Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Zbieżność a obnizony zawias
sparci
post Thu, 17 Aug 2006 - 20:27
Post #1


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Wieliczka





Witam niedawno wzuciłem do lanosa sportowe sprężyny (amory seria) auto usiadło o jakieś 3,5 cm i pojawił się problem podczas jazdy po równej drodze przy prędkości ok 90-120 zaczyna mi drgać kierownica tak jakby koła były niedokręcone powyzej i poniżej tych prędkości niedzieje się nic auto nieściąga itp dodam że po zmianie zawiasu nie byłem jeszcze na zbieżności i stąd moje pytanie jak ustawić zbieżnośc producent zaleca 0+-1mm lepiej ustawić 0 czy może lekką rozbieżność czy zbieżność może ktoś juz przerabiał ten temat? Opony i felgi są mało seryjne bo mają rozmiar 215/40 R16 ale tego bym się nieczepiał bo przed zmianą sprężyn auto jeżdziło idealnie.


--------------------
Lanos C20XE 172km 218nm
Astra Coupe Bertone Z22SE
Yamaha YZF-R1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 17 Aug 2006 - 20:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pavel
post Thu, 17 Aug 2006 - 20:42
Post #2


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





W pierwszej kolejnosci trzeba ustawić pochylenie kół, potem zbieznosć. Kąt pochylenia mozliwie najblizej pionu (ale w tolerancji podanej przez fabrykę), gdyz masz szerokie opony i auto jezdzi po obnizeniu na ich zewnetrznych krawedziach. Zbieznosc najlepiej neutralna czyli zero.

PS. daj koła do wyważenia i minie problem drgań


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 17 Aug 2006 - 22:06
Post #3









Tak jak pisze pavel.... zrób dobrze geometrię, potem ustaw zbierzność i daj koła do wyważenia (jak się da to na samochodzie razem z półosiami... podobno bardziej dokładne)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Thu, 17 Aug 2006 - 22:07
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Pewnie w lanosie tak jak i w astrze ja mialem nieda sie ustawic kątów. Trza by przewiercac dziury na sworznie dolne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Thu, 17 Aug 2006 - 22:20
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





ja obstawiam źle wyważone koło albo podobny efekt daje wybity sworzeń wahacza


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xenonn
post Thu, 17 Aug 2006 - 22:26
Post #6


Rookie
Dołączył: Wed, 17 May 2006
Skąd: xenon.waw.pl - ursynów





Najpierw ustaw geometrie , takm samo wazny jest tyl jak przod . Wiec trzeba zrobic caly pomiar a potem ustawic , jak dobrze pamietam to pochylenie zrobilbym jakies 0'30 stopnia w minusie na strone a zbieznosc jakies 0'10 minut sumarycznej. I powinno byc dobrze, jak wroce z urlopu to zerkne w pracy do komputera i wtedy moge podac ci 100% dane. ( w poniedzialek). Pozdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Thu, 17 Aug 2006 - 22:30
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





w lanosie nie ustawia się geometrii tylko zbieżność. geometrię można tylko sprawdzić


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZeoS
post Thu, 17 Aug 2006 - 22:30
Post #8


User
Dołączył: Sun, 13 August 2006
Skąd: Zachodniopomorskie





u mnie drgania na kierownicy przy odpowiednich predkosciach oraz przy hamowaniu powodowala jakas wybita koncowka drazka, cholerstwo za 100zl, juz 3 razy wymienialem

co do zbieznosci to dawno temu czytalem - niestety w auto swiecie, wiec nie wiem ile w tym prawdy - ze najlepiej kiedy auto ma tylne kola mikromalnie zbiezne, a przednie rozbiezne, wtedy auto najlepiej 3ma sie w lukach - bo niby kia czy hyundai wymyslili jakis elektroniczny system regulujacy stopien zbieznosci kol zaleznie od zbieranego zakretu - ile w tym prawdy to ja nie wiem - moglby ktos sprostowac?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Thu, 17 Aug 2006 - 22:32
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT("Misior":b26j5cxi)
Pewnie w lanosie tak jak i w astrze ja mialem nieda sie ustawic kątów. Trza by przewiercac dziury na sworznie dolne.


http://www.h-r.com/index.php?inhalt=pro ... sprache=en

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xenonn
post Thu, 17 Aug 2006 - 22:44
Post #10


Rookie
Dołączył: Wed, 17 May 2006
Skąd: xenon.waw.pl - ursynów





Jak zwykle w takim pisemku jak Auto Swiat to same bzdury albo plotki , proponuje wziasc do reki cos takiego jak auto-data i tam sa wszystkie dane odnosnie zawieszenia , notomiast nic na temat ..........przood rozbierzny a tyl zbierzny............. ( mniej lub wiecej )..........
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Thu, 17 Aug 2006 - 22:46
Post #11


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("klonek78":7uittq8l)
w lanosie nie ustawia się geometrii tylko zbieżność. geometrię można tylko sprawdzić


No ale jak sie sprawdzi pochylenie kół i wyjdzie poza danymi fabrycznymi to trzeba cos z tym zrobić. Mozna rozpiłowac na kształt fasolek otwory w wahaczu lub w sworzniu wahacza. Poza tym na łączeniu amortyzatora do zwrotnicy jest pewnien niewielki luz, ktory mozna wykorzystac jako regulację kata pochylenia (w golfie2 tez niby nie ma regulacji, a w moim jest )
pozdr


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZeoS
post Thu, 17 Aug 2006 - 22:47
Post #12


User
Dołączył: Sun, 13 August 2006
Skąd: Zachodniopomorskie





no tak wlasnie myslalem, ze to wszystko to gruba bajka, ale chcialem zeby ktos mi cos powiedzial na ten temat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klonek78
post Thu, 17 Aug 2006 - 22:49
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 01 August 2005
Skąd: Elbląg





CYTAT("k11":9wvntfze)


znam te śruby i nawet zastanawiałem się czy sobie takich nie założyć podczas obniżania, ale w sumie przy obniżaniu sprawdziliśmy geometrię przed i po i różnica była dosłownie "sekundowa" - i chyba bardziej wynikała z podniesienia i opuszczenia auta. myśle że przy -35mm to nie jest zbytnio potrzebne


--------------------
Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej....
350HP + 450Nm coming soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
batarki
post Thu, 17 Aug 2006 - 23:10
Post #14


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 March 2004
Skąd: Łomża





CYTAT("pavel":vl1nmy4t)
CYTAT("klonek78":vl1nmy4t)
w lanosie nie ustawia się geometrii tylko zbieżność. geometrię można tylko sprawdzić


No ale jak sie sprawdzi pochylenie kół i wyjdzie poza danymi fabrycznymi to trzeba cos z tym zrobić. Mozna rozpiłowac na kształt fasolek otwory w wahaczu lub w sworzniu wahacza. Poza tym na łączeniu amortyzatora do zwrotnicy jest pewnien niewielki luz, ktory mozna wykorzystac jako regulację kata pochylenia (w golfie2 tez niby nie ma regulacji, a w moim jest )
pozdr


w instrukcji montażu koni sport jest właśnie wskazane rozwiercenie dolnego mocowania w amorze do zwrotnicy by regulować kąty


--------------------
VTEC? its like a woman running away from a rapist,
makes lots of noise but dont actually get away.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_natenczas_*
post Thu, 17 Aug 2006 - 23:11
Post #15









CYTAT("sparci":1mc1o9fb)
Witam niedawno wzuciłem do lanosa sportowe sprężyny (amory seria) auto usiadło o jakieś 3,5 cm i pojawił się problem podczas jazdy po równej drodze przy prędkości ok 90-120 zaczyna mi drgać kierownica tak jakby koła były niedokręcone powyzej i poniżej tych prędkości niedzieje się nic auto nieściąga itp dodam że po zmianie zawiasu nie byłem jeszcze na zbieżności i stąd moje pytanie jak ustawić zbieżnośc producent zaleca 0+-1mm lepiej ustawić 0 czy może lekką rozbieżność czy zbieżność może ktoś juz przerabiał ten temat? Opony i felgi są mało seryjne bo mają rozmiar 215/40 R16 ale tego bym się nieczepiał bo przed zmianą sprężyn auto jeżdziło idealnie.


W kwestii ustawiania zbieżności kół, ogólna zasada jest taka. W pozytywie koła ustawia się zbieżnie, w negatywie rozbieżnie, a jezeli pochylenie kół=0, to zbieżność również powinna=0. Wielkość zbieżności lub rozbiezności zależy od wielkości odchylenia płaszczyzny koła od pionu oraz od szerokości opony. Czyli im większy negat, tym większa rozbieżność. Im większy pozytyw, tym większa zbieżność. Im szersze opony, tym ( w zalezności od pochylenia koła ) większa rozbieżność lub zbieżność.

.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Thu, 17 Aug 2006 - 23:18
Post #16


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





oj natenczas teraz to laikom troche namieszałeś w głowach, bo zbieżność i rozbieżność tez określa sie jako negatyw i pozytyw

no to wyjasnię: pochylenie koła takie, jak maja z tyłu np. obniżone beemki to "negatyw", a takie jak z tyłu wiekszość 126p to "pozytyw"

sorki za przykłady, ale inaczej musiałbym rysować a nie potrafię rysować na forum


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Fri, 18 Aug 2006 - 00:34
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Czy do lanosa nie ma czegos takiego jak camber plates? Gorne mocowanie z mozliwoscia regolacji pochylenia.
Pozatym to po co obnizac samochod az o tyle? Geometria zawiasu sie psuje i nie ma zadnych korzysci.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Fri, 18 Aug 2006 - 00:47
Post #18


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("Kubek":1tgfbygn)
Czy do lanosa nie ma czegos takiego jak camber plates? Gorne mocowanie z mozliwoscia regolacji pochylenia


Nie ma camber plates do GolfaRallye, nie ma do Audi TT a miałoby byc do Lanosa??
Camber plates jest tylko do aut, w ktorych fabrycznie przewidziana była regulacja kąta pochylenia koła poprzez górne mocowanie MCPersona


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KP
post Fri, 18 Aug 2006 - 09:06
Post #19


User
Dołączył: Fri, 23 September 2005
Skąd: Poznań





pavel teraz to ty mieszasz i to strasznie, negatyw i pozytyw to się odnosi do pochylenia koła, a zbieżność i rozbieżność to zupełnie inna sprawa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Fri, 18 Aug 2006 - 09:21
Post #20


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("KP":mp604jaa)
pavel teraz to ty mieszasz i to strasznie, negatyw i pozytyw to się odnosi do pochylenia koła, a zbieżność i rozbieżność to zupełnie inna sprawa


nieprawda- zerknij do magazynu rajdowego WRC nr 26 (10/2003) strona 58 (artykuł o sterownosci). To to, co udało mi sie na szybko znaleźć.

pozdrawiam


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 07:14