Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wyważanie dynamiczne wałów korbowych, ?
P@bLO
post Wed, 14 May 2014 - 18:34
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2011





Witam,

Czy jest sens wyważać wał korbowy razem z zamachem, sprzęgłem i kołami pasowymi?
Dodam, że zakładany będzie fabrycznie nowy wał korbowy, nowe koło zamachowe, które jest wyważone dynamicznie, nowe koła pasowe na wał (rozrządu i paska osprzętu). Założone też będą nowe kute korby i tłoki

Ewentualnie jeżeli jest sens to gdzie w zach.-pom. lub lubuskim to można zrobić? Do wa-wy mam bardzo daleko.


--------------------
Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 14 May 2014 - 18:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
zabba88
post Wed, 14 May 2014 - 19:39
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 April 2009
Skąd: zabrze





Jest sens. Sam wywazalem uklad korbowo-tlokowy w swoim r30 turbo. Kazdy wal ma tolerancje fabryczna, lecz do sportu jest ona za duza. Tak samo kolo zamachowe nowe i pasowe. Trzeba wywazac w calosci wal+tloki+pierscienie+korby+panewki+kolo pasowsroba centralna+kolo zamachowe+kpl. sprzeglo+sroby kola i docisku


--------------------
<tu była sygnatura komercyjna>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tekkenfan
post Thu, 15 May 2014 - 00:02
Post #3


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 November 2010
Skąd: Gdynia





Czyli, że zawozimy kompletny dół silnika? Czy na jakiej to jest zasadzie wyważane?


--------------------
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Thu, 15 May 2014 - 11:50
Post #4


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





wysyłąsz wszystkie cześci kolego, bez bloku, chyba że chcesz zrobić podstawowe zadanie czyli osiowanie bloku bo zapewne to robisz przy pakowaniu nowych elementów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Fri, 16 May 2014 - 07:39
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(P@bLO @ Wed, 14 May 2014 - 21:34) *
Witam,

Czy jest sens wyważać wał korbowy razem z zamachem, sprzęgłem i kołami pasowymi?
Dodam, że zakładany będzie fabrycznie nowy wał korbowy, nowe koło zamachowe, które jest wyważone dynamicznie, nowe koła pasowe na wał (rozrządu i paska osprzętu). Założone też będą nowe kute korby i tłoki

Ewentualnie jeżeli jest sens to gdzie w zach.-pom. lub lubuskim to można zrobić? Do wa-wy mam bardzo daleko.


Jeśli wsadzasz inne korby i tłoki do 5 cylindrowca, to wał powinien być wyważony pod nowe masy tłoków i korb - chyba że ta kucizna ma takie same wagi co ori komponenty. Jeżeli dłubiesz to w fiatowskiej 5ce, to możesz wyważyć zamach z dociskiem "na zero".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tekkenfan
post Fri, 16 May 2014 - 22:11
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 November 2010
Skąd: Gdynia





CYTAT(CZUCZU)
wysyłąsz wszystkie cześci kolego, bez bloku,

Rozumiem że do wyważenia wszystko jest skręcane (Korby, tłoki, wał itp.)? Skąd jest smarowanie panewek i takich tam i w czym latają korby/tłoki?
Może i głupie pytanie ale jakoś moja wyobraźnia nie potrafi tego ogarnąć :/


--------------------
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Fri, 16 May 2014 - 22:12
Post #7


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Nie wiem ja wysyłałem wsio z panewkami wsumie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Fri, 16 May 2014 - 22:27
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Wytłumaczcie to proszę, bo ja też nie potrafię sobie wyobrazić tego w czym chodzą te tłoki i z leksza brednie to są że wyważa się razem z tłokami i korbami. Co do korb to robi się po prostu wyrównanie mas.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Fri, 16 May 2014 - 22:28
Post #9


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Ja tylko wiem że wysyła się wsio ale co i jak nie powiem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Fri, 16 May 2014 - 22:42
Post #10


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(tekkenfan @ Fri, 16 May 2014 - 20:11) *
Rozumiem że do wyważenia wszystko jest skręcane (Korby, tłoki, wał itp.)? Skąd jest smarowanie panewek i takich tam i w czym latają korby/tłoki?
Może i głupie pytanie ale jakoś moja wyobraźnia nie potrafi tego ogarnąć :/
Moja też nie, ale nie martw się, bo to nie jest nijak skręcane, tłoki i korby w niczym nie latają i też nie wysyła się wszystkiego. Wyważane jest tylko to co wiruje, czyli wał, koło zamachowe, docisk, koło pasowe. Korb i tłoków w tym wszystkim nie ma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Fri, 16 May 2014 - 23:02
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





CYTAT(dżordżyk @ Fri, 16 May 2014 - 22:27) *
Wytłumaczcie to proszę, bo ja też nie potrafię sobie wyobrazić tego w czym chodzą te tłoki i z leksza brednie to są że wyważa się razem z tłokami i korbami. Co do korb to robi się po prostu wyrównanie mas.



to zależy od silnika jak silnik jest rzędowy to można wyważyc wał na zero z kolami i sprzęgłem, oraz osobno korby i tłoki na zero (w odpowiednich płaszczyznach) jeżeli silnik to Vka (np vr6) to tutaj sytuacja już nie jest taka oczywista bo do wyważenia dynamicznego wału bierze sie jakąś tam część mas wirujących korb oraz tłoków i jest to sporo bardziej pracochłonne, i nie jest to tak że się wywaza z tłokami korbami ale wylicza sie nich masę na odpowiedniej wysokości i wykonuje wagi do owego ważenia, do motorsportu bierze się pod uwagę nawet masę panewek oraz masę filmu olejowego, na początek robi się to do seryjnego zestawu żeby sprawdzić wszystkie wyliczenia oraz rozważenie seryjne (dla przykładu vr6 w różnej postaci to ok 15gram, gdzie np c20let to ok 8gram) bo co się to robi? a no np po to żeby się kolo zamachowe w vr6 nie popuszczało samo od siebie wink.gif dodam jeszcze że silniki typu V często są doważane przednim oraz tylnim kołem i te koła często nie są ważone na zero jak to ma miejsce w przypadku silników rzędowych, koniec końców i tak każdy zrobi jak uważa, ja uważam że takie wyważenie ma spory sens (przykład, masy kutych korbowodów w r32 różnią się łączną masą od serii ok 0.5kg... uważacie że to nie będzie miało znaczenia?) wyrównanie mas korb to jest podstawa (też kiedyś prosilem o wykonanie korb do zestawu (miałem 4szt) i dostałem owszem ważyła tyle samo tyle że w innej płaszczyźnie, niestety ale wyważanie układu korbowo-tłokowego nie jest takie oczywiste jak się może wydawać


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 16 May 2014 - 23:11
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





A wygląda to mniej więcej tak:



--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Fri, 16 May 2014 - 23:28
Post #13


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Wszystko powyższe nie zmienia faktu, że nie ma tam ani korb, ani tłoków wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kivi84
post Fri, 16 May 2014 - 23:29
Post #14


User
Dołączył: Fri, 30 October 2009
Skąd: Sopot





wujek google i youtube zawsze podpowiedza jak wyglada taki proces

https://www.youtube.com/watch?v=M_PeWKnTchI


--------------------
Alfa Romeo 156 2.0 TS TURBO
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartpa
post Sat, 17 May 2014 - 07:12
Post #15


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 June 2007
Skąd: malopolska





a kto io gdzie w polsce wywaza w taki sposob i ile to kosztuje?
mam v8 do wywazenie roznica na kazdej korbie 100gr a na tlokach jeszcze nie wiem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
P@bLO
post Sat, 17 May 2014 - 07:25
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2011





Ok, wyważany będzie smile.gif

info z firmy DZIAK co jest potrzebne do wyważenia w moim silniku
CYTAT
W przypadku Pańskiego silnika do wyważenia będą potrzebne następującę
podzespoły:

- wał
- tłoki
- korby
- sworznie
- pierścienie
- panewki
- zabezpieczenia tłokowe
- zamach
- docisk
- koło pasowe
- koło rozrządu
- wszelkie śruby potrzebne do skręcenia w/w elementów oraz wszystko co
jest "przykręcone" do wału i z nim wiruje


--------------------
Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Swider
post Sat, 17 May 2014 - 09:11
Post #17


User
Dołączył: Wed, 04 February 2009





Po ostatnich konsultacjach z Panem Stefanem z Dziaka mogę potwierdzić to co napisał Mickey, że u nich biorą pod uwagę dodatkowo masę panewek jak i samego filmu olejowego.

Dodatkowo tłumaczono mi, że sprawdzają "rozkład masy" korbowodu, tzn. ile waży główka, a ile waży stopka i masy są wyrównywane oczywiście tak, aby wszystko było jak najbardziej zbliżone.

Dlatego najlepiej jak ktoś ma korby, tłoki, sworznie i zabezpieczenia luzem - tak jest najłatwiej. Ja mam np. korby połączone już z tłokami, a sworzeń jest na wcisk w główce korbowodu co komplikuje sytuacje, gdyż próba rozebrania może się zakończyć niepowodzeniem, a znaleźć takie tłoki jak posiadam graniczy z cudem smile.gif Dlatego mi polecono, aby dosłać jakiś "niepotrzebny/zużyty" tłok z korbowodem, a oni go sobie rozbiorą celem oszacowania poszczególnych mas. Nie będzie to tak samo dokładne jak wyważanie poszczególnych elementów, ale w dalszym ciągu jest możliwe...


--------------------
Daihatsu Charade GTti / Nie dostaję żadnych PW, kontakt w temacie o moim Daihatsu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Sat, 17 May 2014 - 11:17
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





CYTAT(!markos @ Fri, 16 May 2014 - 23:28) *
Wszystko powyższe nie zmienia faktu, że nie ma tam ani korb, ani tłoków wink.gif



no niema dla tego mylne pojęcie o temacie,ale jest ich masa, jeszcze na filmie przeciwwagi są kwadratowe co moim zdaniem też jest chyba mniej dokładne niż okrągłe przeciwwagi, ale to może mają jakąś technike montażu ich na wale, tak jak piszecie cały zestaw zabezpieczenia tłoki sworznie pierścienie itd itd


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Sat, 17 May 2014 - 16:01
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Centrowanie wału razem z korbą tak wygląda:


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Sat, 17 May 2014 - 16:46
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





CYTAT(kakao @ Sat, 17 May 2014 - 17:01) *
Centrowanie wału razem z korbą tak wygląda:
http://www.motocyklejacka.pl/foto/waly/waly_06.jpg

A po co mieszasz tutaj do wyważania (wałów jednoczęściowych z innymi elementami) centrowanie wałów składanych ?


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 17:03