![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 14 January 2009 ![]() |
Mam następujący problem z moim ARLem. Auto chodzi normalnie, normalnie przyspiesza, jednak po chwili ostrzejszego butowania i odpuszczeniu gazu silnik gaśnie. Po otwarniu maski węże od intercoolera są zassanie. Vag wyrzuca błąd 17564: "czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym - zwarcie do masy/przerwa/brak osprzętu/nie związany ze sprzętem". Ktoś spotkał się z czymś takim? Czy faktycznie uszkodzony mapsensor może powodować taką sytuację? Co poza nim może być przyczyną zasysania węży?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Fri, 27 April 2007 ![]() |
Pierwszą czynnością jaką powinieneś zrobić to założyć inny map sensor.Jest szansa że to on szwankuje, lecz w mojej karierze wymieniłem może 2 map sensory które były uszkodzone.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 14 January 2009 ![]() |
Właśnie z tego co wygooglowałem o tym błędzie to w 99% przypadków wymiana map sensora nie rozwiązywała problemu. Myślę, że błąd wynika z niespotykanej wartości ciśnienia w dolocie, jaka pojawia się przy zassaniu węży. Dzisiaj sprawdzę węże prowadzące do fmica, czy przypadkiem któryś się nie rozwarstwił i nie przytyka układu po zakończeniu pompowania przez turbo. Jeśli tam nic nie znajdę to czy wina może leżeć w niewłaściwym sterowaniu podciśnieniowym turbawką? Dodam że problem pojawił się nagle podczas jazdy w trasie bez jakichkolwiek wcześniejszych objawów i występuje teraz cały czas.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
A filtr powietrza czysty i zaden kondor tam nie zalozyl gniazda?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 14 January 2009 ![]() |
A filtr powietrza czysty i zaden kondor tam nie zalozyl gniazda? ![]() Przejrzałem wczoraj dolot i nic niepokojącego nie znalazłem. Może poza wężem zaraz za turbiną, prowadzącym do coolera, bo był w jednym miejscu miękki (nie dziurawy) ale obserwowałem go i nie zasysa się tam. Dzisiaj umówiłem się na podmianę map sensora. Przy okazji sprawdze jeszcze przepływke. Co jeszcze mógłbym sprawdzić mając do dyspozycji drugie identyczne auto? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Map sensor uwalony, turbina nie laduje (brak mocy) a od obrotow zasysa weze. Jezeli silnik ma moc i dostaje doladowanie to jedyne co mi przychodzi do glowy to gdzies jest zagiety/zatkany przewod i jak sie zdejmie noge z gazu i turbo zwolni to zasysa weze a przez to czujnik rejestruje blad bo ma podcisnienie.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 14 January 2009 ![]() |
Problem rozwiązany
![]() Przyczyna bedzie pewnie zaskoczeniem dla wszystkich. Po podmienieniu map sensora sytuacja była bez zmian. Stwierdziłem że nie zaszkodzi przy okazji sprawdzić przepływki i ku mojemu zdziwieniu po zmianie jej problem się rozwiązał. Zdziwiłem się jeszcze bardziej kiedy po założeniu z powrotem mojej usterka dalej nie występowała ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, u kolegi jak walnęła turbina w turanie to objaw był taki sam tyle, że auto już nie odzyskało mocy. Pomogła wymiana turba i jest ok.
Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
jak mialem taki problem jak szmata byla w dolocie
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 05:58 |