Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Wytrzymałość silnika Volvo B5234 T5, Plan na 450+
...Bartuś...
post Sat, 26 Dec 2015 - 19:58
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 June 2008





Witam

Poszukuje informacji na temat wytrzymałości poszczególnych części silnika Volvo B5234 czyli 2.3 5cyl.
Plan przewiduje obsadzenie tego motoru w nadwoziu RWD ze skrzynią M90 z Volvo 960.

Chciał bym osiągnąć około 450km oraz 600nm.

Oczywiście silnik przejdzie kompletny remont oraz zostaną założone kute korbowody,pytanie co z tłokami i tulejami.W Szwecji dużo tych motorów generuje ponad 600km na paliwie E85 jednak prawie nigdzie nie mogę znaleźć specyfikacji samego silnika.


Z góry dziękuje za każdy post smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 26 Dec 2015 - 19:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
tjwasiak
post Sat, 26 Dec 2015 - 20:07
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Mimo że silnik dość pancerny, ja wymieniając korby wymieniłbym i tłoki na kute. Zależniue który dokładnie silnik masz na myśli, powinieneś rozważyć również zastosowanie głowicy z nowszych silników (po 2000 roku).


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
...Bartuś...
post Sat, 26 Dec 2015 - 20:12
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 June 2008





CYTAT(tjwasiak @ Sat, 26 Dec 2015 - 20:07) *
Mimo że silnik dość pancerny, ja wymieniając korby wymieniłbym i tłoki na kute. Zależniue który dokładnie silnik masz na myśli, powinieneś rozważyć również zastosowanie głowicy z nowszych silników (po 2000 roku).


Zrobiłem mały błąd ponieważ silnik będzie pewnie T3 na Cewkach i z Elektroniczną przepustnicą ponieważ za sterowanie i tak będzie odpowiadać EMU.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Sat, 26 Dec 2015 - 20:29
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Jedna rada - bierz 2.3, bloki 2.4 i 2.5 są mniej wytrzymałe z uwagi na cieńsze ściany między cylindrami - nie dotyczy to najnowszych 2.4 które mają inną średnicę i skok tłoka.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
usuniety
post Sat, 26 Dec 2015 - 20:41
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Katowice





Też mnie interesowała wytrzymałość white blocków i szczerze mówiąc czekałem na taki temat.
Bez zająknięcia przyjmują podobna 0,5 bara.
Problemem jest grubość ścianki pomiędzy cylindrami.
Fajnym rozwiązaniem jest hybryda płyty usztywniającej i tulei jak w linku - http://www.kaplhenke.com/products/2-5l-max...k-reinforcement
Go to the top of the page
 
+Quote Post
...Bartuś...
post Sat, 26 Dec 2015 - 20:57
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 26 June 2008





CYTAT(tjwasiak @ Sat, 26 Dec 2015 - 20:29) *
Jedna rada - bierz 2.3, bloki 2.4 i 2.5 są mniej wytrzymałe z uwagi na cieńsze ściany między cylindrami - nie dotyczy to najnowszych 2.4 które mają inną średnicę i skok tłoka.



Na pewno będzie 2.3 pojemności.Na pewno też w celu wzmocnienia tulei blok będzie zakołkowany.

Dalej niestety nie wiem ile sa w stanie wytrzymać seryjne tłoki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ANTEQ
post Fri, 01 Jan 2016 - 22:05
Post #7


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2008





450KM na seryjnych tłokach czy w red czy w whiteblocku jest ryzykowne, zresztą na starych chyba nie będziesz składał silnika a nowe oryginalne kosztują tyle co kute bo do tych silników oryginalny nowy tłok w serwisie nie zawiera pierścieni a to kolejne kilka stówek (tłok kpl. do redblocków przychodzi z pierścieniami).
Blok może być od 2l bo średnica jest ta sama tłoka tylko wał ma inne wykorbienie jeśli dobrze pamiętam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 10:02