat, 23 January 2010 Skąd: CK ![]() |
Zacznijmy od tego jakie masz ciśnienie oleju ?? Silnik zimny i gorący ?? U mnie dwie turbiny zdechły i efekty były podobne. Zawsze dymił na biało. Teraz mam trzecią turbinę i olej wypalaliśmy przez 30 kilometrów.
http://www.youtube.com/watch?v=VN1Llc4z2E8 Za każdym razem było coś nie tak. Ale wszystko jest już poprawione i powinno być OKI. Spływ oleju daj możliwie największy jaki tylko możesz wstawić, odmę jak najszerszą i nie wstawiaj jej do dolotu. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Sat, 23 January 2010 Skąd: CK ![]() |
Zapomniałem dodać, że zbyt duże ciśnienie oleju też zabija uszczelnienia w turbinach.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Wiesz co, silnik działał sprawnie przez kilka tysięcy kilometrów u poprzedniego właściciela.. Oleju ubywa, więc go bierze ewidentnie - spływ jest dość dobrze zrobiony, ale spróbuję jeszcze go poprawić coby był bardziej pionowo.. Ciśnienia nie znam oleju niestety, nie mierzyłem - jest puszczone przez trójnik z escorta rs turbo z czujnika ciśnienia.
-------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 21 January 2005 ![]() |
Ja sie podepne.... Pacjent mazda 323 gtr stala z 4 miesiace nieodpalana (remont budy). Odpalona dziala ok, nie dymi ale w przewodach dolotowych jest olej.... Nie wylewa sie jakos mocno ale go imo za duzo... Co to moze byc? Uszczelnienie części zimnej?... Zauwazyłem se rurka od splywu jest lekko wgnieciona, a spod obejmy na części gorącej delikatnie puszcza olej. ( http://www.mx6.com/forums/1g-mx6-forced-in...-showcase.html). Wklejam link do ori turbo, nie mojego.
Przed wyciaganiem silnika czasami bylo tak, ze po bucie potrafila zadymic na moment z wydechu (na niebiesko), jesli to cos pomoze.... Dzieki za help. -------------------- Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
No to masz tak samo, może już puszczać uszczelniacz turbiny. Generalnie olej w dolocie to norma, dokąd ładuje i nie żre oleju to można latać
![]() -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 September 2005 Skąd: WB ![]() |
Niezla chmure puszcza ten Escort.
Mialem to samo jak mi sie Turbonetics rozszczelnil. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:06 |