Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Zabezpieczenie śrub przed zapiekaniem.
Paweł#G
post Mon, 07 Nov 2011 - 08:41
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 October 2010
Skąd: Grudziądz





Mam takie pytanie – czym zabezpiecza się śruby przy wydechu (np szpilki kolektora, czy śruby przy turbo ), świece żarowe i wtryskiwacze przed zapiekaniem? -Zwykły smar miedziany sprawdza się do takich zastosowań, czy są jakieś dobre środki spełniające dobrze to zadanie?
Ostatni się spotkałem z opinią, że smar miedziany nie nadaje się przy elementach aluminiowych, bo zachodzi korozja elektrochemiczna i zniszczymy gwint w aluminium.
A przy okazji -śruby do gorących elementów są jakieś inne czy to tylko przypadek, bo parę lat temu odkręciłem z ciekawości osłonę z turbosprężarki i jedną śrubę zgubiłem i w to miejsce wkręciłem na oko identyczną M6 i ostatnio odkręcając reszta wykręciła się bez problemu, a tamtą niestety ukręciłem. Oryginalne gwinty śruby wyglądały lekko jakby nie nagwintowany okrągły pręt, a delikatnie trójkątny pręt (coś jak tłok od Wankla), ale było to prawie niewidoczne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 07 Nov 2011 - 08:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
OMEGA
post Mon, 07 Nov 2011 - 16:59
Post #2


User
Dołączył: Sat, 10 January 2009





Między miedzią i aluminium tworzy się tzw. ogniwo elektrolityczne (podobnie jak w akumulatorze). Połączenie takie w dość krótkim czasie powoduje korozję elektrolityczną i galwaniczną. Pisząc prostym zrozumiałym językiem aluminium się utlenia, rozszczelniając połączenia gwintowane, a rury miedziane zarastają nalotem (produkty utleniania się aluminium).
Co do tej urwanej śruby, to może miała inną twardość, z wyglądu na pewno się nie różni (na łebku na jest liczba oznaczająca twardość)


--------------------
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/4/southparkturbo.jpg[/IMG][/URL]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bzyk
post Mon, 07 Nov 2011 - 18:42
Post #3


Frequent User
Dołączył: Wed, 13 July 2005
Skąd: Ostrołęka





Są też pasty wysokotemperaturowe na bazie aluminium. Właściwości te same.


--------------------
Nie mam nic przeciwko ruchom kobiet byle były rytmiczne...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arkadius3
post Mon, 07 Nov 2011 - 21:24
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: kuj-pom





pasta ceramiczna? ale droga jest do świec żarowych idealna


--------------------
Blue Fiesta xr1800

Jest Eibach, jest gleba...
... Jest KONI, jest przyczepność ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 07 Nov 2011 - 22:16
Post #5









firma BERU ma też pastę do montowania świec.. całkiem dobra
kosztuje jakieś 35 pln za tubkę

http://allegro.pl/smar-pasta-do-montazu-sw...1890336417.html



LIQUI MOLY też ma produkt do świec i wtrysków

http://allegro.pl/liqui-moly-pasta-ceramic...1914412267.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 07 Nov 2011 - 22:21
Post #6









do wysokich temperatur muszą być smary na bazie bentonitowej

w dobrej cenie jest smar STATOIL HTW
wytrzymuje do 400 stopni C
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Paweł#G
post Thu, 10 Nov 2011 - 11:36
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sat, 16 October 2010
Skąd: Grudziądz





Coś zapewne wybiorę i mam nadzieje, że w przyszłości uda się rozkręcać bez problemów.

OMEGA - w sumie ogniwo elektrochemiczne tworzy się na złączu praktycznie wszystkich nieidentycznych metali występuje korozja elektrochemiczna np. wtryskiwacz -aluminiowa głowica ( pytanie jak szybko postępuje? - (zależne od potencjału elektrochemicznego)).
Co do twardości ukręconej śruby na 80% była mocniejsza, bo pamiętam że przy wkręcaniu zwracałem uwagę na twardość i raczej trafiła tam mocniejsza (nie miała też dłuższego gwintu). To, że akurat ona się zapiekła może to przypadek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 06:09