![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Postaram się dodać zdj ale może ktoś się z takim przypadkiem już spotkal i wie o co chodzi ??
Od jesieni pod maskę nie zaglądałem. Jeździłem co jakiś czas używając nagrzewnicy (miedziany rdzeń ). Potem wóz stał z miesiąc dziś otwieram maskę i w zbiorniczku chłodziwa płynu mniej a plastik tego zbiorniczka zrobił się ...niebieski. Właśnie zrobiłem test podciśnienia po dolaniu trochę wody (może szklanka) i trzyma podciśnienie. Sądziłem że może nagrzewnica nieszczelna i jakieś sole miedzi czy coś bo one mogą być niebieskie. Ale żadnych wycieków i po podłączeniu podciśnienia do zborniczka trzyma. Ostatnio jeżdżąc żadnego przegrzewania temp wody stabilna. Poziom oleju jak był i olej bez oznak "kawy z mlekiem" Zdj zbiorniczka https://forum.wscc.co.uk/forum/uploads/mont...c907473975d.jpg -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Myślę, że o nic tu nie chodzi. To jest nowy zbiorniczek, z czasem osiądą na nim różne osady i stanie się prawie nieprzezroczysty. Obstawiam, że ten specyficzny kolor pochodzi z twojego płynu chłodniczego. Miedziana nagrzewnica nie ma na to wpływu. W jednym samochodzie też mam miedzianą nagrzewnicę a także chłodnicę, przy aluminiowej głowicy silnika i żeliwnym bloku, do tego blaszana (stalowa) magistrala wodna. Kiedyś to był standard. Moim zdaniem, nie ma powodu do niepokoju. Co innego, gdybyś znalazł tam ślady oleju, albo bąble spalin.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ok dzięki, no obserwowałem latami zmiany kolorów zbiorniczków jak nowe do aut zakładałem ale raczej na żółtawy/brunatny. Ale wiadomo różne płyny, różne może tworzywa. Nie miałem dotąd auta z miedzianą chłodnicą czy nagrzewnicą.
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Tak z ciekawości, jakiego płynu używasz?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
W tym przypadku był uniwersalny Prestone, o taki :
https://prestone.pl/produkty/prestone-plyn-do-chlodnic-37c/ -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Prestone jest na glikolu etylenowego, zbiornik powinien żółknąć, gdyby był na glikol propylenowy, to powinien zżółknąc, albo zrobić się ciemny. Może to przez ta miedzianą nagrzewnicę.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Mój strzał - korozja galwaniczna wychodzi. Dopadło mnie to w komputerze, mechanizm działania(łączenie alu i miedzi) i kolor podobne.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
W teorii tak będzie, a w praktyce to nie chce wystąpić. Mam aluminiową głowicę, a chłodnicę i nagrzewnicę miedzianą. W przeszłości, miałem chłodnicę aluminiową. W lecie, przeważnie jeżdżę na samej wodzie (destyolowanej), i nic poza rdzą oraz typowym syfem.
W komputerze widzisz każdy syfek. W samochodzie, łuszczą się gumowe węże, koroduje żeliwny blok itd. Jeśli coś tam tworzy się na bazie korozji elektrolitycznej, niknie w całości osadów, które wytrącają się w układzie. U siebie nie widzę różnicy w osadach, na zbiorniczkach, pomiędzy autami z nagrzewnicą miedzianą i aluminiową (samochody z tym samym silnikiem). |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 08:33 |