Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Zetec Turbo - biały dym??
yEzOzWiErZ
post Wed, 13 Oct 2010 - 20:36
Post #1


Super User
Dołączył: Thu, 09 August 2007
Skąd: Bukowno





Po krótcę opowiem, silnik Zetec 1.8 16v z turbinką T3 z ERST, odprężony płytą, wysterowany DET2 - wszystko było jak należy, tylko w pewnym momencie dosłownie nagle (przejazd testowy aby sprawdzić logi) auto puściło masę białego dymu zewsząd (wydech i wszystkie łączenia).. W poszukiwaniu usterki znalazłem zbyt krótką szpilkę w kanale wodnym od kolektora wydechowego i wymieniłem na dłuższą. Odpaliłem silnik i dalej biały biały dym cała masa.. Ale auto lata jak dzikie, świetnie naprawdę jeździ, olej czysty, woda czysta i nie wygląda na to żeby miało jej ubywać. Zaczyna dymić po kilkudziesięciu sekundach od odpalenia. Czy to może być olej który wlał mi się do kolektora? (odkręcałem szpilke która przechodzi przez kanał olejowy). Proszę o rady, jak potrzeba więcej info to piszcie powiem co tylko wiem..


--------------------
Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 13 Oct 2010 - 20:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mickey
post Wed, 13 Oct 2010 - 20:57
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





uszczelniacze na turbinie/ ew zatkana odma, obstawiam ze to olejowy dym


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yEzOzWiErZ
post Wed, 13 Oct 2010 - 22:56
Post #3


Super User
Dołączył: Thu, 09 August 2007
Skąd: Bukowno





Odma zatkana nie jest, jest to homemade projekt z króćcem z miski i daje rade.. Uszczelniacz na turbinie by tak poszedł nagle?? I tak się dzieje że dopiero po chwili od odpalenia zaczyna na biało walić? Turbina ładuje pięknie wg VDO w okolicach 0,5 bara doładowania, mapsensor też tyle pokazał. Auto jeździ b. dobrze.. Tak mi naładowała że rurę z dolotu wyrwało ostatnio tongue.gif Jak zdiagnozować czy to olejowy dym z turbiny? Bo na 100% olej jest w wydechu, odkręciłem szpilkę trzymającą kolektor wydechowy i odkryłem kanał olejowy, bezposrednio po tym pokazał się olej na flanszy downpipe, podejrzewałem turbinę wtedy ale nagłe się jego pojawienie przemawia raczej za wyciekiem z kanału. Też na łączniku elastycznym za downpipe jest mnóstwo oleju i na łączeniu ze środkowym wydechem normalnie kapie świeża oliwa.. Niestety nie zdążyłem poczekać aż się wypali ten cały olej z wydechu bo zapłonął bandaż termiczny na kolektorze i była akcja gaśnica.. Wygląda na to że podsiąknął olejem który był na łączeniu z downpipe.


--------------------
Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Wed, 13 Oct 2010 - 22:58
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





sprawdz swiece.Jak sa ok to pewnie turbina...


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yEzOzWiErZ
post Wed, 13 Oct 2010 - 23:03
Post #5


Super User
Dołączył: Thu, 09 August 2007
Skąd: Bukowno





Są ok, tak sądzę.. Prawie nowy komplet NGK za dwie stówki.. Jak się upewnić że to turbo? (Ciagle przypominam że w wydechu jest mnóstwo oleju który spłynął kanałem)
Kurde jak to turbina to popłynę a auto wstanie dopiero w przyszłym sezonie sad.gif


--------------------
Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 14 Oct 2010 - 08:36
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





odma napewno drożna? nie załamał sie spływ oleju z turbiny?miałem kiedyś przypadek rozwarstwienia sie węża odpływowego co zatkało całkowicie odplyw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Thu, 14 Oct 2010 - 08:58
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





kolega nie pytał cie czy masz nowe i drogie świece, tylko czy jak je wyjąłeś to są ładne żółte czy czarne od oleju... i sprawdź sobie tą odme i spływ z turbo (sprawdź, ściągając i upewniając sie że napewno jest ok)


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yEzOzWiErZ
post Thu, 14 Oct 2010 - 19:14
Post #8


Super User
Dołączył: Thu, 09 August 2007
Skąd: Bukowno





odme zakładałem dopiero co więc poświadczam że jest drożna i nie ma problemów. co do spływu oleju to faktycznie muszę przeanalizować jak to wygląda, ale kurcze wątpię żeby to się stało coś takiego tak nagle.. bo przejechałem kilkadziesiąt kilometrów, potem jeden porządny but i o proszę dymimy sobie.. świece są zupełnie OK, oglądałem je jak sprawdzałem kompresję w momencie gdy zaczął dymić, i ta też jest odpowiednia.


--------------------
Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Thu, 14 Oct 2010 - 19:31
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





wiec skoro jesteś pewien tej całości, to pewnie niestety sprężarka.


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartekk
post Thu, 14 Oct 2010 - 19:49
Post #10


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 September 2003
Skąd: warszawa





Uszczelka pod glowica.


--------------------
bartek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yEzOzWiErZ
post Fri, 15 Oct 2010 - 01:02
Post #11


Super User
Dołączył: Thu, 09 August 2007
Skąd: Bukowno





to gdzie poszła ta uszczelka? kompresja na każdym cylindrze 10,5 (zaznaczam, silnik odprężony), w zbiorniczku cisza, ciśnienia nie robi, woda czysta, olej czysty. no wytłumacz mi proszę, bo może czegoś nie wiem na ten temat.

jak to turbo padło to przecież sobie w łeb strzelę :/ jak ją zdiagnozować pomijając objawy które mogą wprowadzić w błąd będąc objawem czegoś innego? no i jaką T3 w sensownych pieniądzach można zakupić? tu jest z escorta rs turbo.


--------------------
Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Fri, 15 Oct 2010 - 01:54
Post #12


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Nagraj film czy zrob zdjecia jak kopci ale ogolnie jezeli to wyglada tak:
http://www.youtube.com/watch?v=gjuXTT4IrlE...feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=EIpG4i6x4rY...feature=related

To mozesz byc w 100% pewny ze to turbo wali olejem do wydechu. Z jakiego powodu to musisz juz sam sprawdzic ale najprawdopodobniej uszczelniacze poszly jezeli splyw dobry.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Fri, 15 Oct 2010 - 07:39
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





mialem to samo w ERST. Bankowo turbina. Po tym jak temperatura wzrosla troche zaczynal sadzic bialym dymem jak parowoz. Jednak po przepalniu z wydechu oleju po postoju bylo w miare ok. U ciebie musi byc juz dead konkretny jesli sadzi w wydech takei ilosci. Jedynie ten splyw moglby ja tak blokowac...moze za nisko wspawales krociec w miske??


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yEzOzWiErZ
post Mon, 01 Nov 2010 - 10:22
Post #14


Super User
Dołączył: Thu, 09 August 2007
Skąd: Bukowno





Kochani, tak to prezentuje się na dzisiaj: szpilki osadzone, woda ogarnieta - a samochód działa tak:

http://www.youtube.com/watch?v=pHTcVRGVAnQ

Wszystko było suchuteńko, pochodził chwile i turbina tak wygląda:
http://img683.imageshack.us/i/zdjcie366.jpg/

Więc co, turbo, czy zwrot oleju?


--------------------
Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GTG SQUAD1
post Tue, 02 Nov 2010 - 09:29
Post #15


User
Dołączył: Sat, 23 January 2010
Skąd: CK





Zacznijmy od tego jakie masz ciśnienie oleju ?? Silnik zimny i gorący ?? U mnie dwie turbiny zdechły i efekty były podobne. Zawsze dymił na biało. Teraz mam trzecią turbinę i olej wypalaliśmy przez 30 kilometrów.
http://www.youtube.com/watch?v=VN1Llc4z2E8
Za każdym razem było coś nie tak. Ale wszystko jest już poprawione i powinno być OKI. Spływ oleju daj możliwie największy jaki tylko możesz wstawić, odmę jak najszerszą i nie wstawiaj jej do dolotu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GTG SQUAD1
post Tue, 02 Nov 2010 - 09:49
Post #16


User
Dołączył: Sat, 23 January 2010
Skąd: CK





Zapomniałem dodać, że zbyt duże ciśnienie oleju też zabija uszczelnienia w turbinach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yEzOzWiErZ
post Tue, 02 Nov 2010 - 17:04
Post #17


Super User
Dołączył: Thu, 09 August 2007
Skąd: Bukowno





Wiesz co, silnik działał sprawnie przez kilka tysięcy kilometrów u poprzedniego właściciela.. Oleju ubywa, więc go bierze ewidentnie - spływ jest dość dobrze zrobiony, ale spróbuję jeszcze go poprawić coby był bardziej pionowo.. Ciśnienia nie znam oleju niestety, nie mierzyłem - jest puszczone przez trójnik z escorta rs turbo z czujnika ciśnienia.


--------------------
Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STRYJA
post Tue, 02 Nov 2010 - 20:35
Post #18


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





Ja sie podepne.... Pacjent mazda 323 gtr stala z 4 miesiace nieodpalana (remont budy). Odpalona dziala ok, nie dymi ale w przewodach dolotowych jest olej.... Nie wylewa sie jakos mocno ale go imo za duzo... Co to moze byc? Uszczelnienie części zimnej?... Zauwazyłem se rurka od splywu jest lekko wgnieciona, a spod obejmy na części gorącej delikatnie puszcza olej. ( http://www.mx6.com/forums/1g-mx6-forced-in...-showcase.html). Wklejam link do ori turbo, nie mojego.
Przed wyciaganiem silnika czasami bylo tak, ze po bucie potrafila zadymic na moment z wydechu (na niebiesko), jesli to cos pomoze....
Dzieki za help.


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yEzOzWiErZ
post Tue, 02 Nov 2010 - 23:09
Post #19


Super User
Dołączył: Thu, 09 August 2007
Skąd: Bukowno





No to masz tak samo, może już puszczać uszczelniacz turbiny. Generalnie olej w dolocie to norma, dokąd ładuje i nie żre oleju to można latać tongue.gif


--------------------
Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Loobo
post Wed, 03 Nov 2010 - 17:28
Post #20


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 September 2005
Skąd: WB





Niezla chmure puszcza ten Escort.
Mialem to samo jak mi sie Turbonetics rozszczelnil.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:06