Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Zbiornik wyrównawczy chłodziwa zrobił się niebieski
Andrzejsr
post Sun, 15 Dec 2024 - 00:46
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Postaram się dodać zdj ale może ktoś się z takim przypadkiem już spotkal i wie o co chodzi ??

Od jesieni pod maskę nie zaglądałem. Jeździłem co jakiś czas używając nagrzewnicy (miedziany rdzeń ). Potem wóz stał z miesiąc dziś otwieram maskę i w zbiorniczku chłodziwa płynu mniej a plastik tego zbiorniczka zrobił się ...niebieski.
Właśnie zrobiłem test podciśnienia po dolaniu trochę wody (może szklanka) i trzyma podciśnienie.

Sądziłem że może nagrzewnica nieszczelna i jakieś sole miedzi czy coś bo one mogą być niebieskie. Ale żadnych wycieków i po podłączeniu podciśnienia do zborniczka trzyma.

Ostatnio jeżdżąc żadnego przegrzewania temp wody stabilna.

Poziom oleju jak był i olej bez oznak "kawy z mlekiem"

Zdj zbiorniczka

https://forum.wscc.co.uk/forum/uploads/mont...c907473975d.jpg


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 15 Dec 2024 - 00:46
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
soltyk
post Sun, 15 Dec 2024 - 13:40
Post #2


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Myślę, że o nic tu nie chodzi. To jest nowy zbiorniczek, z czasem osiądą na nim różne osady i stanie się prawie nieprzezroczysty. Obstawiam, że ten specyficzny kolor pochodzi z twojego płynu chłodniczego. Miedziana nagrzewnica nie ma na to wpływu. W jednym samochodzie też mam miedzianą nagrzewnicę a także chłodnicę, przy aluminiowej głowicy silnika i żeliwnym bloku, do tego blaszana (stalowa) magistrala wodna. Kiedyś to był standard. Moim zdaniem, nie ma powodu do niepokoju. Co innego, gdybyś znalazł tam ślady oleju, albo bąble spalin.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Sun, 15 Dec 2024 - 13:53
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





Ok dzięki, no obserwowałem latami zmiany kolorów zbiorniczków jak nowe do aut zakładałem ale raczej na żółtawy/brunatny. Ale wiadomo różne płyny, różne może tworzywa. Nie miałem dotąd auta z miedzianą chłodnicą czy nagrzewnicą.


--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Wed, 25 Dec 2024 - 13:53
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Tak z ciekawości, jakiego płynu używasz?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzejsr
post Wed, 25 Dec 2024 - 15:35
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 24 March 2015





W tym przypadku był uniwersalny Prestone, o taki :

https://prestone.pl/produkty/prestone-plyn-do-chlodnic-37c/



--------------------
Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Wed, 25 Dec 2024 - 22:06
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Prestone jest na glikolu etylenowego, zbiornik powinien żółknąć, gdyby był na glikol propylenowy, to powinien zżółknąc, albo zrobić się ciemny. Może to przez ta miedzianą nagrzewnicę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Fri, 27 Dec 2024 - 12:32
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Mój strzał - korozja galwaniczna wychodzi. Dopadło mnie to w komputerze, mechanizm działania(łączenie alu i miedzi) i kolor podobne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Fri, 27 Dec 2024 - 14:25
Post #8


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





W teorii tak będzie, a w praktyce to nie chce wystąpić. Mam aluminiową głowicę, a chłodnicę i nagrzewnicę miedzianą. W przeszłości, miałem chłodnicę aluminiową. W lecie, przeważnie jeżdżę na samej wodzie (destyolowanej), i nic poza rdzą oraz typowym syfem.

W komputerze widzisz każdy syfek. W samochodzie, łuszczą się gumowe węże, koroduje żeliwny blok itd. Jeśli coś tam tworzy się na bazie korozji elektrolitycznej, niknie w całości osadów, które wytrącają się w układzie. U siebie nie widzę różnicy w osadach, na zbiorniczkach, pomiędzy autami z nagrzewnicą miedzianą i aluminiową (samochody z tym samym silnikiem).
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 08:33