Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Zawieszenie audi a4 b7
dorx
post Wed, 25 Jul 2012 - 11:52
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 15 April 2012





Witam! mam w swoim audi zwykłe zawieszenie, jezdziłem podobnym audi na zawieszeniu s-line, bodajże jest to 1bv, prowadziło się znacznie lepiej. Chciałem wymienić oryginalne zawieszenie na s-line, lub cos podobnego, nie koniecznie oryginalnego, oczywiście zależy mi tez na tym by auto nizej stało, w 1bv z tego co wiem jest to -20 względem oryginalnego, i to mi by w miarę wystarczyło.
Teraz pojawia się pytanie, czy aby zmienić oryginalne zawieszenie na 1bv wystarczy wymienić tylko springi? jakie elementy wtedy powinienem wymienić?
Z góry dziękuje za odpowiedzi! smile.gif) pozdrawiam!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 25 Jul 2012 - 11:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Słonik
post Wed, 25 Jul 2012 - 13:19
Post #2


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 July 2010
Skąd: Łowicz





Spreżyny, amortyzatory i stabilizatory. Reszta jest taka sama w obu zawieszeniach.


--------------------
B4 Competition quattro 1.8 20VT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gamling
post Thu, 26 Jul 2012 - 15:03
Post #3


Rookie
Dołączył: Mon, 27 December 2010





Stabilizator tył warto dać z RSa, koszt podobny a jest sztywniejszy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mgtan
post Fri, 27 Jul 2012 - 00:18
Post #4


User
Dołączył: Fri, 17 December 2010





Temat przerobiłem od początku do końca... do spręzyn przez cały zawias aż po gwint...

Sprawa zmiany samych sprężyn:
za: - niska cena
przeciw: prowadzenie (skaczesz jak ping-pong) oraz nie ma gwarancji że trafisz dobrze w sprężyny. Nawet jeśłi masz właściwą klasę wagową (WR) to nie oznacza że siądzie ci poprawnie. w 99% sytuacji siada nie tak jak się spodziewamy

Zamiana sprężyn + amorów w komplecie na 1bv
za: brak
przeciw: tak samo obarczone ryzykiem. Przykładowo WR8 z zawieszenia 1BA (standardowego) to nie odpowiada 1bv o WR8... jeśli zejdziemy z 1bv klasy wagowej gdzie teoretycznie się powinny masy zgadzać to zazwyczaj jest tak że nie wiadomo czemu źle stoi.

Gwint:
- za: wszystko ustawiasz jak chcesz, przykłądowo komfort KW2 Inox przy ustawieniu na 30% twardosci jest lepszy niż przy 1BV.
- przeciw: cena.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gamling
post Fri, 27 Jul 2012 - 13:55
Post #5


Rookie
Dołączył: Mon, 27 December 2010





CYTAT(mgtan @ Fri, 27 Jul 2012 - 00:18) *
Temat przerobiłem od początku do końca... do spręzyn przez cały zawias aż po gwint...

Zamiana sprężyn + amorów w komplecie na 1bv
za: brak
przeciw: tak samo obarczone ryzykiem. Przykładowo WR8 z zawieszenia 1BA (standardowego) to nie odpowiada 1bv o WR8... jeśli zejdziemy z 1bv klasy wagowej gdzie teoretycznie się powinny masy zgadzać to zazwyczaj jest tak że nie wiadomo czemu źle stoi.


Pozwolę się nie zgodzić, sam od ponad 2 lat jeźdzę na takim ustawieniu (+ stabilizatory RSowe) i całość spisuje się świetnie. Oczywiście zawias dobrany odpowiednio pod masę auta, i wszystko "stoi" tak jak powinno.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Fri, 27 Jul 2012 - 21:26
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





jak kiedyś chciałem kupić na dupowóz B6 w S Line - pasowało mi w nim wszystko oprócz zawieszenia 1bv (mniej komfortowe niż w BMW M3) pomyślałęm spoko - ktoś napewno się zamienie na zwykłe i jescze zarobię - niestety 1bv było kilkakrotnie tańsze niż zwykłe sprawne - podejrzewam że w B7 będzie podobnie - poszukaj używki albo kogoś kto bedzie się chciał zamienic jesli swoje masz w pełnie sprawne...


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Sat, 28 Jul 2012 - 10:40
Post #7


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





CYTAT(ww#296 @ Fri, 27 Jul 2012 - 21:26) *
niestety 1bv było kilkakrotnie tańsze niż zwykłe sprawne - podejrzewam że w B7 będzie podobnie - poszukaj używki albo kogoś kto bedzie się chciał zamienic jesli swoje masz w pełnie sprawne...


BEZEDURA.

Precyzując (A4 B6):
1BA - zawieszenie zwykłe
1BE - zawieszenie S-line (obniżone 3cm i twardsze niż 1BA)
1BV - zawieszenie z S4 B6 (obniżone 3cm tak jak 1BE ale sporo twardsze od niego).

Przerabiałem temat miesiąc temu - w swoim A4 B6 zmieniłem z 1BA na 1BE (czytałem, że 1BV to spory hardkor na codzień, dlatego się nie zdecydowałem). Ceny amorków 1BA/1BE/1BV w ASO są identyczne (różnice 20-30zł). Odpowiednie sprężyny 1BE kupiłem na ebayu z DE. Co do spostrzeżeń nt. zawiasu - nie leży jakoś nisko, powiedziałbym wręcz, że praktycznie nie widać różnicy między 1BA a 1BE (oczywiście mierząc miarką wychodzi 3cm niżej) za to sama praca zawieszenia jest kompletnie inna. Na 1BA w ostrzejszych łukach (szczególnie w mieście) mogłem się podpierać łokciem przez okno o asfalt wink.gif Na 1BE nie ma bujania, jest fajnie jak na ulicę a pogorszenie komfortu? Dla mnie kompletnie nieodczuwalne.


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dorx
post Sat, 28 Jul 2012 - 14:25
Post #8


Rookie
Dołączył: Sun, 15 April 2012





Głównie chodzi mi o polepszenie [prowadzenia, przy wiekszych prędkościach gdy wyprzedzam bujanie jest odczuwalne, czuć jak auto płynie, jest mało zwarte, a do tego jak dla mnie stoi naprawde wysoko przez co wygląda dziwnie, audi kolegi na zawieszeniu s line prowadzi sie dużo lepiej a i stoi sporo niżej, więc sam juz nie wiem, czy może poprostu poprzedni wlaściciel majstrowal przy zawieszeniu... badz zmienial np amortyzarotry nie majac pojecia o klasie wagowej... moge załączyć jakies foto dla zobrazowania. Auto mam od kilku miesiecy i dopiero robie w nim porządek że tak powiem...
Ja sam nie bardzo mam pojęcie o klasach ciężkości itp, wiec bardzo was prosze o pomoc z dobraniem odpowiedniego zawieszenia.
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi smile.gif.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arise
post Sun, 29 Jul 2012 - 17:44
Post #9


User
Dołączył: Thu, 24 May 2012





mam u siebie 1BV i jezdzi sie tym prawie tak samo jak na 1BE
wiem bo zmieniałem z 1BA na 1BE a potem na 1BV
jest jeszcze 1BD z S4 ale wygląda nieco komicznie
coś jakby pomiędzy 1BA a 1BE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Wed, 01 Aug 2012 - 01:05
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





tz ja nie znam tych oznaczeń 1bv itp - jeździłem kilkoma autami w wersji S-line - wyraźnie niższe od zwykłych, zahaczam o wyzszy krawężnik przodem, dla mnie komfort nie do przyjęcia do dupowozu, ceny porównałem na allegro używek opisanych jako zawieszenie S-line. Fakt że praca układu kierowniczego nawet lepsza niż w M-ce, ale na zakrętach przy do hamowaniu czuć że wielka masa przed przednią osią działająca jak wahadło - pomimo braku bujania...


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dorx
post Wed, 01 Aug 2012 - 14:49
Post #11


Rookie
Dołączył: Sun, 15 April 2012





@ww#296 No właśnie, więc teraz pomyśl jaka tragedia jest na stock'u... dobra, no to juz sie zdecydowałem, wiec idzie zawieszenie z s line + tylny stabilizator z rs'a. Teraz kolejne pytanie, czy ktoś pomoże mi dobrać klase wagową? i czy sie ktoś orientuje ile mogły by te części kosztować w serwisie (pomijajac montaż itp, same części) tzn sprężyny, amortyzatory i stabilizatory :> pewnie b. duzy koszt i lepiej poszukać na alledrogo, nie Panowie?
Pozdrawiam smile.gif.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Wed, 01 Aug 2012 - 19:58
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





Amortyzatory to koszt około 600-700zł za sztukę (zależnie od ASO i zniżek). Ja mogę Ci pomóc dobrać klasę wagową ale musisz podać takie rzeczy jak model (B6 czy B7), silnik, buda (sedan czy avant) i (najważniejsze) zaznaczone symbole z książki serwisowej:

Jak podasz to Ci napiszę co i jak.


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gamling
post Fri, 03 Aug 2012 - 14:25
Post #13


Rookie
Dołączył: Mon, 27 December 2010





Stabilizator RSowy to w zasadzie tylko w serwisie kupisz, ja płaciłem z tego co pamiętam jakieś 260 zł sztuka ale to było dość dawno i mogło się pozmieniać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Tue, 07 Aug 2012 - 10:22
Post #14


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





Mam u siebie 1BV. Inne są też wahacze. Rożnica w cenie plus minus drugie tyle co za 1BA/BE (mowa o Lemforderach). Podobno seryjne z 1BA/BE dość szybko padają przy zawieszeniu BV.

Tu masz przykładowe ceny amortyzatorów i sprężyn dla WR 0YM i 0JL:
Sprężyny przód: 8E0 411 105 CL - 340PLN
Sprężyny tył: 8E0 511 340 115 DP - j.w.
Amortyzator przód: 8E0 413 031 C - 715PLN
Amortyzator tył: 8E0 513 036 AB -580 PLN

(ceny sprzed 2 miesięcy).


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:57