Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wyważenie tłoków, pasowanie, przerwa na zamku
kowalczykowy
post Mon, 29 Feb 2016 - 10:35
Post #1


Super User
Dołączył: Sat, 02 November 2013





Koledzy w związku ze składaniem mojego frankestaina na kutych tłokach mam kilka pytań. Najważniejsze co mnie zastanawia to do jakich wartości muszą być wyważone ze sobą tłoki. Aktualnie jest to maks 0.7g różnicy między tłokami razem ze sworzniem, czy może tak pozostać czy powinno się to doważyć na 0, jak to wygląda w praktyce?

Następna rzecz to pasowanie tej kucizny, mam dwa tłoki na pierwszy i dwa na drugi szlif. To co mnie zastanawia to ich rzeczywiste wymiary odpowiednio maksymalnie ~83.3 zamiast 83.5 i ~83.7 zamiast 84(tłoki są używane jeśli to coś zmienia). Chce je pasować na 0.1mm i nie jestem pewny czy pasuje się +0.1 od rzeczywistego wymiaru tłoka czy od wymiaru szlifu (czyli np 84 + 0.1). Na chłopski rozum od rzeczywistego wymiaru ale wolę to ustalić, zamiast polegać na szlifierzach...

Ostatnia sprawa to jak dużą przerwę na zamku którego pierścienia powinno się zrobić w aucie do grubego upalania na wysokim doładowaniu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 29 Feb 2016 - 10:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Mon, 29 Feb 2016 - 10:38
Post #2


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Producent tlokow powinien takie informacje dostarczac.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Mon, 29 Feb 2016 - 10:45
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Żeby dobrze spasować to najpierw trzeba wiedzieć co to za kucizna czyli jaki materiał.
Poza tym używanej kucizny raczej bym nie zakładał.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalczykowy
post Mon, 29 Feb 2016 - 10:47
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 02 November 2013





Tłoki to dwa wossnery i dwa wiseco. Standardowa kucizna od nich. Są z drugiej ręki jak pisałem więc brak opakowań itd... W necie od producenta znalazłem tylko info że tłoki są przygotowane pod dany nadwymiar, takie info mnie niestety nie satysfakcjonują.

Z tego co udało mi się ustalić to pasowanie ma być 0.1mm dla tego materiału dla moich zastosowań. Dla mnie używana kucizna jest lepszym rozwiazaniem niż nowy, seryjny odlew, ale to nie ten temat...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Mon, 29 Feb 2016 - 13:34
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Nie dość, że tłoki mają inną średnicę to jeszcze są zupełnie różne... To że używane pomijam. Jak można coś takiego złożyć w jeden silnik?


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Mon, 29 Feb 2016 - 13:38
Post #6


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Oj tam, wyrówna się wagi i będzie przecinak!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 29 Feb 2016 - 13:45
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Masz 4 cylindy, do dwóch 2 wiseco, a do dwóch 2 wossner. Takie trudne?
Gość chce tak to niech sobie składa, jego czas, jego kasa, jego zabawki.

CYTAT(tjwasiak @ Mon, 29 Feb 2016 - 12:34) *
Nie dość, że tłoki mają inną średnicę to jeszcze są zupełnie różne... To że używane pomijam. Jak można coś takiego złożyć w jeden silnik?



--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalczykowy
post Mon, 29 Feb 2016 - 13:45
Post #8


Super User
Dołączył: Sat, 02 November 2013





CYTAT
Oj tam, wyrówna się wagi i będzie przecinak!


Dokładnie tak będzie. Tłoki nie są zupełnie różne, są praktycznie takie same. Odpowiecie mi na pytania, czy wiedzy starcza tylko na robienie sobie jaj?

MiP, jak zwykle głos rozsądku... Odnosząc się do mojego poprzedniego tematu napiszę jeszcze że stopnie sprężania zostały wyrównane.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Mon, 29 Feb 2016 - 14:00
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





jezeli jeden tlok ma rzeczywisty rozmiar 83.3 a przewidziany jest do tulei 83.5 to sila rzeczy luz masz przewidziany 0,2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Mon, 29 Feb 2016 - 14:09
Post #10


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Albo wszystko zostało źle zmierzone, bo wchodzimy w jakieś abstrakcyjne pasowania...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalczykowy
post Mon, 29 Feb 2016 - 14:15
Post #11


Super User
Dołączył: Sat, 02 November 2013





Dlatego właśnie pytam, bo nie możliwe żeby pasowanie było przewidziane na 0.2. Tłoki były mierzone zwykłą suwmiarka dlatego napisałem "około", ale na pewno nie przekraczają 83.35 i 83.75 gdzie i jakby ich nie mierzyć. Może spytam inaczej. Jeśli powiem szlifierzowi żeby mi zrobił pasowanie +0.1 od wymiaru tłoka to będzie ok?

Co z wyważeniem? Własnie czytam że kucizna CP jest wyważana fabrycznie do okolic 1g...

Co z zamkiem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Mon, 29 Feb 2016 - 14:27
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





Coś źle pomierzone masz, tłok na koronie jest zawsze wyraźnie węższy niż na płaszczu poniżej pierścieni - chyba że są już tak wypracowane mocno.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 29 Feb 2016 - 14:49
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Powinno być OK.
Wyważasz jak chcesz, wossnery się różnią chyba do ok 1g, ja wyważam do 0,05g, ale to już indywidualna sprawa.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Mon, 29 Feb 2016 - 15:05
Post #14


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Każdy producent dokładnie określa miejsce pomiaru średnicy tłoka, zmierz tak jak zaleca producent i niekoniecznie suwmiarką, to może coś będziesz wiedział.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Mon, 29 Feb 2016 - 15:35
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Ja wiem jak działa najzwyklejszy dupowóz (4 cylindry) z 1 nadwymiarowym tłokiem (naprawa gwarancyjna), dlatego przestrzegam przed skutkami rzeźby


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 29 Feb 2016 - 15:40
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





To jak działa, napisz. Będziemy też wkrótce wiedzieć jak działa z dwoma nadwymiarowymi.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Mon, 29 Feb 2016 - 16:24
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(kowalczykowy @ Mon, 29 Feb 2016 - 14:15) *
Co z zamkiem?

0,3 mm


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalczykowy
post Mon, 29 Feb 2016 - 19:20
Post #18


Super User
Dołączył: Sat, 02 November 2013





Też bym się z chęcią dowiedział co było nie tak z tym dupowozem dokładnie a nie takie niedopowiedzenia....

Pomierzyłem te tłoki jeszcze raz, jak się uprzeć to na płaszczu można znaleźć 83.4 i ~83.9 więc biorąc pod uwagę że tłoki nie są nowe i suwmiarka też nie jest szczytem marzeń do mierzenia czegoś takiego to by się zgadzało. Także szlifierz juz sobie sam pomierzy lepszym sprzętem i dobierz szlif.

Co do wyważenia to może trochę je dowarzę jeszcze. Nie wiem czy jest sens skoro producenci kucizny robią do 1g ale na pewno nie zaszkodzi...

.35 na zamku, nie za mało do grubego upalania? Nie lepiej .45 .50?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Mon, 29 Feb 2016 - 19:41
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





Dowiedz sie jakie luzy zaleca producent i przekaz to do szlifierni. tyle. oni widza gdzie sie mierzy tloki i zmierza ja tam gdzie trzeba, jesli jednak producen zaleca jakies niestd miejsca pomiarów to o to też zapytaj i przekaz.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 01 Mar 2016 - 00:01
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Co się stało z dupowozem? Silnik wytrzymał niespełna 20kkm i oczywiście padł już po gwarancji smile.gif Podejrzewam, że główny problem leżał w niewyważeniu układu korbowo-tłokowego, ale osobiście nie złożyłbym silnika w ten sposób.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 08:12