![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Fri, 31 October 2014 Skąd: Kraków ![]() |
Witam Panowie,
Z racji pęknięcia tłoka w moim Z16LER jestem zmuszony do zakupu silnika do corsy. Znalazłem kilka ofert, ale są to silniki Z16LET lub Z16LEL, ale na LERa nic. Wiecie może jakie są różnice między tymi silnikami? Wiem że w mocy: Z16LER 192KM Z16LEL 180KM Z16LET 150KM ale czym one są spowodowane, osprzętem, mapami, czy wewnętrzną konstrukcją samych bloków i głowic. W jednym miejscu w internecie znalazłem, że LER posiada natrysk oleju na spód tłoka, ale nie wiem czy to się tyczy Z16LER czy Z20LER. Czy po zamontowaniu Z16LET na moim osprzęcie i ECU będe miał fabryczną moc? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
moim zdaniem wszystko to samo, tylko program inny. mialem CD opc, ale tak mocno sie nie zagłębiałem. wbij sie na epc online i sprawdz nr tlokow np choc tutaj to nr moga byc rozne a tłoki z grubsza takie same. jesli masz dostep do tisa (na allegro pewnie do kupienia) to mozna tam sprawdzic parametry silników jak np st sprezania (tu spodziewalbym sie roznicy jesli w ogole jakas jest).
moim zdaniem kupujesz slupek i powinno wszystko pasowac. jak nie rozwaliło Ci bloku to zakuj ten silnik, jesli oczywiscie miales w planach tuningi -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Rookie Dołączył: Fri, 31 October 2014 Skąd: Kraków ![]() |
Przeanalizowałem schematy tych silników część po części.
Wszystkie części w tych motorach mają te same numery katalogowe. ![]() Co za tym idzie są to dokładnie takie same silniki, różnica jest w ECU. Dodatkowo zapytałem na forum VXR UK i otrzymałem taką odpowiedź. "There is no difference mechanically. The power difference is just down to the ECU being a different model, and also because Opel/Vauxhall restricted the LEL so as not to affect sales of the LER in VXR. You can swap to a LEL and run your VXR ECU and accessories." Kupiłem LELa i wkładam niebawem. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sat, 14 November 2009 ![]() |
Witam. odgrzeje kotleta.
Szukam różnic miedzy silnikami z16let ( corsa d GS ) a z16 LEL ( astra H i J ) oraz Z16LER ( Corsa D OPC ). Gdyby różniły sie tylko softem, to moc po chipie we wszystkich byłaby podobna. Jednak są znacze róznice.... Z16LEL chipuje sie na 180 KM Z16LET i LER chipuje sie na OK 210 - 220 Ponadto zawieszenie wersji OPC jest wybrane spośród 4 wariantów KONI które było testowane na nurburgirng - wybrano najszybsze. Czy w GSi jest takie samo ? ktoś zagębiał temat ? pozdrawiam -------------------- @rcw.waw.pl 58.41, rspw 1.23,5 @e30
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Rookie Dołączył: Fri, 31 October 2014 Skąd: Kraków ![]() |
Witam. odgrzeje kotleta. Szukam różnic miedzy silnikami z16let ( corsa d GS ) a z16 LEL ( astra H i J ) oraz Z16LER ( Corsa D OPC ). Gdyby różniły sie tylko softem, to moc po chipie we wszystkich byłaby podobna. Jednak są znacze róznice.... Z16LEL chipuje sie na 180 KM Z16LET i LER chipuje sie na OK 210 - 220 Ponadto zawieszenie wersji OPC jest wybrane spośród 4 wariantów KONI które było testowane na nurburgirng - wybrano najszybsze. Czy w GSi jest takie samo ? ktoś zagębiał temat ? pozdrawiam Ja zgłębialem. Wyżej wymienione silniki konstrukcyjnie są identyczne. Zawieszenie w GSi jest inne. Mo tego zawieszenie w OPC różni się nawet względem wyższej limitowanej wersji OPC Nurburgring. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:15 |