![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
Koledzy w związku ze składaniem mojego frankestaina na kutych tłokach mam kilka pytań. Najważniejsze co mnie zastanawia to do jakich wartości muszą być wyważone ze sobą tłoki. Aktualnie jest to maks 0.7g różnicy między tłokami razem ze sworzniem, czy może tak pozostać czy powinno się to doważyć na 0, jak to wygląda w praktyce?
Następna rzecz to pasowanie tej kucizny, mam dwa tłoki na pierwszy i dwa na drugi szlif. To co mnie zastanawia to ich rzeczywiste wymiary odpowiednio maksymalnie ~83.3 zamiast 83.5 i ~83.7 zamiast 84(tłoki są używane jeśli to coś zmienia). Chce je pasować na 0.1mm i nie jestem pewny czy pasuje się +0.1 od rzeczywistego wymiaru tłoka czy od wymiaru szlifu (czyli np 84 + 0.1). Na chłopski rozum od rzeczywistego wymiaru ale wolę to ustalić, zamiast polegać na szlifierzach... Ostatnia sprawa to jak dużą przerwę na zamku którego pierścienia powinno się zrobić w aucie do grubego upalania na wysokim doładowaniu? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Producent tlokow powinien takie informacje dostarczac.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Żeby dobrze spasować to najpierw trzeba wiedzieć co to za kucizna czyli jaki materiał.
Poza tym używanej kucizny raczej bym nie zakładał. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
Tłoki to dwa wossnery i dwa wiseco. Standardowa kucizna od nich. Są z drugiej ręki jak pisałem więc brak opakowań itd... W necie od producenta znalazłem tylko info że tłoki są przygotowane pod dany nadwymiar, takie info mnie niestety nie satysfakcjonują.
Z tego co udało mi się ustalić to pasowanie ma być 0.1mm dla tego materiału dla moich zastosowań. Dla mnie używana kucizna jest lepszym rozwiazaniem niż nowy, seryjny odlew, ale to nie ten temat... |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie dość, że tłoki mają inną średnicę to jeszcze są zupełnie różne... To że używane pomijam. Jak można coś takiego złożyć w jeden silnik?
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Oj tam, wyrówna się wagi i będzie przecinak!
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Masz 4 cylindy, do dwóch 2 wiseco, a do dwóch 2 wossner. Takie trudne?
Gość chce tak to niech sobie składa, jego czas, jego kasa, jego zabawki. Nie dość, że tłoki mają inną średnicę to jeszcze są zupełnie różne... To że używane pomijam. Jak można coś takiego złożyć w jeden silnik? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
CYTAT Oj tam, wyrówna się wagi i będzie przecinak! Dokładnie tak będzie. Tłoki nie są zupełnie różne, są praktycznie takie same. Odpowiecie mi na pytania, czy wiedzy starcza tylko na robienie sobie jaj? MiP, jak zwykle głos rozsądku... Odnosząc się do mojego poprzedniego tematu napiszę jeszcze że stopnie sprężania zostały wyrównane. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
jezeli jeden tlok ma rzeczywisty rozmiar 83.3 a przewidziany jest do tulei 83.5 to sila rzeczy luz masz przewidziany 0,2
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Albo wszystko zostało źle zmierzone, bo wchodzimy w jakieś abstrakcyjne pasowania...
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
Dlatego właśnie pytam, bo nie możliwe żeby pasowanie było przewidziane na 0.2. Tłoki były mierzone zwykłą suwmiarka dlatego napisałem "około", ale na pewno nie przekraczają 83.35 i 83.75 gdzie i jakby ich nie mierzyć. Może spytam inaczej. Jeśli powiem szlifierzowi żeby mi zrobił pasowanie +0.1 od wymiaru tłoka to będzie ok?
Co z wyważeniem? Własnie czytam że kucizna CP jest wyważana fabrycznie do okolic 1g... Co z zamkiem? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Coś źle pomierzone masz, tłok na koronie jest zawsze wyraźnie węższy niż na płaszczu poniżej pierścieni - chyba że są już tak wypracowane mocno.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Powinno być OK.
Wyważasz jak chcesz, wossnery się różnią chyba do ok 1g, ja wyważam do 0,05g, ale to już indywidualna sprawa. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Każdy producent dokładnie określa miejsce pomiaru średnicy tłoka, zmierz tak jak zaleca producent i niekoniecznie suwmiarką, to może coś będziesz wiedział.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja wiem jak działa najzwyklejszy dupowóz (4 cylindry) z 1 nadwymiarowym tłokiem (naprawa gwarancyjna), dlatego przestrzegam przed skutkami rzeźby
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
To jak działa, napisz. Będziemy też wkrótce wiedzieć jak działa z dwoma nadwymiarowymi.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 02 November 2013 ![]() |
Też bym się z chęcią dowiedział co było nie tak z tym dupowozem dokładnie a nie takie niedopowiedzenia....
Pomierzyłem te tłoki jeszcze raz, jak się uprzeć to na płaszczu można znaleźć 83.4 i ~83.9 więc biorąc pod uwagę że tłoki nie są nowe i suwmiarka też nie jest szczytem marzeń do mierzenia czegoś takiego to by się zgadzało. Także szlifierz juz sobie sam pomierzy lepszym sprzętem i dobierz szlif. Co do wyważenia to może trochę je dowarzę jeszcze. Nie wiem czy jest sens skoro producenci kucizny robią do 1g ale na pewno nie zaszkodzi... .35 na zamku, nie za mało do grubego upalania? Nie lepiej .45 .50? |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
Dowiedz sie jakie luzy zaleca producent i przekaz to do szlifierni. tyle. oni widza gdzie sie mierzy tloki i zmierza ja tam gdzie trzeba, jesli jednak producen zaleca jakies niestd miejsca pomiarów to o to też zapytaj i przekaz.
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Co się stało z dupowozem? Silnik wytrzymał niespełna 20kkm i oczywiście padł już po gwarancji
![]() -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 08:12 |