![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 19 July 2015 ![]() |
Cześć przesyłam Wam filmik z pompowania kompresorem, przy około 0,5 bar i w górę powietrze uchodzi króćcem do TIPa. Tak ma być czy zawór jest nieszczelny i da się go jakoś naprawić czy pozostaje kupno nowego?
https://www.youtube.com/watch?v=VrkDW-n9YtY |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sun, 19 July 2015 ![]() |
Nikt nie jest w stanie odpowiedzieć czy na 100% jest to już złom?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 26 January 2014 ![]() |
Takim dmuchaniem nie sprawdzisz w 100% sprawności n75, wg. tego co piszesz powinien działać ok, bo każda nawet nowa nka bedzie puszczać powietrze powyżej jakiegoś ciśnienia.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 19 July 2015 ![]() |
No ta ale do 0.6 bar powinno wszystko isc jeszcze na gruche a nie w tipa, mam przeładowanie i nie wiem czy Nki jest wina. Póki cewka w N75 jest ok to komp mi nic nie zgłosi.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 26 January 2014 ![]() |
Z tego co napisałeś nie wiesz jak działa sterowanie turbiną w 1.8t. Masz logi? masz zegar doładowania? sztanga jest ustawiona prawidłowo? układ jest szczelny?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 19 July 2015 ![]() |
Wiesz co może ty lepiej wiesz ale z tego co wiem pełne otwarcie WG jest przy 0.55-0.6, więc jak ma otworzyć na maksa jak to juz od 0.5 leci w TIP.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 26 January 2014 ![]() |
N75 nie działa "0-1"
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Fri, 31 August 2012 Skąd: Lidzbark Warmiński ![]() |
PWM steruje zaworem więc twoją metodo na kompresor ciężko jest coś wyjaśnić
uszkodzenie cewki to przerwa lub zwarcie jak wiadomo , komp czyta i steruje doładowaniem nie tylko z tego zaworu Najszybciej podmienić |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 20 July 2013 Skąd: Mława ![]() |
na dwóch krótkich króćcach ma swobodnie przelatywać a dmuchając w ten długi ma być w miarę szczelnie,(lekko będzie leciało )
po podaniu zasilania obwód się zamyka na krótkich króćcach i nie puszcza ciśnienia na WG co powoduje wstawanie turba czyli żeby było łatwiej to na sprawnej n75 z odpiętą wtyczką WG otworzy przy wartości 0.3bara dla 1.8T,jak przeładuje to n75 uszkodzony |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sun, 19 July 2015 ![]() |
Czyli ten długi króciec nie jest całkowicie szczelny? Myślałem, że niema prawa popuszczać nawet do 1 Bara
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 20 July 2013 Skąd: Mława ![]() |
nowy kupisz to będzie lekko puszczał,miałem 4 szt w tym dwa nowe i wszystkie lekko puszczają
a co się dzieję że podejrzewasz n75? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sun, 19 July 2015 ![]() |
Gdy z lekkim gazem wkręcam się na obroty jest wszystko ok bo pewnie ładuje wtedy max 0.4 a gdy wcisnę do oporu to przy 3 tyś szarpie jakby miał przeładowanie. Moje myślenie zaprowadziło mnie do tego, że gdy zawór puszcza juz przy 0.5bar to nie jest w stanie uchylić wastegate do końca.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Jeśli by Ci przeładowywało to bys nie uświadczył żadnego szarpania: - Jest boost zbyt duży -> ECU Podaje tryb awaryjny -> i nagle brak mocy. Tak to powinno działać. A jeśli doładowanie jest większe niż zadane ale nie o tyle aby wpadł w tryb awaryjny to powinien ciągnąć normalnie.
Jakieś logi robione, coś? Od tego bym zaczął szukając przyczyny szarpania. Samochód pędzony na LPG czy PB? -------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Thu, 30 December 2010 ![]() |
jezeli nie byla robiona zadna diagnostyka, a problemu szukasz na zasadzie sprwadzam elementy na oslep bo to wyglada "jakby" to ja zycze powodzenia. Co to za silnik konretnie (kod)? Czy owe przeladowanie to tylko Twoje przypuszczenie czy masz jakis konkretny dowod na to (kod bledu itd.)? Najprawdopodobniej szukasz problemu tam gdzie go nie ma
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 19 July 2015 ![]() |
Kod AEB w najbliższym czasie postaram się o logi
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Szarpie przez wypadający zapłon albo zły AFR.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 19:40 |