Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Z20NET zamiast Z22SE
swiety93
post Sat, 01 Dec 2012 - 08:14
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Mam astrę coupe z 2001 roku z silnikiem z22se , z którym są wieczne problemy, patrząc za innym silnikiem zauważyłem że z20net wygląda prawie identycznie , zatem pytanie - czy ktoś zmieniał z22se na z20net , jakie graty podchodzą z22se - chodzi mi o alternator, sprężarkę klimy. Najważniejsze pytanie to czy skrzynia z z22se pasuje do z20net oraz czy łapy silnika są takie same. Co do elektroniki to chyba najgorsza rzecz bo elektroniczna przepustnica, 2 sondy i kat,kontrola trakcji tempomat - czy da się spiąć kompa z vectry c do astry g i będzie wszystko działać ew z nowszego saaba z tym silnikiem. Za wszystkie sugestie dzięki smile.gif


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 01 Dec 2012 - 08:14
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mikruss VU
post Sat, 01 Dec 2012 - 18:10
Post #2


User
Dołączył: Mon, 20 October 2008
Skąd: okolice Ostrowa Wlkp.





silnik jest praktycznie identyczny (bliżniaczy silnik o zmniejszonej pojemności i dodane turbo), osprzęt spokojnie zostawiasz z z22se, śrubka w śrubkę prawie to samo wink.gif
Z rzeczy ktore nie pasują na zewnątrz silnika to pompa wody wink.gif (trzeba uważać bo w z20net lubią ciec a do tanich nie należą).
Kompa w VC na pewno nie wrzucisz bo jest logowany do auta i się łączy z kilkoma urządzeniami z VC, także jedynie komp od z22se i jakaś świnka żeby to wystroićwink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Sat, 01 Dec 2012 - 20:47
Post #3


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Z pompą wody ciekawe, sprawdzałem w salonie opla i sama pompa po numerach jest ta sama w Z20NET jak i w Z22SE. Ale to jest do sprawdzenia jakbym już się decydował, cewka jest również ta sama w górnym deklu w z22se co w z20net ? Co do kompa trochę mnie zmartwiłeś ale cóż trzeba będzie spróbować oszukać tego niereformowalnego kompa z z22se, zastanawia mnie jak to jest w saabie areo , bo komp wygląda w z20net identycznie jak w z22se - jesteś pewnien że nie da się tego pożenić ?


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 02 Dec 2012 - 10:13
Post #4


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





a czemu z z22se rezygnujesz? turbo autko nie bedzie sprawiac tyle frajdy w czasie jazdy. nie lepiej po prostu podpiac emu?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sun, 02 Dec 2012 - 13:23
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(piwo @ Sun, 02 Dec 2012 - 10:13) *
a czemu z z22se rezygnujesz? turbo autko nie bedzie sprawiac tyle frajdy w czasie jazdy. nie lepiej po prostu podpiac emu?

To ma być prowokacja? Przecież każdy wolnossący silnik ma jedną wadę - niekończący się turbo lag biggrin.gif


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Sun, 02 Dec 2012 - 15:26
Post #6


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





albo ja mam pecha albo z22se to taka poparana konstrukcja, najpierw zerwał się łąńcuch od napędu pompy wody, przez to przegrzalem silnik, pojeździł 10 tys i woda w oleju, po rozbraniu zapieczone pierscienie, padnięte panewki, zrobiłem to ale nadal mi się nie podoba to wszystko. Jak mam wymieniać słupek to już wolałbym turbo i nie 147 a 200 km , po za tym w turbo zmieniam doładowanie i mam 220 czy 240km tongue.gif


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 03 Dec 2012 - 18:55
Post #7


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





z turbo bedzie przegrzewal sie jeszcze bardziej, bo tam duzo wyzsze temperatury (potrzeban ebdzie wieksza chlodnica, dodatkowa chlodnica oleju, jakis turbo timer do wystudzenia czy dodatkowa pompka elektryczna.) . kolega w sabie turbo ma podobne problemy. wywalona uszczelka pod glowa, spalala sie woda, i wiecznie problemy, a to turbina kolejna siadla, a to sprezyne trzeba twardsza na wg. wiecznie cos. chcesz miec szybkie bezawaryjne autko to tylko na. turbo ma wysoki niuton przez co auto tylko traci trakcje na wyjsciu z zakretow. moze w takim razie moze lepiej 2,0 z gsi lub 2,4 ? 170 potrafia wycisnac z silniczka.
odnosnie pompy wody na lancuszku to ciesze sie ze ja wywalilem ten lancuch i pompe wody i zastapilem to ewp.zostal mi tylko naped rozrzadu i alternatora. ale ja wymienie lancuch rozrzadu po 70tys km. mysle ze wiecej ni 100 000 nie ma co z nim ryzykowac.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Mon, 03 Dec 2012 - 21:42
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





No to chyba te auta jakoś strasznie katowane. Tuning NA jest dużo droższy niż turbo, czy nawet uturbienie sporej części silników NA.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 04 Dec 2012 - 06:58
Post #9


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





tuning jest drogi. i na pewno dojscie z moca taka samo jak przy soft turbo w NA bedzie duzo drozsze.ale warto.turbo to wyjscie na skroty.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mx79
post Tue, 04 Dec 2012 - 17:58
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 October 2009





CYTAT(piwo @ Tue, 04 Dec 2012 - 06:58) *
tuning jest drogi. i na pewno dojscie z moca taka samo jak przy soft turbo w NA bedzie duzo drozsze.ale warto.turbo to wyjscie na skroty.


Powiedz to chłopaką z Nissana, że ich turbo w GT-R to jak to napisałeś wyjście na skróty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 04 Dec 2012 - 19:20
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Ja powiem tylko tyle - chciałbym zobaczyć jak nadaje się do codziennej jazdy "po bułki" auto N/A z mocą >= 120KM/litra. Przy turbo nawet półtora raza tyle nie sprawia że auto ma charakterystykę czyniącą je ciężkim w codziennym użyciu...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Majki182
post Tue, 04 Dec 2012 - 20:29
Post #12


Frequent User
Dołączył: Wed, 27 February 2008
Skąd: Gród Rzecha





Po pierwsze - Astra Coupe to nie Speedy, ważący 900 kg z workiem ziemniaków na pokładzie, więc na moment obrotowy wypinki zrobić raczej nie można.
Po drugie - bądźmy poważni. Z22SE, nawet z amerykańskimi patentami, to nie hondowska K-seria.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Fri, 07 Dec 2012 - 22:31
Post #13


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





no do jazdy na codzień to nie ma szans mocne n/a bo będzie jak w polonezie co mam 152km z 1.6 i wolne obroty to 1200-1300, moment i moc gdzieś u samej góry , totalny brak dołu itp. Dlatego wolałbym do coupety ważącej ok 1300kg silnik turbo bo to bardziej rozwojowe oraz zapewni więcej zabawy niż najmocniejsze n/a, którego w dupowozie nie chcę wysoko kręcić - zresztą konstrukcja silnika średnio na to pozwoli


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kredens_*
post Fri, 07 Dec 2012 - 22:37
Post #14









Nie lepiej sprzedać tą i kupić Oryginalną Turbo, są w dobrych pieniądzach za 18 koła stoi już troszkę porobiona srebrna coupeta Turbo z LPG, na blachach TOS na allegro, jak dla mnie na co dzień ideał smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Sun, 09 Dec 2012 - 12:37
Post #15


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





Niestety naprawa z22se okazała się bezowocna , coś jest w nim pęknięte niestety i całośc muszę wymienić. Dlatego jeśli to sprzedam to żadnego opla nie chcę już widzięć , za to teraz stojąc przed wymianą silnika zastanawiam się co dalej. I tak nie opłaca mi się tego sprzedawać z uszkodzonym silnikiem a wymiana bertony na inną to już nie ta bajka - wyleczyłem się z opli niestety...


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kredens_*
post Sun, 09 Dec 2012 - 20:32
Post #16









Według mnie to nie wina samego Opla, a wada tego egzemplarza i tej wersji silnikowej, ludzie mający Ople z innymi silnikami nie narzekają na nie tak, jak na te z tym cholernym i felernym Z22SE sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
getrage
post Mon, 10 Dec 2012 - 20:40
Post #17


User
Dołączył: Fri, 31 August 2012
Skąd: Lidzbark Warmiński





Święta prawda, zobacz! stare silniki opla c20ne,xe, let którego własnie posiadam tyle tysięcy i nadal latają bezproblemowo wub.gif potem niestety oszczędności silnik i ( podzespoły) z drewna nie tylko w Oplu lecz w wielu innych markach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
swiety93
post Tue, 11 Dec 2012 - 11:42
Post #18


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007
Skąd: Tarnów





A jak się ma sprawa trwałości Z20NET, Z20NEL w stosunku do Z22SE - bo jeśli to takie samo plastikowe gówno to szkoda się w to ubierać. Niestety pracuję w Karcherze i widzę że co kolejna "nowsza" linia czegoś to coraz większe gówno, tak samo jak z silnikami w samochodach itp.


--------------------
Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 11 Dec 2012 - 19:08
Post #19


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





no samo to ze masz glowice i blok alu to musi sie keidys sruba ukrecic w bloku nie ma cudow. ale tak patrzac na astre3 i kadeta gsi 2,0 150 konmi to to jest abrdzo przyjemny silniczek. ladnie ludzie moc krzesaja z tego.
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hapko
post Tue, 11 Dec 2012 - 19:51
Post #20


User
Dołączył: Tue, 17 April 2007





Widzę że najwięcej osób sie wypowiada którzy na oczy nie widzieli Z20NET.

Silnik ten nie posiada wielu wad Z22SE
z rozrządami nie ma problemów, bo zastosowano inne koła zębate i inny napinacz
nie ma EGRa
nie ma świec na stożku i głowice w nich nie pękają
cewki są pojedyncze i są bardzo żywotne
oleju nie pali w ogóle i świetnie znosi gaz
jego sterownik to saabowski Trionic przez co bardzo fajnie sie stroi/tuninguje i śmiesznymi nakładami można podnieśc seryjną moc 175km/265Nm w okolice 250-270km

jedynie pompa wody ta sama i lubi pocieknąć a bywa że przelata 220tyś km i sucha wink.gif

Natomiast przy swapie problemem będzie zapewne elektronika sterująca, nie znam nikogo kto zeswapowałby Z20NET
Sam kiedyś podjąłem sie takiego swapa do Vectry B ale niestety silnik sie nie mieścił i magistrala wodna wychodziła w miejscu serwa hamulcowego
Kolejny problem to przeniesienie napędu.
W vectrze c jeździ to na dwumasie i skrzyni F40
Koło zamachowe nie podejdzie od z22se bo mocowane jest na 6 śrub a w Z20NET na 8
skrzynia F23 też raczej za wiele by nie zniosła a tym bardziej gdy podkręcisz NETa wink.gif

Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania to zapraszam na PW


--------------------
Vectra GTS Z20NET+


_www.vectraklub.pl - Vectra Klub Polska
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:12