![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 ![]() |
Witam,
Czy jest sens wyważać wał korbowy razem z zamachem, sprzęgłem i kołami pasowymi? Dodam, że zakładany będzie fabrycznie nowy wał korbowy, nowe koło zamachowe, które jest wyważone dynamicznie, nowe koła pasowe na wał (rozrządu i paska osprzętu). Założone też będą nowe kute korby i tłoki Ewentualnie jeżeli jest sens to gdzie w zach.-pom. lub lubuskim to można zrobić? Do wa-wy mam bardzo daleko. -------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
Jest sens. Sam wywazalem uklad korbowo-tlokowy w swoim r30 turbo. Kazdy wal ma tolerancje fabryczna, lecz do sportu jest ona za duza. Tak samo kolo zamachowe nowe i pasowe. Trzeba wywazac w calosci wal+tloki+pierscienie+korby+panewki+kolo pasowsroba centralna+kolo zamachowe+kpl. sprzeglo+sroby kola i docisku
-------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 November 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
Czyli, że zawozimy kompletny dół silnika? Czy na jakiej to jest zasadzie wyważane?
-------------------- www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7 2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
wysyłąsz wszystkie cześci kolego, bez bloku, chyba że chcesz zrobić podstawowe zadanie czyli osiowanie bloku bo zapewne to robisz przy pakowaniu nowych elementów
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Witam, Czy jest sens wyważać wał korbowy razem z zamachem, sprzęgłem i kołami pasowymi? Dodam, że zakładany będzie fabrycznie nowy wał korbowy, nowe koło zamachowe, które jest wyważone dynamicznie, nowe koła pasowe na wał (rozrządu i paska osprzętu). Założone też będą nowe kute korby i tłoki Ewentualnie jeżeli jest sens to gdzie w zach.-pom. lub lubuskim to można zrobić? Do wa-wy mam bardzo daleko. Jeśli wsadzasz inne korby i tłoki do 5 cylindrowca, to wał powinien być wyważony pod nowe masy tłoków i korb - chyba że ta kucizna ma takie same wagi co ori komponenty. Jeżeli dłubiesz to w fiatowskiej 5ce, to możesz wyważyć zamach z dociskiem "na zero". |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 November 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
CYTAT(CZUCZU) wysyłąsz wszystkie cześci kolego, bez bloku, Rozumiem że do wyważenia wszystko jest skręcane (Korby, tłoki, wał itp.)? Skąd jest smarowanie panewek i takich tam i w czym latają korby/tłoki? Może i głupie pytanie ale jakoś moja wyobraźnia nie potrafi tego ogarnąć :/ -------------------- www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7 2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Nie wiem ja wysyłałem wsio z panewkami wsumie
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Wytłumaczcie to proszę, bo ja też nie potrafię sobie wyobrazić tego w czym chodzą te tłoki i z leksza brednie to są że wyważa się razem z tłokami i korbami. Co do korb to robi się po prostu wyrównanie mas.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Ja tylko wiem że wysyła się wsio ale co i jak nie powiem
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Rozumiem że do wyważenia wszystko jest skręcane (Korby, tłoki, wał itp.)? Skąd jest smarowanie panewek i takich tam i w czym latają korby/tłoki? Moja też nie, ale nie martw się, bo to nie jest nijak skręcane, tłoki i korby w niczym nie latają i też nie wysyła się wszystkiego. Wyważane jest tylko to co wiruje, czyli wał, koło zamachowe, docisk, koło pasowe. Korb i tłoków w tym wszystkim nie ma.
Może i głupie pytanie ale jakoś moja wyobraźnia nie potrafi tego ogarnąć :/ |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
Wytłumaczcie to proszę, bo ja też nie potrafię sobie wyobrazić tego w czym chodzą te tłoki i z leksza brednie to są że wyważa się razem z tłokami i korbami. Co do korb to robi się po prostu wyrównanie mas. to zależy od silnika jak silnik jest rzędowy to można wyważyc wał na zero z kolami i sprzęgłem, oraz osobno korby i tłoki na zero (w odpowiednich płaszczyznach) jeżeli silnik to Vka (np vr6) to tutaj sytuacja już nie jest taka oczywista bo do wyważenia dynamicznego wału bierze sie jakąś tam część mas wirujących korb oraz tłoków i jest to sporo bardziej pracochłonne, i nie jest to tak że się wywaza z tłokami korbami ale wylicza sie nich masę na odpowiedniej wysokości i wykonuje wagi do owego ważenia, do motorsportu bierze się pod uwagę nawet masę panewek oraz masę filmu olejowego, na początek robi się to do seryjnego zestawu żeby sprawdzić wszystkie wyliczenia oraz rozważenie seryjne (dla przykładu vr6 w różnej postaci to ok 15gram, gdzie np c20let to ok 8gram) bo co się to robi? a no np po to żeby się kolo zamachowe w vr6 nie popuszczało samo od siebie ![]() -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
A wygląda to mniej więcej tak:
![]() -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Wszystko powyższe nie zmienia faktu, że nie ma tam ani korb, ani tłoków
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 30 October 2009 Skąd: Sopot ![]() |
wujek google i youtube zawsze podpowiedza jak wyglada taki proces
https://www.youtube.com/watch?v=M_PeWKnTchI -------------------- Alfa Romeo 156 2.0 TS TURBO
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 June 2007 Skąd: malopolska ![]() |
a kto io gdzie w polsce wywaza w taki sposob i ile to kosztuje?
mam v8 do wywazenie roznica na kazdej korbie 100gr a na tlokach jeszcze nie wiem |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 ![]() |
Ok, wyważany będzie
![]() info z firmy DZIAK co jest potrzebne do wyważenia w moim silniku CYTAT W przypadku Pańskiego silnika do wyważenia będą potrzebne następującę
podzespoły: - wał - tłoki - korby - sworznie - pierścienie - panewki - zabezpieczenia tłokowe - zamach - docisk - koło pasowe - koło rozrządu - wszelkie śruby potrzebne do skręcenia w/w elementów oraz wszystko co jest "przykręcone" do wału i z nim wiruje -------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 February 2009 ![]() |
Po ostatnich konsultacjach z Panem Stefanem z Dziaka mogę potwierdzić to co napisał Mickey, że u nich biorą pod uwagę dodatkowo masę panewek jak i samego filmu olejowego.
Dodatkowo tłumaczono mi, że sprawdzają "rozkład masy" korbowodu, tzn. ile waży główka, a ile waży stopka i masy są wyrównywane oczywiście tak, aby wszystko było jak najbardziej zbliżone. Dlatego najlepiej jak ktoś ma korby, tłoki, sworznie i zabezpieczenia luzem - tak jest najłatwiej. Ja mam np. korby połączone już z tłokami, a sworzeń jest na wcisk w główce korbowodu co komplikuje sytuacje, gdyż próba rozebrania może się zakończyć niepowodzeniem, a znaleźć takie tłoki jak posiadam graniczy z cudem ![]() -------------------- Daihatsu Charade GTti / Nie dostaję żadnych PW, kontakt w temacie o moim Daihatsu
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
Wszystko powyższe nie zmienia faktu, że nie ma tam ani korb, ani tłoków ![]() no niema dla tego mylne pojęcie o temacie,ale jest ich masa, jeszcze na filmie przeciwwagi są kwadratowe co moim zdaniem też jest chyba mniej dokładne niż okrągłe przeciwwagi, ale to może mają jakąś technike montażu ich na wale, tak jak piszecie cały zestaw zabezpieczenia tłoki sworznie pierścienie itd itd -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Centrowanie wału razem z korbą tak wygląda:
![]() -------------------- volvoturbo.pl
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Centrowanie wału razem z korbą tak wygląda: http://www.motocyklejacka.pl/foto/waly/waly_06.jpg A po co mieszasz tutaj do wyważania (wałów jednoczęściowych z innymi elementami) centrowanie wałów składanych ? -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 17:03 |