![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 09 August 2008 ![]() |
Witam serdecznie
Dawno nie pisałem na forum i znów powoli wracam do spełniania młodzieńczych zachcianek. Wszyscy robimy się starsi i mamy coraz mniej czasu na swoje prawdziwe hobby,oczywiście nie wszyscy smile.gif,ale nie będę się tu rozpisywał,bo nie wszyscy lubią,ale kobiety potrafią że tak napisze zapanować nad pewnymi częściami życia i sprawy pierwszoplanowe stają się wyrzucone na sam tył.... Napisze tak: od 5lat mam e30 baur i nie wszystko tam dopracowałem wstawiając 3,5 ten żółty bilsztain nie daje rady, nawet na angielskich i europejskich trasach,chociaż tam jest oka,ale nie to co chce. Mam dużo planów związanych z tym autem,no ale słyszę najpierw to i to itd itp.W każdym razie będzie tam 4,4 v8 to pewne tylko mam jeszcze inny szalony pomysły przez który jeszcze się z tym wstrzymam,i zacznę od zawieszenia. Pytanie do was to jakie jest mistrzowskie zawieszenie do e30?Jakie mają znajomi koledzy wy wszystkie naj. przeróbki idt, żebyście wiedzieli,że jestem chory na punkcie mojej e30 to zadam pytanie które trapi mnie bez przerwy,wiem,że to trudne i mało możliwe i nie wątpliwie głupie jeżeli się pierwszy raz na ten temat pomyśli, mianowicie,czy da rade bezpiecznie przeszczepić kielichy od innego bmw i td, żeby można tam było ładować prawdziwe cuda biggrin.gif Znam te tematy od G60 5śrób ,ale trochę mi za małoooo... Wiem,że my Polacy naprawdę potrafimy! Z góry wielkie dzięki za poważne odpowiedzi. Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sat, 09 August 2008 ![]() |
Witam ponownie
Ze swoimi prawdziwymi przeróbkami poczekam,a na razie pójdzie 5śrób I pytanie wciąż aktualne Panowie, jaki gwint najlepszy pod 5 śrub i ten ciężki silnik????jakie wy macie i czy jesteście zadowoleni? A drugie pytanie to czy ktoś może ma na sprzedaż komplet tematu do przeróbki na 5 śrub,bez amortyzatorów? Trzecie to poczytałem o zawieszeniu tył od compakta z e36 w e30 i pisze Chris320 ,że pasują amorki i sprężyny od sedana e36 do compakta e36, co za tym idzie wolałbym gwint do sedana niż do compacta. I czwarte pytanie,jakie są wasze propozycje,co zrobić by było jak najlepiej? Auto lata za granicą więc problem dróg mam z głowy...więc może być taczka Poradźcie coś Panowie,bo czasu mam mało i mam na to 3y tyg łącznie z kupieniem gratów...,a z lektury naszego forum o zawieszeniach w e30 jest na prawde mało i nie sprecyzowane. Kto ma 5 śrub,gwint w e30 i ciężki silnik proszę o poradę i rade Pozdro |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sat, 09 August 2008 ![]() |
Co wy Panowie, nie ma nikt gwintu w e30? z 5-cioma śrubami?
podpowiedzcie coś |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
do E30 GAZ robi gwinty - można sobie zamówić twardszy przód pod cięższy silnik
-------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Jak chcesz zawieszenie pod 5 śrub to kupujesz zawieszenie do E36 compact. Poszukaj bo naprawde dużo firm ma je u siebie w ofercie. Z budżetowych rozwiązań XYZ ma w swojej ofercie zawias do compacta.
-------------------- QUATTRO ist fur sissies
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sat, 09 August 2008 ![]() |
Jakie graty potrzebuje.
Jeżeli ktoś robił, please dajcie po myślnikach,żebym nie musiał latać dokupywać jak już rusze z tematem. Pozdro wielkie |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 01 July 2005 Skąd: Wrocław ![]() |
Wieść forumowa niesie ,że będziesz potrzebował
Przód: Gwint do e36 Acentryczne gumy z e30 m3 Wahacze z e36 M3 3.2 Piasty e36 Tył: Kompletne zawieszenie od compacta (najlepiej 323Ti bo ma tarcze z tyłu) -------------------- QUATTRO ist fur sissies
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sat, 09 August 2008 ![]() |
Kiedyś widziałem to własnymi oczyma lecz wypadłem z obiegu i wole być pewny,dlatego jakie gumy poliuretanowe bede potrzebował?które bedą szły od e30 a które do e36???,bo podejrzewam ,że bede musiał kupić mieszankę pouliretanów e30 i e36.Czy tak? I czy od magiel e36 moge podpiąć w taki zestaw 5srub? teoretycznie jak najbardziej,lecz w praktyce brak pewności...Pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2005 Skąd: Częstochowa ![]() |
Sam to przerabialem u siebie to opisze Ci dokladnie z detalami:
Przód: - gwint od e36 z górną poduszką od e30 - wahacze od m3 e36 3.2 - sworznie w wahaczach od e30 - guma tylna w wahaczu acentryczna (może być od m3 e30 lub m3 e36 3.0) - zwrotnica + hamulec e36 (ja mam z e36 m3 3.2 - zwrotnica troche inna + wieksze hamulce) - magiel może być z e36 pod warunkiem że dasz też drążki z e36 (ja mam magiel z z3 - mniej obrotów kierownica) Tył - wahacze (lub cała belka) z e36 compact 318ti lub 323 (ważne żeby były z tyłu tarcze). Można też użyć belki z z3 - mają troche inne wahacze - mocniejsze. - linki do ręcznego z e30 - gwint na tył od e36 compact lub zwyklego e36 - wszystkie poliuretany na tył (belka, wahacze, stabilizator) od e30 Jak będziesz wyjmował belkę to polecam wymienić króciutkie elastyczne przewody hamulcowe idące nad belką. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sat, 09 August 2008 ![]() |
Mistrzostwo-Wielkie dzięki "szary,Sputnik i Kidzio"...O to mi chodziło...
Jeszcze kilka szczególików?: Przód: -podejrzewam,że- wahacze od m3 e36 3.2 -tylko oryg. z salonu?Czy jakaś inna opcja? -guma tylna w wahaczu acentryczna-czy poliuretan jest dostępny? -co do magla,czy krzyżak z e30 podchodzi do magla e36 bez problemu? Tył: -raczej ogarniam tylko co proponujesz-poszukać belki z z3? czy 323ti? Z tego co się dziś w kilku miejscach dowiedziałem to mało gratów z tego 323ti do kupienia,a raczej po prostu na dzień dzisiejszy brak tego co mnie interesuje. Bede jednocześnie pytał o oba rodzaje.Ale z tego co piszesz z z3 byłoby lepiej bo mocniej. -jaki gwint byś proponował do tyłu compact sedan?czymś się różnią? No i najważniejsze jaki kozak gwint który mogę kupić do e36 jakie firmy i jakie Twoje "szary" i wasze wrażenia z jazdy,jakie różnice?Potrzebuje najlepszy,bo sami wiecie co znaczy m30b35 w e30. "Kidzio"-czy jakiś kontakt masz do tego GAZ? nie słyszałem o tym skąd oni? Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sun, 01 November 2009 ![]() |
Ja mam pytanie zwiazane z tematem, w moim aucie ktore jest w trakcie budowy siedzi z przodu siedza zwykle Bilsteiny B6, czemu musi byc koniecznie gwint? Narazie auto stoji troche wysoko z przodu, mysle ze zejdzie na sprezynie tyle ile mi trzeba, chyba ze sie myle? Poprostu kazdy walkuje ciagle ze musi byc gwint, chcialem sprawdzic czy bilstein podejdzie i wszedl, ustawilismy geometrie itd i wszystko jest wporzadku tylko wysoko troche poki co ale mam nadzieje ze sprezyna zejde tyle co trzeba.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2005 Skąd: Częstochowa ![]() |
Wahacze w salonie to kosztuja majątek. Trzeba szukać używki - dzwonić po ogłoszeniach gdzie ktoś ma m3 na czesci. Ja za 2 wahacze dalem 400 zl - szukalem miesiąc. Mogą być też z Z3 3.2 maja ten sam nr. Co do gumy oczywiscie poliuretan jest dostępny zarówno powerflex (ja taki mam) jak i olkusz. Do magla podchodzi krzyżak z e30 ten krótki z wersji ze wspomaganiem. Belki lub samych wahaczy na tył szukaj takich żeby miały tarcze z tyłu chociaż różnica między compactem a z3 jest znaczna. Można też obspawać wahacze z compacta na wzór tych z z3. Ja kupiłem używany gwint FK od sedana - różnica to mocowanie spręzyny do wahacza - trzeba roztoczyć minimalnie podstawke tam gdzie masz regulacje. Jak sie na tym jezdzi to szczerze mówiac nie wiem bo buda dopiero czeka na nowy silnik.
Gwint musi być bo zwykla kolumna od e36 nie miesci sie do kielicha w e30 - obciera. Przynajmniej u mnie tak było. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Sat, 09 August 2008 ![]() |
Czy z BMW M3 3.0 S50 Bmw e36 Sedan Coupe Cabrio http://allegro.pl/item819462033_oryg_nowe_...36_3_0_s50.html pasują?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sun, 01 November 2009 ![]() |
Musza byc koniecznie z 3.2 lub mozna wygiac seryjne wahacze tak jak to zrobilem ja. Wiem tez kto moze miec uzywki do 3.2.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2005 Skąd: Częstochowa ![]() |
Wyginanie seryjnych pozostawie bez komentarza. A te z m3 3.0 są takie same jak w zwyklym e36 czy e30.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 10 January 2009 Skąd: Poznań ![]() |
Niektórzy cenią bardziej swoje życie i wola wydać na ori od 3.2 ,niż giąć serje
![]() -------------------- e30 is m4x race car
e30 is m42 daily e36 is m42 daily e46 is m4x compot daily/competition |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Sat, 09 August 2008 ![]() |
Wolałbym to zrobić TIP-TOP,bo wyobraźnia zabrania mi wyginania i latania po 240km/h,więc szanowny "parts BMW" kto ma używki? Jak coś to na PW. Pozdro i czekam na prpo. A z ciekawości,bo może być potrzebna ile wah.do 3.2 w oryg.? ok. 1400zł?czy więcej?
Co do tyłu dzwonie wszędzie,brak ![]() W każdym razie wciąż potrzebuje wszystkich gratów,więc jeśli ktoś coś ma to prosze na PW. Czas zaczyna mnie przyciskać a na Święta muszę już lecieć w europe. Pozdro i wielkie dzięki za odp. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Sat, 09 August 2008 ![]() |
Panowie- dzwonie i mówią z jakiej z3 potrzebuje,bo były na tarczach ale różne ponoć 3l ma inne niż 2,8. Myślałem ,że tylko z z3M się różni? od z3-3l, ale nie wiem jak jest niżej??? Teraz mnie pyta czy to jest do tej szerszej czy węższej?Gdyby ktoś podpowiedział,bo aż wstyd ale nie interesuje się z3,bo zwyczajnie się do niej nie mieszczę/// Pozdro
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Mon, 07 March 2005 Skąd: Częstochowa ![]() |
Według katalogu wahacze sa takie same w 3.0 i 2.8. Inne sa w z3 m - podstawowa różnica to poprzeczka wzmacniajaca w wahaczu (kształt litery A), wzmocnienia przy mocowaniu amortyzatora i tarcze wentylowane.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Sat, 09 August 2008 ![]() |
Czyli potrzebuje z 2,8 nieważne który rok czy tak? Nie wiem czemu mnie pytają czy szersza czy węższa???
![]() szary z jakiej Z3 ty przeszczepiłeś? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:35 |