Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Zawiesza się zawór ssący ??? Przytarty popychacz ???
korona
post Thu, 14 Jun 2007 - 17:41
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Problem następujący: silnik BMW M50, popychacze hydrauliczne (małe szklanki). Silnik gubi czasem 1 cylinder - kuleje na piątym cylindrze. Nie jest to na 100% cewka, świeca, wtryski też sprawdzone. Silnik czasami pracuje kilka tygodni normalnie po czym np w czasie jazdy traci moc i po chwili ją odzyskuje. Dodam że towarzyszą temu dźwięki jakby nie był domknięty zawór i sprężane powietrze cofało się do dolotu. Zdaża się że na wysokich obrotach silnik kuleje a po powrocie na wolne obroty cylinder zaskakuje ale dopiero po chwili - ale jakby coraz bardziej zamykał się zawór (trwa to kilka sekund)

Podejrzenia padły na zawór lub popychacz po stronie ssącej. Usterkę ciężko zidentyfikować ponieważ pojawia się i znika. Dodam że silnik ma przejechane po remoncie ok 2000km, olej 5W-50 Valvoline VR-1, brak nagaru. Ciśnienie oleju sprawdzone - w normie.

Co waszym zdaniem jest winne? Przytarty popychacz? Przytarty zawór? Zatkany popychacz (może nabiera oleju i zawór nie może się zamknąć)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 14 Jun 2007 - 17:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pavel
post Thu, 14 Jun 2007 - 19:32
Post #2


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("korona":2gek0aym)
Co waszym zdaniem jest winne? Przytarty popychacz? Przytarty zawór? Zatkany popychacz (może nabiera oleju i zawór nie może się zamknąć)


Jeżeli coś tych rzeczy to w/g mnie naprawdopodobniej przycierający się w prowadnicy trzonek zaworu.

Przychodzi mi jednak na myśl jeszcze jeden pomysł: czy ten silnik ma zmienne fazy rozrządu ?


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Thu, 14 Jun 2007 - 19:36
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





CYTAT("pavel":1si4jftf)
Jeżeli coś tych rzeczy to w/g mnie naprawdopodobniej przycierający się w prowadnicy trzonek zaworu.

Przychodzi mi jednak na myśl jeszcze jeden pomysł: czy ten silnik ma zmienne fazy rozrządu ?


Ma zmienne fazy rozrządu na wałku ssącym, ostatnio podczas odpalania z tym niesprawnym cylindrem jakby "cofnęło "wał ale po odpaleniu jest OK. Też myślałem na początku że to mechanizm vanosa się zawiesza i stąd te chwilowe spadki mocy. Ale problem jest tylko z 1 cylindrem...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Thu, 14 Jun 2007 - 20:49
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Sprawdź czujnik położenia wału korbowego bo może jest już wysłużony i myli się w liczeniu


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Thu, 14 Jun 2007 - 23:39
Post #5


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("Mario":1r0ccmnp)
Sprawdź czujnik położenia wału korbowego bo może jest już wysłużony i myli się w liczeniu


Własnie Mario- masz rację- to samo chodzi mi po głowie- cos z tymi fazami.

Oczywiście tak samo czujnik Halla (położenia wałka ssącego) może być wysłużony i fazy wariują


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Fri, 15 Jun 2007 - 14:50
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





No i znalazłem winowajcę - na piątym cylindrze pęknieta (złamana na pół ) była sprężyna zaworu ssącego No cóż zdaża się. Ale i tak jestem zadowolony bo udało mi się ją zmienić bez ściągania głowicy dzięki za zainteresowanie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 09 July 2025 - 17:17