![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer ![]() |
Witam wszystkich
będę niedługo zabierał się do robienia mazdy 323 GTX BF chciał bym zamiast montowania i podnoszenia ciśnienia turbo MBC zrobić to na elektronice . Jaki zawór zastosować , od czego , czy może to być zawór przemysłowy , jak to działa ( czy on się tylko otwiera ,zamyka - czy może otwiera się kawałek po kawałku i można sobie ustalić połowę otwarcia ,lub 1/4,3/4 ) Proszę o pomoc i jak by co wytłumaczenie i porady Będę ogromnie wdzięczny za wszelkie sugestie Pozdrawiam -------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
naprzykład z 1.8T VAG, 2,2T , 2,7biT albo z diesli 1.9 tdi, te są tańsze, w granicach 120 zł. / nazywa się to zawór N75
jest to solenoid, czyli ma dwa stany - zamknięty otwarty i częstotliwość zamykania/otwierania tego zaworu determinuje cisnienie jakie dochodzi np. do WasteGate. -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
solenoid działa dwustanowo i sterowany jest częstotliwością impulsów. można oczywiście jak ktoś ma zapał to można by to zrobić na silniczku krokowym.
jeśli chodzi o zakup to chyba N75 od VAGów będzie najpopularniejszy -------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
CYTAT("Wojtek_GTX":1vdqqdsu) Witam wszystkich
będę niedługo zabierał się do robienia mazdy 323 GTX BF chciał bym zamiast montowania i podnoszenia ciśnienia turbo MBC zrobić to na elektronice . Jaki zawór zastosować , od czego , czy może to być zawór przemysłowy , jak to działa ( czy on się tylko otwiera ,zamyka - czy może otwiera się kawałek po kawałku i można sobie ustalić połowę otwarcia ,lub 1/4,3/4 ) Proszę o pomoc i jak by co wytłumaczenie i porady Będę ogromnie wdzięczny za wszelkie sugestie Pozdrawiam Jest to elektrozawor sterowany PWM (wypelnieniem sygnalu). Zwykle te stosowane do regulacji doladowania sa tylko on/off, ale za to moga bardzo szybko sie przelaczac. Sa tez takie o regulowanym otwarciu, ale sa 2 problemy z nimi - po pierwsze nie sa tak szybkie (stosuje sie je do regulacji wolnych obrotow) a po drugie do dokladnego ustawienia jakiegos uchylenia potrzeba sygnalu zwrotnego z zaworu o jego stanie i bardziej skomplikowanego urzadzenia do jego sterowania. Ogolnie w EBC zawor (kiedy chcemy) zmniejsza cisnienie jakie dziala na aktuator, dzieki czemu ten sie otwiera przy wyzszym cisnieniu niz standardowo. EBC ma ta przewage nad MBC, ze mozesz prawie dowolnie ksztaltowac charakterystyke doladowania i ustawiac jego max wartosci bardziej precyzyjnie. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
najprościej będzie użyć N75 z jakiegoś VAGa. Jego praca polega tylko i wyłącznie na otwieraniu/zamykaniu przepływu (sterując membranką). Natomiast potrafi się szybko otwierać i zamykać, przez co można wykorzystać go przy regulacji przepływu sterując go sygnałem od odpowiednim wypełnieniu DC.
Czyli kontroler ustala częstotliwość np 50Hz(cykl 20ms) a w zależności ile % czasu z tych 20ms jest w stanie wysokim(czyli zawór otwarty) to tyle jest przekazywanego ciśnienia od strony kolektora, w pozostałym czasie zawór jest zamknięty dla kolektora ale otwarty dla atmosfery. Im krócej będzie przekazywane ciśnienie z kolektora do aktuatora, tym wyższe będzie ciśnienie doładowania(ograniczone oczywiście zdolnościa utrzymania WG przez samą sprężyne).... Reasumują potrzebujesz zrobić układzik który będzi czytał napięcie z MAPa i w zależności od róznicy z wzorcem zmieniał wypełnieni sygnału sterowania N75.... to tak w skrócie... edit: zanim zdążyłem napisać tego posta pojawiło się już 5 odpowiedzi... aczkolwiek wszyscy piszą to samo, najlepiej przez N75 bo ma małą bezwładność... |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
OK, ale czy można z czegoś zaadoptować kontroler zaworka N75 do auta nie wyposażonego w takie coś?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Mozna kupic boost controller albo sobie zrobic. No chyba, ze ktos chce cale ecu z jakiegos 1.8t przeszczepic, podpiac kilka czujnikow i zrobic program
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Mozna tez zrobic to na swince i sobie porzadna mape doladownaia (albo nawet kilka).
Pozdr Jadziwn |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Czy SMT6 to ogarnie? Prosze o konkrety jak podłączyć, które wyjście itd
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 01 August 2005 Skąd: Elbląg ![]() |
ogarnie bez problemu a podłączenie było już naście razy na forum
-------------------- Szymany - ET 15,65 Vmax 168km/h - zero odchudzania + duże CarAudio + klima + seria sprzęgło
259HP + 347Nm@0,85bara - będzie więcej.... 350HP + 450Nm coming soon |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Z SMT6 jest tylko jeden maly problem. Nie ma on interpolacji wartosci w komorkach i zrobienie na tym plynnej i dobrej mapy doladoania to masakra.
Do tego typu zabaw dobry jest albo SMT7 albo ECUMASTER. Pozdr Jadzwin |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Ja mam n75 + ecumaster w silniku fiata i elegancko sie sprawuje
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer ![]() |
Wielkie dzięki - właśnie chce zaadoptować ECUmater bo SMT6 jest troszke wpieniający - (szarpie przy dużych skokach na mapie ) a ecu to sobie wygładza i inne tam żeczy - a co najważniejsze to COLIN zna sie na tym świetnie i zawsze pomoże super
Zdam relacje jak wyjdzie (ale to gdzieś za miesiąc bo zanim oporządze auto to troszke minie ) A i gdzie szukać tego czujnika i ile to może kosztować -------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 22 May 2005 Skąd: Krakow ![]() |
Np intercars , cena ~150zl , tylko bier do 1.8t a nie 1.9tdi
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Moja wskazówka poparta doświadczeniem:
Koniecznie obchodż się z tym zaworem ostrożnie. To bardzo delikatne urządzenie. Sciąganie, zakładanie rurek, albo niewłasciwe przymocowanie często kończą się jego uszkodzeniem przez połamanie czy obłamanie. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Do tego co napisal Bullit dorzuce jeszcze ze warto zamontowac n75 w miejscu gdzie nie jest zbyt cieplo. Znaczaco wydluza to zycie elektrozaworka.
Jadzwin |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer ![]() |
w zaworku N75 są trzy króćce który gdzie podpiąć mam ten zaworek z kwadratową wtyczką są dwa króćce u góry i jeden na dole przy wtyczce ??
Wywalam MBC i w to miejsce N75 ?? -------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer ![]() |
Allo pomocy JAK WYŻEJ
-------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
To zapewne N75 z tdi
Pojedynczy króciec to zasilanie (nadcisnienie zza turbo) Podłącz 12V i dmuchnij w ten pojedynczy króciec- tam gdzie wyleci powietrze- powinno iść do dolotu przed turbo, a trzeci króciec do WG. Bez podłączania 12V-odwrotnie -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer ![]() |
mam teraz MBC jeden króćec idzie do WG a drugi do dolotu no i tak wpinam do N75 przy podpiętym zasilaniu pod zaworek powinienem mieć przelot i tam wpinam zamiast MBC a ten trzeci gdzie ?? bo nie zrozumiałem chyba
-------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 05:33 |