![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 15 April 2012 ![]() |
Witam! mam w swoim audi zwykłe zawieszenie, jezdziłem podobnym audi na zawieszeniu s-line, bodajże jest to 1bv, prowadziło się znacznie lepiej. Chciałem wymienić oryginalne zawieszenie na s-line, lub cos podobnego, nie koniecznie oryginalnego, oczywiście zależy mi tez na tym by auto nizej stało, w 1bv z tego co wiem jest to -20 względem oryginalnego, i to mi by w miarę wystarczyło.
Teraz pojawia się pytanie, czy aby zmienić oryginalne zawieszenie na 1bv wystarczy wymienić tylko springi? jakie elementy wtedy powinienem wymienić? Z góry dziękuje za odpowiedzi! ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Spreżyny, amortyzatory i stabilizatory. Reszta jest taka sama w obu zawieszeniach.
-------------------- B4 Competition quattro 1.8 20VT
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 27 December 2010 ![]() |
Stabilizator tył warto dać z RSa, koszt podobny a jest sztywniejszy.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Fri, 17 December 2010 ![]() |
Temat przerobiłem od początku do końca... do spręzyn przez cały zawias aż po gwint...
Sprawa zmiany samych sprężyn: za: - niska cena przeciw: prowadzenie (skaczesz jak ping-pong) oraz nie ma gwarancji że trafisz dobrze w sprężyny. Nawet jeśłi masz właściwą klasę wagową (WR) to nie oznacza że siądzie ci poprawnie. w 99% sytuacji siada nie tak jak się spodziewamy Zamiana sprężyn + amorów w komplecie na 1bv za: brak przeciw: tak samo obarczone ryzykiem. Przykładowo WR8 z zawieszenia 1BA (standardowego) to nie odpowiada 1bv o WR8... jeśli zejdziemy z 1bv klasy wagowej gdzie teoretycznie się powinny masy zgadzać to zazwyczaj jest tak że nie wiadomo czemu źle stoi. Gwint: - za: wszystko ustawiasz jak chcesz, przykłądowo komfort KW2 Inox przy ustawieniu na 30% twardosci jest lepszy niż przy 1BV. - przeciw: cena. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 27 December 2010 ![]() |
Temat przerobiłem od początku do końca... do spręzyn przez cały zawias aż po gwint... Zamiana sprężyn + amorów w komplecie na 1bv za: brak przeciw: tak samo obarczone ryzykiem. Przykładowo WR8 z zawieszenia 1BA (standardowego) to nie odpowiada 1bv o WR8... jeśli zejdziemy z 1bv klasy wagowej gdzie teoretycznie się powinny masy zgadzać to zazwyczaj jest tak że nie wiadomo czemu źle stoi. Pozwolę się nie zgodzić, sam od ponad 2 lat jeźdzę na takim ustawieniu (+ stabilizatory RSowe) i całość spisuje się świetnie. Oczywiście zawias dobrany odpowiednio pod masę auta, i wszystko "stoi" tak jak powinno. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
jak kiedyś chciałem kupić na dupowóz B6 w S Line - pasowało mi w nim wszystko oprócz zawieszenia 1bv (mniej komfortowe niż w BMW M3) pomyślałęm spoko - ktoś napewno się zamienie na zwykłe i jescze zarobię - niestety 1bv było kilkakrotnie tańsze niż zwykłe sprawne - podejrzewam że w B7 będzie podobnie - poszukaj używki albo kogoś kto bedzie się chciał zamienic jesli swoje masz w pełnie sprawne...
-------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
niestety 1bv było kilkakrotnie tańsze niż zwykłe sprawne - podejrzewam że w B7 będzie podobnie - poszukaj używki albo kogoś kto bedzie się chciał zamienic jesli swoje masz w pełnie sprawne... BEZEDURA. Precyzując (A4 B6): 1BA - zawieszenie zwykłe 1BE - zawieszenie S-line (obniżone 3cm i twardsze niż 1BA) 1BV - zawieszenie z S4 B6 (obniżone 3cm tak jak 1BE ale sporo twardsze od niego). Przerabiałem temat miesiąc temu - w swoim A4 B6 zmieniłem z 1BA na 1BE (czytałem, że 1BV to spory hardkor na codzień, dlatego się nie zdecydowałem). Ceny amorków 1BA/1BE/1BV w ASO są identyczne (różnice 20-30zł). Odpowiednie sprężyny 1BE kupiłem na ebayu z DE. Co do spostrzeżeń nt. zawiasu - nie leży jakoś nisko, powiedziałbym wręcz, że praktycznie nie widać różnicy między 1BA a 1BE (oczywiście mierząc miarką wychodzi 3cm niżej) za to sama praca zawieszenia jest kompletnie inna. Na 1BA w ostrzejszych łukach (szczególnie w mieście) mogłem się podpierać łokciem przez okno o asfalt ![]() -------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 15 April 2012 ![]() |
Głównie chodzi mi o polepszenie [prowadzenia, przy wiekszych prędkościach gdy wyprzedzam bujanie jest odczuwalne, czuć jak auto płynie, jest mało zwarte, a do tego jak dla mnie stoi naprawde wysoko przez co wygląda dziwnie, audi kolegi na zawieszeniu s line prowadzi sie dużo lepiej a i stoi sporo niżej, więc sam juz nie wiem, czy może poprostu poprzedni wlaściciel majstrowal przy zawieszeniu... badz zmienial np amortyzarotry nie majac pojecia o klasie wagowej... moge załączyć jakies foto dla zobrazowania. Auto mam od kilku miesiecy i dopiero robie w nim porządek że tak powiem...
Ja sam nie bardzo mam pojęcie o klasach ciężkości itp, wiec bardzo was prosze o pomoc z dobraniem odpowiedniego zawieszenia. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Thu, 24 May 2012 ![]() |
mam u siebie 1BV i jezdzi sie tym prawie tak samo jak na 1BE
wiem bo zmieniałem z 1BA na 1BE a potem na 1BV jest jeszcze 1BD z S4 ale wygląda nieco komicznie coś jakby pomiędzy 1BA a 1BE |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
tz ja nie znam tych oznaczeń 1bv itp - jeździłem kilkoma autami w wersji S-line - wyraźnie niższe od zwykłych, zahaczam o wyzszy krawężnik przodem, dla mnie komfort nie do przyjęcia do dupowozu, ceny porównałem na allegro używek opisanych jako zawieszenie S-line. Fakt że praca układu kierowniczego nawet lepsza niż w M-ce, ale na zakrętach przy do hamowaniu czuć że wielka masa przed przednią osią działająca jak wahadło - pomimo braku bujania...
-------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 15 April 2012 ![]() |
@ww#296 No właśnie, więc teraz pomyśl jaka tragedia jest na stock'u... dobra, no to juz sie zdecydowałem, wiec idzie zawieszenie z s line + tylny stabilizator z rs'a. Teraz kolejne pytanie, czy ktoś pomoże mi dobrać klase wagową? i czy sie ktoś orientuje ile mogły by te części kosztować w serwisie (pomijajac montaż itp, same części) tzn sprężyny, amortyzatory i stabilizatory :> pewnie b. duzy koszt i lepiej poszukać na alledrogo, nie Panowie?
Pozdrawiam ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Amortyzatory to koszt około 600-700zł za sztukę (zależnie od ASO i zniżek). Ja mogę Ci pomóc dobrać klasę wagową ale musisz podać takie rzeczy jak model (B6 czy B7), silnik, buda (sedan czy avant) i (najważniejsze) zaznaczone symbole z książki serwisowej:
Jak podasz to Ci napiszę co i jak. -------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 27 December 2010 ![]() |
Stabilizator RSowy to w zasadzie tylko w serwisie kupisz, ja płaciłem z tego co pamiętam jakieś 260 zł sztuka ale to było dość dawno i mogło się pozmieniać.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
Mam u siebie 1BV. Inne są też wahacze. Rożnica w cenie plus minus drugie tyle co za 1BA/BE (mowa o Lemforderach). Podobno seryjne z 1BA/BE dość szybko padają przy zawieszeniu BV.
Tu masz przykładowe ceny amortyzatorów i sprężyn dla WR 0YM i 0JL: Sprężyny przód: 8E0 411 105 CL - 340PLN Sprężyny tył: 8E0 511 340 115 DP - j.w. Amortyzator przód: 8E0 413 031 C - 715PLN Amortyzator tył: 8E0 513 036 AB -580 PLN (ceny sprzed 2 miesięcy). -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:57 |