Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Złącze diagnostyczne BMW w m52b28T "wlutowanie obd2 ?
astra945
post Wed, 05 Oct 2016 - 22:39
Post #1


User
Dołączył: Thu, 24 October 2013





Witam,
Tak jak w temacie docelowo chciałbym mieć w pełni funkcjonalne obd 2 przy silniku. Celem jest podłączenie modułu bt i wyświetlanie parametrów silnika np na tablecie. Problem jest taki że kupiłem silnik w ogóle bez złącza diagnostycznego jakiegokolwiek. Wiem, że jeżeli jest typ "okrągły" to do diagnostyki stosuje się "przejściówkę na obd 2. I teraz chciałbym się dowiedzieć kilka rzeczy i czy możecie mi pomóc rozwiązać problem.
1) Nie znam modelu ani roku z którego pochodzi silnik i czy jestem w stanie jakoś to sprawdzić. Chodzi głownie o to żeby znaleźć odpowiedni schemat wiązki silnika. Chciałbym wlutować złącze diagnostyczne. O silniku wiem że jest to 2.8 pojedynczy vanos bez EWS-a (nie znam historii czy w ogóle był czy jest usunięty). Autem po swapie jeżdżę już trochę czasu jednak jestem uziemiony z innego powodu i za jednym zamachem chciałbym w końcu ogarnąć ten problem aby doprowadzić wszystko do ładu
2) Czy mając schemat silnika bez problemu wlutuję odpowiednie złącze i powinno działać ?
3) Czy przejściówka ze złącza BMW na OBD2 odpowiada tylko za zmianę wtyczki a co za tym idzie odpowiednie ułożenie pinów we wtyczce czy jest w niej jakiś układ elektroniczny ? Pytam żeby się dowiedzieć czy mogę np bezpośrednio w wiązkę wlutować OBD2?

Z góry dzięki za odpowiedź
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 05 Oct 2016 - 22:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mis
post Thu, 06 Oct 2016 - 11:09
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





W takiej przejściówce nie ma żadnego układu.
Silnik M52B28 na pojedynczym vanosie ma sterownik MS41. MS41 nie ma jeszcze opcji połączenia po OBD2 typu generic OBD po znormalizowanych protokołach, połączyć z nim mogą się interfejsy, które między innymi zapewniają obsługę MS41. Zapomnij o połączeniu Torque czy ELMem jakimś.
Możesz sobie nawet zrobić złącze diagnostyczne OBD2 w kabinie, potrzebujesz plus, masę i k-linię do połączenia.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Thu, 06 Oct 2016 - 13:03
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





Podepnę się i zapytam - jak to wygląda z M52TUB28 w takim E46 przykładowo?


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Thu, 06 Oct 2016 - 15:19
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Za pomocą Torque, ELMa i innych interfejsów typowo standard generic OBD2 to dopiero sterownik MS43 z M54B30 mi się łączy, MS42 dalej po protokołach dla MS42 dedykowanych tylko. Takie moje doświadczenia z MS42 czyli M52TU.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Thu, 06 Oct 2016 - 20:09
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





Mi w e39 m52tub28 ms42 śmiga elm+torque .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
astra945
post Thu, 06 Oct 2016 - 22:48
Post #6


User
Dołączył: Thu, 24 October 2013





Rozumiem że: Teoretycznie nie podepnę nic co w czasie rzeczywistym będzie mi wyświetlało parametry silnika z urządzeń typ torque ? Jedyne co mogę zrobić to wyprowadzić sobie "obd2" do kabiny ale będzie użyteczne tylko do jakiegoś interface-u i oprogramowania diagnostycznego ? Korzystając z googl-a tylko dla przykładu znalazłem coś takiego:" https://automotohit.pl/BMW-pelna-diagnostyk...terfejs-MPM-USB " Obsługuje on ms41 czyli rozumiem że wtedy mogę robić sobie pełną diagnostyke ale nie wyrzucić sobie to na tablet ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bio
post Fri, 07 Oct 2016 - 08:54
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2008
Skąd: Bratislava





CYTAT(Mis @ Thu, 06 Oct 2016 - 15:19) *
Za pomocą Torque, ELMa i innych interfejsów typowo standard generic OBD2 to dopiero sterownik MS43 z M54B30 mi się łączy, MS42 dalej po protokołach dla MS42 dedykowanych tylko. Takie moje doświadczenia z MS42 czyli M52TU.

dzięki za info.
A tak dalej teoretyzując z mojej strony, bo nie znam rynku/tematów ECU + pokazywania parametrów
Można postawić takiego M52TU na EMU i potem "wyprowadzić" sobie na radio androidowe dane z silnika? Zrobić taki "bieda GT-R panel"


--------------------
Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind
Insta: @tqmmpl
Twitter: @tqmmpl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Fri, 07 Oct 2016 - 08:57
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





CYTAT(jakub1t @ Thu, 06 Oct 2016 - 20:09) *
Mi w e39 m52tub28 ms42 śmiga elm+torque .

Cenne info, spróbuję połączyć się za pomocą generic OBD z najbliższym MS42 jaki mi przyjedzie. smile.gif

CYTAT(astra945 @ Thu, 06 Oct 2016 - 22:48) *
Obsługuje on ms41 czyli rozumiem że wtedy mogę robić sobie pełną diagnostyke ale nie wyrzucić sobie to na tablet ?

Dokładnie.



--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Fri, 07 Oct 2016 - 19:20
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





CYTAT(Bio @ Fri, 07 Oct 2016 - 08:54) *
dzięki za info.
A tak dalej teoretyzując z mojej strony, bo nie znam rynku/tematów ECU + pokazywania parametrów
Można postawić takiego M52TU na EMU i potem "wyprowadzić" sobie na radio androidowe dane z silnika? Zrobić taki "bieda GT-R panel"


Jak chcesz to możesz na seryjnym sterowniku sobie bieda panel zrobić za pomocą elma i tabletu czy tam radia androidowego , nie trzeba do tego emu . Można coś takiego zrobić np. https://www.youtube.com/watch?v=Gu1d61ekmEA
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 04:18