![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 26 May 2012 ![]() |
Witam.
Pacjent VW Passat 1.8T AWT 2001r. Program zrobiony na 190hp problem pojawił się dużo wcześniej ale nie bardzo mialem czas zająć się tym autem bo tez za dużo nim nie jeździłem. Wywalał mi błędy 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-00 - - 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 35-00 - - Objawy: Po skasowaniu nie ma problemu jest moc, nic się nie dzieje ale tylko przez parę km. Autko na chipsie więc ciśnienie w peaku przy 3tys 1,15 bar i dalej leci płynnie do 0,6, przepływka 165g. Czyli wyniki jak typowe 185hp. Niestety tak jak napisałem po skasowaniu błędów po paru km ale również na postoju po paru minutach auto traci moc, obroty na biegu jałowym strasznie falują wręcz silnik się dławi i bardzo wzrosło spalanie tj 17-20l/100km. Wygłądało mi to na zalewanie paliwem więc zajrzałem do sondy logi statyczne http://vaglog.rtnet.pl/ekania_177299.html http://vaglog.rtnet.pl/ekania_177300.html http://vaglog.rtnet.pl/ekania_177301.html http://vaglog.rtnet.pl/ekania_177303.html W bloku nr 32 w pierwszym polu wartość At Idle czyli stan wyuczonych wartości na biegu jałowym z każdą sekundą rośnie a wiem, że ta wartość powinna być zbliżona do zera. Druga sprawa w bloku nr 33 w pierwszym polu PreCat O2 Reg czyli korektę lambda krótkoterminową w moich logach widać wartość 22-26 gdzie prawidłowa wartość to również 0. Trzecia sprawa również w bloku 33 ale w drugim polu PreCat Voltage czyli aktualne napięcie sondy lambda przed katalizatorem z tego co wyczytałem na biegu jałowym optymalna wartość to 1,5V co wskazuje na AFR 14,7:1 natomiast u mnie z każdą sekundą spada ta wartość z 1,180 do 0,020 czyli też jest coś nie tak. Podsumowując skasuję błędy na postoju, chwilę jest po czym silnik zaczyna coraz bardziej falować a z komina wydobywa się czarny dym z tego co zrozumiałem czytając różne posty dym bierze się z tego że go zalewa paliwem tylko dlaczego tak się dzieję? Nadmienię, że problem narastał stopniowo. Zeszły miesiąc poświęciłem na ogarnięcie tematu i nastąpiły modyfikacje: Filtr gąbka Pipercross Przepływomierz 3 cale Sztywny TIP z kwasu Turbo K04 Borg&Warner FMIC chinol + orurowanie i silikony z Fmic.pl BOV Properfect typ II Wtryski 380cc Bosch Wydech przelot 2,5 cala na dwóch tłumikach N75 z Audi s2 komplet nowych wężyków z silikonu Oczywiście silnik wyjechał wszystko wyczyszczone uszczelnione. Niestety błąd ciągle tem sam czyli mieszanka zbyt uboga i objawy również. Podejrzewałem, że może być problem z tą sondą ale nie byłem pewny więc kupiłem używkę, nic to nie dało. Pomyślałem, że może problem tkwi w programie więc pojechałem na strojenie do WSTR Garage do Pozniania ale niestety nie posżło za dobrze gdyż wynik wyszedł 206HP 290 Nm. Tuner stwierdził, że padnięty jest przepływomierz gdyż pokazuje tylko 165g czyli tyle ile przy seryjnych gratach na programie i więcej nie może ugrać. Zrezygnowany wróciłem i kupiłem nowy przepływomierz oczywiście ori Bosch oraz nową sondę też ori. Po zamontowaniu nadal błąd o ubogiej mieszance i ogromne reugalcje po sondzie tazkę nie wiem już nic :/ Jeśli ktoś miałby chwilkę wolną to proszę o pomoc w poskładaniu tego do kupy. Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sat, 26 May 2012 ![]() |
Ewentualnie jeśli w promieniu 200km ode mnie tj powiat Gostyń jest ktoś kto to ogarnie i wystroi do końca to proszę o kontakt priv wraz z ceną. Pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Po logach ewidentnie masz mega bogato. Lambda leci na 0.727. Wyglada to na program, bo zadana jest lambda 1 a ten coraz bardziej sie od niej oddala i pozniej wywala,ze jest za ubogo (tak jakby nie widzial w ogole odczytu z lambdy). Ja bym najpierw wgral seryjny program pod ten sterownik (albo kupil jakiegos drugiego kompa z seryjnym programem) i wtedy badal dalej problemy.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sat, 26 May 2012 ![]() |
Normalnie czytasz w moich myślach bo już dzisiaj przeglądałem sterowniki w necie, zaraz kupuje.
Ale taraz tak myślę, że z uwagi na immo to chyba nie ruszy bez ingerencji elektronika nie? Chyba sama przekładka nie wystarczy co? Po logach ewidentnie masz mega bogato. Lambda leci na 0.727. Wyglada to na program, bo zadana jest lambda 1 a ten coraz bardziej sie od niej oddala i pozniej wywala,ze jest za ubogo (tak jakby nie widzial w ogole odczytu z lambdy). Ja bym najpierw wgral seryjny program pod ten sterownik (albo kupil jakiegos drugiego kompa z seryjnym programem) i wtedy badal dalej problemy.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Normalnie czytasz w moich myślach bo już dzisiaj przeglądałem sterowniki w necie, zaraz kupuje. Ale taraz tak myślę, że z uwagi na immo to chyba nie ruszy bez ingerencji elektronika nie? Chyba sama przekładka nie wystarczy co? Wydaje mi sie,ze nie ruszy bez zmiany kodu immo. Niestety na audi sie nie znam ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
VW
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sat, 26 May 2012 ![]() |
Przełożyłem sterownik, niestety nie udało mi się zaadaptować go wg touriala z forum więc immo z niego jest usunięte. Trochę pojeździłem i póki co nie ma błędu, zachowuje się stabilnie. Zrobiłem logi.
Najpierw logi statyczne 002+033 na starym sterowniku po tych programach, wtryski 380cc i przepływka 3cale robione po skasowaniu błędu: http://vaglog.rtnet.pl/log_181888.html teraz to samo po przejażdżce gdy już wyskoczył błąd o ubogiej mieszance: http://vaglog.rtnet.pl/log_181891.html teraz również 002+033 zrobione dzisiaj na seryjnym programie z nowego sterownika, wtryski i przepływka seria, po skasowaniu błędu i przejażdżce (błąd nie wyskoczył) (przez pierwszą minutę się zakręciłem i była włączona klima, później wyłączyłem: http://vaglog.rtnet.pl/log_181892.html teraz 002+033 na seryjnych gratach i ECU pod obciążeniem: http://vaglog.rtnet.pl/log_181894.html i dla uzupełnienia seria pod obciążeniem 002+115+118 http://vaglog.rtnet.pl/log_181895.html Nie wiem czy są to idealne logi ale na pewno wyglądają dużo lepiej niż po programach. Podoba mi się ciśnienie doładowania idealna seria ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 06:49 |