Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Zamiana samochodu PL-DE
Goral101
post Tue, 17 Sep 2013 - 06:47
Post #1


User
Dołączył: Sun, 26 May 2013





Chce zmienić samochod i nawiazalem kontakt z jednym sprzedawca z Niemiec . Ma jakis tam autohandel . Nieważne .
Wstępnie jest zainteresowany zamiana z moja dopłata . Mam kilka pytań na które nie znam odpowiedzi :

- Moje auto jest na osobę fizyczna nie na firmę , a dostałem zapytanie czy moge go sprzedać w cenie netto i czy on jest na firmę - No nie jest ale czy idąc np do kumpla zeby sprzedał mi ten samochod przez komis on moze zrobic cos zeby facet z DE był zadowolony ?

- Jeśli zamienie sie samochodem przywioze go do kraju to jak sie bede musiał rozliczyć w celnym . Jeśli samochod ma wartość powiedzmy 200 tys to od tego beda liczyć mi akcyzę ? Pewnie beda chcieli ale za samochod tyle nie dałem bo moj wyjdzie ok 130 .

Z racji tego ze jesteśmy w Polsce ,to interesuje mnie najbardziej odpowiedz na pierwsza niewiadoma , czyli czy moge mu go jakoś sprzedać przez firmę , bo pewnie bedzie chciał odliczyć podatek . Bo co do akcyzy to czuje ze trzeba bedzie trzeba bulic

Jeśli jest jeszcze cos co powinienem wiedziec , na cos uważać, prosze o podpowiedź
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 17 Sep 2013 - 06:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
PioterW
post Tue, 17 Sep 2013 - 09:05
Post #2


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





Jeśli samochód nie jest związany z prowadzeniem działalności gospodarczej (w szczególności nie jest towarerm handlowym), jest starszy niż 6 m-cy i ma przejechane więcej, niż 6 tys km, to jego sprzedaż nie podlega VAT, więc możesz sprzedać za "wartość netto".
Akcyzę będziesz musiał mna 99% zapłacić od całości, ale na wszelki wypadek dowiedz się w urzędzie celnym, gdy będziesz zgłaszał - jeśli się okaze, że przy zamianie jest jakiś wyjątek, to możesz tu o tym napisać.

No i koniecznie pamiętaj, że oba samochody muszą być przed wyjazdem od siebie z kraju wyrejestrowane, żeby potem mozna je było zarejestrować w tym drugim kraju.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Goral101
post Wed, 18 Sep 2013 - 10:28
Post #3


User
Dołączył: Sun, 26 May 2013





Napisze napewno jeśli do czegoś dojdzie , ale narazie troche rozbieżność sie zrobiła miedzy mna , a kolesiem .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Performante
post Wed, 18 Sep 2013 - 16:32
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 February 2005
Skąd: Południe





CYTAT(PioterW @ Tue, 17 Sep 2013 - 09:05) *
No i koniecznie pamiętaj, że oba samochody muszą być przed wyjazdem od siebie z kraju wyrejestrowane, żeby potem mozna je było zarejestrować w tym drugim kraju.

Dlaczego samochód wyjeżdżający z PL ma być wyrejestrowany?
Normalna umowa KS załatwia sprawę, a tablice zdaje się w zagranicznym urzędzie.

BTW: czy nie jest tak, że raz wyrejestrowanego samochodu w PL nie da się ponownie zarejestrować? Czy da się go w ogóle wyrejestrować bez zaświadczenia o złomowaniu?

BTW2: Tak hipotetycznie: samochód był przeznaczony na rynek polski (więc ma zapłaconą akcyzę w PL), został zarejestrowany w Niemczech i ja go nabyłem. Czy muszę płacić akcyzę, która już raz była zapłacona?


--------------------
911 992 4S
M5 F90 800KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 06:30