Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Zawór N75 przepuszcza czy tak ma być?
Rafcio94
post Mon, 08 Feb 2016 - 13:01
Post #1


User
Dołączył: Sun, 19 July 2015





Cześć przesyłam Wam filmik z pompowania kompresorem, przy około 0,5 bar i w górę powietrze uchodzi króćcem do TIPa. Tak ma być czy zawór jest nieszczelny i da się go jakoś naprawić czy pozostaje kupno nowego?

https://www.youtube.com/watch?v=VrkDW-n9YtY
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 08 Feb 2016 - 13:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rafcio94
post Wed, 10 Feb 2016 - 07:38
Post #2


User
Dołączył: Sun, 19 July 2015





Nikt nie jest w stanie odpowiedzieć czy na 100% jest to już złom?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wieśmac
post Wed, 10 Feb 2016 - 10:02
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sun, 26 January 2014





Takim dmuchaniem nie sprawdzisz w 100% sprawności n75, wg. tego co piszesz powinien działać ok, bo każda nawet nowa nka bedzie puszczać powietrze powyżej jakiegoś ciśnienia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafcio94
post Wed, 10 Feb 2016 - 11:33
Post #4


User
Dołączył: Sun, 19 July 2015





No ta ale do 0.6 bar powinno wszystko isc jeszcze na gruche a nie w tipa, mam przeładowanie i nie wiem czy Nki jest wina. Póki cewka w N75 jest ok to komp mi nic nie zgłosi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wieśmac
post Wed, 10 Feb 2016 - 13:07
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sun, 26 January 2014





Z tego co napisałeś nie wiesz jak działa sterowanie turbiną w 1.8t. Masz logi? masz zegar doładowania? sztanga jest ustawiona prawidłowo? układ jest szczelny?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafcio94
post Wed, 10 Feb 2016 - 18:18
Post #6


User
Dołączył: Sun, 19 July 2015





Wiesz co może ty lepiej wiesz ale z tego co wiem pełne otwarcie WG jest przy 0.55-0.6, więc jak ma otworzyć na maksa jak to juz od 0.5 leci w TIP.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wieśmac
post Wed, 10 Feb 2016 - 18:23
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 26 January 2014





N75 nie działa "0-1"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
getrage
post Wed, 10 Feb 2016 - 21:12
Post #8


User
Dołączył: Fri, 31 August 2012
Skąd: Lidzbark Warmiński





PWM steruje zaworem więc twoją metodo na kompresor ciężko jest coś wyjaśnić
uszkodzenie cewki to przerwa lub zwarcie jak wiadomo , komp czyta i steruje doładowaniem nie tylko z tego zaworu
Najszybciej podmienić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krzysiekml
post Sat, 13 Feb 2016 - 23:27
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sat, 20 July 2013
Skąd: Mława





na dwóch krótkich króćcach ma swobodnie przelatywać a dmuchając w ten długi ma być w miarę szczelnie,(lekko będzie leciało )
po podaniu zasilania obwód się zamyka na krótkich króćcach i nie puszcza ciśnienia na WG co powoduje wstawanie turba
czyli żeby było łatwiej to na sprawnej n75 z odpiętą wtyczką WG otworzy przy wartości 0.3bara dla 1.8T,jak przeładuje to n75 uszkodzony

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafcio94
post Sun, 14 Feb 2016 - 10:07
Post #10


User
Dołączył: Sun, 19 July 2015





Czyli ten długi króciec nie jest całkowicie szczelny? Myślałem, że niema prawa popuszczać nawet do 1 Bara
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krzysiekml
post Sun, 14 Feb 2016 - 10:26
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sat, 20 July 2013
Skąd: Mława





nowy kupisz to będzie lekko puszczał,miałem 4 szt w tym dwa nowe i wszystkie lekko puszczają
a co się dzieję że podejrzewasz n75?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafcio94
post Sun, 14 Feb 2016 - 10:36
Post #12


User
Dołączył: Sun, 19 July 2015





Gdy z lekkim gazem wkręcam się na obroty jest wszystko ok bo pewnie ładuje wtedy max 0.4 a gdy wcisnę do oporu to przy 3 tyś szarpie jakby miał przeładowanie. Moje myślenie zaprowadziło mnie do tego, że gdy zawór puszcza juz przy 0.5bar to nie jest w stanie uchylić wastegate do końca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drag_op
post Mon, 15 Feb 2016 - 04:09
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 February 2009
Skąd: Oborniki Śląskie





Jeśli by Ci przeładowywało to bys nie uświadczył żadnego szarpania: - Jest boost zbyt duży -> ECU Podaje tryb awaryjny -> i nagle brak mocy. Tak to powinno działać. A jeśli doładowanie jest większe niż zadane ale nie o tyle aby wpadł w tryb awaryjny to powinien ciągnąć normalnie.
Jakieś logi robione, coś? Od tego bym zaczął szukając przyczyny szarpania.
Samochód pędzony na LPG czy PB?


--------------------
`05 Renault Sport Megane 225 5d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klakson89
post Mon, 15 Feb 2016 - 11:27
Post #14


User
Dołączył: Thu, 30 December 2010





jezeli nie byla robiona zadna diagnostyka, a problemu szukasz na zasadzie sprwadzam elementy na oslep bo to wyglada "jakby" to ja zycze powodzenia. Co to za silnik konretnie (kod)? Czy owe przeladowanie to tylko Twoje przypuszczenie czy masz jakis konkretny dowod na to (kod bledu itd.)? Najprawdopodobniej szukasz problemu tam gdzie go nie ma
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafcio94
post Mon, 15 Feb 2016 - 14:19
Post #15


User
Dołączył: Sun, 19 July 2015





Kod AEB w najbliższym czasie postaram się o logi blush.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Mon, 15 Feb 2016 - 14:35
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Szarpie przez wypadający zapłon albo zły AFR.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 19:40