![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 June 2008 ![]() |
Witam
Poszukuje informacji na temat wytrzymałości poszczególnych części silnika Volvo B5234 czyli 2.3 5cyl. Plan przewiduje obsadzenie tego motoru w nadwoziu RWD ze skrzynią M90 z Volvo 960. Chciał bym osiągnąć około 450km oraz 600nm. Oczywiście silnik przejdzie kompletny remont oraz zostaną założone kute korbowody,pytanie co z tłokami i tulejami.W Szwecji dużo tych motorów generuje ponad 600km na paliwie E85 jednak prawie nigdzie nie mogę znaleźć specyfikacji samego silnika. Z góry dziękuje za każdy post ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Mimo że silnik dość pancerny, ja wymieniając korby wymieniłbym i tłoki na kute. Zależniue który dokładnie silnik masz na myśli, powinieneś rozważyć również zastosowanie głowicy z nowszych silników (po 2000 roku).
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 June 2008 ![]() |
Mimo że silnik dość pancerny, ja wymieniając korby wymieniłbym i tłoki na kute. Zależniue który dokładnie silnik masz na myśli, powinieneś rozważyć również zastosowanie głowicy z nowszych silników (po 2000 roku). Zrobiłem mały błąd ponieważ silnik będzie pewnie T3 na Cewkach i z Elektroniczną przepustnicą ponieważ za sterowanie i tak będzie odpowiadać EMU. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jedna rada - bierz 2.3, bloki 2.4 i 2.5 są mniej wytrzymałe z uwagi na cieńsze ściany między cylindrami - nie dotyczy to najnowszych 2.4 które mają inną średnicę i skok tłoka.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
Też mnie interesowała wytrzymałość white blocków i szczerze mówiąc czekałem na taki temat.
Bez zająknięcia przyjmują podobna 0,5 bara. Problemem jest grubość ścianki pomiędzy cylindrami. Fajnym rozwiązaniem jest hybryda płyty usztywniającej i tulei jak w linku - http://www.kaplhenke.com/products/2-5l-max...k-reinforcement |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 26 June 2008 ![]() |
Jedna rada - bierz 2.3, bloki 2.4 i 2.5 są mniej wytrzymałe z uwagi na cieńsze ściany między cylindrami - nie dotyczy to najnowszych 2.4 które mają inną średnicę i skok tłoka. Na pewno będzie 2.3 pojemności.Na pewno też w celu wzmocnienia tulei blok będzie zakołkowany. Dalej niestety nie wiem ile sa w stanie wytrzymać seryjne tłoki. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2008 ![]() |
450KM na seryjnych tłokach czy w red czy w whiteblocku jest ryzykowne, zresztą na starych chyba nie będziesz składał silnika a nowe oryginalne kosztują tyle co kute bo do tych silników oryginalny nowy tłok w serwisie nie zawiera pierścieni a to kolejne kilka stówek (tłok kpl. do redblocków przychodzi z pierścieniami).
Blok może być od 2l bo średnica jest ta sama tłoka tylko wał ma inne wykorbienie jeśli dobrze pamiętam. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 10:02 |